Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Világitással kapcsolatos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Üdv Omegások!

Kicsinyke hallgatás után ismét színesítem a fórumot...

...aminek nyilván nagyon örültök...! :D

LEDesítenék... mert az jó!

Mint minden másban egy prémium autónál,ebben sem illik spórolni -nem is fogok!

Már folyamatban van az "égők" beszerzése,amiben valóban hozzáértő segítségem van,

így el is kerülöm a gagyit,nehogy hetek után csere következzen!

Ami viszont nem teljesen világos: a relé-kérdés... :unsure:

Olvasok lelkesen a dologról,aminek eredményeképpen azt látom,hogy pl. az irányjelző

reléjét MINDENKÉPPEN cserélnem kell,mert a LED nem terhel annyira,mint a sima izzó,

ergo gyorsabban villogna az indexem,mint az ideális.

Ez OK,cserélem is. -de vajon ez egy pofon egyszerű kiveszem/beteszem dolog???

aztán:

mivel a LED nehezen viseli az áram ingadozását,javasolt egy speckó túlfesz-védelem

bekötése is,amit az akkura kellene helyeznem -pontosabban az akku és a fogyasztó közé.

Nem értem viszont,hogy miért nem a generátor és az akku közé kell tegyek ilyesmit???

és még:

a reflektor,a féklámpa,helyzetjelző,stb égőinek cseréjekor is van plusz feladatom?

Tehát elég csak "égő-ki-ledes-bele" simán,vagy akad még relé az indexen kívül is?

(nem röhög: segít!!!)

Kösz Nektek!

Link to comment
Megosztás:

mivel a LED nehezen viseli az áram ingadozását,javasolt egy speckó túlfesz-védelem

bekötése is,amit az akkura kellene helyeznem -pontosabban az akku és a fogyasztó közé.

Nem értem viszont,hogy miért nem a generátor és az akku közé kell tegyek ilyesmit???

Elektronikához nem igazán értek, de például azért, mert az akksit ideális esetben 13-14V-al tölti a generátor, és ha mondjuk 12V-ra korlátozod a generátorból kilépő feszültséget, igen hamar le fog merülni az akkumulátor attól függetlenül hogy esetleg minden izzót LED-re cseréltél-e (van egyéb fogyasztó is a verdában ugye). :)

Link to comment
Megosztás:

Elektronikához nem igazán értek, de például azért, mert az akksit ideális esetben 13-14V-al tölti a generátor, és ha mondjuk 12V-ra korlátozod a generátorból kilépő feszültséget, igen hamar le fog merülni az akkumulátor attól függetlenül hogy esetleg minden izzót LED-re cseréltél-e (van egyéb fogyasztó is a verdában ugye). :)

hmmm... :omg:

...verstanden.

:icon13:

Akkor ennyivel már okosabb vagyok! :D

...de a Többiek se fogják vissza magukat!!!

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Igen csak az egy rakat szart nem èr. Volt sima gyàri volt vadiuj projektoros is benne. Mindkettőbe kiprobaltam többfèle izzòt is.

Tényleg nem a legjobbak az Omega fényszórói, főleg ha be vannak mattulva. Az enyémek polírozás és beállítás után egész jók lettek osram night breaker izzókkal.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Üdv Minden kedves Opelesnek!
Amennyiben úgy gondolod, hogy tökéletesen látsz a gyárilag xenonos autódban lévő Hella-, illetve Valeo projectorral-, és a sokak által 'istenített' Osram xenarc-, és Philips 85122 izzókkal, akkor azt kell,hogy mondjam velem együtt tévedsz! :( Az általam beépített xenon izzókat szintén csak párban érdemes cserélni, mert akkora közöttük a különbség-, igaz, ezek a projectorok-, és izzók egymáshoz lettek tervezve-, össze vannak 'hangolva'!
A melléket képen látszik a különbség a gyári-, és a kicserélt projektor között, és azt hiszem, nem kell ecsetelni, hogy melyik melyik :D
Természetesen mindegyik projector bi-xenon (egyben tudja a tompított-, és a fényszóró funkcióját ellátni, amit maga a projektor tud, és nem az izzó mozog benne!) projector új, és csak párban eladóak, illetve igény szerint be is építhetőek!
A saját autóm lámpáiról is tettem fel képet szemléltetés gyanánt, hogy 'ilyet is lehet csinálni' alapon!
:D
Természetesen garanciával, és az ár párban értendő! A beszerelés plusz költséget képez!
Amennyiben úgy gondolod, hogy segíthetek-, vagy egy jó világításra vágysz, akkor keress nyugodtan, minden kérdésre készséggel válaszolok, leginkább mobilon vagyok elérhető!
Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Üdv Minden kedves Opelesnek!

