wookie Elküldve Április3, 2014 Megoszt Elküldve Április3, 2014 Találtam egy fotót a motortérről még szervíz előttről, ugyanúgy le volt csúszva a gumicső a légszűrőházról. Senki nem vette észre, még én sem. Viszont légtömegmérő csere előtt még világított a motor check controll lámpa, utána már nem. Ha a légszűrőháznál szívott falsot, az nem is befolyásolta az alapjáratot? Úgy tudtam, hogy fontos a légtömegmérő előtti szakasz tömítettsége is. A falslevegő szívás alapvetően a mérési pont után (itt a légtömegmérő) tud gondot okozni. Persze a gázlengések miatt nem ártt ha az előtte levő rész is rendben van, de akkoriban azért még nem volt ez olyan precízen kitalálva, meg lámpázni attól biztos nem fog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adama Elküldve Április5, 2014 Megoszt Elküldve Április5, 2014 úgy értettem, hogy mindenképpen hasznos volt cserélni a légtömegmérőt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
adama Elküldve Április14, 2014 Megoszt Elküldve Április14, 2014 (edited) megemelkedett az alapjáratom, üzemmeleg motornál fix 1300 körül pörög... volt tulaj szerint lecsúszott a csatlakozó az alapjáratiról, megnézték, nincs lecsúszva... mi okozhatja még a jelenséget? alapjárati motor új, de ha az lenne koszos, akkor ingadozna... vákuumcsövek? hidegen még 850-n van, meg mintha nem menne minden henger csak 3 (akadozik), ahogy melegszik felmegy 1300-ra és újra egyenletesen jár... menetközben minden tartományban tökéletesen húz, nem fogyaszt (ma lenyomtam egy Civicet :D, miután 2-szer elhúzott mellettem 6000-es fordulaton rájöttem mit szeretne, ...ÉGNI :D , megtettem Neki, gondoltam, lássuk azt a 8 mp-et 100 km/h-ra, tényleg annyi, ....imádom )... Módosítva Április14, 2014 : adama Link to comment Megosztás: More sharing options...
reddish Elküldve Április15, 2014 Megoszt Elküldve Április15, 2014 Valahol fals levegőt szív. Nézd meg nem repedt-e valamelyik gumicső. Esetleg nem zár vissza rendesen a pillangószelep, de akkor nem 1300-ra állna állandóan vissza, hanem összevissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adama Elküldve Április17, 2014 Megoszt Elküldve Április17, 2014 (edited) megoldódott az 1300-as alapjárat, tényleg szét volt picit csúszva az alapjárati motor csatlakozója (egy nagyon rázós útszakasz után kezdődött), a szervizben messziről zseblámpával nem vették észre és a szerelő nem nyomta rá, gondolom nehogy piszkos legyen a keze :omg: igaz csak annyit ígértek, hogy megnézik, azt nem, hogy meg is csinálják... :D betartották az ígéretet... néha halványan világít a töltésellenőrző lámpa menetközben, de az A oszlop műszere megfelelő feszültséget mutat és az akksin sem veszem észre, hogy hervadna :D aztán egy erősebb zökkenőnél elalszik, megnézetem a generátort, kontakthiba lesz ez is... Módosítva Április17, 2014 : adama Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 Akkor egy gonddal kevesebb :) :) Igen kevés szerelő ért a calibrához, sőt, a régebbi motorokhoz úgy egyáltalán, legalábbis felénk.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 Ó, azok a magasan kvalifikált márkaszerviz alkalmazottak! Visszasírnák még ők az egyszerűen szerelhető autókat... márpedig a Calibra (főleg az NE és az XE) a maiakhoz képest botegyszerű... csak ugye ez még nem olyan hogy "rádugom a komputert oszt' megmondja mi a baja" (találkoztam már ilyen szerelővel is), hanem itt picit még gondolkodni is kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 Ó, azok a magasan kvalifikált márkaszerviz alkalmazottak! Visszasírnák még ők az egyszerűen szerelhető autókat... márpedig a Calibra (főleg az NE és az XE) a maiakhoz képest botegyszerű... csak ugye ez még nem olyan hogy "rádugom a komputert oszt' megmondja mi a baja" (találkoztam már ilyen szerelővel is), hanem itt picit még gondolkodni is kell. Pont ezt akartam írni, hogy a calibrához "nem kell érteni" az egy hót egyszerű autó, mondhatni faék. Mint szerelő mondhatom, hogy vissza is sírjuk a régi technikát. Az új "rádugom oszt megmondja mi a baja" technika meg úgy el tudja vinni az embert a susnyásba hogy csak pislogunk. Nem szeretem őket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 Igen, én is találkoztam már olyan szerelővel aki annyira megszokta az újfajta technikát, hogy gyakorlatilag a computertől (hibakódolvasótól) vár mindent, és ha nincs hibakód, akkor csak a fejvakarás meg a találgatás megy... Link to comment Megosztás: More sharing options...
