vnonoo Elküldve Március5, 2014 Elküldve Március5, 2014 Üdv Omegások! Kicsinyke hallgatás után ismét színesítem a fórumot... ...aminek nyilván nagyon örültök...! :D LEDesítenék... mert az jó! Mint minden másban egy prémium autónál,ebben sem illik spórolni -nem is fogok! Már folyamatban van az "égők" beszerzése,amiben valóban hozzáértő segítségem van, így el is kerülöm a gagyit,nehogy hetek után csere következzen! Ami viszont nem teljesen világos: a relé-kérdés... :unsure: Olvasok lelkesen a dologról,aminek eredményeképpen azt látom,hogy pl. az irányjelző reléjét MINDENKÉPPEN cserélnem kell,mert a LED nem terhel annyira,mint a sima izzó, ergo gyorsabban villogna az indexem,mint az ideális. Ez OK,cserélem is. -de vajon ez egy pofon egyszerű kiveszem/beteszem dolog??? aztán: mivel a LED nehezen viseli az áram ingadozását,javasolt egy speckó túlfesz-védelem bekötése is,amit az akkura kellene helyeznem -pontosabban az akku és a fogyasztó közé. Nem értem viszont,hogy miért nem a generátor és az akku közé kell tegyek ilyesmit??? és még: a reflektor,a féklámpa,helyzetjelző,stb égőinek cseréjekor is van plusz feladatom? Tehát elég csak "égő-ki-ledes-bele" simán,vagy akad még relé az indexen kívül is? (nem röhög: segít!!!) Kösz Nektek!
ntr Elküldve Március5, 2014 Elküldve Március5, 2014 mivel a LED nehezen viseli az áram ingadozását,javasolt egy speckó túlfesz-védelembekötése is,amit az akkura kellene helyeznem -pontosabban az akku és a fogyasztó közé. Nem értem viszont,hogy miért nem a generátor és az akku közé kell tegyek ilyesmit??? Elektronikához nem igazán értek, de például azért, mert az akksit ideális esetben 13-14V-al tölti a generátor, és ha mondjuk 12V-ra korlátozod a generátorból kilépő feszültséget, igen hamar le fog merülni az akkumulátor attól függetlenül hogy esetleg minden izzót LED-re cseréltél-e (van egyéb fogyasztó is a verdában ugye). :)
vnonoo Elküldve Március5, 2014 Elküldve Március5, 2014 Elektronikához nem igazán értek, de például azért, mert az akksit ideális esetben 13-14V-al tölti a generátor, és ha mondjuk 12V-ra korlátozod a generátorból kilépő feszültséget, igen hamar le fog merülni az akkumulátor attól függetlenül hogy esetleg minden izzót LED-re cseréltél-e (van egyéb fogyasztó is a verdában ugye). :) hmmm... :omg: ...verstanden. :icon13: Akkor ennyivel már okosabb vagyok! :D ...de a Többiek se fogják vissza magukat!!!
sasa86 Elküldve Szeptember25, 2014 Elküldve Szeptember25, 2014 Olyan kérdésem lenne, hogy van e olyan fényszóró ami kompatibilis az opel omega b fényszórójával?
sasa86 Elküldve Szeptember30, 2014 Elküldve Szeptember30, 2014 Igen csak az egy rakat szart nem èr. Volt sima gyàri volt vadiuj projektoros is benne. Mindkettőbe kiprobaltam többfèle izzòt is.
zxlacee Elküldve Szeptember30, 2014 Elküldve Szeptember30, 2014 Igen csak az egy rakat szart nem èr. Volt sima gyàri volt vadiuj projektoros is benne. Mindkettőbe kiprobaltam többfèle izzòt is. Tényleg nem a legjobbak az Omega fényszórói, főleg ha be vannak mattulva. Az enyémek polírozás és beállítás után egész jók lettek osram night breaker izzókkal.
MalterKoma Elküldve Október8, 2014 Elküldve Október8, 2014 Igen csak az egy rakat szart nem èr. Volt sima gyàri volt vadiuj projektoros is benne. Mindkettőbe kiprobaltam többfèle izzòt is. 6. éve járok a Depo-s projektorossal. A rakat szarnál pöttyet jobb. Vagy nem iss pöttyet...
