Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

Hello!

Par napja egyszeruen nem megy az autom ha igazan odalepek neki, egyertelmuen benzint nem kap szerencsetlen.A motorelektronika lampam allandoan eg(114es kod-turbo nyomas alapjaraton hatar felett, azt hiszem ez `normalis` mert novelt toltonyomassal dolgozik a para)ugyhogy nem volt egybol logikus illetve lathato hogy tarolt vmilyen hibat is.Tagnap kivillogtattam es kiadta a 81 es 82 kodot mely szerint az 1es es 2es injektor szelep feszultsege alacsony.Nem vagyok szerelo,bar allandoan ket kezemmel kellett buheralnom autoim nagy reszet, megsem ertek annyira hozzajuk, tehat szetdurrantottam az injektorokat es befujtam tisztitas utan kontaktsprayel oket, eredmeny zero! Tud valaki segiteni?Az is felmerult bennem, hogy az emelt benzinnyomast mar a szivattyu nem birja el,de annak mas lenne a kodja nem?Hogy tudnam megnezni mi a gyikja?Ki kellenne mernem a feszultseget?Jaro motornal feltetelezem.Meg elotte a benzinnyomast szinten jaro motornal, terhelesnel?Ismetlem nem vagyok szerelo, de most szabadidom es kedvem is lenne megcsinalni a gepet.

Milyen injektorok vannak benne, mekkora benzinnyomáson?

A turbónyomás mennyi?

Link to comment
Megosztás:

A gyari injektorok vannak benne(szerintem, mert az elozo Calibramba ugyanezek voltak), a benzinnyomast nem tudom, a volt tulaj mondta, hogy emeltek a nyomast,egyebkent most hetvegen megmerem.A turbo azt hiszem 1baron nyom masfeles tulnyomassal.

Azzal csak az a gond, hogy az ECU-ban a MAP-szenzor nem tud 1 bar feletti nyomást mérni. Ez azt jelenti, hogy ha 1.5-bart tölt , akkor is csak 1 bart mér es annak megfelelően nyomják be az anyagot az injektorok a motorba. Tehát a motorod overbosstnál szegényen fut. :lol:

Szerintem tedd össze a két kezed, hogy eddig nem égtek szét a dugóid, vagy a gyertyáid. :lol:

Ha 1 bar feletti overboostot akarsz, akkor kell egy nagyobb MAP-szenzor, hozzá kell igazítani az ECU-t és kellenek nagyobb injektorok és AC.

Link to comment
Megosztás:

Azzal csak az a gond, hogy az ECU-ban a MAP-szenzor nem tud 1 bar feletti nyomást mérni. Ez azt jelenti, hogy ha 1.5-bart tölt , akkor is csak 1 bart mér es annak megfelelően nyomják be az anyagot az injektorok a motorba. Tehát a motorod overbosstnál szegényen fut. :lol:

Szerintem tedd össze a két kezed, hogy eddig nem égtek szét a dugóid, vagy a gyertyáid. :lol:

Ha 1 bar feletti overboostot akarsz, akkor kell egy nagyobb MAP-szenzor, hozzá kell igazítani az ECU-t és kellenek nagyobb injektorok és AC.

Lényegében én is ennyit akartam mondani.

Vidd el egy hozzáértőhöz az autót, mielőtt komolyan zsebbenyúlós lesz a dolog.

A gyári AC pedig szinte biztos, hogy kevés nyálat tud szállítani 4bar felett. Erre nem lesz hibakód.

Link to comment
Megosztás:

Akkor miert ment az auto kb 5000 km-t hibatlanul?Ezt az autot muhelyben tettek ossze MIG Performance azt hiszem a ceg, tehat nem gagyi, sufni tuning arrol nem is beszelve, hogy a regi tulaj egy paprika volt aki egy fekbetetcserehez is szerelohoz rohant nekem meg eloadta, hogy mekkora...Na mindegy hozzateszem, hogy a nemet autopalyan egy M3asnak odavertem kb50 kmen keresztul 3.tol 6.ig szoval az auto tenyleg produkalt 310 lovat.(mielott barki mondana, hogy nem m3 volt az bele se kezdjen!!)Elhiszem nektek amit irtatok, de szerintem az az alap, hogy beletesznek egy chippet amivel engedik az ecunak,vagyis kiiktatjak a limitet belole. A gyertyak egyebkent nem egtek meg, teljesen jol neznek ki.Azert azt elmondom nektek, hogy a 114es kod nem volt benne az autoban csak miutan a szerelovel feltettuk az uj valtot es visszatettuk a turbo csovezeset.A szerelo szerint elotte fals lehetett a nyomo oldalon.Azt is hozzateszem, hogy utana mentem az autoval mintegy 4000km-t 114es koddal!!100000%, hogy benzinszegenyebb az auto magasabb tartomanyban de nem tudom, hogy az injektorok adtak e meg megukat(apropo milyen nagyobb injektorok jok bele?)vagy az AC nem tud szallitani?Most hetvegen 1ebkent megmerem a nyomast ha nem ma este mert elegge sikerult felboszitenetek.No offence intended anyway!!Csak azert nem tudom mi van az autoban mert nem en epitettem vagy epittettem!Ne nektek legyen igazatok.Ahogy mondtam mar azert sem veszek bmw-t :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor miert ment az auto kb 5000 km-t hibatlanul?Ezt az autot muhelyben tettek ossze MIG Performance azt hiszem a ceg, tehat nem gagyi, sufni tuning arrol nem is beszelve, hogy a regi tulaj egy paprika volt aki egy fekbetetcserehez is szerelohoz rohant nekem meg eloadta, hogy mekkora...Na mindegy hozzateszem, hogy a nemet autopalyan egy M3asnak odavertem kb50 kmen keresztul 3.tol 6.ig szoval az auto tenyleg produkalt 310 lovat.(mielott barki mondana, hogy nem m3 volt az bele se kezdjen!!)Elhiszem nektek amit irtatok, de szerintem az az alap, hogy beletesznek egy chippet amivel engedik az ecunak,vagyis kiiktatjak a limitet belole. A gyertyak egyebkent nem egtek meg, teljesen jol neznek ki.Azert azt elmondom nektek, hogy a 114es kod nem volt benne az autoban csak miutan a szerelovel feltettuk az uj valtot es visszatettuk a turbo csovezeset.A szerelo szerint elotte fals lehetett a nyomo oldalon.Azt is hozzateszem, hogy utana mentem az autoval mintegy 4000km-t 114es koddal!!100000%, hogy benzinszegenyebb az auto magasabb tartomanyban de nem tudom, hogy az injektorok adtak e meg megukat(apropo milyen nagyobb injektorok jok bele?)vagy az AC nem tud szallitani?Most hetvegen 1ebkent megmerem a nyomast ha nem ma este mert elegge sikerult felboszitenetek.No offence intended anyway!!Csak azert nem tudom mi van az autoban mert nem en epitettem vagy epittettem!Ne nektek legyen igazatok.Ahogy mondtam mar azert sem veszek bmw-t :lol:

Nem a bőszítés miatt írtuk, hanem azért, hogy ne legyen zsebbenyúlás. :lol:

Az egy dolog, hogy ment kb. 5000 km-t, az pedig megint egy másik, hogy egyszer nem megy tovább. Az ECUból nem tudnak mit kíírni, mert a gyári a MAP -1 bar és +1 bar között képes mérni. Ez hardveres limit, nem szoftveres...

Az gyári AC és az injektorok is határértéken dolgoznak. Ráadásul a gyári injektor ilyen terhelés mellett hajlamos felakadni.

Kéne mérni egy lambda értéket első körben szerintem, az nagyon sok mindent elárulna.

Link to comment
Megosztás:

Két bar-t neki, hagy szóljon... :P :P

Viccet félretéve ha gyári motyókkal üzemelt 300 ps-en, és nem volt gondod, akkor te tényleg nagy mázlista vagy...nem is akarok inkább emlékezni...milyen is amikor olvad a dugó... :lol: :lol:

pedig ahogy hallom, tapasztalni fogod újra :lol: :) :o :P

Link to comment
Megosztás:

A gyári injektorok sárgák, ha azok vannak benne, akkor nem kell csodálkozni, hogy ha szegényen futna ennél a nyomásnál. A Z20LEH gyári injektorait lehetne berakni a helyükre, de akkor is hozzá kellene igazítani a programot.

E36 M3 nem ellenfél egy 300 ló körüli Calibrának, az tuti. Én is csináltam már egy olyant és Tomnak is olyanja van most.

A MIG preformance, ha nem tévedek, akkor egy angol Vauxhall fórum... :lol:

Tényleg nem áratana méretned egy lambda értéket, illetve egy EGT-t (kipufogogázhőmérséklet). :lol:

Nekem is van egy C20LET-em, de amíg nincs meg minden ami kell, addig nem emelek nyomást és utána is csak max 1 barig. Azt még álatában egész jól szokta viselni a gyári blokk.