English Elküldve Április27, 2014 Megoszt Elküldve Április27, 2014 Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
English Elküldve Április27, 2014 Megoszt Elküldve Április27, 2014 Sajnos az uj autoknál compjuter nélkül semmire nem megy az ember a diagnosztikában. Mostmár lassan az ablaktörlö lapátnak is elektronikája van. Igy a diagnosztika kényelmesebbé vált, viszont lebutit. Ês a szomoru az egészben hogy egyáltalán nem lettek megbizhatóbbak az autòk :-( Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Április27, 2014 Megoszt Elküldve Április27, 2014 Sajnos az uj autoknál compjuter nélkül semmire nem megy az ember a diagnosztikában. Mostmár lassan az ablaktörlö lapátnak is elektronikája van. Igy a diagnosztika kényelmesebbé vált, viszont lebutit. Ês a szomoru az egészben hogy egyáltalán nem lettek megbizhatóbbak az autòk :-( A compi 90%ban egy dologhoz kell, kiütni a hibakódot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Benzinkutas Elküldve Június20, 2014 Megoszt Elküldve Június20, 2014 Sziasztok! Egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Van egy c20let motorral megáldott Astrám, mostanában 14 litereket zabál úgy hogy a gázpedált kb csak nézem. Lambdát, hőfokjeladót cseréltem már. Esetleg valakinek valami ötlet? Köszi :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
English Elküldve Június20, 2014 Megoszt Elküldve Június20, 2014 Sziasztok! Egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Van egy c20let motorral megáldott Astrám, mostanában 14 litereket zabál úgy hogy a gázpedált kb csak nézem. Lambdát, hőfokjeladót cseréltem már. Esetleg valakinek valami ötlet? Köszi :) Hali. Ki kéne mèrni a hő gomba vezetèke nem e szakadt, ill a LET mèri a beszivott lev. hömèrsèkletèt is, lehet ott a gond. Lehet a benzin nyomàs szabàlyzo is kiakadva, vâkum vezèrli, érdemes ellenőrizni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Benzinkutas Elküldve Június21, 2014 Megoszt Elküldve Június21, 2014 Hali. Ki kéne mèrni a hő gomba vezetèke nem e szakadt, ill a LET mèri a beszivott lev. hömèrsèkletèt is, lehet ott a gond. Lehet a benzin nyomàs szabàlyzo is kiakadva, vâkum vezèrli, érdemes ellenőrizni. Köszi! :) Megnézegetem ezeket, írok majd hogy mire jutottam! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hassan Elküldve Június25, 2014 Megoszt Elküldve Június25, 2014 Sziasztok! Tegnap el szerettem volna indítani C20XE motoros Calibramat, de a központi zár nyitásakor az nem működött, az indítókulcs elfordításakor még a lámpák sem világítottak a műszerfalon, nem , hogy a motort el tudtam volna indítani. Első ötletként letisztogattam az akksi saruit és a csatlakozóikat, de nem változott semmi. Az akkut kivettem, ki lett mérve, teljesen jónak bizonyult. Mikor kb. 2 óra múlva visszaszereltem az autóba és megpróbáltam elindítani, rendben elindult. Délután több utat megtettem vele, többszöri gond nélküli motor indítással. Ma reggel megint nem nyitott a központi zár, nem világítanak a lámpák, nem indítható a motor. Semmi sem működik ami elektromos, még az elakadás jelző sem. Biztosítékokat az utastérben ellenőriztem, rendben vannak, a motortérben lévő 1 db 30-as szintén. Esetleg van ötlete valakinek, hogy mi okzhatja, vagy fordult már elő ilyesmi valakivel? Bocs, ha hülye a kérdés, de nem boldogulok vele! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június25, 2014 Megoszt Elküldve Június25, 2014 Sziasztok! Tegnap el szerettem volna indítani C20XE motoros Calibramat, de a központi zár nyitásakor az nem működött, az indítókulcs elfordításakor még a lámpák sem világítottak a műszerfalon, nem , hogy a motort el tudtam volna indítani. Első ötletként letisztogattam az akksi saruit és a csatlakozóikat, de nem változott semmi. Az akkut kivettem, ki lett mérve, teljesen jónak bizonyult. Mikor kb. 2 óra múlva visszaszereltem az autóba és megpróbáltam elindítani, rendben elindult. Délután több utat megtettem vele, többszöri gond nélküli motor indítással. Ma reggel megint nem nyitott a központi zár, nem világítanak a lámpák, nem indítható a motor. Semmi sem működik ami elektromos, még az elakadás jelző sem. Biztosítékokat az utastérben ellenőriztem, rendben vannak, a motortérben lévő 1 db 30-as szintén. Esetleg van ötlete valakinek, hogy mi okzhatja, vagy fordult már elő ilyesmi valakivel? Bocs, ha hülye a kérdés, de nem boldogulok vele! Testkábel. Motor és kaszni között, kaszni és akksi között. Levenni, elpucolni a kontaktokat, szakadt testkábelt cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jürgen Elküldve Augusztus4, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2014 Üdv! Kérdésem a következő: B Vectra kormány felmegy extra hozzáadott munkaóra ("szopás") nélkül a gyári Calibra (Vectra A, Kadett E, Astra F) helyére? Köszönöm szépen előre is, ha valaki tudja a választ. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus6, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2014 Az még igen, de kell hozzá a kábel átvezető. (mert a b veci már mind légzsákos) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jürgen Elküldve Augusztus7, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2014 Az még igen, de kell hozzá a kábel átvezető. (mert a b veci már mind légzsákos) Köszönöm szépen a gyors választ! (Egyébként most látom, hogy nem ebbe a topikba szántam ezt a hozzászólást, de most már gondolom mindegy...) A kérdésem még annyi, hogy ez elektronikai vagy mechanikai szükséglet a Vectra B kormány felrakásához? Nem szándékozom a 92-es Calibrát légzsákosítani, a lényeg csak az lenne, hogy a kormány a helyén legyen és használható. :) Néztem képeket különféle 90-es évekbeli sima és légzsákos Opel kormányokról, sima Vectra A/Calibra háromküllős, Cali négyküllős, Vectra GT, Astra F "batman", Astra F lufis... és a hátulja egyiknek sem úgy néz ki, mint a Vectra B kormányé. Ebből alacsony hozzáértésemmel feltételezem, hogy inkább mechanikai szükségletről van szó, hogy a kormány egyáltalán felmenjen a helyére. Ez a kábel átvezető egy köztes darab a kormányoszlop és a kormány között? (Bocsáss meg a teljes hülyeségemért, a blogod alapján látom, hogy tőled nem idegen a külső/belső szétborítása és összerakása, én egy kisebb akcióra is hónapokig készülök. :) ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus7, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2014 (edited) Köszönöm szépen a gyors választ! (Egyébként most látom, hogy nem ebbe a topikba szántam ezt a hozzászólást, de most már gondolom mindegy...) A kérdésem még annyi, hogy ez elektronikai vagy mechanikai szükséglet a Vectra B kormány felrakásához? Nem szándékozom a 92-es Calibrát légzsákosítani, a lényeg csak az lenne, hogy a kormány a helyén legyen és használható. :) Néztem képeket különféle 90-es évekbeli sima és légzsákos Opel kormányokról, sima Vectra A/Calibra háromküllős, Cali négyküllős, Vectra GT, Astra F "batman", Astra F lufis... és a hátulja egyiknek sem úgy néz ki, mint a Vectra B kormányé. Ebből alacsony hozzáértésemmel feltételezem, hogy inkább mechanikai szükségletről van szó, hogy a kormány egyáltalán felmenjen a helyére. Ez a kábel