Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • 5 weeks later...
Hi!

Van egy Calim (C20NE) és azt csinálja mostanában, hogy kb 15 km megtétele után fogja magát és leáll. Leveszem a gyújtás és kb 5 mp után azonnal beindul. Motor check nem ad ki hibát. Mi lehet a baj?

- alapjárati motor és pill szelep tiszta

- üa szűrő most lett nemrég cserélve.

Gondoltam az injektor relékre de ezt nem tudom merre keressem

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...
Persze hogy működik, csak az a kérdés hogy a teljes fordulatszám-tartományban elegendő benyát tud-e szállítani. Mert ha nem akkor nagyon visszafogja az XE motort.

A Salgának küldtem egyszer eggyet, mert neki elszállt az XE-n, nekem meg volt egy NE-s elfekvőben. Nem panaszkodott, hogy nem megy úgy a verda, mint ahogy kéne.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

látom sok itt a kihasználatlan műszaki hozzáértés... :D

(...AC pumpa ügyben nem haladtunk nagyot...)

ezért nektek szegezem a kérdéseket:

az összes felfüggesztés felujítása:

-milyen konstrukció, márka (ültetés nem kell...khmm budapesten? :evil: )

-mi az a szilent?

mit kell még cserélni a rugó és gátló mellett?

kormánymű:

- opel sztárda szerint ki van kopva...

ezt melyik szerelő jól, olcsón szerelni? mit jelent ez pontosan?

-miket kell cserélni?

fékrendszer:

-milyen konstrukció, márka?

(valki korábban C20LET féknyerget ajánlott, mint olcsóbb megoldást, ez jó, de 15' aluba (205/60) jól beilleszthető? ő azt mondta, hogy 3mm maradt.. az egy kicsit necces, nem. Ráadásul a téligumim 14'-os (195/65) acélon van!!!

- féktárcsa, átmérő, típus? fékbetét fajta? közepesen kemény érdekelne. ne sípoljon.

motor:

-üzemanyagszűrőt évente cseréljek (18-20 ekm/csere)?

-a sportlégszűrőmet le akarom cserélni a rendes gyárira, kell valakinek? a normál légszűrőt újjan vegyem meg?

VAGY fallal kéne elválasztani a motortól (a jó hidegebb levegőért), ezt sufnituning módon, vagy van erre szerelőtök? hogyan csináljam?

-ABS az az érzésem, hogy nem működik jól, de nem értek hozzá. fékpadi eredmény pedig jó volt.... Nem érzem a fékpedálon az apró rezgést erős fékezéskor. miket lehet vele tenni, megnézni?

-külső hőfokmérő beszart? hol van ez? megoldások..

-alvázvédelmet csináltatok?

-ha leveszem a lötyögő kartelvédőt,akkor nem nyomja tele a motorteret főleg így télen az így könnyebben odajutó sár, kosz, víz??? (szeretném tisztán látni amennyire lehet a motoromat)

aki a leg######ábban megválaszolja szerzek neki alkatrészt 25%-30%-al olcsóbban a csergőtől (1-2 db valamit 50e értékig és nem hengerfejet! :P )

üdv

apropó: valami ok folytán bekattantam és kipróbálom hogy egy tank benzinnel mennyit tudok menni a városban.(C20XE) eddig jól haladok, csak baromira nem szoktam meg, hogy 2500-as fordulat fölé nem megyek... :D

nem is bírom néha, ha egy buzuis elkezd cicózni.. :wink: meg benéz az ablakon! na ilyenkor a BC-n ugrik úgy 40-50km-ert mínuszba azalatt a fél perc alatt és cseszhetem az egész tesztemet. 8) az adatot majd közzéteszem, ha érdekel titeket. 146 km-ert tettem meg és a BC 630-at mutat. persze ez reklatív, mint minden a caliban :P

Link to comment
Megosztás:

fékrendszer:

van róla frankó topik a tuningnál!

nem cali specifikus (mint ahogy sok dolog nem tipusspec itt a fórumon) de azért sztem kukkants be

motor:

-üzemanyagszűrőt évente cseréljek (18-20 ekm/csere)?

van olajos topik az f asztránál, ahol van szó erről a mociról is

szűrőt mellesleg olajjal együtt illik cserélni, ennél a traktornál olyan 8e km-ként

-a sportlégszűrőmet le akarom cserélni a rendes gyárira, kell valakinek?

légszűrő, direkszűrő topik a tuning alatt sok bölcsességgel

ha eladó a sportlégszűrő dobj egy pü-t nekem! :P

-ha leveszem a lötyögő kartelvédőt,akkor nem nyomja tele a motorteret főleg így télen az így könnyebben odajutó sár, kosz, víz??? (szeretném tisztán látni amennyire lehet a motoromat)

akkor ne vedd le a védőt :D

aki a leg######ábban megválaszolja szerzek neki alkatrészt 25%-30%-al olcsóbban a csergőtől

:D

Link to comment
Megosztás:

Húwazz, ennyi kérdést egyszerre... Amire tudok megpróbálok válaszolni.

