Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

üdv

segítséget kérnék töltetek,egyik percről a másikra olyan hibát produkál a calibra,hogy jár a motor ,és a váltót bár melyik fokozatba teszem nem csinál semmit ha nyomom a kuplongot ha nem a hibát nem kisérte semmi előtte,csak be tolattam egy parkolóba ,utána annyi:-( van tippeztek mi lehet? köszi előre is..

Link to comment
Megosztás:

Féltengely. ;)

Forog az a motor, meg a váltó is tenné a dolgát szerencsétlen, csak nem adja át a hajtást.

Ugyan nem Calibrával, hanem Astrával, de járt már úgy ismerősöm hogy elöl lengőkart cserélt utángyártottra, és a gömbfej furata ezen pár milliméterrel arrébb volt mint a gyárin. Nem is volt gond amíg kitolatott a műhelyből egyenesen, de amint eltekerte a kormányt, az egész elmozdult annyit hogy egyszerűen kihúzta a féltengelyt a váltóból... végül a lengőkar bontott gyárira cserélése megoldotta a problémát, az már méretpontos volt.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv!

Tavaly volt egy eset, hogy vidékről hazafelé jövet kigyulladt a motorkontroll lámpa (C20XE), a teljesítmény el is ment, szép lassan hazadöcögtünk.

Miután kiraktam az utasomat, indítás után már nem világított, teljesítmény helyreállt. Utána meg is feledkeztem róla, volt tulaj szerint ha elaludt, akkor nincs hiba.

Aztán jött a nyár és elkezdte csinálni, hogy félóra dugó után szűk tartományban ingadozni kezdett az alapjárat, ha nem figyeltem gázelvételnél le is állt, de nem világított a kontroll lámpa.

Kaptam tőletek több tippet is, de jött az ősz, a jelenség megszűnt. Most jutott eszembe, hogy megnézzem, tárolja-e még a kódot. 31-et találtam, fordulatszám jeladó.

Lehetséges, hogy a nyári jelenséget ez okozta vagy csak véletlen egybeesés. Ha tárol egý ilyen kódot, akkor a hiba csak időszakos lehetett? Merthogy azóta sem világít és szépen megy a motor...

Módosítva : adama
Link to comment
Megosztás:

A 31-es hibakód annyit tesz hogy nincs fordulatszámjel. Gondolom nem járó motor mellett nézted a hibakódot, szóval már meg is van a válasz a kérdésedre: ez nem hiba.

Motronicnál alapesetben a 12-es (diagnosztika kezdete) és a 31-es (nincs fordulatszámjel) hibakódokat akkor is hozza, ha egyébként kutya baja a motornak.

Link to comment
Megosztás:

A 31-es hibakód annyit tesz hogy nincs fordulatszámjel. Gondolom nem járó motor mellett nézted a hibakódot, szóval már meg is van a válasz a kérdésedre: ez nem hiba.

Motronicnál alapesetben a 12-es (diagnosztika kezdete) és a 31-es (nincs fordulatszámjel) hibakódokat akkor is hozza, ha egyébként kutya baja a motornak.

A hibakódkiolvasás során az eltárolt hibakód kerül megjelenítésre, nem az adott pillanatban meglévő. Bár nem ismerem a típust. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Valóban így van, de a fent említett két hibakódot akkor is minden esetben megjeleníti.

A hibás fordulatszámjeladóra van egy másik hibakód is, a 19-es.

Amúgy ki is lehet próbálni: egyszerűen járó motornál kell kivillogtatni a hibakódot, és máris csak a 12-t fogja hozni, a 31-et nem. Ha így van, akkor semmi baja a fordulatszámjeladónak.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv!

C20XE Calibra

Valami klattyogott sebességváltáskor a bal elejénél, 1-es 2-es néha 3-asnál is.

1-es, gáz, gáz el, klatty, 2-es, gáz, gáz el, klatty, 3-as...(ez ment hónapokig, meguntam, elég idegesítő tud lenni...)

Kicseréltettem a féltengely csuklót gondolván, hogy a kopásból eredő nagyobb holtjáték okozza, de a jelenség nem szűnt meg.

(a csuklót mindenképp cserélni kellett, mert emelkedőn már őrlő hangot adott)

Mi okozhatja ezt a klattyogó hangot?

Talán a féltengely és a váltó közti bordás kapcsolat kopott meg?

Váltótartó gumibak esetleg? Válaszokat köszönöm előre is...

Módosítva : adama
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Hello olyan problemam van hogy hengerfejes lett a opel calibram 2.0 16v,es ez kesz van megcsinaltuk szepen jar az auto de viszont most meg halvanyan vilagit a toltes lampam meg akkor is ha jar a motor es csak adig megy amig lenem merul az aksim kicsereltuk a generatort ugyan ezt csinalta azal is ugye a generatora az oninditorol jon egy piros kabel es egy vekony kabal az aksi mogoti csatlakozobol es egyszeruen nem tudom hogy miert van ez ha meg adunk neki rendesen testet akkor meg erosen vilagit de nem alszik el a toltes lampa meg a piros kerdojeles lampaval egyutt vilagit nem tudna nekem valaki segiteni hogy miert van ez vagy az oka????????

