Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Ebben nincs igazad ledes fényforrás csak olyan lámpába tehető aminek a buráján erre utaló jelzés van. De nyilván nem kötelező hinni nekem. Felnőtt emberek vagyunk mindenki eldonti mi az amit bevallal.

Ez mind akkor lenne igaz ha szinben és fényerőben eltérne a gyári megoldástól. Amíg a rendszámtábla világítás nem kék, sárga, zöld vagy piros addig semmi gond. Ugyanez igaz a helyzetjelzőre is.

Link to comment
Megosztás:

A búrán milyen jelölést fog találni a rendőr ha megállít? Ha nem karácsonyfaként világít az autó, miként is jutunk el a motorháztető felnyitásáig? Felnőtt emberek vagyunk mint mondtad!

Nekem is ledes a rendszámtábla világítás amióta megvan a kocsi. A helyzetjelzőmet az avatarban látod.

Rengeteget megyek az egész országban, ebből kifolyólag számtalan közúti ellenőrzésen vagyok túl és 3-4 mondatban lezajlik az egész:

1,Jó napot! Közúti ellenőzés..

2.Papírokat kérem.

3.Köszönöm. További jó utat!

Nagyon át kell alakítanod valamit a kocsin, hogy az legyen a legnagyobb gondja a rendőrnek, hogy milyen izzó/led van a lámpatesten belül.

Link to comment
Megosztás:

szia

Egyetértek,eddig még nekem sem volt ebből problémám,pedig sokszor igazoltattak már...nem tudom mire rágott be a rendőr...nem szoktak a ledes rendszámtábla ,helyzetjelző és utólagosan felszerelt drl miatt szőrözni...valami nem teljes ebben a történetben.

A búrán milyen jelölést fog találni a rendőr ha megállít? Ha nem karácsonyfaként világít az autó, miként is jutunk el a motorháztető felnyitásáig? Felnőtt emberek vagyunk mint mondtad!

Nekem is ledes a rendszámtábla világítás amióta megvan a kocsi. A helyzetjelzőmet az avatarban látod.

Rengeteget megyek az egész országban, ebből kifolyólag számtalan közúti ellenőrzésen vagyok túl és 3-4 mondatban lezajlik az egész:

1,Jó napot! Közúti ellenőzés..

2.Papírokat kérem.

3.Köszönöm. További jó utat!

Nagyon át kell alakítanod valamit a kocsin, hogy az legyen a legnagyobb gondja a rendőrnek, hogy milyen izzó/led van a lámpatesten belül.

Link to comment
Megosztás:

Semmi extra nem volt. A kocsival minden ok volt papírokkal is. Ami közben igazoltatott az egyik rendőr a másik körbe járta és kiszurta a ledes rendszamtabla vilagitast. Na akkor már volt gond.

Megjegyzem offtopic másik autóval (3-as Prius) allitottak meg és miután megbeszéltük a kocsi mukodesenek mikéntjét, rakerdeztem erre az utólagos ledesitesre akkor mondta el az igazoltato rendőr hogy mi az amit figyelnek. Ha számít mindkét eset Bp-en volt és fiatal rendőrök voltak.

Én azt mondom jártatok büntetés nélkül sokáig ledekkel engem nem zavar csak érdemesnek gondolom leirni amit tapasztaltam.

szia

Egyetértek,eddig még nekem sem volt ebből problémám,pedig sokszor igazoltattak már...nem tudom mire rágott be a rendőr...nem szoktak a ledes rendszámtábla ,helyzetjelző és utólagosan felszerelt drl miatt szőrözni...valami nem teljes ebben a történetben.

Módosítva : Thomas80
Link to comment
Megosztás:

Ti merre jártok? Én a két év alatt mióta megvan a kocsi, 50.000km-t raktam bele. Ez alatt egyetlen egy közúti ellenőrzésbe futottam bele. Az is elég furcsa volt, mert az autópályát lezárták, mindenkit letereltek az egyik pihenőnél és egyenként mindenkit megszondáztattak, papírokat ellenőrizték és körbejárták a kocsikat, nézegették, aztán mindenki ment a dolgára.