Amennyiben úgy gondolod, hogy tökéletesen látsz a gyárilag xenonos autódban lévő Hella-, illetve Valeo projectorral-, és a sokak által 'istenített' Osram xenarc-, és Philips 85122 izzókkal, akkor azt kell,hogy mondjam velem együtt tévedsz! :( Az általam beépített xenon izzókat szintén csak párban érdemes cserélni, mert akkora közöttük a különbség-, igaz, ezek a projectorok-, és izzók egymáshoz lettek tervezve-, össze vannak 'hangolva'!

A melléket képen látszik a különbség a gyári-, és a kicserélt projektor között, és azt hiszem, nem kell ecsetelni, hogy melyik melyik :D

Természetesen mindegyik projector bi-xenon (egyben tudja a tompított-, és a fényszóró funkcióját ellátni, amit maga a projektor tud, és nem az izzó mozog benne!) projector új, és csak párban eladóak, illetve igény szerint be is építhetőek!

A saját autóm lámpáiról is tettem fel képet szemléltetés gyanánt, hogy 'ilyet is lehet csinálni' alapon!

:D

Természetesen garanciával, és az ár párban értendő! A beszerelés plusz költséget képez!

Amennyiben úgy gondolod, hogy segíthetek-, vagy egy jó világításra vágysz, akkor keress nyugodtan, minden kérdésre készséggel válaszolok, leginkább mobilon vagyok elérhető!

Zsolt

Jaja, képet én sem látom!

Az exemen túladtál már??!!

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Hello Mindenki!

Kicsiny jármüvembe végre bekerült az új DEPO villany!

Többekkel egyetértésben én is azt kell mondjam,hogy MEGÉRTE!!!

Nem 2x jobb: lagalább 10x jobb a fényerö!

...viszont azóta folyamatosan dolgoznak a fényszórómagasság-állító motorok (föleg a vez. oldali) és a BC is kiabál,hogy

magasságállító motor hiba van...

OK,értem én: szerviz,Tech 2,oszt´ mindjárt okosabb leszek,de azért ha valaki járt már így,

ossza már meg velem a tapasztalatát,legyen olyan kedves!

(annyit még megjegyeznék,hogy JÓL RAKTAM ÖSSZE: rendesen a helyén van a motor "karja" a lámpában...)

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

A jeladók rendben vannak a lengőkarokon?

Hát fogalmazzunk úgy,hogy "szerintem" igen...

Egész eddig semmi gond nem volt,csak a lámpák cseréje után jelentkezett ez!

A jeladókat a nyáron lestem meg.

Kiakasztottam a helyükröl és megmozgattam kézzel,gyújtáson és azonnal reagáltak a lámpák.

Megtisztogattam kicsit és pici zsírral a "gömböcben" vissza is kattintottam a helyére.

...amúgy szerintem semmi bajuk,mert a lámpacsere után,mikor állítgattam a fénycsóvát,jópárszor

meghintáztattam a kocsit és azonnal hallottam,ahogy a motorok ide-oda mozgatják a lámpát!

A hangjukon is tisztán hallatszott,hogy mindkét irányba dolgoznak!

Ezért gondolom,hogy ez anomália: eddig semmi gond,az új lámpával meg rögtön hiba... (Low Beam Failed / Vision)

(esetleg lehetséges,hogy "elfáradtak" a motorok? Csak mert azt megfigyeltem,hogy ebben a DEPO-ban

sokkal nehezebben bólogat a belsö rész,mint a gyáriban...

