Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Akkor megvan a hétvégi program. :) Plusz a csövek átnézése. :) Illetve, kaptam egy tippet, hogy esetleg hőgomba hiba, amit ki lehet mérni multimeterrel.

Nekem az a csö volt eltörve ami a szivosorrol a szelepfedélre megy. 6os vagy 8as belsejü.

Elküldve

Elég jól záródik az ajtó, talán egy nagyon picit lóg, de nem vészes. Eddig úgy tűnik, a tetőablak sem ázik be, mikor hoztam haza, szakadt az eső és minden oké volt. Leszámítva azt, hogy az ablaktörlő nehezen indult (sokat állt a kocsi állítólag) és a lapátok is kukák már.... A hátsót ki sem próbáltam, szégyen-gyalázat. :) A kéziféken is állítani kell, kb. 20 centi magasra ki tudom húzni, úgy fogja meg csak a kocsit. :)

Elküldve

Akkor megvan a hétvégi program. :) Plusz a csövek átnézése. :) Illetve, kaptam egy tippet, hogy esetleg hőgomba hiba, amit ki lehet mérni multimeterrel.

A hőgombát én kizárnám, mert ugyan valóban az adja a jelet a motorvezérlőnek hogy bemelegedett-e már a motor, de ha az rossz, akkor a motorvezérlő egy középértékkel fog számolni ami a vízhőmérsékletet illeti (80°C), ettől meg maximum többet fogyasztana egy picivel, de nem hinném hogy nehezebben indulna.

Elküldve

Sziasztok!
Kérnék tanácsokat abba a dologba hogy mi tévő legyek ha hamar emelkedik a hő fok?
Egyszer csinálja egyszer nem... :)
A válaszokat előre is köszönöm
További szép napot az olvasóknak :)

Elküldve

A víz rendbe van.
A termosztátot megnézetem és kiderül.
Viszont egy olyan kérdésem lenne még hogy mitől lehet baj az alapjárattal?
Egyszer-egyszer leáll és kicsit ingadozok ami a fordulatszám mérőn nem látszik csak a hangján hallatszik.
Válaszokat köszi. :)

Elküldve

A falsh levegőt a levegö szűrőnél és a benzin szűrőnél ellenőrizzem? :)

Nem. A szívóoldalon a légmennyiségmérő és a fojtószelepház (öntvény) között az összes gumicsövet és csőcsatlakozást, valamint az alapjárati motor környékén is. Vigyázat, hajszálvékony repedés is lehet amit szabad szemmel alig látni! A benzinszűrő felől nem tud falslevegőt szívni...

Elküldve

És a motor tisztítást mivel javaslod? :)

Benzinben kell áztatni. Létezik olyan spré ami direkt erre van kifejlesztve, iszonyat modon oldja a kormot. Azzal gyorsabb.

Én az enyémet féktisztitóval massziroztam néhány percig. Jobb lett attol is.

Elküldve

Gondolkodok azon, hogy a vezérlés szettet cseréltetem holnap. Érdemes gyárit venni bele? Egyáltalán, miből kell gyárit és miből lehet utángyártottat? :) Futómű, fék alkatrész?

Elküldve

Gondolkodok azon, hogy a vezérlés szettet cseréltetem holnap. Érdemes gyárit venni bele? Egyáltalán, miből kell gyárit és miből lehet utángyártottat? :) Futómű, fék alkatrész?

jó gondolat.

Gyárit abbol érdemes venni ami nincs u.gy. ban.

Az Opel is beszállitoktol vásárol,csak áttcsomagolják,illetve cikkszámozva márkajelzéssel ellátva kapják.

Ahol vásárolsz kérd a prémium márkát és nem lesz baj. Érdemes lekérdezni a gyári árakat is hogy nehogy rossz boltot csinálj.

Nekem most egy 1300ft os Dayco vez.szijj van a motoron, tökéletes.

Érdemes kicserélni a vizpumpát is, számolj azzal is.

  • Like 1
Elküldve

Vezérműszíj készletből egy Contitech-el vagy Gates-el nagyon nem nyúlhatsz mellé, vízpumpából nem hallottam nagyon rosszat az utángyártottakról sem, ahogy a fék is tkp. ízlés és pénztárca kérdése átlagos használat esetén, de pl. lambdaszondából csak gyárit (Bosch) érdemes venni, pedig abból is van utángyártott, de azok jellemzően egy évig sem bírják.

  • Like 1
Elküldve

Ellenőrizve minden és semmivel nemvolt baj.

Nemtudom a motortisztitáson kívül még mit tudnék csinálni?

Van valami specko motortisztító anyag?

Hol és mennyi?

Köszike :)

Elküldve

Vezérműszíj készletből egy Contitech-el vagy Gates-el nagyon nem nyúlhatsz mellé, vízpumpából nem hallottam nagyon rosszat az utángyártottakról sem, ahogy a fék is tkp. ízlés és pénztárca kérdése átlagos használat esetén, de pl. lambdaszondából csak gyárit (Bosch) érdemes venni, pedig abból is van utángyártott, de azok jellemzően egy évig sem bírják.

Sajnos tapasztalatból mondom, hogy nem érdemes az olcsó felé hajlani.

Szíjból Gates, vízpumpából Ruville alá nem szabad adni.

Ezen nem érdemes spórolni, ha valami szakad vagy megakad, megy a motor a kukába.

Futómű alkatrészből is vehet az ember fia olcsót, ha van kedve évente cserélgetni. Lemförder, Moog, Deplhi esetleg.

Fék alkatrészekből pedig szintén nem vennék olcsót, TRW, Brembo, Ferodo, nem hiszem, hogy pár ezer forinton érdemes spórolni, ha az életemről van szó.

Ha már a fékhez hozzányúlnak, ne felejtsétek el a hátsókat sem és érdemes a folyadékot is cserélni, ki tudja mikor volt.

Edit!

Ha kell segítség, szólj mi kell, nekem elég vastag kedvezményem van egy kecskeméti autósboltban.

Az egyenetlen alapjárat lehet gyújtáshiba is, tessék ott is körülnézni. ;)

Kábel, gyertyák élből csere.

Termosztátot is cserélném, ha tényleg nem megy 80°C-nál fentebb a mocihő.

Mondtam én, hogy elindul a hebrák! :)

Légmennyiségmérőt nem dobjuk a kukába, a belső potit lehet cserélni. ;)

  • Like 1
Elküldve

Köszönöm a tanácsokat Gabi és Johnny! :)

Igen, indul a herbák. :D Erre számítottam is, tudtam, hogy kis pénzért nem lehet hibátlan autót venni. ;) Most a motor meg a futómű legyen rendben, aztán télen-tavasszal a kasztni. :)

Elküldve

Ellenőrizve minden és semmivel nemvolt baj.

Nemtudom a motortisztitáson kívül még mit tudnék csinálni?

Van valami specko motortisztító anyag?

Hol és mennyi?

Köszike :)

létezik motoröblitö, közvetlen az olajcsere elött kell a mâr forrò olajba önteni, járatni pár percig, aztán olajcsere.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.