Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Most, hogy jönnek a rövid nappalok, elgondolkoztam a csomagtér világítás bővítésén.

A meglévő világítás egy 10W-os szofitta, ilyenből raknék be még egyet (a másik oldalra). Elbírja még a biztosíték, vagy inkább cseréljem mindkettőt ledes szofittára?

Köszi, Zoli

Elbírja. Én évekig így használtam, míg tavaly az autó összes belső világítását le nem cseréltem LED-re.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok,

Egy újabb kérdéssel fárasztanálak titeket az Astra H navi és CID témakörben.

Azt kérdezném tisztelettel,hogy angolból behozott autók bontott egységei is jók lennének nekem?Valaki a fülembe ültette a bogarat,hogy erre figyelni kell a vezetékek miatt.

Nem tudom van-e annak jelentősége,hogy most jobbra vagy balra csatlakoztatok egy vezetéket,hiszen úgy is az egység mögött van,annyi meg szerintem van a kábelben,hogy 10 cnrel erre vagy arra húzzam.

Van ennek valóságalapja,

Köszönöm szépen válaszotokat.

Üdv.:Szabi

Elküldve

Sziasztok,

Egy újabb kérdéssel fárasztanálak titeket az Astra H navi és CID témakörben.

Azt kérdezném tisztelettel,hogy angolból behozott autók bontott egységei is jók lennének nekem?Valaki a fülembe ültette a bogarat,hogy erre figyelni kell a vezetékek miatt.

Nem tudom van-e annak jelentősége,hogy most jobbra vagy balra csatlakoztatok egy vezetéket,hiszen úgy is az egység mögött van,annyi meg szerintem van a kábelben,hogy 10 cnrel erre vagy arra húzzam.

Van ennek valóságalapja,

Köszönöm szépen válaszotokat.

Üdv.:Szabi

Mindegy, hogy jobb kormányos. Szerintem az enyém is ilyen bontott, jobb kormányos autóból van. A vezetékek és a csatlakozók ugyanazok. Elég ráfizetés lenne az Opel-nek (GM-nek), ha a jobb és bal kormányos autók nem ugyanazokat az alkatrészeket használnák ott, ahol lehet. Így is van egy csomó alkatrész, ami a másik oldali vezetőülés miatt különbözik.

  • Like 1
Elküldve

Üdvözlök mindenkit!

Új AStra H tulaj vagyok és a sok kérdésem közül az első az lenne, miért nem tudom a BC-ből megtudni, hogy mennyi a hűtővíz hőmérséklete, sok mindent kiír de a víz hőm nem, vajon miért?

A válaszokat előre is köszönöm!

Pál

Elküldve

Sziasztok,

Egy újabb kérdéssel fárasztanálak titeket az Astra H navi és CID témakörben.

Azt kérdezném tisztelettel,hogy angolból behozott autók bontott egységei is jók lennének nekem?Valaki a fülembe ültette a bogarat,hogy erre figyelni kell a vezetékek miatt.

Nem tudom van-e annak jelentősége,hogy most jobbra vagy balra csatlakoztatok egy vezetéket,hiszen úgy is az egység mögött van,annyi meg szerintem van a kábelben,hogy 10 cnrel erre vagy arra húzzam.

Van ennek valóságalapja,

Köszönöm szépen válaszotokat.

Üdv.:Szabi

Jók azok is. Arra kell figyelni, hogy azokat nem szokták leválasztani, ezért még kell rá költeni, hogy használni tudd. Angoloknál sok a Vectra, ezért figyelni érdemes, hogy a rádió előlapján legyen törés (ha ez fontos neked), és a kijelző is más, ezért azzal úgy a legkisebb a szívás, ha Astra H vagy Zafira B-ből való. RGB kábel is kelleni fog, meg GPS antenna (nem kell gyári, van olcsóbb megoldás is), meg egy kijelző keret (Opelnél az új kb.: 4-5 eFt).