Decibel Elküldve November21, 2014 Elküldve November21, 2014 Üdv Minden kedves Opelesnek!Amennyiben úgy gondolod, hogy tökéletesen látsz a gyárilag xenonos autódban lévő Hella-, illetve Valeo projectorral-, és a sokak által 'istenített' Osram xenarc-, és Philips 85122 izzókkal, akkor azt kell,hogy mondjam velem együtt tévedsz! :( Az általam beépített xenon izzókat szintén csak párban érdemes cserélni, mert akkora közöttük a különbség-, igaz, ezek a projectorok-, és izzók egymáshoz lettek tervezve-, össze vannak 'hangolva'!A melléket képen látszik a különbség a gyári-, és a kicserélt projektor között, és azt hiszem, nem kell ecsetelni, hogy melyik melyik :DTermészetesen mindegyik projector bi-xenon (egyben tudja a tompított-, és a fényszóró funkcióját ellátni, amit maga a projektor tud, és nem az izzó mozog benne!) projector új, és csak párban eladóak, illetve igény szerint be is építhetőek!A saját autóm lámpáiról is tettem fel képet szemléltetés gyanánt, hogy 'ilyet is lehet csinálni' alapon! :DTermészetesen garanciával, és az ár párban értendő! A beszerelés plusz költséget képez!Amennyiben úgy gondolod, hogy segíthetek-, vagy egy jó világításra vágysz, akkor keress nyugodtan, minden kérdésre készséggel válaszolok, leginkább mobilon vagyok elérhető!Zsolt
MalterKoma Elküldve November22, 2014 Elküldve November22, 2014 Üdv Minden kedves Opelesnek!Amennyiben úgy gondolod, hogy tökéletesen látsz a gyárilag xenonos autódban lévő Hella-, illetve Valeo projectorral-, és a sokak által 'istenített' Osram xenarc-, és Philips 85122 izzókkal, akkor azt kell,hogy mondjam velem együtt tévedsz! :( Az általam beépített xenon izzókat szintén csak párban érdemes cserélni, mert akkora közöttük a különbség-, igaz, ezek a projectorok-, és izzók egymáshoz lettek tervezve-, össze vannak 'hangolva'!A melléket képen látszik a különbség a gyári-, és a kicserélt projektor között, és azt hiszem, nem kell ecsetelni, hogy melyik melyik :DTermészetesen mindegyik projector bi-xenon (egyben tudja a tompított-, és a fényszóró funkcióját ellátni, amit maga a projektor tud, és nem az izzó mozog benne!) projector új, és csak párban eladóak, illetve igény szerint be is építhetőek!A saját autóm lámpáiról is tettem fel képet szemléltetés gyanánt, hogy 'ilyet is lehet csinálni' alapon! :DTermészetesen garanciával, és az ár párban értendő! A beszerelés plusz költséget képez!Amennyiben úgy gondolod, hogy segíthetek-, vagy egy jó világításra vágysz, akkor keress nyugodtan, minden kérdésre készséggel válaszolok, leginkább mobilon vagyok elérhető!Zsolt Jaja, képet én sem látom! Az exemen túladtál már??!!
vnonoo Elküldve November23, 2014 Elküldve November23, 2014 Talán erre gondolhatott...: http://www.opelforum.hu/classifieds/item/3299-xenon-projector/
vnonoo Elküldve December19, 2014 Elküldve December19, 2014 Hello Mindenki! Kicsiny jármüvembe végre bekerült az új DEPO villany! Többekkel egyetértésben én is azt kell mondjam,hogy MEGÉRTE!!! Nem 2x jobb: lagalább 10x jobb a fényerö! ...viszont azóta folyamatosan dolgoznak a fényszórómagasság-állító motorok (föleg a vez. oldali) és a BC is kiabál,hogy magasságállító motor hiba van... OK,értem én: szerviz,Tech 2,oszt´ mindjárt okosabb leszek,de azért ha valaki járt már így, ossza már meg velem a tapasztalatát,legyen olyan kedves! (annyit még megjegyeznék,hogy JÓL RAKTAM ÖSSZE: rendesen a helyén van a motor "karja" a lámpában...) Üdv!
vnonoo Elküldve December19, 2014 Elküldve December19, 2014 Xenonos? Igen,gyárilag -és most is- xenonos...
