Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Világitással kapcsolatos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Ez eddig rendben is van, de honnan tudja hogy ami égő benne van az nem halogén?

Mivel ahogy fentebb írták, a rendőr nem műszaki szakértő, nem kell értenie hozzá, ennélfogva a szava a hozzáértés szempontjából éppen annyit számít mint az enyém. Szóval ha este megállít akkor reggelig vitatkozhatunk azon hogy ami őszerinte xenon az sztem csak xenon hatású izzó... :rolleyes:

Szvsz kizárólag akkor van esélye ilyen miatt megbüntetni ha az NKH ellenőreivel együtt végzik az igazoltatást.

Nem büntet!

Csak vizsgára kötelez...

Link to comment
Megosztás:

Akkor nagy szenya :blink:

de hátha nem bánt minket :rolleyes:

Sztem nem lesz kötekedés. Továbbra is sz@rokrája üzemmódban dolgoznak, azt kész.

Ha meg beidéz vizsgára, visszarakod a halogént, és kezéccsókolom.

Mondjuk annyi, hogy az NKH-nál alaposan megvizsgálják a vasat. Elvileg (már amennyir némelyik sügér ért ott az autókhoz ). :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez eddig rendben is van, de honnan tudja hogy ami égő benne van az nem halogén?

Mivel ahogy fentebb írták, a rendőr nem műszaki szakértő, nem kell értenie hozzá, ennélfogva a szava a hozzáértés szempontjából éppen annyit számít mint az enyém. Szóval ha este megállít akkor reggelig vitatkozhatunk azon hogy ami őszerinte xenon az sztem csak xenon hatású izzó... :rolleyes:

Szvsz kizárólag akkor van esélye ilyen miatt megbüntetni ha az NKH ellenőreivel együtt végzik az igazoltatást.

Felkapcsoltatja, és ennyi...

már írja is a forgalmi engedély időkorlátozást... erre egyedül is van joga, és ez is hatalmas szivatás, anyagilag is.

Link to comment
Megosztás:

Ez eddig rendben is van, de honnan tudja hogy ami égő benne van az nem halogén?

Mivel ahogy fentebb írták, a rendőr nem műszaki szakértő, nem kell értenie hozzá, ennélfogva a szava a hozzáértés szempontjából éppen annyit számít mint az enyém. Szóval ha este megállít akkor reggelig vitatkozhatunk azon hogy ami őszerinte xenon az sztem csak xenon hatású izzó... :rolleyes:

Szvsz kizárólag akkor van esélye ilyen miatt megbüntetni ha az NKH ellenőreivel együtt végzik az igazoltatást.

Nem xenon, de rendőr+vizsgára kötelezés: Volt egy 125-ös endurom, 50-es papírokkal, rendőr megállít, kérdés hol a rendszám, mondom ez 50-es nincs jogsim (akkor még nem volt) nagyobb motorra, erre ő szerinte ez nem 50-es, szerintem meg itt vannak a paírok nézze meg (adás-vétei, biztosítás) asszongya ez kevés így nem tudom igazolni, hogy valóban 50-es! Kérdem, hogy hogyan tudnám? Erre ő kellene legyen egy papírom az NKH-tól, hogy bevizsgált motor és valóban 50-es. Kérdem, hogy lehet ilyen papírhot jutni, monja berendeli hatósági vizsgálatra és ott megállapítanak a mit megállapítanak és akkor lesz papírom! MOndom rendben akkor ezt tegyük meg mert én jogkövető vagyok és nem kakrok törvény t szegni erre adatokat felvesz, mehetek tovább és ennek már vagy 4 éve és nem kaptam semilyen idézést,meghívást semmit:))

Szóval szerintem ha udvariasan és emberségesen beszélsz velük pont le sem sz@rják, hogy milyen "törvényellenes bünelkövető" extrák vannak a kocsidon vagy motorodon.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Megint én!

Reggel mentem az Üllöi úton Vecsés-felé és ott áltak a rend örei felvértezve mindenféle külsö tanácsadóval (kpm és többiek)

Rögtön ki is tépett a sorból és belekötött a világításomba (xenon) és vadul érdeklődött a lámpa magasság állítása után és a lámpa mosó hol léte felől. Aztán rohangált keresni a "T"-betüt a lámpa burán de nem talált csak RH-t v. LH-t mingyárt hangosan fel is üvöltött, hogy berendeli vizsgára ( igen csak kezdtek kukacoskodni). Így meg kértem halgassa meg a magyarázatomat amiben el mondatam neki a fentebb emlitett érveket + hogy a lámpa mosó úton van csak még nem jutott hozzám. Nagy meglepődésemre teljesen pozítivan állt hozzám és tovább engedett :lol:

Na szóval igy jártam.