  • Like 1
Elküldve

Üdvözlök mindenkit!

Új AStra H tulaj vagyok és a sok kérdésem közül az első az lenne, miért nem tudom a BC-ből megtudni, hogy mennyi a hűtővíz hőmérséklete, sok mindent kiír de a víz hőm nem, vajon miért?

Nyomd hosszan a SETTINGS gombot, addig, amíg a kijelzőn kiírja, hogy "TEST MODE ON" (ad egy csipogó hangot is). Utána nyomd meg a BC gombot. /BC gombbal tudsz lapozni a képernyők közt/ ott lesz az akufesz, hőfok stb.

Elküldve

Köszönöm szépen választ.

Esetleg nem tudsz ajánlani valakit,akitől tudok szerezni?

Mindegy, hogy jobb kormányos. Szerintem az enyém is ilyen bontott, jobb kormányos autóból van. A vezetékek és a csatlakozók ugyanazok. Elég ráfizetés lenne az Opel-nek (GM-nek), ha a jobb és bal kormányos autók nem ugyanazokat az alkatrészeket használnák ott, ahol lehet. Így is van egy csomó alkatrész, ami a másik oldali vezetőülés miatt különbözik.

Elküldve

Sziasztok! Opel Astra H 1.7 dízel. Az a problémám ,hogy állandóan kiírja csekkoljam a hűtővíz szintjét .

Ki lett cserélve az érzékelő a tartályban ,de továbbra is szórakozik. Megpróbáltam többet tennibele, utánna kivettem belőle , semmi változás .Menet közben is többször bejelez.

Ha valami ötlet lenne ,köszönöm.

üdv Zola

Elküldve

Sziasztok! Opel Astra H 1.7 dízel. Az a problémám ,hogy állandóan kiírja csekkoljam a hűtővíz szintjét .

Ki lett cserélve az érzékelő a tartályban ,de továbbra is szórakozik. Megpróbáltam többet tennibele, utánna kivettem belőle , semmi változás .Menet közben is többször bejelez.

Ha valami ötlet lenne ,köszönöm.

üdv Zola

Szia....le kell programozni, és nem küld üzenetet...;) biztos a hűtővizet jelzi? Mert az ablakmosó folyadék szintérzékelő is ezen a "körön" van.

Elküldve

...biztos a hűtővizet jelzi? Mert az ablakmosó folyadék szintérzékelő is ezen a "körön" van.

De beazonosítja, más üzenetet küld rá. Külön kiírja, hogy a hűtővizet, vagy az ablakmosó szintjét ellenőrizzem. Ábrákkal is jelöli a kijelzőn, hogy melyikkel van valami. Legalábbis nálam így csinálja.

(Amúgy számomra ez az egyetlen szépséghibája az Opelnek: ezek a sok apró bosszantó, érthetetlen, gyakran előjövő elektronikai hibák.)

Elküldve

De beazonosítja, más üzenetet küld rá. Külön kiírja, hogy a hűtővizet, vagy az ablakmosó szintjét ellenőrizzem. Ábrákkal is jelöli a kijelzőn, hogy melyikkel van valami. Legalábbis nálam így csinálja.

(Amúgy számomra ez az egyetlen szépséghibája az Opelnek: ezek a sok apró bosszantó, érthetetlen, gyakran előjövő elektronikai hibák.)

Ez így igaz, de múltkor nekem is dobta az ablakmosós ábrát, én meg kapásból szívinfarktust kaptam, hogy elfolyott a hűtővíz.....tudom, a két ábra különböző, de mégis....aztán megnyugodtam, hogy nincs hiba....;) :D

Elküldve (edited)

Ez így igaz, de múltkor nekem is dobta az ablakmosós ábrát, én meg kapásból szívinfarktust kaptam, hogy elfolyott a hűtővíz.....tudom, a két ábra különböző, de mégis....aztán megnyugodtam, hogy nincs hiba.... ;) :D

Ja, én azt már megszoktam. :D Amerre járok, rengeteg a bogár. Kb 5 liter lét elnyomok hetente. Így megszoktam hogy időnként szól, hogy töltsek rá.

