Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

Elképzelhető az érzékelő, de az is lehet hogy a fogazott gyűrűvel van valami a kerék mögött (mondjuk telement sárral amitől az ABS nem érzékeli a kerékfordulatot), vagy a kerékdobban az ABS érzékelőjének a csatlakozója kontakthibás esetleg szakadás van. De ezt aránylag könnyű kideríteni, ugyanis az ABS hibakódja ugyanúgy kiolvasható mint a motor hibakódok. Itt van hogy hogyan:

A diagnosztikai csatlakozó A és K termináljait kell összekötni.

Hibakódok:

16 Bal első solenoid (relé és csatlakozó )

17 Jobb első solenoid (relé és csatlakozó )

18 Hátsó szolenoidok (relé és csatlakozó)

19 Szolenoid áramkörök és relék

25 Hibás szenzor (fogazott gyűrű)

Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető az érzékelő, de az is lehet hogy a fogazott gyűrűvel van valami a kerék mögött (mondjuk telement sárral amitől az ABS nem érzékeli a kerékfordulatot), vagy a kerékdobban az ABS érzékelőjének a csatlakozója kontakthibás esetleg szakadás van. De ezt aránylag könnyű kideríteni, ugyanis az ABS hibakódja ugyanúgy kiolvasható mint a motor hibakódok. Itt van hogy hogyan:

A diagnosztikai csatlakozó A és K termináljait kell összekötni.

Hibakódok:

16 Bal első solenoid (relé és csatlakozó )

17 Jobb első solenoid (relé és csatlakozó )

18 Hátsó szolenoidok (relé és csatlakozó)

19 Szolenoid áramkörök és relék

25 Hibás szenzor (fogazott gyűrű)

Köszönöm válaszod!

Utánanézek az érzékelőknek és a fogazottgyűrűnek azonban a hibakódokat nem tudom kiolvasni mert

mint ahogyan írtam is nincs fedélzeti számítógép a kocsiban (de szeretnék :D Lehetséges?)

Még egyszer köszi!

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy nem tudom a gyújtáskulcsot elfordítani, csak többszöri próbálkozásra.

(nem a kormányzár fogja) Mit lehet vele csinálni, vagy hogy lehet belőle a zárbetétet kivenni?

Kedves Trabant!

Nekem ilyen probléma akkor adódott amikor egy utángyártott (másolt) kulcsot helyeztem a gyujtáskapcsolóba !

Előfordulhat hogy egy ici picit megkopott a kulcs !

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm válaszod!

Utánanézek az érzékelőknek és a fogazottgyűrűnek azonban a hibakódokat nem tudom kiolvasni mert

mint ahogyan írtam is nincs fedélzeti számítógép a kocsiban (de szeretnék :D Lehetséges?)

Még egyszer köszi!

Kedves Trabant!

Nekem ilyen probléma akkor adódott amikor egy utángyártott (másolt) kulcsot helyeztem a gyujtáskapcsolóba !

Előfordulhat hogy egy ici picit megkopott a kulcs !

Köszönöm a válaszod Outstepb.boy. Közben megoldottam a problémát. A "lamellák" voltak a zárban megkopva.

Esetleg ha valakinek ilyen problémája van, tudok segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Utánanézek az érzékelőknek és a fogazottgyűrűnek azonban a hibakódokat nem tudom kiolvasni mert

mint ahogyan írtam is nincs fedélzeti számítógép a kocsiban (de szeretnék :D Lehetséges?)

Huhh, hát te nagyon összekeversz valamit!

A hibakódok kiolvasásához nem kell hogy legyen fedélzeti számítógéped, ahhoz a motortér jobb felső sarkában található diagnosztikai csatlakozó fentebb említett lábait kell egy gemkapoccsal összekötni, aztán ráadni a gyújtást és figyelni az ABS lámpa villogását, ez adja a hibakódot.

Amúgy be lehet szerelni fedélzeti számítógépet is, ha szerencséd van akkor be is van vezetékelve, ez esetben alig fél óra alatt megvan a művelet. Ha nincs behúzva a vezetéke akkor is megoldható, csak némileg tovább tart.

Link to comment
Megosztás:

Huhh, hát te nagyon összekeversz valamit!