vnonoo Elküldve December20, 2014 Elküldve December20, 2014 (edited) A jeladók rendben vannak a lengőkarokon? Hát fogalmazzunk úgy,hogy "szerintem" igen... Egész eddig semmi gond nem volt,csak a lámpák cseréje után jelentkezett ez! A jeladókat a nyáron lestem meg. Kiakasztottam a helyükröl és megmozgattam kézzel,gyújtáson és azonnal reagáltak a lámpák. Megtisztogattam kicsit és pici zsírral a "gömböcben" vissza is kattintottam a helyére. ...amúgy szerintem semmi bajuk,mert a lámpacsere után,mikor állítgattam a fénycsóvát,jópárszor meghintáztattam a kocsit és azonnal hallottam,ahogy a motorok ide-oda mozgatják a lámpát! A hangjukon is tisztán hallatszott,hogy mindkét irányba dolgoznak! Ezért gondolom,hogy ez anomália: eddig semmi gond,az új lámpával meg rögtön hiba... (Low Beam Failed / Vision) (esetleg lehetséges,hogy "elfáradtak" a motorok? Csak mert azt megfigyeltem,hogy ebben a DEPO-ban sokkal nehezebben bólogat a belsö rész,mint a gyáriban... ...ami ráadásul már félig törött is volt... Az újban viszont elég határozottan kellett nyomni/húzni,hogy bólogasson!) ...és ami még érdekes,vagy legalábbis számomra új,hogy most amint gyújtásra fordítom a kulcsot, azonnal elkezdenek "szintezgetni" mindkét oldalon,de az utasoldali 2-3mp után abba is hagyja! A vez. oldali kínlódik vagy 8-10mp-et és csak utána marad csendben,de amikor már jár a motor, szinte percenként próbál állítani,holott a kocsi meg sem mozdul,csak a motor jár... Módosítva December20, 2014 : vnonoo
kori Elküldve December20, 2014 Elküldve December20, 2014 Akkor biztos a motorral lesz gond. B1 Omega még nem bólogat :) 1
vnonoo Elküldve December20, 2014 Elküldve December20, 2014 Akkor biztos a motorral lesz gond. B1 Omega még nem bólogat :) Hát ez az: a B2 sem... :blink: 1
András1989 Elküldve Február26, 2015 Elküldve Február26, 2015 Helló sziasztok lenne egy kérdésem opel omega b-m van és egy olyan problémám lenne hogy a lámpák lefelé világítanak és nem tudom miért xenon-os projektoros előre is köszönöm válaszotokat
vnonoo Elküldve Március1, 2015 Elküldve Március1, 2015 (edited) Helló sziasztok lenne egy kérdésem opel omega b-m van és egy olyan problémám lenne hogy a lámpák lefelé világítanak és nem tudom miért xenon-os projektoros előre is köszönöm válaszotokat Ha kicsit vissza olvasol,akkor sokmindent megtudhatsz a világításod működéséről: -mikor és miként állítódik a szint; -mit nézz meg először,ha egyáltalán nincs szintezés a karosszéria mozgatásakor. Bár nekem B2-esem van,azért a lámpa működése -szerintem- igen hasonló lehet, akkor pedig először meg kellene győződni arról,hogy "egyben van-e" a belseje... Amúgy ha nagyon lefelé ver,akkor esetleg ki lehet akadva a mozgató motor karja a lámpa belsejében... Módosítva Március1, 2015 : vnonoo
ha4nz Elküldve Augusztus15, 2015 Elküldve Augusztus15, 2015 Ha kicsit vissza olvasol,akkor sokmindent megtudhatsz a világításod működéséről: -mikor és miként állítódik a szint; -mit nézz meg először,ha egyáltalán nincs szintezés a karosszéria mozgatásakor. Bár nekem B2-esem van,azért a lámpa működése -szerintem- igen hasonló lehet, akkor pedig először meg kellene győződni arról,hogy "egyben van-e" a belseje... Amúgy ha nagyon lefelé ver,akkor esetleg ki lehet akadva a mozgató motor karja a lámpa belsejében... Én is ezzel kűzdök jelenleg, a jeladók rendben, a következő lépésnek a fényszóró állító motort nézném meg. Etzold valami teljesen más fényszóróhoz írja le a kiszerelés műveletét, nekem már ott csavarok sincsenek, ahol ő írja. Az enyém gyári projektoros, xenon. Hogyan lehet kiszedni a fényszórót, vagy csak magát a motort? Esetleg húzzam le a csatit és mérjek benne feszt, hogy legalább vezérelné-e a motort a vezérlő elektronika? (gondolom, ha szakadt a motor tekercse akkor tud hibát dobni, de szétugrott gömbcsuklóról nem lesz tudomása)
vnonoo Elküldve Augusztus18, 2015 Elküldve Augusztus18, 2015 Én is ezzel kűzdök jelenleg, a jeladók rendben, a következő lépésnek a fényszóró állító motort nézném meg. Etzold valami teljesen más fényszóróhoz írja le a kiszerelés műveletét, nekem már ott csavarok sincsenek, ahol ő írja. Az enyém gyári projektoros, xenon. Hogyan lehet kiszedni a fényszórót, vagy csak magát a motort? Esetleg húzzam le a csatit és mérjek benne feszt, hogy legalább vezérelné-e a motort a vezérlő elektronika? (gondolom, ha szakadt a motor tekercse akkor tud hibát dobni, de szétugrott gömbcsuklóról nem lesz tudomása) A fényszóró kiszedése attól trükkös,hogy fogja csavar alul is,amihez a lökhárító és a lámpa közt férsz hozzá. Nálam hatos csavar volt/van ott,amit egy elég hosszú dugókulccsal tudtam kivenni. Maga a motor kiszedése meg még egyszerübb,mivel csavar sem fogja -elfordítós,asszem... A szétugrott csuklóra max akkor dobhat hibát,ha az állításban valamiképpen pont megakadályozza. Tehát mondjuk nyomna kifelé a motor,de a gömb elakad a lámpatestben...
Recommended Posts