Ebből a szempontból nem bánom, hogy lassan itt a hűvösebb idő. :)

Módosítva : Cserenkov
Elküldve

Sziasztok ! Tuti a hűtővizet jelzi . Az a bosszantó ebben az egészben ,hogy csak egyszer legyintsek a kijelzésre és pont akkor van a baj az cumi. Szerintem elviszem egy vizsgálatra. Köszönöm a segítséget.

üdv Zola

Elküldve

Tuti a hűtővizet jelzi . Az a bosszantó ebben az egészben ,hogy csak egyszer legyintsek a kijelzésre és pont akkor van a baj az cumi.

Az extrak atka :) Az Astrak tobbsegeben nincs is ilyen kijelzes; a tenyleges bajt a homerseklet emelkedese jelzi, amire szinten nincs muszer, csak piros lampa, ha atlepi a hatart.

Elküldve

szia

Az érzékelő nem a tartályban van,hanem a tartályban csak egy mágneses úszó van.Az érzékelő a tartály aljában lévő bemélyedésbe van belepattinta,tehát ha az akkut kivetted simán ki tudod pattintani az érzékelőt a helyéről még a hűtővizet sem kell leengedned.Ha az érzékelőt kiveszed és a csatlakozóját ideglenessen rövidre zárod és megszűnik a hibajelzés akkor erre felé kell keresni a proplémát(természetesen ha a hűtővized nem fogy).

A működése,hogy a tartályban levő mágneses úszó a műanyag tartályon keresztül jelez a tartály alján levő üregbe levő érzékelőnek ami nem más mint egy rid relé.Ha csökken a hűtővíz a mágneses úszó a tartály aljára ül így eltávolodik a rid relétől ami ezért kiold és megszakítja az áramkört a bc pedig jelez a sofőrnek,hogy ellenőrizze a hűtővíz mennyiségét.

Az úszó is lehet rossz a tartályban,ha meg van akadva a tartály alján,nem tud rendesen lebegni a hűtővízbe.

Tehát ha az érzékelő csatlakozóját rövidre zártad és megszűnt a hiba akkor csak a tartályban levő uszóval lehet gond hisz az érzékelőt már cserélted és a hűtővized sem fogy....ilyenkor érdemes a tartályt kivenni és mosogatószerrel alaposan kimosni....ha kivetted a tartályt hallanod kell benne a zörgő úszó hangját ahogy feje tetejére fordítod a tartályt,ha nem hallod 100%-hogy megszorult benne a mágneses uszó....

A mágneses úszót nem tudod kivenni a tartályból,azt csak a tartállyal együtt lehet cserélni...de álltalában az érzékelő szokott rossz lenni,biztos,hogy cserélték?? nem nagy tétel kb 5000ft és 5perces munka a csere,csak ki kell pattintani a tartály aljából,addig nem tudod levenni róla a csatlakozót sem...az akkumlátort is azért kell kivenned,hogy hozzáférjél.

üdv

BL

Sziasztok! Opel Astra H 1.7 dízel. Az a problémám ,hogy állandóan kiírja csekkoljam a hűtővíz szintjét .

Ki lett cserélve az érzékelő a tartályban ,de továbbra is szórakozik. Megpróbáltam többet tennibele, utánna kivettem belőle , semmi változás .Menet közben is többször bejelez.

Ha valami ötlet lenne ,köszönöm.

üdv Zola

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Ha Opel gépkocsin hibakódot olvasni vagy törölni akartok

esetleg bekapcsolni 1-2 extrát a zsolt.pest@gmail.com elértek.

Budapesten jelképes összegért megteszem!

A GM MDI műszert vettem meg a gépkocsimhoz, GDS-ből az új van meg, így a legújabbak is programozhatóak (2015 ) szoftverüek is!