Futómű/felfüggesztés:

Ha teljesen fel akarod újítani akkor többek közt cserélni illik az összes szilentet, lengéscsillapítókat, toronycsapágyat, kerékcsapágyakat, gömbfejeket, elöl féltengelycsuklót és támcsapágyat. De ha megkérdezel egy jó szerelőt, az megvizsgálja és megmondja neked hogy pontosan mi az amit feltétlen cserélni kell, és mi az ami elmegy még egy darabig. Alapelv hogy ha lehet akkor mindenből gyárit, még akkor is ha épp nem az a legolcsóbb. A szilent amúgy egy tömörgumiból készült elem (nem tudom másképp írni hirtelen), és feledata a futómű rezgéseinek csillapítása. Rugót nem feltétlen kell cserélni, hacsak nincs eltörve.

Kormánymű:

Általában a kormányösszekötő illetve gömbfej szokott kikopni, de én alapos ember vagyok és ezt is beírtam cserére fentebb a futóműfelújítás témában. :P

Fékrendszer:

Már írtam egy variációt erre ebben a topikban visszább, de van egy másik alternatíva is: A Renault Clió I-es hirtelen nemtom melyik modelljének (mintha turbó lenne) első féktárcsája kompletten, mert az ugyanúgy 4x100-as osztókörű, de nagyobb mint a Cali széria 256mm-es átmérőjű tárcsái.

Motor:

Üzemanyagszűrő csereperiódusa 2év/30000km. A sportlégszűrőd köszi nem kell, nekem is direkt van. :D A légszűrőházba illeszkedő gyári légszűrőt természetesen újan kell megvenni, nem akkora összeggel terheli a családi kasszát hogy érdemes volna használtat keresni. A spotrtlégszűrő leválasztására a motortér meleg levegőjétől - ehhez jó ötlet az elfalazás, de javarészt mindenki magának csinálja (például egy behegesztett és előtte gondosan méretre vágott lemezzel), illetve ha elmondod az elképzelésedet egy kasztnisnak, szvsz szívesen meg fogja oldani...

Az ABS mióta tartozik a motor témakörbe? HA a fékpadi mérések jók, akkor szvsz nem kell aggódni, az ABS-nek van saját hibakódja, ha bedöglik világítania kell a műszerfalon az ABS lámpájának. Ha meg világít, akkor ki lehet olvasni a computerből hogy pontosan mi is a baja.

A külső hőmérő érzékelője az első lökhárító aljában van, ha szembe állsz az autóval, akkor a középvonaltól kicsit jobb kéz felé, nagyjából az akkumulátorral egy vonalban. Javítani tudtommal nem lehet, ha bedöglött, csere.

A magam részéről alvázvédelmet nem csináltam mert úgy ítéltem meg hogy szükségtelen (alul nincs rajta rozsda, és idén meg úgysem fogom télen használni). Ha leveszed a kartervédőt, szvsz nem fogja telenyomni a motorteret olvadt hólével, azon egyszerű oknál fogva, hogy a motor előrébb vagy egy szintben helyezkedik el a kerekek vonalával, azok pedig hátrafelé verik fel a cuccot. De ha nem győztelek meg akkor hagyd rajta a kertervédőt, neked legalább van választási lehetőséged.

Fogyasztás:

Akkor nem árt tréningezned, én ismerek egy srácot aki a saját bevallása szerint több mint 1000km-t elment egy tank benzinnel egy C20NE Calibrával, ami számomra is kicsit hihetetlen, mert így alig 6,5literre jön ki az átlagfogyasztás, de legalább megvan a mérce.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

redline, tgabika Önök nyertek! 8)

szóljatok, ha kell vm. a feltételeket lásd korábban. :roll:

a fogyasztás tesztet félbeszakítottam, hogy is lehettem ennyire naív... :lol:

hiszen ki tudja megállni a városi döcögést, nem is sikerült.. kb 300 km-t tekertem le a végefelé igen megfáradva a "meglepődött" mögöttem haladók utálatával egybekötve.

