Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

Szia!

Nekem is volt már hasonló problémám, amikor főleg hideg időben nem akart lefele mozdulni a bal ablakom, míg végül egy nagyon rendes elektroműszerésznél kötöttem ki vele, mivel már elkezdett magától is lemenni az ablak, ez eléggé idegesítő volt !! Mindent átnéztek, míg aztán rendre kicseréltek szinte minden relét meg egyéb nyalánkságot az ablakemelő elektronikán kívül, ami az egyik fő problémája volt mint kiderült, többek között.

Remélem segített.

Szia

Köszi az ötletet de ugyfest az azoldali kapcsolo halt meg pontosaban nem tökélettes. De azért köszi a tipet

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem! Már régóta küszködök egy olyan problémával, amire eddig senki nem talált végleges megoldást:

A következő. Menet közben a csomagtartóból guminyikorgás hallatszik, amit orvosoltam már szilikon sprayyel és minden surlódás csökkentővel, de semmi eredmény.VAgy a csomagtartó lehet, vagy nem tudom mi amiben ott gumi anyag van,de valahol nyikorog , az biztos, hogy két gumifelület nyikorgása a hang.

Segítsen valaki ezt megfejteni, mert egy kissé idegesítő, ha nem megy a cd az autóban

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem! Már régóta küszködök egy olyan problémával, amire eddig senki nem talált végleges megoldást:

A következő. Menet közben a csomagtartóból guminyikorgás hallatszik, amit orvosoltam már szilikon sprayyel és minden surlódás csökkentővel, de semmi eredmény.VAgy a csomagtartó lehet, vagy nem tudom mi amiben ott gumi anyag van,de valahol nyikorog , az biztos, hogy két gumifelület nyikorgása a hang.

Segítsen valaki ezt megfejteni, mert egy kissé idegesítő, ha nem megy a cd az autóban

Köszi

Nekem volt ilyen, és télleg olyan mintha valami gumi nyikorogna, de nekem a hangot a csomagtérajtóban levő kapcsoló (ami a csomagtartó világítását kapcsolja) adta, WD-40-es kezelés után elmúlt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem! Már régóta küszködök egy olyan problémával, amire eddig senki nem talált végleges megoldást:

A következő. Menet közben a csomagtartóból guminyikorgás hallatszik, amit orvosoltam már szilikon sprayyel és minden surlódás csökkentővel, de semmi eredmény.VAgy a csomagtartó lehet, vagy nem tudom mi amiben ott gumi anyag van,de valahol nyikorog , az biztos, hogy két gumifelület nyikorgása a hang.

Segítsen valaki ezt megfejteni, mert egy kissé idegesítő, ha nem megy a cd az autóban

Köszi

Esetleg nem lehet kalaptartó tartofülei nálam az szokot ijesmi hangot kiadni.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg nem lehet kalaptartó tartofülei nálam az szokot ijesmi hangot kiadni.

Nos a kalaptartó füleket már leszedtem, pontosabban az egyik még rajta van, de megnézem, hogy mi vele a szitu, de köszönöm .Attól tartok, hogy tgabika76 nak lesz igaza és akkor befújom wd40-nel.

Köszi a tanácsokat.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Nos, van egy 2.0 16v 93-as calibrám és a gondom a következő!

Klímás az autó és ha bekapcsolom a klímát nem csak a klíma hűtő venti indul el hanem a vízhűtő is, ha a víz jobban felmelegszik, a vízhűtő 2-es fokozatra kapcsol és gyorsabban forog, ez igy a normális?Lehet hogy az mert végülis logikus a dolog!

Na de, mikor a klíma ki van kapcsolva és a vízhőfok eléri az üzemi hőfokot a mutatóm kb 80 fokon áll, akkor is elindul mindkét ventillátor, ha megállok és visszamegy a víz akkor utána nem megy, de megint amint elér egy bizonyos szintet bekpcsol!

Na ez mitől lehet?Esetleg vmi hőfok jeladó?

Ha valakinek van ötlete, kérem segítsen!

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, megkérdeztem egy ismerősömet, ő azt mondta h neki a passatjaban is igy van ha nagyon magas a hőfok, akkor a klíma hűtő venti is elindul hogy gyorsabban hűtse vissza a vizet, végülis jó megoldás mert az elöl lévő klíma hűtő áttolja a levegőt, a hátsó vízhűtő meg elszívja azt, szóval igy el tudom képzelni!

De nálam valami akkor sem jó, mert üzemi hőfokon semmilyen ventillátornak nem kéne mennie!

És még egy olyan kérdésem lenne, hogy ha az elektromos benzin pumpának ilyen sípolós hangja van, akkor az normális?Vagy várható hogy nemsokára megadja magát??

Link to comment
Megosztás:

Az üzemi hőfokot mi alapján állapítottad meg? Mert a műszerfali vízhőfokjelző órára ne sokat adjál, azok híresen pontatlanok, különösen ha a modellfrissítés előtti gyári fekete számlapos órád van (a '95 utáni gyárilag fehér számlapos órák valamivel pontosabbak).

AC kérdéshez nem tudok hozzászólni, én sosem hallottam az enyémnek a hangját, még gyújtásráadáskor sem (pedig akkor elvileg kellett volna), mégis hibátlanul működött.

Link to comment
Megosztás:

És még egy olyan kérdésem lenne, hogy ha az elektromos benzin pumpának ilyen sípolós hangja van, akkor az normális?Vagy várható hogy nemsokára megadja magát??

Hamarosan behal az AC-d.Ha jól emléxem, a Calikon külső AC van.Nekem is sípolt, de mióta E85-tel járok, azóta nincs hangja.Vagyis nem annyira van! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, sajnos én is attól tartok hogy be akkor ki kell cserélnem az AC pumpámat :rolleyes:

Az üzmi hőfokra én most ugy gondoltam hogy normális tempóban megyek vele és semmi nem indokolja hogy tulmelegedjen, ja biztos hogy az én órám is pontatlan mert még a 90 fokig sem kuszik fel, pedig most cseréltem termosztátot benne....

Akkor kénytelen leszek elvinni egy vilamosságishoz....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok vettem kb 1 éve egy calit c20ne-t sajnos nagyon mellényultam mert a motorja ki volt és fel kellett újítani, de még az sem hozott teljes megnyugvást számomra mert még mindig szivárog és folyik az olaj a motorból. Rendszeresen hordom vissza a szerelőhöz de egyszerűen vagy nem akarja vagy nem tudja megszüntetni a folyást.Fél év alatt 5-6 alkalommal vittem vissza mert idegesítettek az olaj foltok a kocsi alatt. Ez az 5-6 alkalom alatt eljutott ara a szintre az autó, hogy már csak :rolleyes: alúlról csöpög az olaj.

kép1

kép2

kép3

kép4

Ezeken a képeken látszik naggyábol, hogy honnan és az is hogy mennyire.

Kérdésem az lenne felétek,hogy nem lehet ide normális gyári tömítést kapni, vagy tényleg ennyire nehéz eszt megszüntettni és milyen gyakori gond ez?

Link to comment
Megosztás:

Én Opel kapcsán feladtam az olajfolyások elleni harcot ;)

Ez nem túl bizalom gerjesztő, de azért egy motor felújítás után számomra ez furcsa.

Egyébként azt nem írtam ez előző hozzászólásomnál, hogy kb 5-6 percíg áll az autó egy helyen úgy,hogy nem jár a motor és egy tenyérnyi folt lesz alatta, és kb 1-1.5 hónap alatt már alíg éri el a nívó pálca az olajat. Akkor mennyi folyik ki menet közben? ;) Bele se merek gondolni.

:rolleyes: kb ezt teszi velem az autó, de nem adom fel!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Nahszóval C20NE kartertömítés.

Ahogy elnézem először is túl sok paszta van rajta, ha paszta az egyáltalán, mert a színe alapján inkább valamiféle sziloplasztnak néz ki, ami nem pont erre való...

Gyárilag a C20NE kartertömítése egy U keresztmetszetű gumitömítés, az U két szára közé megy a hullámtörő lemez. Eleve ebből a gumitömítésből többféle márka kapható, nekem leginkább az Ayusa vált be, bár ez sem tökéletes. Alternatíva még a C20XE kartertömítése, ami egy két darabból álló parafa tömítés, itt a két réteg közé meg a hullámtörő lemez, bár ehhez meg a parafa vastagsága miatt hosszabb csavarok kellenek. Túlhúzni szigorúan tilos, egyrészt mert tutira folyni fog, másrészt meg eldeformálódik a parafa.

Viszont az ideális megoldás ami hallottam (bár sosem próbáltam) az X20XEV kartertömítése, ami ugyanolyan U alakú gumi mint a C20NE-é, csak ez együtt van a hullámtörő lemezzel (rá van sütve a gumi), viszont emiatt drágább is, de állítólag ez nem folyik.

Paszta kérdés: én a Reinz cég kék színű pasztáját használtam, ami vékonyan alkalmazva nem okozott csalódást, bár itt is eltérőek a vélemények, egyes tuningcégek (pl. Risse) nem is használnak ilyesmit.

Link to comment
Megosztás:

Nahszóval C20NE kartertömítés.

Ahogy elnézem először is túl sok paszta van rajta, ha paszta az egyáltalán, mert a színe alapján inkább valamiféle sziloplasztnak néz ki, ami nem pont erre való...

Gyárilag a C20NE kartertömítése egy U keresztmetszetű gumitömítés, az U két szára közé megy a hullámtörő lemez. Eleve ebből a gumitömítésből többféle márka kapható, nekem leginkább az Ayusa vált be, bár ez sem tökéletes. Alternatíva még a C20XE kartertömítése, ami egy két darabból álló parafa tömítés, itt a két réteg közé meg a hullámtörő lemez, bár ehhez meg a parafa vastagsága miatt hosszabb csavarok kellenek. Túlhúzni szigorúan tilos, egyrészt mert tutira folyni fog, másrészt meg eldeformálódik a parafa.

Viszont az ideális megoldás ami hallottam (bár sosem próbáltam) az X20XEV kartertömítése, ami ugyanolyan U alakú gumi mint a C20NE-é, csak ez együtt van a hullámtörő lemezzel (rá van sütve a gumi), viszont emiatt drágább is, de állítólag ez nem folyik.

Paszta kérdés: én a Reinz cég kék színű pasztáját használtam, ami vékonyan alkalmazva nem okozott csalódást, bár itt is eltérőek a vélemények, egyes tuningcégek (pl. Risse) nem is használnak ilyesmit.

Köszi szépen a tanácsokat sokat tudtam meg.

Ma reggel felhívtam a szerelőt és mondtam neki, hogy még rosszabb lett a helyzet mint előtte és kérdeztem tőle, hogy miért nem tudja orvosolni a helyzetet. Azt mondta, hogy lehet, hogy rosszul lett bejáratva az autó és sok a kartergáz és nyomja ki az olajat.Na de ha eleve rossz tömítést rak oda akkor ne is csodálkozzon.Ha ez sem jár eredménnyel akkor magam veszem kézbe a dolgot, és akkor egy pár képpel ellátnálak titeket ha nem gond :rolleyes:

Lenne még egy kérdésem, a műszerfalon a kis jelek (abs,fékbetét kopásjelző,stb) csak akkor világítanak ha benne is vannak az autóban?Mert a kopás jelző és az abs(amit már leteszteltem) az világít a gyújtásnál aztán kialszik. ;)

Link to comment
Megosztás:

Lenne még egy kérdésem, a műszerfalon a kis jelek (abs,fékbetét kopásjelző,stb) csak akkor világítanak ha benne is vannak az autóban?Mert a kopás jelző és az abs(amit már leteszteltem) az világít a gyújtásnál aztán kialszik. :rolleyes:

Akkor van vele gáz, ha járó motornál is világít. ;)

Link to comment
Megosztás:

Lenne még egy kérdésem, a műszerfalon a kis jelek (abs,fékbetét kopásjelző,stb) csak akkor világítanak ha benne is vannak az autóban?Mert a kopás jelző és az abs(amit már leteszteltem) az világít a gyújtásnál aztán kialszik. :rolleyes:

Az ABS-nek ez a helyes működési módja, ha menet közben kigyullad akkor az azt jelenti hogy valami miatt nem működik az ABS. Ez amúgy széria volt a Calibrában. A fékbetét kopásjelző a Check Control része, ez C20NE-ben extra volt, a 16szelepes változatban tudtommal széria. Ha neked C20NE-d van, akkor szerencsés vagy, elég ritka az olyan amiben ez benne van. Ebbe a Check Control-ba tartozik amúgy a fékbetés kopásjelzőn kívül a hűtőfolyadékszint-, motoroljaszint-, ablakmosószint érzékelő, a féklámpa visszajelző és a kiégett helyzetjelző visszajelzője (ezek így együtt a fordulatszámmérő alatt a felső sorban balról az első 6 visszajelző). Elvileg ezeknek gyújtás ráadásakor mindnek ki kell gyulladnia pár másodpercre amíg a rendszer önellenőrzést csinál, aztán maguktól kialszanak, kivéve a féklámpa visszajelzőjét, mert az csak akkor alszik ki ha rálépsz a fékre.

Amúgy a Check Control megléte viszonylag könnyen látható akkor is ha felnyitod a motorháztetőt: a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály kupakjára megy két vezeték (ez a szintjelző, az enélkül szerelt verziókon csak sima kupak van), aztán van ilyen szintjelző az ablakmosó tartálynál is (ott asszem nem a kupakban), és az olajteknőben is van egy érzékelő a motorolajszint jelzéséhez. Ja és ehhez ha fékbetétet cserélsz, akkor a drágább kopásjelzőset kell megvenni, különben állandóan világítani fog a fékkopásjelződ, hacsak rövidre nem zárod a vezetékeit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.