Mondjuk nekem kívül se ledem, se utólagos DRL-em, se fóliám nincs, úgyhogy nem kötötte bele semmibe.

De pl városban még soha nem állítottak meg.

Link to comment
Megosztás:

Én főleg Budapesten járok. Érdekes de az Astraval sosem állították meg. Szeptember elején a feleségemé lett az Astra azóta egy 3-as Priussal járok. Azóta vagy négyszer igazoltattak mondjuk minden esetben a köszönés és a papírok elkérése után a kocsi működése érdekelte a szervet. Nem is ellenőrizték semmit....

Ti merre jártok? Én a két év alatt mióta megvan a kocsi, 50.000km-t raktam bele. Ez alatt egyetlen egy közúti ellenőrzésbe futottam bele. Az is elég furcsa volt, mert az autópályát lezárták, mindenkit letereltek az egyik pihenőnél és egyenként mindenkit megszondáztattak, papírokat ellenőrizték és körbejárták a kocsikat, nézegették, aztán mindenki ment a dolgára.

Mondjuk nekem kívül se ledem, se utólagos DRL-em, se fóliám nincs, úgyhogy nem kötötte bele semmibe.

De pl városban még soha nem állítottak meg.

Link to comment
Megosztás:

A búrán milyen jelölést fog találni a rendőr ha megállít? Ha nem karácsonyfaként világít az autó, miként is jutunk el a motorháztető felnyitásáig? Felnőtt emberek vagyunk mint mondtad!

Nekem is ledes a rendszámtábla világítás amióta megvan a kocsi. A helyzetjelzőmet az avatarban látod.

Rengeteget megyek az egész országban, ebből kifolyólag számtalan közúti ellenőrzésen vagyok túl és 3-4 mondatban lezajlik az egész:

1,Jó napot! Közúti ellenőzés..

2.Papírokat kérem.

3.Köszönöm. További jó utat!

Nagyon át kell alakítanod valamit a kocsin, hogy az legyen a legnagyobb gondja a rendőrnek, hogy milyen izzó/led van a lámpatesten belül.

Régi igazság: Nincs baj, amíg nincs baj. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az autóm egy 2006, ASTRA H Caravan 74 kW.

Egyik reggel nem indult az autó, aksi lemerült. Délután feltölt 1-2 nap után megint nem indul, mindez nyáron. Az akkumulátor kb. 2 éves. Úgy is szervizbe kellett menni szokásos olajcserére, akkumulátort kimérték nincs vele gond.

Az volt a gyanús, hogy 300 km autópálya megtétele után is nehezen indult másnap.

Elvittem egy autóvillamossági szakemberhez, igaz ott hagytam vizsgálódjon. Délután közölte generátor probléma, terhelés alatt ingadozik a feszültség. Kérdeztem mi lehet a gond. Válasza, nem tudja, szétszedi, a javítás 45 ezer.

Itt kezdet sántítani a dolog, ha nem is tudja mi lehet a baj, de már tudja a végösszeget.

Egy másik generátor, önindító javítással foglalkozó szakembert megkerestem. Elmondva a helyzetet azonnal multiméterrel rámutatott a problémára. A negatív akusaru volt a hibás, elkezdet melegedni. Így minél többet mentem, annál jobban melegedet, nőt az ellenállás, eset a feszültség. Szegény generátor így nem bírt annyit visszatölteni az akkumulátorba amennyit a fogyasztók leszívtak.

Gondoltam megosztom veletek, hogy érdemes megkérdezni több szakembert mert nekem ez 40ezer megtakarítást jelentett.

HL

Link to comment
Megosztás:

hali!a kombi csomagtér vílágítás biztosítékját hol találom? vagy hogy lehet azt felkapcsolni? az égő jó!

Kint a motortér biztosítéktáblájában, ha jól emlékszem piros 10A-es bizti, fejből számot nem tudok, valahol a jobb felső részén.

De a könyvéből megtudod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom van hogy az astra üzemanyag jelzője nem mutat helyes értéket.

pl:

tankolok 10 litert az kb 200kmre szokott elég lenni.