Link to comment
Megosztás:

Rendben

Gyorsan lebontottam az auto elejet es eszeveszetten kerestem az ecut vagy barmilyen tuning chip helyet, szoval szetbombaztam az auto belsejet(kormany le, panelek km ora ki, fed. comp. ki)s mivel semmit nem talaltam(nehany elegans ir hajlamra hajazo-akar angol is lehet-kucig felmegoldasokon kivul(nejlonnal atkotott lecelofanozott relek,eleje,vege nincs kabeleket huzgaltam ki)osszeraktam es most beleulven vettem csak eszre,hogy elalszik a motorkontroll lampa!Persze a moci meg hideg volt ugyhogy nem nyomtam neki de majd mindjart.Egyebkent ketlem, hogy felgyogyult volna de mondom a muszerfal olyan sotet hogy orom ranezni :lol:

Az injektort gyorsan lenezem koszonom.

Hogyan merek lambda szondat?

De a legfobb kerdesem(mert jon 7vegen egy nagyon jo ismerosom aki majd megoldja a lambda szondat)honnan a ... tudom meg chippelve van e az auto?Ne mondjatok, hogy hivjam a volt tulajt mert legkozelebb ha talalkozunk a potkulcsommal(ami nalam maradt hala Istennek :) )elviszem a regi Calimat de legalabbis veszek egy Glockot 200euroert es lelovom a kakasat :lol:

Egyebkent nem E36 volt hanem a 341lovas :P

Link to comment
Megosztás:

:lol:

A Computer az anyósülés láberénél van jobb oldalon a takaróműanyag mögött... :P bár nem tom miért leszel vele előrébb, ha kiszeded...és ránézel... :lol:

Hát az látszik, hogy gyári-e benne a chip. Legalábbis külsőre... :)

Link to comment
Megosztás:

Ime a kepek amiket ma csinaltam:Nem tudom oket feltenni arghhhhhhhhhhh!!!!!!!

Szoval van egy fekete aljzat szeru(doltve felfogatva)aminek a teteje lepattinthatos, ez biztos nem ecu vagy chip,illetve egy sarga ha jol emlekszem 26labu csatlakozo ami SEHOVA sincs bekotve csak ugy log nehany kabel fut belole kifele,nehanyuk meg elnyisszantva a tovenel!!Hullamokban tort ram az ideg :lol:

A kepeket nem tudom feltenni,mindjart megkerdezem a kavezo tulajat,lehet o tudje hogy kell.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!!

Turbos Calibrám már a felépülés jeleit mutatja-6os váltó le, kuplung csere...-a városom(na jó nem vagyok Corleone, de itt születtem) aszfaltját szaggatja egy evo lancer meg egy type-r integra, itt lesz az ideje, hogy letakarítsam öket az útról :lol: .Apropó a levett F28as váltóm eladó-3.ban ragadt a többi fokozat hibátlan ha valaki érez hozzá kedvet müködöt faraghat belöle!!Hivjatok a 305015130on vagy emilezzetek, baráti áron megegyezünk!!

Szóval neked van egy jobbkormányos calid ami a főút mellett szokott állni Kerepesen? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ime a kepek amiket ma csinaltam:Nem tudom oket feltenni arghhhhhhhhhhh!!!!!!!

Szoval van egy fekete aljzat szeru(doltve felfogatva)aminek a teteje lepattinthatos, ez biztos nem ecu vagy chip,illetve egy sarga ha jol emlekszem 26labu csatlakozo ami SEHOVA sincs bekotve csak ugy log nehany kabel fut belole kifele,nehanyuk meg elnyisszantva a tovenel!!Hullamokban tort ram az ideg :lol:

A kepeket nem tudom feltenni,mindjart megkerdezem a kavezo tulajat,lehet o tudje hogy kell.

te a gyári riasztó csatlakozóját kaptad meg ha jól tudom, az ecu-t lent az A oszlopon keresd egy fém zsebben :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha Te vagy a volt tulaj akkor ird mar le ezeknek a joembereknek is amit nekem mondtal, hogy a lelkiismereted tiszta meg egyebek es Te a kuplungrol nem tudtad, hogy rossz etc.Azert volt egy bilincssel kieekelve nem?Mikor lehuztuk a valtot a rugok majdnem pofan csaptak, szetrepultek a szelrozsa minden iranyaba!

Ha nem Te vagy az akkor ne vedd fel :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.