Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ez igen ezek aztán korrekt válaszok :rolleyes:

Egyébként nekem csak a fék kopás világít a többinek nyoma sincs se a kupakba se az olajteknőn.Megint okosabb lettem. Azért van benne ez-az(távirányítós kp. zár+riasztó+lopás gátló,el. ablak, el. tükör, el.tető) nekem csak egy klíma kéne bele meg egy új motor. ;)

Elküldve
különben állandóan világítani fog a fékkopásjelződ, hacsak rövidre nem zárod a vezetékeit.

Ösze kell kötni a 2 vezetéket, és rendben is van.Annyi, hogy keréklevételkor célszerű átbögölni a fékeket is egy ránézés erejéig.

Elküldve
Ez igen ezek aztán korrekt válaszok :rolleyes:

Egyébként nekem csak a fék kopás világít a többinek nyoma sincs se a kupakba se az olajteknőn.Megint okosabb lettem. Azért van benne ez-az(távirányítós kp. zár+riasztó+lopás gátló,el. ablak, el. tükör, el.tető) nekem csak egy klíma kéne bele meg egy új motor. ;)

Képet rakhatnál föl az autódról!

Amúgy jól felszerelt gépek voltak ezek, amiket írtál azok közül a kp. zár (távirányító nélkül) és az el. tükör széria volt, a klíma nélküli verziókban az elektromos tető is (a klímásokhoz már külön meg kellett rendelni), a java részük elektromos ablakkal jött ki, bár mutatóba akad néhány tekerős ablakos is, valamint lehetett gyárilag is riasztót rendelni.

Elküldve
Képet rakhatnál föl az autódról!

Oksa teszek fel képeket ha nállam lesz az autó.

Egyébként, hogy tudom megállapítani egy motorba, ha sok a kertergáz, és mennyi egy felújított motorba a kompresszió?

Más! :rolleyes:

Viszont az kellemes meglepetésként ért, hogy eddig bármilyen alkatrészt vittem be az opel márkaszervízbe mindent tudtak volna szerezni, még az alsó spoiler-be az emelő toldatot (kb3500ft), vagy ajtódíszléc felfogató műanyag(320 ft) eddíg minden volt. Azt azért nem tudom, hogy más autómárkák szervizei így el vannak-e látva régi tipusokhoz alkatrésszel. Azt mondta egyszer egy ismerősöm, hogy az opel elég sok generációt gyárt le ugyan azzal az alkatrészekkel így van mindíg alkatrész utánpótlás.

Elküldve

Kartergáz témához sajna nem értek, nem vagyok szerelő.

A pozitív tapasztalatoknak az alkatrészekkel kapcsolatban csak örülhetsz, ezexerint nem turbód van, mert ahhoz például a nyomástároló gömb újonnan gyakorlatilag beszerezhetetlen, pedig ha jól rémlik 60e km-ként cserélni kell...

Amennyire tudom, van egy olyasfajta irányelv az alkatrészellátásra vonatkozóan, hogy az autógyáraknak egy típus kifutása után még legalább 7 évig garantálniuk kell az alkatrészellátást. Mivel a Calibrát 1997-ig gyártották, ezért ez a 7 év is letelt 2004-ben, innentől fogva elvileg az Opelnak nem kell gyártani hozzá alkatrészeket (illetve ha mégis gyárt az a cég jóindulatán múlik), amit kapsz az alkatrészboltban az a gyári raktárak polcain maradt illetve utángyártott cucc. Mondjuk azért nem kell félni, épp elég készlet van azokon a polcokon hogy kitartson még jópár évig, bár egyes tételek elfogyhatnak, mint például a fentebb említett nyomástároló gömb. Azt tudom hogy két-három éve még egy komplett Calibrát össze lehetett rakni a gyár polcain található alkatrészekből (állítólag egy német Opelőrült meg is csinálta, neki van a világon egyedül hivatalosan is 2006-os gyártású Calibrája), nemrég még komplett kasztnit is lehetett rendelni itt Magyarországon is, bár ez asszem már nincs rajta a Csergő árlistáján.

Elküldve

A karter gázt úgy szokták nézni, hogy járó, már meleg mototrnál kihúzod az olajnívó pálcát és ott ha nagyon nyomja kifelé a cuccot akkor gáz van!

Valaki tud abban segíteni hogy a hűtőventillátorral mit lehet kezdeni ha nagyon hangos és nyeszereg és eléggé szorul?Gondolom csapágyas lehet.....ezeket szét lehet szedni és kicserélni a cspágyat, vagy mi lehet vele?