A hibakódok kiolvasásához nem kell hogy legyen fedélzeti számítógéped, ahhoz a motortér jobb felső sarkában található diagnosztikai csatlakozó fentebb említett lábait kell egy gemkapoccsal összekötni, aztán ráadni a gyújtást és figyelni az ABS lámpa villogását, ez adja a hibakódot.

Amúgy be lehet szerelni fedélzeti számítógépet is, ha szerencséd van akkor be is van vezetékelve, ez esetben alig fél óra alatt megvan a művelet. Ha nincs behúzva a vezetéke akkor is megoldható, csak némileg tovább tart.

hát azért a némilegnél kicsit tovább. :D

de örültem amikor láttam, hogy az enyémben ki van vezetékelve.

apropó, tegnap láttam a régi vasat, még mindig szép. beszéltem a csókával nemrég vette. úgyhogy ismét kaposvári a kicsi cali.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szevasztok kollégák,

a v6-os motorokról szeretnék kérdezősködni, kinek milyen tapasztalata van vele. Van egy 93-as c20ne Calibrám, eddig 40e km-t hajtottam bele gond nélkül, de megszületett a kislányom és gyerekkel a ki-be szállás igen körülményes. szóval megérett a cserére a dolog. Egy v6-os Omega lesz az áldozat, de előtte szeretném kinyomozni a v6-os motor gyengéit. Mivel Calibrás vagyok itt kezdem az utánjárást. hiszen Calibrákat is gyártottak szép számmal ugyanazzal a motorral. (ha jól tudom)

Segítenétek? köszi előre is Fapad

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

sziasztok!

tudtok nekem küldeni egy képet hogy az AC relé lábairól, konkrétan hova és melyik (milyen színű vezetékek mennek) kábelek mennek?

az a problémám hogy egyszer csak gázadásra elvette a fordulatot, lejtette 500-ra majd bedadogott, dobott hiba jelzőt utána meg be se indult (most se) eccer fél éve eljátszotta már ezt akkor volt gyertya, kábel, olosztófedél...stb csere de a végén AC relé csere megoldotta, sztem most is ez lesz a ludas...csak biztire akarom tudni h melyik kábel hova megy mert a foglalatból kicsúsztak a vezetékek.....

vagy várom az ötleteket h mi lehet!!! (benzinszűrő csere 2 hónapja volt, fals levegőt nem szív,vákumcsövek is 2 hónpaja lettek átnézve/cserélve!)

azt kihagytam hogy c16sei motor de c20ne kábelköteg + computer+lambda+légtömegmérő....!

köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Én.

Nem csak kísérletet tettem hanem meg is csináltam.

Először is ki kell szedni hozzá a váltókart a kulisszából. Valami külföldi oldalon találtam egy leírást arról hogy miből mennyit szabad vágni a felhúzógyűrű alatti részből (ha jól emlékszek annál a csuklós résznél kell ahol a kar csatlakozik a kulisszához, de ha kiszeded egyértelmű lesz) hogy vissza is tudd rakni. Ész nélkül vágni nem lehet mert akkor nem megy vissza a helyére és kereshetsz új váltókart. Asszem nekem végül összesen 13mm-rel lett rövidebb. Önmagában alig venni észre, de nekem úgy hogy volt váltóútrövidítő is, már elég jól érezni lehetett a hatását.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Egy Opel Calibrával(C20NE) van problémám! Két hónapja járom a független szervízeket és senki nem tudott rá eddig megoldást találni.

Indítás után ha indulnék a kocsival 1,2,3,4ben illetve ha adott sebességben 2000 alá engedem a fordulatot és újra gázt adnék kigyullad a sárga motorhiba jel és a motor rángat eszeveszettül mindaddig amíg ki nem nyomom a kuplungot és nem engedem visszaállni alapjáratra, akkor kialszik a sárga jelzés és lehet újra próbálkozni az agyoncsúsztatott gázadással. 3000 felett nem jelentkezik a probléma illetve ha állandó tempót megyek. A legkritikusabb a gyorsítás, kicsit is intenzívebb gázadás. Ha már sikerült menni vele egy 10 percet kicsit enyhülnek a tünetek de akkor is hosszan csúsztatott kuplungal.