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ugyanezzel a problémával elmentem autóvillamossági szervizbe,

le volt lazulva minden csatlakozónál a rögzítőcsavar.

Az összes testkábelnél is meghúzták a csavart, azóta nem gyullad ki halványan,

akár menet közben is a töltésellenőrző lámpa és nem csinál olyat az önindító sem,

hogy elfordítom a kulcsot és nem történik semmi, egyszerű kontakthiba volt.

Na meg az akkum sem merül már menet közben...

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Üdv!

C20XE Calibra

Valami klattyogott sebességváltáskor a bal elejénél, 1-es 2-es néha 3-asnál is.

1-es, gáz, gáz el, klatty, 2-es, gáz, gáz el, klatty, 3-as...(ez ment hónapokig, meguntam, elég idegesítő tud lenni...)

Kicseréltettem a féltengely csuklót gondolván, hogy a kopásból eredő nagyobb holtjáték okozza, de a jelenség nem szűnt meg.

(a csuklót mindenképp cserélni kellett, mert emelkedőn már őrlő hangot adott)

Mi okozhatja ezt a klattyogó hangot?

Talán a féltengely és a váltó közti bordás kapcsolat kopott meg?

Váltótartó gumibak esetleg? Válaszokat köszönöm előre is...

Váltó tartókat megnézném! ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok :) Nekem Calibra C20NE van.És olyan problémám van,hogy megyek 8-10 Km-t bemelegszik a motor és olyat csinál mintha egy vagy két henger leállna nekiáll zakatolni gázra nem reagál és pár másodperc után leáll.... ujra indítom és vagy zakatol vagy elsem indul. Viszont ha megvárom amíg visszahül a motor egy kicsit akkor elindul és pár KM-t megy tovább szépen majd kezdi előröl az egészet :( Valaki tudna segíteni ,hogy mi lehet a baja ?

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hali!

Adott egy x20xev 140000km-rel. Hibakód mentes. Az EGR ledugózva, de bekötve, így a szelep vakon, de működik. Kompresszió 13.5 13,3 13,6 14. Új vezérlés, olaj, szűrők, GM gyertyák. Az autó gyors, erős, de terhelésre alaptól 2000rpm-ig dízelesen csörög, detonációs égést produkál. Magasabb fordulaton nem, valamint, ha nagyon lassan kis gázzal "gyorsítok" akkor sem.

A visszavezetett kipugáz hiánya okozhatja? Vissza kötni nem szeretném, van valami megoldás erre a jelenségre?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv!

A kuplungom már betonkemény, lassan 200k van benne, a második bowdent fogyasztja 10 hónapon belül, úgy néz ki, lassan itt az ideje egy kuplung szett cserének. A szerelőm, aki már a sokadik, akinél jártam, de az első, akiben többnyire meg is bíztam, azt mondja, hogy C20NE-hez többfajta is van, és nem tudja garantálni, hogy ha én viszek alkatrészt, az jó lesz hozzá. Azt mondja, hogy ő berendelné mindegyiket, és így 35-50 körül lenne az anyagköltség attól függően, hogy melyik fajta volt végül jó hozzá, amit rendelt. Én 20-25 körül tudnék szerezni bontatlan újat, amit viszont nem tudnék visszavinni, ha végül nem kerül felhasználásra. Olvasgattam, keresgéltem, de nem láttam ilyet sehol, hogy felmerült volna az, hogy különböző fajta tárcsa-szerkezet-csapágy kombó közül melyik lenne jó adott motorhoz.

A kérdésem, hogy kezdjek el most benne is kételkedni ennyi idő után, vagy tényleg igaza van?

Előre is köszönöm a segítséget :)

Link to comment
Megosztás:

Részben igaza volt.

Kinyomócsapágy csak egyféle van EPC szerint, de tárcsa és szerkezet kétféle, viszont '95-ben volt a váltás (T-s alvázszámtól), szóval neked elvileg nem kavar be.

Köszönöm szépen!

Azt sejtettem, hogy évjárattól függően lehetett változás, de azért úgy gondoltam, hogy egy Calibránál ha az évjárat és a motorkód stimmel, akkor be lehet azonosítani, hogy mi kéne.

Még egyszer köszönöm a segítséget, gyors volt :)

Link to comment
Megosztás:

Sok varia nincs, kétféle lendkerék van.Van a lapos, meg van a "dob" rendszerű. Utóbbi az aminél nem lehet ablakon keresztül kuplungot cserélni.
Be kell nézni az ablakon melyik fajta van. Az alvázszám nem garania semmire. CSak a saját autómból kiindulva ha ehhez valaki szám alapján keresne kb bármit, tépné a haját mert semmi nem az eredeti.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.