HT1e8tgFTVdXXagOFbXh.jpg

Módosítva : Zsoltno1
Elküldve

A GM TIS műszert vettem meg a gépkocsimhoz, így a legújabbak is programozhatóak (2015 ) szoftverüek is!

Akkor jol atvertek, mert a TIS nem muszer :)

A kepen amugy egy MDI van, ami a regebbi modellekhez nem okvetlenul jo.

Elküldve (edited)

Akkor jol atvertek, mert a TIS nem muszer :)

A kepen amugy egy MDI van, ami a regebbi modellekhez nem okvetlenul jo.

Igazad Van!

Ez MDI nem TIs, javítottam! Egyébként - 8,3 szoftver van rajta ( te biztossan tudod ez a legújabb )

A régi modeleket a Tech2Win program viszi ugyan ezzel a müszerrel abból a 170 van.

Tehát 2000 után opeleket biztossan lehet programozni ezzel ja és az újakat is,

melyet a Op-commal még nem igen!

Módosítva : Zsoltno1
Elküldve

Végre eszembe jutott a következő:

Még nyáron kicseréltem a beltér világítást ledesre. Elöl a középső lámpába nem is szofita-led került, hanem egy nagyobb fényerejű led-panel. Ebből viszont csak canbus nélkülit kaptam.

Nincs is vele különösebb baj. De kizárólag járó motornál van egy halvány fénye. Csak tök sötétben látszik. Amint leállítom a motor, teljesen kialszik. Csak gyújtásra, szintén semmi. Ahogy indítom és beindul, megint elkezdi a derengést.

Valaki javasolta, hogy tegyek be elé egy ellenállást. De igazából nem zavar. Még azt is mondom, hogy jól néz ki ezzel a halvány derengő jelzőfénnyel. Jelzi, hogy van ott valami. Szóval hagyom így, nem zavar. :)

Elküldve

Végre eszembe jutott a következő:

Még nyáron kicseréltem a beltér világítást ledesre. Elöl a középső lámpába nem is szofita-led került, hanem egy nagyobb fényerejű led-panel. Ebből viszont csak canbus nélkülit kaptam.

Nincs is vele különösebb baj. De kizárólag járó motornál van egy halvány fénye. Csak tök sötétben látszik. Amint leállítom a motor, teljesen kialszik. Csak gyújtásra, szintén semmi. Ahogy indítom és beindul, megint elkezdi a derengést.

Valaki javasolta, hogy tegyek be elé egy ellenállást. De igazából nem zavar. Még azt is mondom, hogy jól néz ki ezzel a halvány derengő jelzőfénnyel. Jelzi, hogy van ott valami. Szóval hagyom így, nem zavar. :)

Szerintem azért lehet, mert a panel 12V-ra van méretezve, ha jár a motor, teker a generátor és akkor 14V körüli feszültséget kap.

Ez a 2V-os töbletfeszültség pedig éppen elég ahhoz, hogy a LED diódák kinyissanak és egy pici feszültség follyon rajtuk.

Szerintem nem probléma, egy ellenállás megoldhatja a dolgot, vagy egy 12V-os DC-DC konverter (stab IC, pl LM7812).

Én is így jártam két LED-del, ami a hűtővíz és a szélvédőmosó folyadékszintet jelzi nekem. (Gyári helyére nem tudtam bekötni, ezért egy kis elektronika kapcsolja a LED-eket, ha egyik érzékelő jelez.) Mi is 12V-ra méreteztük az elektronikát, így járó motorral nekem is halványan derengenek a LED-ek. :icon1:

Üdv!

O

  • Like 1
Elküldve (edited)
...vagy egy 12V-os DC-DC konverter (stab IC, pl LM7812).

Rákerestem erre az LM7812-re. Úgy látom hogy ennek három lába van. Hogy kell bekötni? :blush:

Szerk.: Közben rákerestem, meg is van. :)

Módosítva : Cserenkov
Elküldve

Rákerestem erre az LM7812-re. Úgy látom hogy ennek három lába van. Hogy kell bekötni? :blush:

Szerk.: Közben rákerestem, meg is van. :)

Ha megvan, akkor oké.

De leírom. Ha leteszed az asztalra lábakkal lefelé, akkor bal oldalon a "+" bemeneti láb, jobb oldalon a "+" kimeneti láb, a negatív pegid középen közös.

UTC-LM7805-circuits.jpg

Kondenzátor nélkül is beköthető, de javasolt a kondi (kerámia), a nagyfeszültségű tüskék kiszűrése végett.

Egy-egy hirtelen tüske tönkreteheti az érzékeny elektronikákat, a kondi kiszűri ezeket a zavarokat.

(LM78XX, az 78 mögött álló szám jelzi, hogy mekkora lesz a kimeneten a feszültség. Természetesen ez nem arra való, hogy 48V-ból csináljunk 12V-ot, vagy 3,3V-ot. Mindegyiknek megvan határozva a maximális bemeneti fesz., de 14V-->12V-ra jó a LM7812.)

Üdv!

O

  • Like 1
Elküldve (edited)

Ha megvan, akkor oké.

De leírom. Ha leteszed az asztalra lábakkal lefelé, akkor bal oldalon a "+" bemeneti láb, jobb oldalon a "+" kimeneti láb, a negatív pegid középen közös.

Kondenzátor nélkül is beköthető, de javasolt a kondi (kerámia), a nagyfeszültségű tüskék kiszűrése végett.

Egy-egy hirtelen tüske tönkreteheti az érzékeny elektronikákat, a kondi kiszűri ezeket a zavarokat.

(LM78XX, az 78 mögött álló szám jelzi, hogy mekkora lesz a kimeneten a feszültség. Természetesen ez nem arra való, hogy 48V-ból csináljunk 12V-ot, vagy 3,3V-ot. Mindegyiknek megvan határozva a maximális bemeneti fesz., de 14V-->12V-ra jó a LM7812.)

Üdv!

O

Ez nem lesz jó Cserenkov-nak.

Az LM 78-as széria megfelelő működéséhez legalább 3V-tal magasabb bemeneti feszültség kell a stabil működéshez, azaz 15V kellene. Ez még járó motornál sincs meg, nem hogy állónál.

A kondenzátor meg nem a nagyfeszültségű tüskék miatt kell, hanem hogy ne gerjedjen be, ugyanis kondik nélkül ez könnyen előfordulhat, ami tönkreteheti a mögötte lévő elektronikát.

Ha tényleg zavar a halvány fény, akkor én inkább az LM2940-es sorozatot ajánlom, ami beéri 100-150mV plusz bementi feszültséggel is, ami már álló motornál is fenáll. Viszont lehet, hogy egy kis hűtőzászló kelleni fog rá.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Elküldve

Ez nem lesz jó Cserenkov-nak.

Az LM 78-as széria megfelelő működéséhez legalább 3V-tal magasabb bemeneti feszültség kell a stabil működéshez, azaz 15V kellene. Ez még járó motornál sincs meg, nem hogy állónál.

A kondenzátor meg nem a nagyfeszültségű tüskék miatt kell, hanem hogy ne gerjedjen be, ugyanis kondik nélkül ez könnyen előfordulhat, ami tönkreteheti a mögötte lévő elektronikát.

Ha tényleg zavar a halvány fény, akkor én inkább az LM2940-es sorozatot ajánlom, ami beéri 100-150mV plusz bementi feszültséggel is, ami már álló motornál is fenáll. Viszont lehet, hogy egy kis hűtőzászló kelleni fog rá.

En egy mikrokontrolleres vezerlest is tennek hozza :)

Be kell rakni egy ellenallast es kesz, bar ugye onnan indultunk, hogy az a derenges nem zavaro, sot, meg jo is. De termeszetesen mindent el lehet korlatlanul bonyolitani :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.