Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

:lol: megszereztem....

www.envib.hu

a komplett linket DIREKT nem adom meg, mert halálra dógoztam magam ezzel (több tucat e-mail, jópofáskodás az opel márkakereskedésben, cd-t vittem, hazahoztam, mindmegettem, feltettem a weblapomra...) :lol:

úgyhogy ott van, nem lesz nehéz... :lol:

a gond mindössze annyi, hogy valószínűleg ez nem opel motor, de ezért van a fórum, hogy forogjanak az agyak

annyi valószínú, hogy a jó öreg deutz gmbh , azaz otto bácsi ősi műhelyével hajaz és 16V DOHC... :P

a neten fent van a flash animációja is: a "deutz engine" keresésre a google minden vágyadat kielégíti ezügyben

Link to comment
Megosztás:

amúgy az alapjárati problémám egyelőre nem jelentkezik, ki lett tisztítva a fojtószelep és vákuumcsövek, no és az újabb alapjárati lett berakva a nagyon régi helyett... TECH2-vel meg kipróbáltuk az alapjáratit, léptettük fel-le, aztán megint fel, megint le, aztán megint fel, aztán megint le, de semmi, nem akadt meg.

azért az érdekes volt, hogy 4 nap után be kellett bikázni az autót a bosch-nál,mert az akksi egy nagy nulla vót :lol:

tesztelgettük a töltést alapjáraton egyenkénti fogyasztók rákapcsolásával és végülis alapjáraton nem valami frankó a töltésem (új 100 Ah generátorral!)

ez az akkumulátor azért még mindig gyanús, de letesztelték és "csak" annyi észrevétel volt, hogy kell még tölteni.. nah, köszönöm

Link to comment
Megosztás:

tud valaki szerezni cossworth hengerfejet? és ha szeretnék egy csavarkompresszort (www.enem.se) feltenni a "bakra", akkor miket ajánlatos cserélni hogy elbírják a terhelést? pl. féltengely, erősebb sachs sport kuplung, turbo fékek, főtengely, vezérműtengelyek, dugattyúk .... kéne egy lista, mert ezt a motort egyszer meg szeretném építeni. ráadásul kellene a turbo 6 gangos váltója is ebbe a környezetbe :lol:

~220 NM, 175 LE nekem ez kell - minden fordulatszámon és nem a V6-ról beszélek! :lol:

nem, nem szeretnék turbos calit.

Link to comment
Megosztás:

Azért vezérműtengelyt nem árt... Simán csak chiptől nemigen lesz 175LE egy C20XE-ből...

Akkormár tengelyek mellé (ebből is valamiféle kompromisszum, hogy maradjon azért alapjárat is) kell még valamiféle szívósor (Lexmaul RAM pl), a turbo injektorai, emelt benzinnyomás, mindezt kontrollálandó egy jól megírt chip is, aztán picit emelt kompresszió (mondjuk hengerfej gépmunka árán, esetleg ehhez erősített hengerfejcsavarok) meg még ami most nem jut eszembe.

Link to comment
Megosztás:

Azért vezérműtengelyt nem árt... Simán csak chiptől nemigen lesz 175LE egy C20XE-ből...

Akkormár tengelyek mellé (ebből is valamiféle kompromisszum, hogy maradjon azért alapjárat is) kell még valamiféle szívósor (Lexmaul RAM pl), a turbo injektorai, emelt benzinnyomás, mindezt kontrollálandó egy jól megírt chip is, aztán picit emelt kompresszió (mondjuk hengerfej gépmunka árán, esetleg ehhez erősített hengerfejcsavarok) meg még ami most nem jut eszembe.

Kompreszort akar rátenni. :lol:

Szerintem akkor tök 8 a vezérműtengely.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

91-es 2.0i (C20NE) motoros Calibrám csak gázon indul. Indítózáskor kell egy kis gázt adni neki kb. 10-15mp -ig, amíg beáll alapjáratra. Mi lehet a baja? Vagy ez csak már ilyen, 16 évesen...?

Más: nem élet-halál kérdés, :( de hol kaphatok a "világítós" kulcsba izzót?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

91-es 2.0i (C20NE) motoros Calibrám csak gázon indul. Indítózáskor kell egy kis gázt adni neki kb. 10-15mp -ig, amíg beáll alapjáratra. Mi lehet a baja? Vagy ez csak már ilyen, 16 évesen...?

Más: nem élet-halál kérdés, :( de hol kaphatok a "világítós" kulcsba izzót?

1. alapjárati léptetőjét+folytószelep házat kicsit ki kellene takarítani, esetleg a gyertyákat cserézni......

2. Autósbolt v. márkaszervíz.Utóbbiban sem drágaság, de ki lehet váltani egy 1Xű LEDdel.....

Link to comment
Megosztás:

1. alapjárati léptetőjét+folytószelep házat kicsit ki kellene takarítani, esetleg a gyertyákat cserézni......

2. Autósbolt v. márkaszervíz.Utóbbiban sem drágaság, de ki lehet váltani egy 1Xű LEDdel.....

Megnézem. Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Lehet kapni valahol új ajtóhatárolót a Calibrához, ill. csereszabatos-e valamelyik más típuséval, amihez van még új?

Az enyém iszonyúan recseg...

Más: egyszerűen nem találom a külső hőmérsékletet mérő szondát. Valahol pedig van, mert működik, csak ha elkezd melegedni a motor, akkor arányosan nagyobb hőmérséklet értékeket kezd mutatni... Tudom, hogy a helye valahol a duda mellett lenne a lökhárító belső felén, de ott nincs. Mondjuk azt sem tudom, hogy pontosan mekkora és hogyan néz ki...

Link to comment
Megosztás:

Ha úgy érted hogy kattog az ajtóhatárolód, akkor arra van egy egyszerű megoldás: ki kell venni belőle a csavart, és meg kell perselyezni (a csavarra ráhúzni) egy 6-os réz kárpitosszeget (barkácsboltban kapható), amitől megszűnik a hézag az ajtóhatároló kikopott része és a csavar között, úgyhogy ezzel a kattogás okát is megszünteted. Elméletileg a csavar vastagabbra cserélésével is orvosolható lenne a dolog, csak sajna maga az ajtóhatároló túl puha anyagból van a csavarhoz képest, és így csak tovább gyorsulna a kopás, ezért fontos hogy puha anyagból (rézből) legyen a kárpitosszeg.

Link to comment
Megosztás:

A vaterán, vagy teszveszen árulnak jeladót, ott meg tudod nézni a képét. Amúgy lehet kapni ajtóhatárolót újonnan is. De előtte próbáld meg meghúzni a rögzítő csavarjait az ajtóban, mert nekem egyszer lelazult és rettenetesen hangos lett tőle.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Az a baj, hogy én tök hülye vagyok ehhez, még a kárpitot se nagyon tudom leszedni (félek, hogy eltöröm a patentokat). karosszériáshoz meg ilyennel elvinni... :(

Budapesti vagyok (XV.), ha esetleg valakinek van valami jó ötlete, hogy ki segítene rajtam (nem ingyé), megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Az a baj, hogy én tök hülye vagyok ehhez, még a kárpitot se nagyon tudom leszedni (félek, hogy eltöröm a patentokat). karosszériáshoz meg ilyennel elvinni... :P

Budapesti vagyok (XV.), ha esetleg valakinek van valami jó ötlete, hogy ki segítene rajtam (nem ingyé), megköszönném!

Mondom, hogy hülye vagyok! :cry:

Nem is belül kattog az ajtóhatároló, mint ahogyan azt én - naívan - gondoltam, hanem az ajtóoszlopon lévő felfogatásnál. Ezt fogom tudni egyedül is orvosolni... (remélem) :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy C20XE Calibrám. A hangjával nem vagyok kibékülve, legalábbis kivülről hallgatva. Teljesen gyári rendszer van rajta és 3000-es fordulat fölött "repedtfazék" (süvítős) hangja van. Én úgy hallom a katalizátortól jön. Ahátsó dobnak jó hangja van szerintem.

Gondoltam már, hogy kicserélem a katlizátort, de lehet hogy ugyanilyen maradna. Tegyek bele másik autó katalizátorát? De melyikét?

A másik dolog, hogy alapjáraton a "huppogós" hangja van. Mondták, hogy lehet be van égve valamelyik szelep. De az autó megy mint állat és a fogyasztása is jó. És bemérték a kompressziót, az is rendben volt. De hallotam azt is, hogy komprsszió méréssel nem lehet megállapítani, hogy aszelepek renben dolgoznak-e.

Előre is köszi ajavaslatokért.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy C20XE Calibrám. A hangjával nem vagyok kibékülve, legalábbis kivülről hallgatva. Teljesen gyári rendszer van rajta és 3000-es fordulat fölött "repedtfazék" (süvítős) hangja van. Én úgy hallom a katalizátortól jön. Ahátsó dobnak jó hangja van szerintem.

Gondoltam már, hogy kicserélem a katlizátort, de lehet hogy ugyanilyen maradna. Tegyek bele másik autó katalizátorát? De melyikét?

A másik dolog, hogy alapjáraton a "huppogós" hangja van. Mondták, hogy lehet be van égve valamelyik szelep. De az autó megy mint állat és a fogyasztása is jó. És bemérték a kompressziót, az is rendben volt. De hallotam azt is, hogy komprsszió méréssel nem lehet megállapítani, hogy aszelepek renben dolgoznak-e.

Előre is köszi ajavaslatokért.

Helló!

Valahol olvastam,hogy Bosal univerzális katalizátorral elég jó tapasztalatok vannak!

Nyomásveszteség mérést kell csináltatni!

Link to comment
Megosztás:

Középdobod van? Mert a C20XE-nek híresen sz.r hangja van középdob nélkül vagy kibelezett középdobbal, erre pedig megoldás a középdob cseréje egy jó állapotúra, és máris megszűnik a repedtfazék hang.

Van középdobom, teljesen gyári a rendszer. De ha a kocsi alá fekszem a katalizátortól hallom a süvítős hangot, mintha el lenne dugulva.

Valaki írta hogy a Bosal univ dobbal ez megszűnik. van valakinek hasonló tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.