Link to comment
Megosztás:

Megint én!

Reggel mentem az Üllöi úton Vecsés-felé és ott áltak a rend örei felvértezve mindenféle külsö tanácsadóval (kpm és többiek)

Rögtön ki is tépett a sorból és belekötött a világításomba (xenon) és vadul érdeklődött a lámpa magasság állítása után és a lámpa mosó hol léte felől. Aztán rohangált keresni a "T"-betüt a lámpa burán de nem talált csak RH-t v. LH-t mingyárt hangosan fel is üvöltött, hogy berendeli vizsgára ( igen csak kezdtek kukacoskodni). Így meg kértem halgassa meg a magyarázatomat amiben el mondatam neki a fentebb emlitett érveket + hogy a lámpa mosó úton van csak még nem jutott hozzám. Nagy meglepődésemre teljesen pozítivan állt hozzám és tovább engedett :lol:

Na szóval igy jártam.

Hehh, a nulltolerancia megint bejátszott :lol:

De legalább mákod volt! :(

Amúgy vaterán most volt fent bontott, gyári xenon motyó Omihoz, 45e-ért (lámpatestek, balanszok, világítótestek, kábelek, motorok, etc).

Most nem látom fent a hirdetést, de asszem az nem derült ki hogy fl-B, vagy sima-B lámpatestek voltak.

Volt egyáltalán fl előtti B-hez gyári gázkisüléses világítás?

Link to comment
Megosztás:

A '98-tól már volt. Ami fenn volt 45-ért az a 94-99 közöttiekhez jó, de sajnos az automata állításhoz nem volt meg a tengelyekhez az érzékelő :lol: Én is játszottam a gondolattal hogy megveszem, de akkor már legyen automata állítás is.

Legalább egy okkal kevesebb hogy a rendőr basztasson (xenon-hoz való lámpatest). Talán ez a legfontosabb amúgy is.

Aztán később majd máshonnan összebugáztad volna azt is.

Link to comment
Megosztás:

Legalább egy okkal kevesebb hogy a rendőr basztasson (xenon-hoz való lámpatest). Talán ez a legfontosabb amúgy is.

Aztán később majd máshonnan összebugáztad volna azt is.

Sajnos a pénz nagy úr :lol: Így az a projekt is elmaradt, és bízom a kollegalitásban :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a pénz nagy úr :lol: Így az a projekt is elmaradt, és bízom a kollegalitásban :lol:

Naja. Ha már van normális lámpics az autóban, akkor már mind1. Viszont ha valakinek most kell cserélni, akkor asszem busásan jobban megéri egy gyári xenon-szett lámpatestettel együtt, mint egy kínai HID-készlet meg egy DEPOs vagy TYC lámpatest...

Link to comment
Megosztás:

Naja. Ha már van normális lámpics az autóban, akkor már mind1. Viszont ha valakinek most kell cserélni, akkor asszem busásan jobban megéri egy gyári xenon-szett lámpatestettel együtt, mint egy kínai HID-készlet meg egy DEPOs vagy TYC lámpatest...

Ezzel teljesen egyetértek. Csak akik Omegát vesznek a nagyrészük letojja a xenont, csak minnél olcsóbban vegye meg a másik lámpát.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel teljesen egyetértek. Csak akik Omegát vesznek a nagyrészük letojja a xenont, csak minnél olcsóbban vegye meg a másik lámpát.

Hát jah. Én anno néztem, de nem volt sajnos más. Vagy TYC/DEPO, vagy Klokkerholm/Hella, 6-7-8x-os áron, per db. Sajnos nem álltam úgy, hogy 150ropit kidobjak két lámpatestért, ami 5 év múlva megint elkezd barnulni.

45-50e ft-ot (vagy akár ennek a dupláját is) pedig biztos hogy nevetve adtam volna ki egy ilyen xenonos gyári szettért...

Link to comment
Megosztás:

Hát jah. Én anno néztem, de nem volt sajnos más. Vagy TYC/DEPO, vagy Klokkerholm/Hella, 6-7-8x-os áron, per db. Sajnos nem álltam úgy, hogy 150ropit kidobjak két lámpatestért, ami 5 év múlva megint elkezd barnulni.

45-50e ft-ot (vagy akár ennek a dupláját is) pedig biztos hogy nevetve adtam volna ki egy ilyen xenonos gyári szettért...