Elküldve
A karter gázt úgy szokták nézni, hogy járó, már meleg mototrnál kihúzod az olajnívó pálcát és ott ha nagyon nyomja kifelé a cuccot akkor gáz van!

Valaki tud abban segíteni hogy a hűtőventillátorral mit lehet kezdeni ha nagyon hangos és nyeszereg és eléggé szorul?Gondolom csapágyas lehet.....ezeket szét lehet szedni és kicserélni a cspágyat, vagy mi lehet vele?

Esetleg próbáltál már valami spray-t mondjuk szilikonnal befujni a közepét hátha segít a zajon.

  • 2 weeks later...
Elküldve

hali. van egy kis calibra probléma és érdeklődnék lehet-e 1991-es c20ne 8szelepes calihoz, 0280160220 cikkszámú üzemanyagnyomásszabályzó. az új ára borsos. be lehet ezt olcsóbban szerezni? vagy netán lenne valakinek fölösben :lol: ?

Elküldve
hali. van egy kis calibra probléma és érdeklődnék lehet-e 1991-es c20ne 8szelepes calihoz, 0280160220 cikkszámú üzemanyagnyomásszabályzó. az új ára borsos. be lehet ezt olcsóbban szerezni? vagy netán lenne valakinek fölösben :lol: ?

Hali, honnan tudod hogy az a baja?Meg lett mérve a nyomás?Vagy hogy derítetted ki, mert az enyémnél sem 100-as valami...:S

Elküldve
Hali, honnan tudod hogy az a baja?Meg lett mérve a nyomás?Vagy hogy derítetted ki, mert az enyémnél sem 100-as valami...:S

nem én vagyok a műszaki zseni :lol: , havernak van cali, ő meg ért a kocsikhoz. megmondta,hogy ez a baja, és ezt segítsek neki keresni.

  • 1 month later...
Elküldve

nah, úgylátom a nagy nyári sziesztának véget kell vessek :huh:

szóval, c20xe, megyek-megyek az új rozsdamentes kipufogó rendszeremet túráztatom, gyönyörködöm a csajokban stb.

erre gyorsításkor elkezd berregni, lassulni a szerencsétlen (mintha áthúzna valami, szikra? ) égek, mint a rongy... :D

ha leállok, feltépem a mothtetőt, már nem csinálja, gázfröccsökkel pedig kiiktatható a hiba menet közben :D

hibakód nincs, alapjáraton NEM csinálja, csak gyorsításkor, Denso gyertyáim vanak, lecsekkoltam őket.

újak (1 évesek) a gyújtókábelek és a gytrafó is.

help! <_<

u.i. régen, amikor motoroztam a kis simsonommal, akkor volt ilyen hang , jelenség, amikor "beköpte" a gyertyát, de ezt csak az idősebbeknek mondtam, pl. mint opelzsolt :lol:

Elküldve

nah, úgylátom a nagy nyári sziesztának véget kell vessek :huh:

szóval, c20xe, megyek-megyek az új rozsdamentes kipufogó rendszeremet túráztatom, gyönyörködöm a csajokban stb.

erre gyorsításkor elkezd berregni, lassulni a szerencsétlen (mintha áthúzna valami, szikra? ) égek, mint a rongy... :D

ha leállok, feltépem a mothtetőt, már nem csinálja, gázfröccsökkel pedig kiiktatható a hiba menet közben :D

hibakód nincs, alapjáraton NEM csinálja, csak gyorsításkor, Denso gyertyáim vanak, lecsekkoltam őket.

újak (1 évesek) a gyújtókábelek és a gytrafó is.

help! <_<

u.i. régen, amikor motoroztam a kis simsonommal, akkor volt ilyen hang , jelenség, amikor "beköpte" a gyertyát, de ezt csak az idősebbeknek mondtam, pl. mint opelzsolt :lol:

[/quote

Ác pumpa, Szivocsonk tankba csinált nálam hasonlot de csak ha bizonyos szint alá eset az üzemanyagszint.