Egyik szerelő a légtömeg mennyiség mérőt mondta de attól 200000huf ért viszakoztam egy kicsit hátha mégsem az a probléma. Olvastam itt a blogon az üzemanyagszívócsonk o gyűrűs problémáról is de sajna független a benzin mennyiségétől a probléma, az egyik szerelővel meg is mértük a benzinnyomást a probléma jelentkezése közben is és akkor sem ment az ajánlott 2-2,2 bár alá.

Gyújtáselosztót és motorvisszajelző elektronikát cseréltek de nem oldotta meg a dolgot pedig az is szét volt rohadva.

Valaki ha tudna segíteni, hogy mi lehet a gond vagy ajánlani egy jó Opel specialistát Bp-en azt nagyon megköszönném, mert már végem van.

Válaszokat előre is nagyon köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy Opel Calibrával(C20NE) van problémám! Két hónapja járom a független szervízeket és senki nem tudott rá eddig megoldást találni.

Indítás után ha indulnék a kocsival 1,2,3,4ben illetve ha adott sebességben 2000 alá engedem a fordulatot és újra gázt adnék kigyullad a sárga motorhiba jel és a motor rángat eszeveszettül mindaddig amíg ki nem nyomom a kuplungot és nem engedem visszaállni alapjáratra, akkor kialszik a sárga jelzés és lehet újra próbálkozni az agyoncsúsztatott gázadással. 3000 felett nem jelentkezik a probléma illetve ha állandó tempót megyek. A legkritikusabb a gyorsítás, kicsit is intenzívebb gázadás. Ha már sikerült menni vele egy 10 percet kicsit enyhülnek a tünetek de akkor is hosszan csúsztatott kuplungal.

Egyik szerelő a légtömeg mennyiség mérőt mondta de attól 200000huf ért viszakoztam egy kicsit hátha mégsem az a probléma. Olvastam itt a blogon az üzemanyagszívócsonk o gyűrűs problémáról is de sajna független a benzin mennyiségétől a probléma, az egyik szerelővel meg is mértük a benzinnyomást a probléma jelentkezése közben is és akkor sem ment az ajánlott 2-2,2 bár alá.

Gyújtáselosztót és motorvisszajelző elektronikát cseréltek de nem oldotta meg a dolgot pedig az is szét volt rohadva.

Valaki ha tudna segíteni, hogy mi lehet a gond vagy ajánlani egy jó Opel specialistát Bp-en azt nagyon megköszönném, mert már végem van.

Válaszokat előre is nagyon köszönöm!

Probáld meg őket http://www.opelszerviz.atw.hu/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. 97' -es 16v (c20xe) calim van.Menet közben kigyullad a motorhiba jelző és elkezd rángatni,kuplung benyomásával le is áll.a gázpedál nyomkodásánál minden 3.-4. re reagál.Félre állok 4-5* beindítom a gázra ugyanúgy 3.-4.-re reagál,de mindig leál.Ezután valamiért "megjavul" és eltudok indulni. Valamelyik sebességben kihuzatom,és elalszik a vissza jelző is,semmi baja pár kilométerig,majd megint előjön. 4 szerelőnél volt nem tudnak rá jönni mi baja van.remélem tud valaki segíteni,előre is köszönöm......(bocsi hogy így írtam le,de nem vagyok autó guru,nem tudok szakszavakat :D )üdv:laci

Link to comment
Megosztás:

Ha világít a motorkontroll lámpa akkor ki lehet olvasni belőle a hibakódot, és máris kiderül hogy mi a baja.

A '97-es 16V amúgy nem C20XE, hanem X20XEV motor.

Igen ezt én is tudom,de azt mondják a szerelők,hogy nem jó a csatim mert nem bírják kiolvasni és gondoltam van valami ötletetek,de ha azt megmondod nekem hogy kb. mik okozhatják ezt a problémát akkor arra tudnánk fókuszálni,vagy ezt nagyon sok minden okozhatja?előre is nagyon szépen köszönöm :D

Link to comment
Megosztás:

Igen ezt én is tudom,de azt mondják a szerelők,hogy nem jó a csatim mert nem bírják kiolvasni és gondoltam van valami ötletetek,de ha azt megmondod nekem hogy kb. mik okozhatják ezt a problémát akkor arra tudnánk fókuszálni,vagy ezt nagyon sok minden okozhatja?előre is nagyon szépen köszönöm :D

Hát én például a főtengely holtpont jeladót esélyesnek látom, de nem vagyok szerelő, úgyhogy ez csak tipp.

X20XEV-nél még nem tapasztaltam, hogy főtengely hibánál elaludt volna a check-lámpa menet közben (bár sokat így nem is mentem vele). Ilyen csak lambda hibánál volt.

Leállás, egyenetlen alapjárat és durrogás az viszont volt főtengelyjeladó hibánál.

De érdemes lenne az alapjárati motort átnézni/kitakarítani, mert épp 2 napja viccelt meg a vadonat új (de utángyártott) alapjárati moci: ugrált az alapjárat ciklikusan 500 és 3000 között, vagy egyszerűen leállt az egész. Vissza a régit és minden rendbejött.

Laci, nem jársz Pesten (XVI kerület környéke) valamikor? Ránéznék arra a "rossz" diagcsatira.

Link to comment
Megosztás:

X20XEV-nél még nem tapasztaltam, hogy főtengely hibánál elaludt volna a check-lámpa menet közben (bár sokat így nem is mentem vele). Ilyen csak lambda hibánál volt.

Leállás, egyenetlen alapjárat és durrogás az viszont volt főtengelyjeladó hibánál.

De érdemes lenne az alapjárati motort átnézni/kitakarítani, mert épp 2 napja viccelt meg a vadonat új (de utángyártott) alapjárati moci: ugrált az alapjárat ciklikusan 500 és 3000 között, vagy egyszerűen leállt az egész. Vissza a régit és minden rendbejött.

Laci, nem jársz Pesten (XVI kerület környéke) valamikor? Ránéznék arra a "rossz" diagcsatira.

DE,bármikor csak mond meg mikor és hova menjek :D ,nekem nagyon fontos lenne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Calibrások figyelem!:D

Szervezhetnénk egy Szabolcs megyei (és bárhonnan, akinek van kedve) Calibra találkozót, valamint egy előre kijelölt szakaszon tennénk 1 tiszteletkört a még fennmaradt, működőképes Calibrák tiszteletére! Persze közös főzéssel, vagy bármilyen más programmal egybekötve is kivitelezhető lehetne, csak a szervezésen múlik...

Aki ebben benne lenne, és bármilyen ötlete van, esetleg vállalja a szervezést többed magával, írjon, és beszéljük meg!!!

Várjuk az instrukciókat minden kedves Calibrástól!

osy89@freemail.hu

De itt is megbeszélhetjük!

Link to comment
Megosztás:

A kezdeményezés szép, de itt is nagyjából ugyanazok olvassák ám, mint a másik fórumon :D , sőt még kevesebben sajna.

Ugyanazt tudom neked tanácsolni mint amit már ott is mondtak: távolról elég nehéz az ilyesmit leszervezni, az aktív Calibrások között (már akiket én ismerek) meg nemigen van Szabolcs megyei. De alapvetően nem vagyunk semmi jónak az elrontója, kezdd el a szervezést legalább odáig hogy legyen egy hozzávetőleges dátum meg egy helyszín, akkor visszatérünk rá. De addig nemigen tudunk mit csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Hát, sajnos vélem felfedezni... Egyébként én a Tisza melletti Dombrádon lakok, itt például a kempingben lenne lehetőség parkolásra, bográcsozásra, strandfocira, strandolásra. Van csárda is, söröző is. Itt szombatonként, inkább este rendezvények, koncertek vannak, tehát egy vasárnapi napra gondoltam. Anyagi vonzata vagy egyáltalán nincs, vagy talán egy kis összeg lenne az itt tartózkodásnak.

Ez egy konkrét elképzelés, de lehet más hely is, gondolom Gergelyiugornyáról hallottatok, az is egy felkapott hely.

Link to comment
Megosztás:

Mennyi idő alatt késik és mennyit használod az autót?

Elsőre arra gondoltam hogy halovány már az akksid és kevés neki a feszültség.

Kb.1 hónapja kezdte el csinálni, miután elhoztam a fényezőtől. Állt az autó 3 hetet. Azóta minden nap használom.

Először nekem is megfordult az aksi a fejemben, de indításkor semmi különösetnem veszek észre, rendesen forgat az önindító. Rámérek már kiváncsiságból az aksira. Nem figyeltem meg pontosan mennyit késik de talán többórát naponta.

(Megnézem mennyit.)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.