átvezető egy köztes darab a kormányoszlop és a kormány között? (Bocsáss meg a teljes hülyeségemért, a blogod alapján látom, hogy tőled nem idegen a külső/belső szétborítása és összerakása, én egy kisebb akcióra is hónapokig készülök. :) ) Na most elgondolkodtatál. Elvileg a b veci lufiskormány ugyanaz mint az a vecié. Az átvezető mindenképpen kell, mert a lufisnál abban megy a duda is. Mod.: megnéztem ecatban, mégse egyezik Módosítva Augusztus7, 2014 : wookie Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jürgen Elküldve Augusztus7, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2014 Na most elgondolkodtatál. Elvileg a b veci lufiskormány ugyanaz mint az a vecié. Az átvezető mindenképpen kell, mert a lufisnál abban megy a duda is. Mod.: megnéztem ecatban, mégse egyezik Az A Vectra lufisnak elvileg az F Astra lufissal kell megegyeznie, emlékeim szerint. Későbbi Calibrákban is olyan van. Akkor nem egyezik, tehát nem megy fel? :D http://pics.coldline.hu/pics/218154-20110425-ZqX0DA.jpg - ez ugye a Vectra A, Calibra, Astra F, korai Corsa B, stb. lufis http://www.castom.de/vectra/4.jpg - és ilyennek a felerőltetésén agyalok Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolika1985 Elküldve Augusztus8, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2014 Sziasztok nekem van egy Opel Calibrám 2.0 16v Automat váltos gépem X20XEV motorral,a problémám az hogy egy kábel a melegtöl összeolvadt és szerintetek lehetne hozzá kapni?képet küldök hozzá,csak annyit tudok róla mondani hogy a központi vezérlő egységbol megy a gyertyák mellé aki érti az tudja miröl van szó!Segítsetek! :icon11: és ég a szerviz lámpa Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Augusztus8, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2014 Sziasztok nekem van egy Opel Calibrám 2.0 16v Automat váltos gépem X20XEV motorral,a problémám az hogy egy kábel a melegtöl összeolvadt és szerintetek lehetne hozzá kapni?képet küldök hozzá,csak annyit tudok róla mondani hogy a központi vezérlő egységbol megy a gyertyák mellé aki érti az tudja miröl van szó!Segítsetek! :icon11: és ég a szerviz lámpa Szia! Az egy kábel elég tág fogalom :) Remélem az égés csak világítás volt :) Az is tág fogalom. Egyébként ha csak egy "sima sodrott rézkábelről" van szó, akkor egy hozzáértő (!!!) autóvillamosságis korrektül megoldja neked. A hibakódot meg vagy kivillogtatod magad, vagy kiolvassátok és kiderül feketén fehéren, hogy miért világít a MIL lámpa. Jobban átgondolva, nem nagyon szoktak ezek a kábelek csak úgy megolvadni... Át kellene nézni a többi kábelt is prevenció gyanánt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolika1985 Elküldve Augusztus8, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2014 Szia! Az egy kábel elég tág fogalom :) Remélem az égés csak világítás volt :) Az is tág fogalom. Egyébként ha csak egy "sima sodrott rézkábelről" van szó, akkor egy hozzáértő (!!!) autóvillamosságis korrektül megoldja neked. A hibakódot meg vagy kivillogtatod magad, vagy kiolvassátok és kiderül feketén fehéren, hogy miért világít a MIL lámpa. Jobban átgondolva, nem nagyon szoktak ezek a kábelek csak úgy megolvadni... Át kellene nézni a többi kábelt is prevenció gyanánt. Hivatalosan megnézettem és ők azt mondták hogy vezérlőtengely jeladó árnyékolt kábel,de hozattam is a gond az amit hoztak az meg felsőholdponti jeladó,ugyhogy most nemtom ki a hülye vagy a villamossági szerelő vagy az autósbolt!!!azért szeretnék képet felrakni de ez a szar nem enged!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts