Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Lackó Kft. írta:
Viszont a gyújtás elosztó fedelet nem vettem le, mert ez a különleges torx csavar fogja, és ithon nekem nincs hozzá kulcsom, nem tudom megoldás lenne levennem?

Ha előtte rendesen járt a motor alapjáraton, akkor mindenképpen.

Amúgy tanulság ha legközelebb motort akarsz mosni, akkor szerelkezz fel nylon zacskókkal és befőttesgumikkal, és ezekkel vízmentesítsd a gyújtáselosztót, a trafót és a motortéri relédobozt (én ezeket takartam le) mielőtt nekiállsz mosatni.

Elküldve
  Lackó Kft. írta:
Viszont a gyújtás elosztó fedelet nem vettem le, mert ez a különleges torx csavar fogja, és ithon nekem nincs hozzá kulcsom, nem tudom megoldás lenne levennem?

1. Szerezd be hozzá a torx kulcsot. (Auchan, Praktiker-hobbiszereléshez jó.A komolyabb pénzbe kerül)

2. vedd le és szárítsd ki, mert kül. megmaradnak a hibajelenségek.

3. Ha legközelebb is motort szeretnél mosni, a kritikus helyeket takard ki amennyire lehet, mert különben ennél vadabb dolgok is előjönnek majd, ami súlyos pénzekbe kerülhet.

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Egy éve van tulajdonomban egy 91-es C20XE. Alapjárati problémáim vannak vele amióta megvettem. Az alapjáratom kb. 900 és 1000 között ingadozik és az alsó pontnál egy kicsit be is ráz. Volt már pár szerelőnől a lambda-szonda új, a kompresszió kb 13 bar/henger, cseréltem alapjárati motort (bontottra, amit tökéletesen kitisztítottam), akár csak a légtömeg mérőt. Újak a gyertyák és a kábelek is. Egyenlőre itt tartok,de semmi!!! változás. Rendeltem új alapjárati motort is ami holnap megérkezik és a jövőhéten talán be is tudom szerelni,de sok reményt nem fűzök hozzá. Olvasgattam még a fórumon az AGR- szelepről (remélem jól írtam,arra a szelepre gondolok ami visszavezeti a kipufogógázt), lehet hogy azzal lenne a baj?Feltéve ha van ilyen a kocsimban.Van még egy kis rendellenessége a motornak, hogy hidegen nem reagál mindig azonnal a gázadásra,de csak amíg be nem melegszik egy kicsit. Segítsetek légyszi!

Elküldve

C20XE-ben nincsen EGR/AGR szelep, ellenben én a helyedben alaposan átnézném a szívóoldal gumicsöveit és bilincseit a légszűrőháztól kezdve egészen a szívósorig valamiféle repedést vagy lyukat/folytonossági hiányt keresve (vigyázat, lehet egészen kicsi, szabad szemmel alig látható is!), mert ezt a tünetet amit írtál, okozhatja falslevegő is. Ha a csövek tuti jók, akkor még a pillangószelep tengelye is ki lehet kopva, ott is szívhat falsot.

Elküldve
  tgabika76 írta:
C20XE-ben nincsen EGR/AGR szelep, ellenben én a helyedben alaposan átnézném a szívóoldal gumicsöveit és bilincseit a légszűrőháztól kezdve egészen a szívósorig valamiféle repedést vagy lyukat/folytonossági hiányt keresve (vigyázat, lehet egészen kicsi, szabad szemmel alig látható is!), mert ezt a tünetet amit írtál, okozhatja falslevegő is. Ha a csövek tuti jók, akkor még a pillangószelep tengelye is ki lehet kopva, ott is szívhat falsot.

Köszönöm a gyors választ!! B) Az SFI box és a légtömegmérő közötti kis gumicső volt megrepedezve, de abból szereztem hibátlant. A pillangószelepből is szereztem bontottat amit teljesen kitakarítottam. A tengelye nem kotyogott egyiknek sem. Milyen mértékű kopásra gondoltál? A ház és a szelep között viszont nincs 100 %-os tömítettség, mivel fény felé fordítva átszűrődik.Ez nem tudom hogy kopást jelent e vagy normális. Mindkét szelep ugyan ilyen. Ami még rejtély számomra két gumicsővel (egy vékony és egy valamivel vastagabb) van összekötve a szelepfedél és a pillangószelep. Azok mi célt szolgálnak? Azokon ugyanis nincs bilincs, csak szorosan vannak ráhúzva a csonkokra...

Lehet még esetleg repedt a szívósor? Amikor ugyanis a pillangószelepet cseráltem, vékonyan ugyan,de víz volt a szívósor alján.A szerelő azt mondta hogy lehet lecsapódás..hát nem tudom...

Elküldve

Helló.

Kérdezném hogy hol találom a Calibrában a pollen szűrőt,mert ahol a Haynes irja,a szélvédő alatt a műanyag felhajtása után nekem csak egy nagy üreg van,ahol kézzel be lehet nyúlni a ventillátorig.

Vagy rossz helyen keresem vagy kompletten hiányzik az a doboz amibe a szűrő kell. :D

Egyébként valaki az éjszaka lelopta a kocsimról a gyári alufelni műanyag közepét és ha már ott volt,a küszöbtakaró müa.ajtócskát--hasonló örömöket kivánok az illetőnek. B)

Elküldve

Mikori évjáratú az autód?

Gyárilag pollenszűrő nem volt mindben, csak a klímásokban, és ott is csak bizonyos évjárat (talán '95?) után.

De ettől még az F Astra pollenszűrőkerete befaragható, csak némi átalakítás szükséges, mert az ablaktörlő rudazata bele fog érni a szűrőbe.

Amúgy jó helyen keresed, ha lenne akkor ott lenne ahol a Haynes írja.

Elküldve

1990-es évjáratú,klimás,16V,minden akkoriban rendelhető extrával,-a könyv nem írja hogy évjáratfüggő lenne,az viszont igaz hogy valami nyomának kellene(ami nincs) lennie a kocsiban ha valaha lett volna benne,tehát tényleg gyárilag hiányozhat.

Elküldve

Akkor valószínűleg utólag rakta bele egy lelkes a klímát. B)

  lutria írta:
1990-es évjáratú,klimás,16V,minden akkoriban rendelhető extrával,-a könyv nem írja hogy évjáratfüggő lenne,az viszont igaz hogy valami nyomának kellene(ami nincs) lennie a kocsiban ha valaha lett volna benne,tehát tényleg gyárilag hiányozhat.
Elküldve
  Laliiii írta:
Akkor valószínűleg utólag rakta bele egy lelkes a klímát. B)

Nem valószinű,most javítottam a KM-órát(az egyik régebbi tulaj megpróbálta visszatekerni,de inkább elcseszte)amihez ugyebár szét kellett szedni a fél műszerfalat,a légkondi kapcsolói és minden vezetéke eredeti gyári,és sem biztosítéktáblánál sem pedig máshol sincs gányolás az utólagos beszerelés miatt,sem pedig a klima csövezésénél,a motortérben is minden rögzítés gyári.

Elküldve

Az enyém '91-es volt, C20NE, gyári klímás, és abban sem volt még csak nyoma sem pollenszűrőnek... Amúgy a klímát be lehet úgy építeni utólag hogy az gyári beépítésnek tűnjön, mindössze megfelelő elhivatottság és gyári alkatrészek kellenek hozzá. Laliiii is és én is ismerünk ilyen embert, igaz? B)

Elküldve

Fogós kérdés, nem ismerek olyat aki próbálta volna. Ellenben belegondolva jónak kell lennie, hiszen a kilincs megegyezik. Csak arra figyelj hogy a régebbi fajta kilincs (egyenes/szögletes) és a modellfrissített '95 utáni (íves/domború) nem egyforma ebből a szempontból, szóval ha a zár újabb fajta kilincsből van és neked a régebbi fajta van, akkor magát a kilincset is cserélni kell, mert az újabb fajtában másmilyen a zárhenger és ki fog lógni az ajtó síkjából.

  • 2 weeks later...
Elküldve
  Suttyo írta:
Srácok meg tudnátok mondani, hogy F Astra zárbetét garnitúrája jó a Caliba is ugye jól tudom????

Nem tudom, hogy mi a célod, de az F Astrának másmilyen a kulcsnyílása. :D

Elküldve
  tgabika76 írta:
Az enyém '91-es volt, C20NE, gyári klímás, és abban sem volt még csak nyoma sem pollenszűrőnek... Amúgy a klímát be lehet úgy építeni utólag hogy az gyári beépítésnek tűnjön, mindössze megfelelő elhivatottság és gyári alkatrészek kellenek hozzá. Laliiii is és én is ismerünk ilyen embert, igaz? :D

Ki volt az az elvetemült? :D :)

Elküldve

Helló mindenki!

Nem vagyok benne biztos hogy jó helyre írom-e a gondom!

Új vagyok még ezért nézzétek el a bizonytalanságom!

előjöttek kisebb gondjai az autómnak!

Az lenne a gondom hogy beindítom az autóm ami egy calibra 2.0i 8v (C20NE)

megyek vele egy karikát és 2 - 3 fékezés után világítani kezd az ABS narancssárgán a műszerfalon!

Fedélzeti számítógép gyárilag nincs!

Szerintetek mi lehet a baj?

Gondoltam rá hogy valamelyik érzékelő de nem vagyok benne biztos!

Válaszokat előre is köszönöm!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.