Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

Már ne is haragudj Gabi, de a fentebb leírtak finoman szólva is óriási baromságok halmaza!

Nehogy elkezdjük már megmagyarázni, hogy a hőfok ingadozás jót tesz egy motornak és kevesebb energia felhasználás és stb...atyaég...ilyet csak az mond, akinek fingja sincs egy motor működéséről.

Igenis el lehet érni majdnem konstans hőfokot egy jó hűtő rendszerrel és a mérést is lehet pontosítani, ellenőrizni.

Ne terjesszünk már baromságokat...könyörgöm.

A c20xe, ne calibrák többségének a kijelző szerint 80° körül áll be a mutató, ami csak dugóban megy feljebb. Ahogy wookie is írta az kb. 90 foknak felel meg. Emiatt én sem cseréltem hőjeladót vagy termosztátot. Csak tudni kell mi mennyi.

Nem hinném, hogy ez az ingadozás nagy hatással lenne az élettartamra.

Nekem például,ha a mutató eléri a 95 fokot, elég bekapcsolni a klímát és visszahűl 85-90 közé.

Link to comment
Megosztás:

Ez sztm nem igaz. A változo körülményekhez változo hütési kapacitás kéne.

Sztm egy munkagép motorja egyáltalán nem referencia.

Persze, az igaz hogy meg lehetne csinálni amit mondasz, de ahhoz kéne egy elektromos szekunder vizpumpa, változo felületü hütö (pl zsalus) és 4-6 högomba, plusz egy külön vezérlöegység.

A termosztáttal, az elektomos/több fokozatù ventillátorral, motorvezérléssel elérték a gyárak hogy széles üzemi tartományban

optimális értékek közt maradjon a vizhöfok.

Precizebb értékekhez precizebb szabályzás kell.

A vizhöfok mutató KIZÁRÓLAG tájékoztató jellegü.

Rendben, legyen ahogy képzeled! ;)

Link to comment
Megosztás:

Jol van,Nagypálya. Honnan a te oriási tudásod? Olvastál? Láttad a Discovery-n? Esetleg számos autoátépitésen vagy túl? Ha igen, akkor milyen munkáid voltak?

Nem hiszem, hogy beszámolót kellene neked tartanom arról, miket és mit csinálok hétköznap és szabadidőmben! ;)

Nincs kedvem és energiám vitázni, ezért mondtam, hogy legyen igazad. ;)

Link to comment
Megosztás:

VW csoport fix 90fokra állított vízhőfokáról annyit,hogy 9n3 polo-ban ugyanaz a vízhőfok műszer,mint A6 C5ben,viszont az audiban van olajhőfok is. négykarikánál 90re van szegezve a mutatóakkor is ha az olajhőfok 100on és pörögnek a ventik. ugyanez a polonál is megvan,nyári dugózás,pörgő ventik,de a vízhőfok 90. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, hogy beszámolót kellene neked tartanom arról, miket és mit csinálok hétköznap és szabadidőmben! ;)

Nincs kedvem és energiám vitázni, ezért mondtam, hogy legyen igazad. ;)

Senkit nem érdekel mit csinálsz a szabadidödben vagy a hétköznapokon.

Mint értelmes emberek,vitázunk technikai kérdésekröl. Mindenki elmondja a véleményét, tapasztalatát. Ez igy normális.

De te olyan stilusban osztod az észt, mintha te szartad volna az Otto-motort.

Emiatt is kérdeztem rá,honnan a tudásod???

Mivel erre képtelen voltál válaszolni, nem is érdekel,gondolom amit gondolok. Peace.

Link to comment
Megosztás:

Senkit nem érdekel mit csinálsz a szabadidödben vagy a hétköznapokon.

Mint értelmes emberek,vitázunk technikai kérdésekröl. Mindenki elmondja a véleményét, tapasztalatát. Ez igy normális.

De te olyan stilusban osztod az észt, mintha te szartad volna az Otto-motort.

Emiatt is kérdeztem rá,honnan a tudásod???

Mivel erre képtelen voltál válaszolni, nem is érdekel,gondolom amit gondolok. Peace.

Onnan a tudásom, hogy napi szinten foglalkozom motorokkal és a hobbim is ez. ;)

A cég ahol dolgozom Otto motoros erőműveket üzemeltet és gyárt (CNG-Biogas meghajtás), szóval elég sok szopás és szívás árán van tapasztalatom a hűtés technikával és egyéb más motort körülvevő perifériás dolgokkal.

Szervíz technikusként sajnos elég sokszor találkozom össze az íróasztal mögött ülő,diplomás "észosztókkal", akik ugyan kitudnak számolni pl. egy motorhoz tarrtozó hűtési rendszert, de a gyakorlati tapasztalatuk nulla és elég sok fejfájást képesek ezzel okozni.

Elég hosszan tudnám mesélni, milyen sok "fejben szerelő" van, aki azt hiszi ért a motorokhoz és azok működéséhez.

Szóval bocs, ha nagyképűnek tünt a hozzászólásom, nem volt szándékos, csak a fentebb írtak miatt kicsit már viszolygok a sok önjelölt "autószerelőtől". ;)

Link to comment
Megosztás:

JOhnny: Ha már így kitudódott, mivel foglalkozol, kérdeznék a hűtéssel kapcsolatban. :D

Szóval, ha az XE motor teljesítményét megnövelem akár 50-70le-vel, kell már több hűtés neki?

Értem ezalatt a vízhűtő-olajhűtő cserét, és honnan tudom meg, hogy illene nagyobbra cserélni (elég figyelni a víz-, olajhőmérsékletet, olajnyomást)?

Vagy szívónál nincs is akkora hőtöbblet még húzott motornál sem?

Link to comment
Megosztás:

Onnan a tudásom, hogy napi szinten foglalkozom motorokkal és a hobbim is ez. ;)

A cég ahol dolgozom Otto motoros erőműveket üzemeltet és gyárt (CNG-Biogas meghajtás), szóval elég sok szopás és szívás árán van tapasztalatom a hűtés technikával és egyéb más motort körülvevő perifériás dolgokkal.

Szervíz technikusként sajnos elég sokszor találkozom össze az íróasztal mögött ülő,diplomás "észosztókkal", akik ugyan kitudnak számolni pl. egy motorhoz tarrtozó hűtési rendszert, de a gyakorlati tapasztalatuk nulla és elég sok fejfájást képesek ezzel okozni.

Elég hosszan tudnám mesélni, milyen sok "fejben szerelő" van, aki azt hiszi ért a motorokhoz és azok működéséhez.

Szóval bocs, ha nagyképűnek tünt a hozzászólásom, nem volt szándékos, csak a fentebb írtak miatt kicsit már viszolygok a sok önjelölt "autószerelőtől". ;)

Köszönöm, pontosan erre voltam kiváncsi. :-)

Én szerelek 14 éve, számos motor átépitéssel a hátam mögött. Meg remélem lesz is még :-)

Link to comment
Megosztás:

JOhnny: Ha már így kitudódott, mivel foglalkozol, kérdeznék a hűtéssel kapcsolatban. :D

Szóval, ha az XE motor teljesítményét megnövelem akár 50-70le-vel, kell már több hűtés neki?

Értem ezalatt a vízhűtő-olajhűtő cserét, és honnan tudom meg, hogy illene nagyobbra cserélni (elég figyelni a víz-, olajhőmérsékletet, olajnyomást)?

Vagy szívónál nincs is akkora hőtöbblet még húzott motornál sem?

Egyik cimborámnak volt egy astra gsije, xe mocis. Kapott sport vez tengelyeket,hozzá irt chippel. 180-190 Le becsült teljesitmény.

Kente a száját rendesen de a hütéssel sose voltak gondjai.

Mivel a Calibra hütöfelülete nagyobb mint a 25ös BMW-ké, azt gondolom böven van tartalék a gyári felállásban. Plusz komolyabb kapacitásu hütöventillátorral növelhetö is.

Érdemes lehet méréseket végezni, mert a tulhütött motor ugyan ugy rossz mint a folyton elmelegedö.

Link to comment
Megosztás:

JOhnny: Ha már így kitudódott, mivel foglalkozol, kérdeznék a hűtéssel kapcsolatban. :D

Szóval, ha az XE motor teljesítményét megnövelem akár 50-70le-vel, kell már több hűtés neki?

Értem ezalatt a vízhűtő-olajhűtő cserét, és honnan tudom meg, hogy illene nagyobbra cserélni (elég figyelni a víz-, olajhőmérsékletet, olajnyomást)?

Vagy szívónál nincs is akkora hőtöbblet még húzott motornál sem?

Olajhőt érdemes figyelni, sokkal fontosabb, mint a vízhőfok, persze ezzel párhuzamosan a nyomás figyelése is történjen meg és ami a legfontosabb: megfelelő helyen mérve!

A vízhőfokra pedig: turbós astrákba a szívódízel hűtőjét szokták betenni, abba fér a legtöbb víz. Amíg a vízhő tartósan nem marad 100fok felett nincs gond a hűtési kapacitással.

100fok felett sem kell hirtelen betojni, ne feledjük, nyomás alatt lévő rendszerről beszélünk, így nem 100fokon forr a hűtőközeg.

Persze a venti teljesítménye legyen annyi, hogy ha bekapcsol, vissza tudja hűteni normál hőfokra.

Nagy motoroknál elektromos "3járatú" szelepet használunk a termosztát helyet és frekiváltós ventiket a hűtőradiátorokon.

Megfelelő szivattyú és áramlási sebesség mellett halál stabil 90fokot lehet tartani, még nyári 40fokban is. ;)

U.i.: nem szeretem amúgy reklámozni hol dolgozom, mert csak rossz utózöngéje van! ;)

Link to comment
Megosztás:

Srácok kellene a tudásotok :)
Miért van az hogy indításnál kell egy kis gáz fröccs hogy elinduljon az autó? :(
Gyújtás elosztó csere kellene de sztem nem az a baj :(
Előre is köszike a segítséget :)

A másik baj pedig az hogy mikor 40 Km/h alatt fékezek akkor elkezd kopogni a fék.
Ez mitől lehet? :((((
Kérlek segítsetek :(

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok

Nemreg vasaroltam egy Calibrat es gondok vannak vele. 16 szelepes C20XE motorkodu.

Az a gondom, hogy viz van a gyertyaknal es emiatt letestel es nem megy egy vagy ket henger. Ha felitatom jo 1 max 2 napig. Mi lehet a baj? Hengerfejes? Volt aki azt mondta, hogy oda ki nem johetne a viz ha hengerfejes akkor sem.

( bocsi nem tudok ekezeteket irni a laptopom billentyuzeterol...)

Link to comment
Megosztás:

Hat otletem sincs. Itt ugye a gyertyak egy furatban vannak lent, a motor legmagasabb pontjan van a furat szaja, rajta van ugye a piros muanyag burkolat. A 8 szelepesnel mashogy van ha jol tudom. Nem latom, hogy barmi is oda spriccelhetne. A vizho merom nem mer, azzal mi lehet a gond? A hengerfej kornyezetebe mashol nem latok vizet sehol csak lent a lyukakban. Balrol jobbra haladva az elso ketto gyertyanal 1 ujjnyi a viz a masik kettonel kevesebb de ott is van. A hutoviz nem olajos, az olaj nem vizes, a nivopalcan is tiszta az olaj illetve az olajbetoltonel sincs kicsapodas. Kerlek segits, segitsetek. Sajna mar igy az atiras utan nem maradt penzem szerelore :(

Link to comment
Megosztás:

Hat otletem sincs. Itt ugye a gyertyak egy furatban vannak lent, a motor legmagasabb pontjan van a furat szaja, rajta van ugye a piros muanyag burkolat. A 8 szelepesnel mashogy van ha jol tudom. Nem latom, hogy barmi is oda spriccelhetne. A vizho merom nem mer, azzal mi lehet a gond? A hengerfej kornyezetebe mashol nem latok vizet sehol csak lent a lyukakban. Balrol jobbra haladva az elso ketto gyertyanal 1 ujjnyi a viz a masik kettonel kevesebb de ott is van. A hutoviz nem olajos, az olaj nem vizes, a nivopalcan is tiszta az olaj illetve az olajbetoltonel sincs kicsapodas. Kerlek segits, segitsetek. Sajna mar igy az atiras utan nem maradt penzem szerelore :(

Ja hogy neked a gyertya nyílásában áll a víz?

És hűtővíz? Bár máshonnan tényleg nemigen kerülhet oda cucc.

Link to comment
Megosztás:

Nehéz távgyógyítani így, főleg, hogy ilyen problémával még nem is találkoztam.

Azért először egy villamosságinál megnézetném a vízhőfok mérőt, lehet csak egy vezeték van elszakadva.

Nem árt, ha tudod mennyit mutat.

A kiegyenlítő tartályban mennyit fogy a víz ilyenkor (azalatt az 1-2 nap alatt)?

Próbáld meg egy 90 °felmelegített motornál megnézni (ezért lenne jó egy működő vízhőfok mérő) egy barát segítségével, hogy állóhelyzetben felpörgetett motornál nem nyomja-e a vizet a szelepfedélre valahol, mert van, hogy egy megrepedt vízcső kisebb nyomásnál még zár, de a 90° feletti nagyobb nyomásnál már szivároghat a víz a repedés mentén.

Gondolom nem drágán vetted. Sajnos a legtöbbször az ilyen (bármelyik) 20 éves gépeknél jó, ha van tartalék is, mert okozhatnak kellemetlen meglepetéseket. Én először a vízhőfok mérő életre keltésével kezdeném.

Link to comment
Megosztás:

Nehéz távdiagnosztizálni, de megpróbálom.

Ez lehet egy eltömődött levegőszűrőtől, hibás lambdaszondától (ott általában a fogyasztás is nő), az állandó rövid városi használat, amitől nincs öntisztulás.

A dadogós lefulladások miatt a levegőszűrő eltömődöttségre tippelek. Vedd ki a szűrőt menj vele 1-2km-t. Ha eltűnik a fulladás, dadogás az lesz a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Levegőszűrő nem, kivett szűrőnél is ez van. Lambda új.

Voltam szervizben, tech2 szerint -40 fokhoz állítja a keveréket. Úgy érzékeli az ecu, mintha -40 lenne kint. Hőmérséklet jeladó mi alapján mér?

Ellenállása változik a hőmérsékletre. Minél melegebb, annál kisebb az ellenállása.

Ez simán csere.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.