Csakis bp-en, de ne tovább! ( a fogyasztás jól alakult "szerintem" a 700-750 km/tank lehet kihozni*...) ezt azonban én soha nem fogom magamtól megtudni!!!

*szigorúan 2500 ford. alatt! :lol:

apropó lehet, hogy van valami bibi, mert én ezidáig soha nem tudtam 60 liter körül sem tankolni ( gyári adat 63 liter!?), pedig igencsak kicentizem az uccsó pillanatokat. Ti hogy vagytok ezzel, mennyi volt a legtöbb, amit tankoltatok a gépbe?

Kikérem magamnak, hogy C20NE-vel - legalábbi a fogyasztásával - hasonlítsanak össze! :twisted:

(C20XE 8) )

Link to comment
Megosztás:

Tankoltam már 57 litert...

A kormányművet kb. 40 ezerért fel lehet csontra újíttatni, van egy cég, aki ezzel foglalkozik (ha ereszti az olajat, kikopott vagy ilyesmi gond van vele). Ha kell a számuk, utánanézek. Állítható magasságú kormányoszlop csapágyazás cseréje vagy felújítása lehetetlen, ha ez akad vagy ilyesmit csinál, akkor nézni kell egy bontottat (bár lutri). Új ára a horror terrorja. A nem állítható kormányoszlopra van valami okosság, de ennek utána kell néznem, mert én persze az állíthatóval szívtam. :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Ide is beírom.:

Egy kis segítség kellene.

Eddig fedett helyen állt a Calim , de ez megszünt , az eső jött , a Calim beázott

kicsit ideges vagyok emiatt , ajobb oldali lábtérben elől-hátul áll a viz.

Szerintem a szélvédőnél ázik be , mivel tömítsem körbe?

Várom a használható tanácsokat,javaslatokat.

Köszi.

NEKEM IS BEÁZOTT. A MOTORTÉRBEN VAN EGY KIVEZETŐ CSŐ A KORMÁNYMŰ FÖLÖTT. EZ VEZETNÉ EL A VIZET. EL VOLT TÖMÖDVE ÉS FELGYÜLEMLETT AZ ESŐVÍZ A SZÉLVÉDŐ ALATT. ONNAN MEG SZÉPEN BEFOLYDOGÁLT A LÁBTÉRBE.

Link to comment
Megosztás:

SZIASZTOK!

VAN EGY C20NE-M. MOSTANÁBAN ÖSSZEVISSZA JÁR. ALAPJÁRATON HEBEG HABOG. A KIPUFOGÓ NAGYON HANGOS LESZ HÁTUL. A KIPUFGÁZ MEG NAGYON ERŐS SZAGÚ. HA GÁZT ADOK CSAK FULLAD. ILYENKOR LEPADLÓZOM. EGY KICSIT RÁNGATÓZIK MÉG MEG HÖRÖG AZTÁN VISSZADURRAN A LÉGSZŰRŐBE ÉS ELINDUL MINT AZ ÁLLAT. VAN HOGY SOKÁIG NEM CSINÁLJA AZTÁN MEGINT ELKEZDI. CSERÉLTEM MÁR LÉGMENNYISÉGMÉRŐT ÉS HŐMÉRSÉKLET JELADÓT. A TANK KI LETT PUCOLVA(BÁR NEM VOLT BENNE KOSZ). AZ ÜZEMANYAGCSÖVEKET IS KIFÚJTUK. ÜZEMANYAGSZŰRŐ ÚJ. MÉRTÜNK BENZINNYOMÁST. JÓ!

MOST OTT TARTOK HOGY SZÉPEN KICSERÉLEK MINDENT NA PERSZE NEM ÚJRA, DE EGY MŰKÖDŐ VECTRÁBÓL. HA ESETLEG VAN TIPPETEK MEGÚSZHATNÁM.

Link to comment
Megosztás:

SZIASZTOK!

VAN EGY C20NE-M. MOSTANÁBAN ÖSSZEVISSZA JÁR. ALAPJÁRATON HEBEG HABOG. A KIPUFOGÓ NAGYON HANGOS LESZ HÁTUL. A KIPUFGÁZ MEG NAGYON ERŐS SZAGÚ. HA GÁZT ADOK CSAK FULLAD. ILYENKOR LEPADLÓZOM. EGY KICSIT RÁNGATÓZIK MÉG MEG HÖRÖG AZTÁN VISSZADURRAN A LÉGSZŰRŐBE ÉS ELINDUL MINT AZ ÁLLAT. VAN HOGY SOKÁIG NEM CSINÁLJA AZTÁN MEGINT ELKEZDI. CSERÉLTEM MÁR LÉGMENNYISÉGMÉRŐT ÉS HŐMÉRSÉKLET JELADÓT. A TANK KI LETT PUCOLVA(BÁR NEM VOLT BENNE KOSZ). AZ ÜZEMANYAGCSÖVEKET IS KIFÚJTUK. ÜZEMANYAGSZŰRŐ ÚJ. MÉRTÜNK BENZINNYOMÁST. JÓ!

MOST OTT TARTOK HOGY SZÉPEN KICSERÉLEK MINDENT NA PERSZE NEM ÚJRA, DE EGY MŰKÖDŐ VECTRÁBÓL. HA ESETLEG VAN TIPPETEK MEGÚSZHATNÁM.

Erős a gyanum, hogy a géped v.hol fals levegőt szív, és ezért van olyan durrogós, hangulatban.Szal tessen megvizsgálni a légtömegmérő utáni cső tömítettségét, és a vákumcsöveket is.Szerintem.

Ja, és a Caps Lock billentyű használtatát is javasolnám, mert most olyan, mint hav.mi buliban lennénk, és beszélgetnénk! :blink: :) :) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kösz!

A gégecső jukas volt de cseréje után sem változott a helyzet. Félek hogy elektronika gond lesz. Mi a véleményetek. Ja és a tizenhárom lityis városi fogyasztáshoz mit szóltok. Ez már régi probléma. Amióta megvan a gép ennyit zabál. Országúton meg nyolc litert. Kicsit kiakaszt ez a gép. Pedig amikor megvettem nagyon bele voltam zúgva.

Link to comment
Megosztás:

Ehhez nem árt hozzászokni! :blink:

A cserélgetés jó módszer. Jó szerelőd van ?

Persze jó csak időigényes. Az a baj hogy az autó így is van hogy napokig jól működik. Van egy haverom. Ő főleg Opeleket javít. Volt nála két hetet az autó, de sajna nem jött rá semmire. Ha kiderül a dolog közzéteszem a megoldást. Addig is köpködök.....

Jut ezsembe. Kéne egy-két cucc. A km órám számlapjáról mállik a festés. Kéne egy hibás vagy hiányos műszer amiből kimenthetném a lapot. A jobb oldali ajtókárpitról meg levált egy jó nagy részen a műbőrbevonat.

Link to comment
Megosztás:

Jut ezsembe. Kéne egy-két cucc. A km órám számlapjáról mállik a festés. Kéne egy hibás vagy hiányos műszer amiből kimenthetném a lapot. A jobb oldali ajtókárpitról meg levált egy jó nagy részen a műbőrbevonat.

Sajna csak fordszámmérő számlappal tudok szolgálni, a km. óráét már elvitték, a víz/benya meg nekem is mállott. Esetleg ha unod már a gyárit és egy kicsit többet szánsz rá, akkor nézz körül itt: szamlapok.uw.hu

A kárpit csak fölpuposodott, vagy el is szakadt? Ha az előbbi, akkor jó megoldás lehet ragasztót felszívni egy injekciós tűbe, és kevésbé látható helyen benyomni a kárpit alá aztán visszanyomkodni. Csak óvatosan a ragasztó mennyiségével, nehogy sok legyen!

Link to comment
Megosztás:

Nekem van egy cali km óra számlapom. A vectrámban Cali műszer van. A W szám egyezik (asszem W1083), csak a számlap nem. A gyári 220 helyett 240-ig mér. Emiatt bő 9%-kal többet mutat. Illetve ennyivel tér el a számozás. Én szívesen kicserélném a vectra számlapra (olyanom is van), csak nem merem levenni a mutatót, mert akkor sosem fogom ugyanoda visszarakni. :blink: Ha nem tökéletesen ugyanoda rakom vissza, akkor baxhatom a pontosságot.

Link to comment
Megosztás:

Nem esküszök meg rá, de nekem meg mintha lenne valahol komplett Vectra óracsoportom. De majd utánanézek és jelzek ha van.
Hűűűű akkó lesz biznic? Jóóó :) :)

Akkor a számlapcsere nem is kivitelezhető, mi???? Jóó vicc!! Tehát vagy jól rakod vissza, vagy nem. ha csak egy tized szöggel máshova kerül, akkor jelentősen csalhat onnantól ugye? A mutató az alsó ütközőnek nekifeszül alaphelyzetben. De mennyire???? Szóval nekem furcsa ez az egész számlapcsere.... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.