Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

Akkor meg kellene mérni a vezetékköteget. Lehet zárlat. Vagy beszart az ecu. Bár utóbb kevésbé valószínű.

És mit kell mérjek a vezetéken?

Opeléknél azt mondták szar az ECU, mert rövidre zárták a két vezetéket, de úgysem változik semmi.

Link to comment
Megosztás:

Vagy az új is szar már eleve (hőmérséklet jeladó). A motorkontroll lámpa nem világít?

A motorvezérlő ritkán szokott kifeküdni a c20xe-n, de nincs kizárva.

Ha ez van venni kell egy bontottat. Előtte érdemes egyet kölcsönbe kérni kipróbálásra, tényleg az-e a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Vagy az új is szar már eleve (hőmérséklet jeladó). A motorkontroll lámpa nem világít?

A motorvezérlő ritkán szokott kifeküdni a c20xe-n, de nincs kizárva.

Ha ez van venni kell egy bontottat. Előtte érdemes egyet kölcsönbe kérni kipróbálásra, tényleg az-e a hibás.

Akkor vegyek még egy jeladót? Vagy valahogy le lehet tesztelni?

Világított a lámpa, ment rendesen, elvittem Opelba, töröljék.

Törölték, jöttek nem indul a gép. Nagy nehezen sikerült beindítani,(az Ac tiltó kapcsoló kapcsolgatással), de fulladt, meg dadogott.

Mentem vele alapjáraton, mert gázadásra már fulladt is, de nem történt semmi.

Miután újra kigyulladt a kontroll lámpa, megy rendesen.

Nem nagyon van Xe-s ismerősöm.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem ECU hiba lesz szerintem, mert akkor mindig hozná a hibát és dadogna a gép.

A motorkontroll lámpa bevillanásakor valószínűleg középértékekre vált, ezért múlik el a dadogás.

Nekem van tartalék, de én a keleti végen lakom.

A hibát te is ki tudod olvasni a motortérben található diagnosztikai csatlakozóval.

A 14 v. 15-ös hibakód jelenti a rossz hűtőfolyadék jeladót.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem ECU hiba lesz szerintem, mert akkor mindig hozná a hibát és dadogna a gép.

A motorkontroll lámpa bevillanásakor valószínűleg középértékekre vált, ezért múlik el a dadogás.

Nekem van tartalék, de én a keleti végen lakom.

A hibát te is ki tudod olvasni a motortérben található diagnosztikai csatlakozóval.

A 14 v. 15-ös hibakód jelenti a rossz hűtőfolyadék jeladót.

15 ha jól emlékszem a hiba kódjára. Kiolvasni ki tudom, csak törölni nem. Ezért mentem csak a szervizbe, hogy töröljék.

Akkor még egy jeladót vételezzek?

Link to comment
Megosztás:

Mindenképpen. És ne azoktól, akiktől az előzőt vetted. :D Lehet nem hozzávalót adtak? ...??

Azzal, hogy töröltetted csak annyit értél el, hogy megint a jeladó adatai szerint adagolta a benzint, ami azt jelentette, hogy több üzemanyagot adott, mivel állandóan (jég :D )hidegnek érzékelte a hűtőfolyadék hőmérsékletét.

Amúgy meg te is tudod törölni a hibakódot, ha 10 percre leveszed az akkusarukat, azért nem kell szervizbe menned.

Addig ne töröld, amíg nem cserélted, mert megint dadogni fog.

Link to comment
Megosztás:

Mindenképpen. És ne azoktól, akiktől az előzőt vetted. :D Lehet nem hozzávalót adtak? ...??

Azzal, hogy töröltetted csak annyit értél el, hogy megint a jeladó adatai szerint adagolta a benzint, ami azt jelentette, hogy több üzemanyagot adott, mivel állandóan (jég :D )hidegnek érzékelte a hűtőfolyadék hőmérsékletét.

Amúgy meg te is tudod törölni a hibakódot, ha 10 percre leveszed az akkusarukat, azért nem kell szervizbe menned.

Addig ne töröld, amíg nem cserélted, mert megint dadogni fog.

Nem tudom, UNIXba vettem. Ránézésre tök ugyanolyan mint a régi.

Azért töröltettem, mert nem észleltem hibát, gondoltam most már törölhetik.

Oké, legközelebb kipróbálom.

Ha cserélem, és azzal is dadog, akkor vagy a vezeték vagy ecu igaz?

Link to comment
Megosztás:

Először cseréld ki, majd utána lehet gondolkodni, ha marad a hiba, hogy hogyan tovább.

A diagnosztikai kiolvasó nem szokott akkorát tévedni.

A múltkorában 2 hibakódot is dobott a motorkontroll lámpám .

