Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Világitással kapcsolatos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

A fényszóró kiszedése attól trükkös,hogy fogja csavar alul is,amihez a lökhárító és a lámpa közt férsz hozzá.

Nálam hatos csavar volt/van ott,amit egy elég hosszú dugókulccsal tudtam kivenni.

Maga a motor kiszedése meg még egyszerübb,mivel csavar sem fogja -elfordítós,asszem...

A szétugrott csuklóra max akkor dobhat hibát,ha az állításban valamiképpen pont megakadályozza.

Tehát mondjuk nyomna kifelé a motor,de a gömb elakad a lámpatestben...

Köszi, már alakul a terv. Akkor a fényszórót 3 csavar fogja, kettő felül, egy meg a lökös fölötti takaróléc kipattintása után lesz hozzáférhető? Az állítómotort már kitotóztam, legalábbis arról a stekkerről sejtem, hogy a motoré lehet, mert az izzóké megvan, meg a xenon trafójának a kábele is. Más elvileg nincs a fényszóróban ami villanyt igényelne. A motort valami nőgyógyász ujjakkal lehet kiszedni, vagy előtte mit kell kiszedni, hogy hozzáférjek könnyen?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, már alakul a terv. Akkor a fényszórót 3 csavar fogja, kettő felül, egy meg a lökös fölötti takaróléc kipattintása után lesz hozzáférhető? Az állítómotort már kitotóztam, legalábbis arról a stekkerről sejtem, hogy a motoré lehet, mert az izzóké megvan, meg a xenon trafójának a kábele is. Más elvileg nincs a fényszóróban ami villanyt igényelne. A motort valami nőgyógyász ujjakkal lehet kiszedni, vagy előtte mit kell kiszedni, hogy hozzáférjek könnyen?

Hát én egyben kaptam ki a lámpát,de szerintem a motor maga sincs nagyon "elszeparálva" a kiszedés szempontjából...

Elég gyatra agyam van,így már pontosan nem emlékszem a lámpacsere folyamatára,de egyáltalán nem rémlik,

hogy extra szopás lett volna...

Nagyjából 1-1,5 óra alatt simán kicseréltem a kettöt és a motorokkal sem volt gondom.

Link to comment
Megosztás:

Én is ezzel kűzdök jelenleg, a jeladók rendben, a következő lépésnek a fényszóró állító motort nézném meg. Etzold valami teljesen más fényszóróhoz írja le a kiszerelés műveletét, nekem már ott csavarok sincsenek, ahol ő írja. Az enyém gyári projektoros, xenon. Hogyan lehet kiszedni a fényszórót, vagy csak magát a motort? Esetleg húzzam le a csatit és mérjek benne feszt, hogy legalább vezérelné-e a motort a vezérlő elektronika? (gondolom, ha szakadt a motor tekercse akkor tud hibát dobni, de szétugrott gömbcsuklóról nem lesz tudomása)

A motorokat le is lehet tesztelni, talán OPCOM is tudja...fel le mozgatható SW-esen is, ekkor nem kell kiszedni sem a lámpát. Illetve van egy xenon vezérlő elektronikai box valamelyik első sárvédő mögött (jobb oldal rémlik).

Az én tippem az, hogy pedig a jeladók lesznek rosszak, vagy az első vagy a hátsó a bal lengőkarokon. Ki szokott gatyásodni a persely, azt kuka. Ha az a baja akkor van ilyen jeladóm 1db ha kell.

Link to comment
Megosztás:

A motorokat le is lehet tesztelni, talán OPCOM is tudja...fel le mozgatható SW-esen is, ekkor nem kell kiszedni sem a lámpát. Illetve van egy xenon vezérlő elektronikai box valamelyik első sárvédő mögött (jobb oldal rémlik).

Az én tippem az, hogy pedig a jeladók lesznek rosszak, vagy az első vagy a hátsó a bal lengőkarokon. Ki szokott gatyásodni a persely, azt kuka. Ha az a baja akkor van ilyen jeladóm 1db ha kell.

Szia!

Köszönöm a felajánlást, lehet, hogy majd élek vele. Sajna diag szoftverrel nem rendelkezem, de én ha jól mértem akkor 5V-tal táplálva kb -45°-tól 0-ig és onnan tovább 45°-ig szépen lineárisan változtatta a kimenetét. A kar szépen jár, a csuklók kellően zsírozva lettek. A persely amiről te beszélsz, az hol található? A csatit még nem mértem, ha 12V megy ki rajta, akkor újra bemérem a jeladókat. A jeladó a jobb oldalon van, de ahhoz a kerék feletti műanyag dobbetétet kell leszedni?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a felajánlást, lehet, hogy majd élek vele. Sajna diag szoftverrel nem rendelkezem, de én ha jól mértem akkor 5V-tal táplálva kb -45°-tól 0-ig és onnan tovább 45°-ig szépen lineárisan változtatta a kimenetét. A kar szépen jár, a csuklók kellően zsírozva lettek. A persely amiről te beszélsz, az hol található? A csatit még nem mértem, ha 12V megy ki rajta, akkor újra bemérem a jeladókat. A jeladó a jobb oldalon van, de ahhoz a kerék feletti műanyag dobbetétet kell leszedni?

A persely,amit gsizoli emleget,a jobb elsö és a jobb hátsó lengökaroknál van.Ahogyan változik a lengökarok állása,

úgy mozgatja a lámpákat a motor...

Link to comment
Megosztás:

A persely,amit gsizoli emleget,a jobb elsö és a jobb hátsó lengökaroknál van.Ahogyan változik a lengökarok állása,

úgy mozgatja a lámpákat a motor...

Vagy én vagyok nagyon gépész, vagy nem tudom miről beszéltek. Alapból a bal oldalon vannak a jeladóim. Ennek a karjára van ráerősítve egy gömbcsukló, majd jön egy összekötő tengely mindkét végén gömbcsészével, majd a lengőkarokhoz képest fixen a másik gömbcsukló. Ez van nálam zsírral megfelelően kitöltve. Perselyt max az érzékelő karja és a háza között tudok elképzelni, de akkor nem forogna el a karja, ha be van állva.

Link to comment
Megosztás:

Vagy én vagyok nagyon gépész, vagy nem tudom miről beszéltek. Alapból a bal oldalon vannak a jeladóim. Ennek a karjára van ráerősítve egy gömbcsukló, majd jön egy összekötő tengely mindkét végén gömbcsészével, majd a lengőkarokhoz képest fixen a másik gömbcsukló. Ez van nálam zsírral megfelelően kitöltve. Perselyt max az érzékelő karja és a háza között tudok elképzelni, de akkor nem forogna el a karja, ha be van állva.

izé... igen,az a jobb valójában bal... bocs,majd igyekszem többet aludni... :)

...és megint izé... a gömbcsészére gondoltam,mint persely...

huuuuuu,asszem most én voltam a gépész... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.