A DEPO D2S xenonnal sztem nincs baj (B2 esetében a csatija is D2S a projektorháznak, B1 esetében állítólag nem...?) nagyon jó kis fényt ad.A fent említett árkülönbségről meg ne beszéljünk mert múltkor dumáltuk hogy a HELLA belseje is kontár munka...

Link to comment
Megosztás:

Hát lehet hogy én vagyok hozzátok képest kisigényü, de én vettem két B2 projektoros lámpát. Gyári Hella mindkettő, használt.

Amióta beszereltem az Omiba, azóta látok!!! Beállittattam a lámpát, igy nem világitok senkinek szembe. De évek óta nem volt ilyen jól világitó autóm és nem Xenon. :-)

Nekem 20 ezerbe volt a két bontott lámpa.

Ja és erősebb kék fényü H1-es izzók kerültek bele.

Még szakadó esőben is szépen kirajzolódik az úttesten a lencse vetitő körvonala.

Link to comment
Megosztás:

Hát lehet hogy én vagyok hozzátok képest kisigényü, de én vettem két B2 projektoros lámpát. Gyári Hella mindkettő, használt.

Amióta beszereltem az Omiba, azóta látok!!! Beállittattam a lámpát, igy nem világitok senkinek szembe. De évek óta nem volt ilyen jól világitó autóm és nem Xenon. :-)

Nekem 20 ezerbe volt a két bontott lámpa.

Ja és erősebb kék fényü H1-es izzók kerültek bele.

Még szakadó esőben is szépen kirajzolódik az úttesten a lencse vetitő körvonala.

Azért látsz vele mert a projektorház fém a halogénaban...ha xenont vettél volna anyáznál, mert abban műanyag a projektorház és az bizony a "hőtől", időtől mattul...ergo hiába xenon, nem fogsz vele látni jól, és itt jön a képbe a DEPO xenon pilács ami ugye szintén műanyag projektorházas no de nem 10 éves hanem új, és sztem biztos hogy 5 évig jól (tökéletesen) látsz majd vele... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát lehet hogy én vagyok hozzátok képest kisigényü, de én vettem két B2 projektoros lámpát. Gyári Hella mindkettő, használt.

Amióta beszereltem az Omiba, azóta látok!!! Beállittattam a lámpát, igy nem világitok senkinek szembe. De évek óta nem volt ilyen jól világitó autóm és nem Xenon. :-)

Nekem 20 ezerbe volt a két bontott lámpa.

Ja és erősebb kék fényü H1-es izzók kerültek bele.

Még szakadó esőben is szépen kirajzolódik az úttesten a lencse vetitő körvonala.

És belement a B2 lámpa a B Omegába? Mert elvileg más az íve a motorháztetőnél. Abban teljesen egyetértünk, hogy az eredeti lámpát projektrorosra cserélve ég és föld a különbség. De ha beleraknál xenont akkor azt mondanád, hogy előtte gyertyafény volt az első lámpád.

Link to comment
Megosztás:

És belement a B2 lámpa a B Omegába? Mert elvileg más az íve a motorháztetőnél. Abban teljesen egyetértünk, hogy az eredeti lámpát projektrorosra cserélve ég és föld a különbség. De ha beleraknál xenont akkor azt mondanád, hogy előtte gyertyafény volt az első lámpád.

Tökéletesen belement, csak annyi kehe van, hogy a bajuszléc nincs iven. De majd egyszer fogom és kivágom belőle a plusz részt és akkor nem lehet megmondani, hogy milyen lámpa van benne. :-)

Nekem egyelőre tökéletesen megfelel ez a megoldás.

Link to comment
Megosztás:

A '98-tól már volt. Ami fenn volt 45-ért az a 94-99 közöttiekhez jó, de sajnos az automata állításhoz nem volt meg a tengelyekhez az érzékelő :lol: Én is játszottam a gondolattal hogy megveszem, de akkor már legyen automata állítás is.

Van egy amit bontottak és bele néztem!

Kerestem én is azt az érzékelőt de nem jöttem rá, hogy hová van be építve, viszont a lengéscsillapítóból jön ki egy levegő cső szerü mind két oldalon, nem néztem utánna de nem hiszem, hogy az az lenne! vagy ha még is akkor nem olyan olcsó át alakítani automata magasság állítósra.

Vagy esetleg megoldani úgy, hogy hátra vinni egy magasság állítót és rudazattal össze kötni mint a fékerő szabályzót. bár nem tudom az eredeti figyelembe veszi-e az első teleszkóp magasságát?

keresnék valami egyszerűt! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.