Egy kopogásérzékelő hibát, és egy főtengely jeladó hibát.

Mindkettőre azt mondták (hosszú lenne leírni a hibák történetét) így nem lehetnek azok a hibák. Csere után mégis megjavult a motor.

Azért írd meg megjavult-e a cserétől.

Link to comment
Megosztás:

Ugynezki, hogy a viz a gyergyaknal csak a paratol van elmeletileg. A problema viszont nem oldodott meg, hogy az auto rangat mintha neha nem menne egy hengerem. Van, hogy egy napig nem csinalja van, hogy allandoan. Ilyenkor neha vilagit a motorkontroll lampam is de nem mindig. A hibakod tarolot 1 hete neztem de nem tarolt hibat. Meg fogom nezni a napokban megint hatha valtozik a helyzet. Mivel kellene kezdenem a hibakeresest? Durrogni is szokott a motor mintha az uzemanyagot nem tudna elegetni ( motoroknal ez gyujtas gond volt altalaban, ez az elso autom, ebben meg zoldfulu vagyok. )

Gyertyakat mar csereltem vadonat ujra.
Lenne meg egy csomo apro gond amiben szeretnem a segitseged/segitsegetek kerni:

-Az ablakmosom csak nagyon kis sugarban nyomja a folyadekot

-A kozponti zaram nem csukja be a csomagtartot illetve kulcsal sem zarodik be. Ezen kivul mindent zar.

-A jobb oldali tukrom csak kinkeservesen hajlando mozogni, a ballal semmi gond

-A jobb oldali elektromos ablakom nem nagyon akar mukodni, nagyritkan mozdul csak meg, a gombbal semmi gond szerintem, vilagit is

-A hatso kodfenylampam allandoan vilagit, csak baloldalt, a kapcsoloja nem csinal semmit nem is vilagit

-Van ebben a kocsiban tolato lampa? Ha igen akkor a valtozatossag kedveert az sem jo :D

-A radiom nem vesz csak egy adot azt is kinkeservesen holott az a radioval nincs gond. Van ebben valami antennaerosito ami tonkremehet?

-Az osszes hangszorom szejjel van rohadva, tudnatok segiteni abban, hogy mivel tudom helyettesiteni?

Elore is koszonom a segitseget. ( Bocsi nem tudok ekezeteket irni a munkahelyi geprol )

Nehéz távgyógyítani így, főleg, hogy ilyen problémával még nem is találkoztam.

Azért először egy villamosságinál megnézetném a vízhőfok mérőt, lehet csak egy vezeték van elszakadva.

Nem árt, ha tudod mennyit mutat.

A kiegyenlítő tartályban mennyit fogy a víz ilyenkor (azalatt az 1-2 nap alatt)?

Próbáld meg egy 90 °felmelegített motornál megnézni (ezért lenne jó egy működő vízhőfok mérő) egy barát segítségével, hogy állóhelyzetben felpörgetett motornál nem nyomja-e a vizet a szelepfedélre valahol, mert van, hogy egy megrepedt vízcső kisebb nyomásnál még zár, de a 90° feletti nagyobb nyomásnál már szivároghat a víz a repedés mentén.

Gondolom nem drágán vetted. Sajnos a legtöbbször az ilyen (bármelyik) 20 éves gépeknél jó, ha van tartalék is, mert okozhatnak kellemetlen meglepetéseket. Én először a vízhőfok mérő életre keltésével kezdeném.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Ma rászaladtam egy ilyenre én is, kerstem itt az O gyűrü méretét amelett, hogy Viton alapú és nem találtam, gondoltam kiegészitem ezzel az infóval: az O gyűrű mérete 12mmX2,5-ös viton...de be fér a 12mmX3-as is, sőt az jobban belefeszül és igy jobb a tömitettsége.

Egyébként neked nem hiányzik 1 gyűrüd?,,mert gyáruilag 2-ő van benne és 2-ő kis fehér leszoritó műanyag,,nálad csak egyet látok.

Megvan:
Viton alapú kell ebből a gyűrűből, a sima gumi 2 hétig képes ellenállni a benzinnek...

Erről a gyűrűről van szó:

Els__l_p_s_www.kepfeltoltes.hu__www.kepf

2-dik_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltol

3-ik_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltolt

4-ik_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltolt

5-ik_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltolt

6-ik_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltolt

7-ik_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltolt

Ezt_kell_cser_lni_www.kepfeltoltes.hu__w

Link to comment
Megosztás:

Először cseréld ki, majd utána lehet gondolkodni, ha marad a hiba, hogy hogyan tovább.

A diagnosztikai kiolvasó nem szokott akkorát tévedni.