...ami ráadásul már félig törött is volt... Az újban viszont elég határozottan kellett nyomni/húzni,hogy bólogasson!)

...és ami még érdekes,vagy legalábbis számomra új,hogy most amint gyújtásra fordítom a kulcsot,

azonnal elkezdenek "szintezgetni" mindkét oldalon,de az utasoldali 2-3mp után abba is hagyja!

A vez. oldali kínlódik vagy 8-10mp-et és csak utána marad csendben,de amikor már jár a motor,

szinte percenként próbál állítani,holott a kocsi meg sem mozdul,csak a motor jár...

Módosítva : vnonoo
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Helló sziasztok lenne egy kérdésem opel omega b-m van és egy olyan problémám lenne hogy a lámpák lefelé világítanak és nem tudom miért xenon-os projektoros előre is köszönöm válaszotokat

Ha kicsit vissza olvasol,akkor sokmindent megtudhatsz a világításod működéséről:

-mikor és miként állítódik a szint;

-mit nézz meg először,ha egyáltalán nincs szintezés a karosszéria mozgatásakor.

Bár nekem B2-esem van,azért a lámpa működése -szerintem- igen hasonló lehet,

akkor pedig először meg kellene győződni arról,hogy "egyben van-e" a belseje...

Amúgy ha nagyon lefelé ver,akkor esetleg ki lehet akadva a mozgató motor karja a lámpa belsejében...

Módosítva : vnonoo
Link to comment
Megosztás:

  • 5 months later...

Ha kicsit vissza olvasol,akkor sokmindent megtudhatsz a világításod működéséről:

-mikor és miként állítódik a szint;

-mit nézz meg először,ha egyáltalán nincs szintezés a karosszéria mozgatásakor.

Bár nekem B2-esem van,azért a lámpa működése -szerintem- igen hasonló lehet,

akkor pedig először meg kellene győződni arról,hogy "egyben van-e" a belseje...

Amúgy ha nagyon lefelé ver,akkor esetleg ki lehet akadva a mozgató motor karja a lámpa belsejében...

Én is ezzel kűzdök jelenleg, a jeladók rendben, a következő lépésnek a fényszóró állító motort nézném meg. Etzold valami teljesen más fényszóróhoz írja le a kiszerelés műveletét, nekem már ott csavarok sincsenek, ahol ő írja. Az enyém gyári projektoros, xenon. Hogyan lehet kiszedni a fényszórót, vagy csak magát a motort? Esetleg húzzam le a csatit és mérjek benne feszt, hogy legalább vezérelné-e a motort a vezérlő elektronika? (gondolom, ha szakadt a motor tekercse akkor tud hibát dobni, de szétugrott gömbcsuklóról nem lesz tudomása)

Link to comment
Megosztás:

Én is ezzel kűzdök jelenleg, a jeladók rendben, a következő lépésnek a fényszóró állító motort nézném meg. Etzold valami teljesen más fényszóróhoz írja le a kiszerelés műveletét, nekem már ott csavarok sincsenek, ahol ő írja. Az enyém gyári projektoros, xenon. Hogyan lehet kiszedni a fényszórót, vagy csak magát a motort? Esetleg húzzam le a csatit és mérjek benne feszt, hogy legalább vezérelné-e a motort a vezérlő elektronika? (gondolom, ha szakadt a motor tekercse akkor tud hibát dobni, de szétugrott gömbcsuklóról nem lesz tudomása)

A fényszóró kiszedése attól trükkös,hogy fogja csavar alul is,amihez a lökhárító és a lámpa közt férsz hozzá.

Nálam hatos csavar volt/van ott,amit egy elég hosszú dugókulccsal tudtam kivenni.

Maga a motor kiszedése meg még egyszerübb,mivel csavar sem fogja -elfordítós,asszem...

A szétugrott csuklóra max akkor dobhat hibát,ha az állításban valamiképpen pont megakadályozza.

Tehát mondjuk nyomna kifelé a motor,de a gömb elakad a lámpatestben...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.