Elküldve
Ác pumpa, Szivocsonk tankba csinált nálam hasonlot de csak ha bizonyos szint alá eset az üzemanyagszint.

akkor teletankolom <_< megnezem mi lesz, jobb ötlet híjján, de KÖSZI :huh:

Elküldve

megvan a hiba :huh:

az injektorfedél nem volta rajta az injektorokon <_< , én vettem észre, nem a szerelő :D

összességében buktam egy ac pumpát és egy relét. ha valakinek kell eladóak :D

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok,

Először is bocsi ha valamit rossz helyre írok, még sose írtam ide semmit. Van két Calibrám (C20LET és C20XE) és lenne egy pár kérdésem. A Turbosra szeretnék rátenni a Borck B1-es felniket. Elöl 5X110 8.5X17 ET 13 hátul 5X112 10X17 ET 20 a mérete, ezt nem értem, hogy hogy megy rá az 5X110-es osztókörre. Másrészt tudomásom szerint az összkerékhajtás miatt nem lehet eltérő felni és gumiméret az autón, de látam már 4x4-es Calin. A másik dolog, hogy tettem bele lefújószelepet és a kis vákumcsövet a tetején bekötöttem a pillangószelep mögé. Alapjárati gázfröccsök után nem volt vele semmi csak amikor kivittem az útra elment az alapjárat és leállt a motor vagy éppen olyan 500 körül volt. Megfigyeltük, hogy amikor elengedjük a gázt akkor egy kicsit kinyit és mintha ott szívna levegőt. (Szerintem gyenge benne a rugó.) A másik Calim is összkerékhajtású de néha megzavarodik. Néha úgy gondolja, hogy nem hajt néha hónapokig jó. Arra gondoltam ha lecserélem az olajat a szervoban lehet ,hogy jobb lesz, de szerintem a nyomástartó gömböm van ki benne. A másik bajom vele, ha elkezdem dundizni akkor 1-esben és 3.-ban olyan 6000-es fordulatnál kigyullad a motorkontroll lámpám, (a motor az erejéből nem veszít) ha elváltom utána elalszik. A többi fokozatban még nem vettem észre. Itt tippem sincs, hogy mi lehet vele.

Előre is köszi a segítségeket!!

Elküldve
Sziasztok,

Először is bocsi ha valamit rossz helyre írok, még sose írtam ide semmit. Van két Calibrám (C20LET és C20XE) és lenne egy pár kérdésem. A Turbosra szeretnék rátenni a Borck B1-es felniket. Elöl 5X110 8.5X17 ET 13 hátul 5X112 10X17 ET 20 a mérete, ezt nem értem, hogy hogy megy rá az 5X110-es osztókörre. Másrészt tudomásom szerint az összkerékhajtás miatt nem lehet eltérő felni és gumiméret az autón, de látam már 4x4-es Calin. A másik dolog, hogy tettem bele lefújószelepet és a kis vákumcsövet a tetején bekötöttem a pillangószelep mögé. Alapjárati gázfröccsök után nem volt vele semmi csak amikor kivittem az útra elment az alapjárat és leállt a motor vagy éppen olyan 500 körül volt. Megfigyeltük, hogy amikor elengedjük a gázt akkor egy kicsit kinyit és mintha ott szívna levegőt. (Szerintem gyenge benne a rugó.) A másik Calim is összkerékhajtású de néha megzavarodik. Néha úgy gondolja, hogy nem hajt néha hónapokig jó. Arra gondoltam ha lecserélem az olajat a szervoban lehet ,hogy jobb lesz, de szerintem a nyomástartó gömböm van ki benne. A másik bajom vele, ha elkezdem dundizni akkor 1-esben és 3.-ban olyan 6000-es fordulatnál kigyullad a motorkontroll lámpám, (a motor az erejéből nem veszít) ha elváltom utána elalszik. A többi fokozatban még nem vettem észre. Itt tippem sincs, hogy mi lehet vele.

Előre is köszi a segítségeket!!

Az osztómű villámgyorsan fel fogja adni a harcot ilyen körülmények között. <_<

A felni excentrikus csavarral felmehet, de gondolom központosító kell majd hozzá.

Elküldve

Az osztómű talán nem annyira ha a gumiméret megfelelő, (a szigor a kerék átmérőjére vonatkozik inkább, tudtommal mindössze 3%-os a tűrés, tehát még a guminyomás is fontos hogy egyforma legyen a két tengelyen, a kerék szélessége kevésbé számít), viszont a futómű alkatrészei (szilentek, kerékcsapágy, lengéscsillapító) meg fogják sínyleni az extrém széles és kis ET számú felni valamint a híresen jó minőségű magyar utak kombinációját, szóval a rázó kormány meg a búgó kerékcsapágy majdhogynem borítékolható.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