A múltkorában 2 hibakódot is dobott a motorkontroll lámpám .

Egy kopogásérzékelő hibát, és egy főtengely jeladó hibát.

Mindkettőre azt mondták (hosszú lenne leírni a hibák történetét) így nem lehetnek azok a hibák. Csere után mégis megjavult a motor.

Azért írd meg megjavult-e a cserétől.

Megjavult.

Négyféle érzékelő van. Kék csatlakozós, fekete csatlakozós, klímás, nem klímás.

Na most egy fekete, nem klímáshoz való van benne. Ezzel most jó. A kékekkel nem működött, sem a klímás, sem a nem klímás verzióval. Az autóban van klíma,(valószínűleg nem gyárilag) mégis egy klíma nélküli érzékelő került bele. Így most jó.

Sajna a csekkendzsin megint világít, lambda szonda hibát jelezve. Pedig egy 2 hónapos szonda van benne.

Link to comment
Megosztás:

Először mérd ki multiméterrel, működik-e. Volt már, akinek pár hónap után tönkrement. Ha rossz cseréltesd ki egy másikra, mert ennek még garanciaidőn belül kell lennie.

És meleg motornál mérd, mert hidegen nem mutat semmit. Ha nincs multimétered, egy villamosságis simán kiméri neked egy perc alatt.

Link to comment
Megosztás:

Először mérd ki multiméterrel, működik-e. Volt már, akinek pár hónap után tönkrement. Ha rossz cseréltesd ki egy másikra, mert ennek még garanciaidőn belül kell lennie.

És meleg motornál mérd, mert hidegen nem mutat semmit. Ha nincs multimétered, egy villamosságis simán kiméri neked egy perc alatt.

A lambda garizás nem egyszerű.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok !

Olvastam hogy korábban töltöttetek fel C20XE kapcsolási rajzot, nos nekem is szükségem lenne egyre mert nemrég vásárolt cali-m valószinüleg egy utcai harcos volt ugyanis az e.köteg kritikán aluli de nem menthetetlen, ha esetleg ebben tudtok segíteni az sokat segítene rajtam is meg a calibrán is :) Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

3 hetes a C20XE Calim, Dondrz gépét vettem meg.

Én is belekóstoltam az egyenetlen alapjáratba, légtömegmérő csere (mert előre szólt, hogy az kell majd), némi utómunka a szervízből kigurulva (lecsúszott a gumicső a légszűrőházról, pénteki zárás előtti kapkodás).

Egészen a kapuig azon gondolkoztam, mi lehet a gond, amikor elvileg most javították meg az autót.

Barkácskészlet mindig van a csomagtartóban, szigetelőszalaggal hermetikusan összegyógyítottam a két alkatrészt, most úgy jár a motor, mint egy svájci óra. :omg:

Alsórakparti gurulásokkal lement 8,6-ra a városi fogyasztásom, persze dugókban nem kellett állnom.

Végigolvastam 2003-tól a topicot, sokat tanultam már ennyiből is.

Link to comment
Megosztás:

http://www.carstyling.hu/car_search.php?keres_tipus=gyors&search_text=drz&type=3

Ez a spoiler már a temetőben van, előző tulajnál egy parkolóban valaki letolatta róla és otthagyta, hátha magától rendbejön :D .

Cserélték a vezérlést, két ékszíjat, 3 szimmeringet, ez az oldal most egy darabig rendben lesz.

Vennem kellett 3000-ért bontott radiátort (nekem is fogytán a lőszer :D ), mert szivárog a jelenlegi.

A gyári lököshöz rendeltem spoilert.

A hátsó spoilert, 2 küszöbtoldatot kaptam az autóval, csak fel kell dobni.

Link to comment
Megosztás:

üdv köztünk!

sok jó élménnyel teli kilométert kívánok neked a kocsival :)

én sajnos már közel 3 hónapja nem láttam a kocsim, nem mentem vele, mert nagyszervíz van, a festésnél tartanak, de sikerült hibás festéket venni és 3x fújás után is átlátszott az alapozó, meg a foltok, így visszacsiszolták és most két sor másmilyen festéket kap meg két sor lakkot.... utána jöhet csak az összelegózás, szóval még egy darabig nincs calibrám... :(

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy fotót a motortérről még szervíz előttről, ugyanúgy le volt csúszva a gumicső a légszűrőházról. Senki nem vette észre, még én sem.

Viszont légtömegmérő csere előtt még világított a motor check controll lámpa, utána már nem.

Ha a légszűrőháznál szívott falsot, az nem is befolyásolta az alapjáratot? Úgy tudtam, hogy fontos a légtömegmérő előtti szakasz tömítettsége is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.