130kmnél teljesen 0ra áll a szintjelző ( nem a computer, a szintjelző a kmóra mellet)

a szintmérőnek lehet gondja ? vagy ez szoftveres gond?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Par honapja vasaroltam egy Astra H Caravant 1.7 CDTI (2005 Z17DTH), nem mukodott rajta a BC es olvasgattam meg erdeklodtem, irtak hogy fel lehet rpgramozni OP-COM al, rendeltem is eBay rol egy kinai OP-COM ot, meg is jott, fel is programoztam a BCt, e video segitsegevel http://www.youtube.com/watch?v=hI-Cn5mpmS4 elmeletileg mukodik is rendesen na de most jon a gubanc.

Programozas elott lefuttatam a hibokod olvasot es nem volt semmi hiba.

BC programozas utan mentem dolgozni es menet kozbe kigyuladt a szervizkulcsos kis figura kb 10 15 msig majd eltunt, ma rateszem az OP-COM ot es 3 db hibakodot dobott ki, nev szerinte ezeket :

-U2105-00 CAN-busz Nincs kommunikacio a motorvezerlessel (ECM)

-U2143-00 CAN-busz nincs kommunikacio az SAS-sel (kormanyszog erzekelo)

-U2105-00 CAN-busz kommunikacio az ECM-mel (motor-vezerloegyszeg)

Az auto mukodik rendesen ( latszatra ) azota mentem vele kb 100km de nem jelent meg semmi utana a muszerfalon.

Tudnatok segiteni mi lehet a gond?

Esetleg nem megfelelo BC szoftot telepitetem fel ? ( A video alapjan a 00601 et teleitettem )

Link to comment
Megosztás:

-U2105-00 CAN-busz Nincs kommunikacio a motorvezerlessel (ECM)

-U2143-00 CAN-busz nincs kommunikacio az SAS-sel (kormanyszog erzekelo)

-U2105-00 CAN-busz kommunikacio az ECM-mel (motor-vezerloegyszeg)

Az auto mukodik rendesen ( latszatra ) azota mentem vele kb 100km de nem jelent meg semmi utana a muszerfalon.

Vagy torold a kodokat, vagy majd eltunnek maguktol, nem kell foglalkozni veluk.

Valoszinuleg a BC felprogramozasa egy resetet is jelent, es amig az tart, nincs kommunikacio a CAN buszon. A kodokat ekkor eltarolta, de azt az Opcom is irja valahol, hogy aktiv-e hiba; ezek nyilvan nem azok.

Ha nem beteg az auto, nem kukkoljuk a hibakat, plane, ha nem ertjuk, mit jelentenek :)

Link to comment
Megosztás:

-U2105-00 CAN-busz Nincs kommunikacio a motorvezerlessel (ECM)

-U2143-00 CAN-busz nincs kommunikacio az SAS-sel (kormanyszog erzekelo)

-U2105-00 CAN-busz kommunikacio az ECM-mel (motor-vezerloegyszeg)

Ilyen can-busz kommunikációs hibák nekem is szoktak benne lenni. Talán pont ezek... De villáskulcs ikont soha nem dob és látszólag minden teljesen normálisan funkcionál. Így nem igazán szoktam ezekkel foglalkozni. Általában kitörlöm és pár hónap múlva mikor megint ránézek vagy visszajönnek, vagy nem. De semmi hibát nem okoztak még.

Link to comment
Megosztás:

Ilyen can-busz kommunikációs hibák nekem is szoktak benne lenni. Talán pont ezek... De villáskulcs ikont soha nem dob és látszólag minden teljesen normálisan funkcionál. Így nem igazán szoktam ezekkel foglalkozni. Általában kitörlöm és pár hónap múlva mikor megint ránézek vagy visszajönnek, vagy nem. De semmi hibát nem okoztak még.

Nekem is szoktak lenni hasonló véletlenszerű "kóbor" hibák, szerencsére még nem okoztak gondot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tud nekem valaki abban segiteni,hogy Astra H Sedan CD70 navi fejegységhez belső gps antennat hol tudom a legegyszerűbben elhelyezni,illetve hogy és hol a legegyszerűbb nagy bontás nélkül behúzni a fejegységhez?

Ha jól emlékszem egy korábbi kérdésemre azt kommentáltátok,hogy ezzel is tökéletesen működik és nem kell a tetőantenna,meg lebontani a tetőkárpitot?Esetleg a típusnál vásárláskor mire érdemes figyelni?

Köszönöm szépen mindenki segítségét.

Üdv.:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tud nekem valaki abban segiteni,hogy Astra H Sedan CD70 navi fejegységhez belső gps antennat hol tudom a legegyszerűbben elhelyezni,illetve hogy és hol a legegyszerűbb nagy bontás nélkül behúzni a fejegységhez?

Ha jól emlékszem egy korábbi kérdésemre azt kommentáltátok,hogy ezzel is tökéletesen működik és nem kell a tetőantenna,meg lebontani a tetőkárpitot?Esetleg a típusnál vásárláskor mire érdemes figyelni?

Köszönöm szépen mindenki segítségét.

Üdv.:Szabi

Szia! Ugyan én tetőablakos Zafirába szereltem be, a belső világítás felett van egy fém kereszt merevítő, arra tettem rá. Levettem a napellenzőt, a bal oldali A oszlop takarót és a műszerfal alatt húztam el a fejegységig. Tökéletes a vétel, indítás után egyből van jel. Auxos a cd70? Mert máshol vannak a lábak a cd30-on és a navin. Ezeket is àt kell tenni.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia! Ugyan én tetőablakos Zafirába szereltem be, a belső világítás felett van egy fém kereszt merevítő, arra tettem rá. Levettem a napellenzőt, a bal oldali A oszlop takarót és a műszerfal alatt húztam el a fejegységig. Tökéletes a vétel, indítás után egyből van jel. Auxos a cd70? Mert máshol vannak a lábak a cd30-on és a navin. Ezeket is àt kell tenni.

Köszönöm szépen válaszodat,megnézem ezt az opciót.Én is gondoltam erre a verzióra,csak azt nem tudom,hogy az A oszlop és a műszerfal találozásánál átfér-e a csatlakozófej,de ezek szerint igen.

Illetve ezek szerint a tető,mint fém felület nem nagyon árnyékol?

Az AUX-al tisztában vagyok.

Szép napot.

Módosítva : jszabi
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen válaszodat,megnézem ezt az opciót.Én is gondoltam erre a verzióra,csak azt nem tudom,hogy az A oszlop és a műszerfal találozásánál átfér-e a csatlakozófej,de ezek szerint igen.

Illetve ezek szerint a tető,mint fém felület nem nagyon árnyékol?

Az AUX-al tisztában vagyok.

Szép napot.

Nekem tetöablakos a Zafira és középen egy üvegszál anyagú tárolórekesz fut végig a tetőn. A belső világítás és a tároló között van keresztbe ez a fém merevítő, erre tettem az antennát. Ha van esőérzékelőd esetleg még a burkolat alá beteheted, de csak akkor, ha nem hővédős a szélvédőd, mert az fémgőzölt és leárnyékolja a jelet. Én is először ide akartam, de emiatt más helyet kellett keresnem.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2006-os H station wagon astrám z19dth. Az a problémám, hogy lemerült az akksi, és csere után már nem működik a fedélzeti számítógép kijelző, és semmi más sem, ami a kijelzőn látható volt. Nincs fűtés, klíma, ventillátor, semmi! Az autó indul, megy, de nem tudok használni szinte semmilyen funkciót. A rádió szól, de sötét a kijelző.

Valakinek volt már ilyen? Mi lehet a megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Van egy 2006-os H station wagon astrám z19dth. Az a problémám, hogy lemerült az akksi, és csere után már nem működik a fedélzeti számítógép kijelző, és semmi más sem, ami a kijelzőn látható volt. Nincs fűtés, klíma, ventillátor, semmi! Az autó indul, megy, de nem tudok használni szinte semmilyen funkciót. A rádió szól, de sötét a kijelző.

Elso korben a biztositekokat nezd meg, ha mind jo, akkor az akkut kosd le egy-ket orara, aztan vissza.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.