2-3 napja megváltam 1996-os teljesen gyári Calibra Turbomtol. Volt vele is problémám nem mondom-a legnagyobb baja a 4x4 volt, gondolom nem újdonság vmi jóképességű egyed KIVETTE a 4x4 ecut és mivel nem kapható már igy ki kellett kötnöm ill. áttenni a gépet állandó elsökerékhajtásra. 1ébként Dublinban élek ahol többet esik az esö mint egy esöerdöben gondolhatjátok milyen cukor volt vizen autózni igy. Kb sehonnan nem tudtam meglépni ügyeskedö kuplunghasználat nélkül. Mind1 a lényeg, hogy megváltam töle azaz egy az egyben elcseréltem egy jobbkormányos Vauxhall turbora ami 309 Le-t produkál. Mindez itthon történt egy kerepesi úriemberrel. Hogy-hogy nem ahogy hazavittem a gépet, másnap 1ből jelentkezett egy igen nagy gyikja az autónak. Ürasben van a váltó, mégis 3.ban ragadt. Hiába teszem át bármelyik fokozatba az 3.ból nem mozdul. Ráadásul felfedeztem, hogy beékeltek egy bilincset amolyan távtartóként a kuplung bowdenjéhez, tehát anélkül már ki sem emel a jószág. Valakinek van elképzelése mi a franc van a váltóval és-vagy a kuplunggal??Amúgy imádom a Calibrákat, de hogy mind1ikkel szivnom kell az már kicsit zizegőssé tesz :lol: :lol:

Elküldve
Sziasztok!

2-3 napja megváltam 1996-os teljesen gyári Calibra Turbomtol. Volt vele is problémám nem mondom-a legnagyobb baja a 4x4 volt, gondolom nem újdonság vmi jóképességű egyed KIVETTE a 4x4 ecut és mivel nem kapható már igy ki kellett kötnöm ill. áttenni a gépet állandó elsökerékhajtásra. 1ébként Dublinban élek ahol többet esik az esö mint egy esöerdöben gondolhatjátok milyen cukor volt vizen autózni igy. Kb sehonnan nem tudtam meglépni ügyeskedö kuplunghasználat nélkül. Mind1 a lényeg, hogy megváltam töle azaz egy az egyben elcseréltem egy jobbkormányos Vauxhall turbora ami 309 Le-t produkál. Mindez itthon történt egy kerepesi úriemberrel. Hogy-hogy nem ahogy hazavittem a gépet, másnap 1ből jelentkezett egy igen nagy gyikja az autónak. Ürasben van a váltó, mégis 3.ban ragadt. Hiába teszem át bármelyik fokozatba az 3.ból nem mozdul. Ráadásul felfedeztem, hogy beékeltek egy bilincset amolyan távtartóként a kuplung bowdenjéhez, tehát anélkül már ki sem emel a jószág. Valakinek van elképzelése mi a franc van a váltóval és-vagy a kuplunggal??Amúgy imádom a Calibrákat, de hogy mind1ikkel szivnom kell az már kicsit zizegőssé tesz :lol: :lol:

Szerintem Te is tudtad hogy ez nem lesz valami jo csere. Egy nem jo 4x4-est egy masik turbosra ami raadasul tuningolt is..... PÜ megy, talan tudok segiteni.

Elküldve

Elsőként a váltórudazatot nézném meg, hogy nem szakadt-e el ott valami, mert ha jól értem bent az utastérben akárhová mozgatod a váltókart, a váltó nem kapcsol. Ha ez jó, akkor attól tartok szét kell dönteni a váltót, mert belül lesz a bibi...

Ha másik váltót kell venni az nagy szívás lesz, idehaza a hibátlan és értelmes áron eladó F28 pöttyet ritkább a fehér hollónál, nem tudom Írországban mi a helyzet ilyen téren, de nem hinném hogy sokkal jobb lenne...

Elküldve

Az igazság az, hogy hétfőn lesz megbontva a gép és csak akkor tudom majd meg pontosan mi a helyzet. Valóban ha a váltó oda akkor igencsak megszivtam mert ugyan tudok egy f28ast eladót_50e ftért!!!!-de az meg Békéscsabán van Én pedig Gyöngyösön.Azt meg, hogy az Ireknek lenne Én is kétlem mert kb3 darab Calibra Turbo fut az utakon. Mind1 valahogy csak kiretkelem a gépet ebből a trutyiból is de azért sem veszek BMWt :lol:

Elküldve

Utolsó mondatodat értékelem, nagyon dícséretes hozzáállásra vall, de sztem ennyiért azonnal rohanj megvenni azt az F28-at akárhol is van, ez kábé a piaci ár fele!

Elküldve

Hello!

Olyan gondom lenne, hogy a 2000es 16 szelepes calibrámra felraktam egy direktszűrőt a napokban.....és néha leáll, ha nagyobb fordulatról gyorsan állok meg..., meg ha alacsony fordulaton padlógázt adog össze vissza ledadog!!

Mi lehet a baj vele?A levegő mennyiség mérő nem veszi a lapot talán?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.