Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

Sziasztok!!Van egy x20xev motor tipusu Calibrám és ég a szerviz kulcs,mikor ráindítok várok míg melegszik a motor odalépek neki 2500 3000-es fordulatig és fulladozik a motor nem egyenletes a járása tudnátok segíteni!!mi a hiba?lambda szonda?vagy injektor vezérlő?jah mégvalami a torkánál halgatozok és valami huhógó hangot hallok!ez valyon mi lehet??Kérem a segítségetek!!

Előre is Köszönöm!!

:icon10:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!Van egy x20xev motor tipusu Calibrám és ég a szerviz kulcs,mikor ráindítok várok míg melegszik a motor odalépek neki 2500 3000-es fordulatig és fulladozik a motor nem egyenletes a járása tudnátok segíteni!!mi a hiba?lambda szonda?vagy injektor vezérlő?jah mégvalami a torkánál halgatozok és valami huhógó hangot hallok!ez valyon mi lehet??Kérem a segítségetek!!

Előre is Köszönöm!!

:icon10:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Jó régen jártam már itt.

Hol is kezdjem...?

'98-as B Vectrámban X20XEV motor van és automata váltós.

Június közepén egyik napról a másikra 80-as nyugodt tempónál elkezdett rángatni. Alatta, felette semmi gond, s gyakran még ezen a tempón sem volt gond. Hogy akkor mégis mitől??!

Július 20-án egy városi emelkedőn lassú tempóban egyszerűen leállt a gép. Se reccsenés, se bármi egyéb hang nélkül egyszerűen lefulladt. S nem indult utána. Csak az elektromos motor pörgött.

Volt a közelben egy szerelő, elhúztuk oda az autót, majd másnap indítózás után a szerelő rögtön közölte is, hogy elszakadt a vezérműszíjam! És tényleg.

Autó ott maradt, pár nap múlva szerelő telefonált, hogy leszedte a hengerfejet és 10-12 szelep sérült, de az 1. henger is nagyon rossz állapotú, de felújítani csak egyben mind a négyet lehet, ezért jobban járok, ha veszek egy másik motort. Örültem :-(

Kerestem és találtam is egyet 80 ezerért, s miközben elmentem érte, a szerelő ismét telefonon közölte, hogy mégsem vállalja a motorcsere elvégzését, keressek másik szerelőt és vigyem el a gépet!!

Azért biztos ami biztos, a szétszedésért legombolt rólam 15 ezret. :-(

Megbeszéltem egy másik szerelővel, ő átvontatta magához, én vittem a másik motort, ő meg kiszedte a régit majd elkezdték berakni a másikat.

De jelentkezett valami aszinkronitás a tengely és a "citrom" között, így egy külsőst kellett keresni esztergálás végett.

Megtörtént (pár nap alatt!!), motort berakták.

Aztán megkérdezte, hogy miért is cseréltem motort, mert szerinte az 1. henger csak egy kicsit rosszabb a többinél, szerinte elég lett volna a dugattyút meggyűrűzni.

És közölte, hogy akár 1 hengert is lehet felújítani, nem kell az összeset, mint ahogy az első szerelő mondta!! Ráadásul az első szerelő még a hengerfejet is meg akarta volna sikoltatni, ami a 2. szerelő szerint szintén marhaság, hiszen nem forrt fel a vizem és nem volt megvetemedve.

Ezek után eljutottam arra a pontra, hogy szívesen legyilkolnám az első "szakit"!

Aztán motort feltöltötték mindennel. Pöccre indult, szép hangja van.

De!

Sebességbe rakva meg se mozdul.

Először sebességváltó hibát jelzett, de kiderült, hogy egy vezeték nem lett összedugva.

Aztán megtörtént a kiolvasás, majd indítás, újabb hibakód nem lett, de az autó továbbra sem mozdult.

Most itt tartunk.

Mivel át lett vizsgálva a kiszerelt motor, és a feszítő görgők pörögtek, a vízpumpa jó volt, a vezérmű tengelyek hibátlanok voltak, és a szíj nem volt sem elkopva, sem hibás nem volt, sem öregedés nem volt látható rajta, így felmerült, hogy akkor mitől szakadt el.

Mert csak annyi látható a szíjon, mintha nagy erővel elszakították volna!

Tehát a vezérműszíj szakadás nem ok, hanem okozat volt, valami más hiba folytán szakadt el.

Szerelő véleménye szerint a váltó lehet csak a ludas.

Már találtam komplett automata váltót, de ...

Órák óta olvasgatom a témát:

- az automata váltónak van külön vezérlő elektronikája? Esetleg az is okozhat ilyen hibát?

- megnéztük a váltót, tele volt olajjal. De olvastam, hogy szennyezett olaj is okozhat ilyen hibát. Okozhat?

- hidraulika hibát is olvastam. Az mit tesz?

- van ebben olyan, hogy: automata váltó kuplung? Azt külön is lehet kapni.

- Az Omegák automatája nem jó ehhez? Mondjuk egy 2,5TD-s vagy kizárólag az ugyanilyen X20XEV-s jöhet csak szóba?

- Egyáltalán találkozott már valaki hasonló hibajelenséggel?

Tehát hibakód nincs, motor szépen jár, számítógép szépen kommunikál a vassal, jó minden adat, látja, hogy váltó melyik állásban van, de nem indul.

Mi a fene mehetett tönkre benne?

Egyáltalán mihez nyúljunk? Leszereljük a váltót és szét?

Minden ötletnek örülnénk!!!

Bár főleg az olcsóbb megoldások érdekelnek, mert már így is jó mélyen kell a pénztárcámban turkálnom!

Előre is köszönöm mindenkinek!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!Van egy x20xev motor tipusu Calibrám és ég a szerviz kulcs,mikor ráindítok várok míg melegszik a motor odalépek neki 2500 3000-es fordulatig és fulladozik a motor nem egyenletes a járása tudnátok segíteni!!mi a hiba?lambda szonda?vagy injektor vezérlő?jah mégvalami a torkánál halgatozok és valami huhógó hangot hallok!ez valyon mi lehet??Kérem a segítségetek!!

Előre is Köszönöm!!

:icon10:

Üdv,

előre bocsátom, nem vagyok profi, de nekem vectrám van ezzel a motorral, és volt ilyen hibám:

vezérműtengely jeladót kellett cserélnem, utána megszűnt a probléma (bár a szerelő még az alapjárati motort is megtisztította előzőleg, de az még nem volt elég).

Ezt elég egyszerű cserélni, még nekem is sikerült, azóta már kétszer is!

Azonban fontos, hogy autómatánál nem jó mindegyik, nekem csak a Siemens lett hibamentes, az is csak két évig bírta.

A huhogás vagy visszhang, vagy ki kell venni a beköltözött baglyot :-)

Link to comment
Megosztás:

Hivatalosan megnézettem és ők azt mondták hogy vezérlőtengely jeladó árnyékolt kábel,de hozattam is a gond az amit hoztak az meg felsőholdponti jeladó,ugyhogy most nemtom ki a hülye vagy a villamossági szerelő vagy az autósbolt!!!azért szeretnék képet felrakni de ez a szar nem enged!!!

Ez a képfelrakási probléma engem is a sírba vitt már néhányszor!!

Van erre megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Jó régen jártam már itt.

Hol is kezdjem...?

'98-as B Vectrámban X20XEV motor van és automata váltós.

Június közepén egyik napról a másikra 80-as nyugodt tempónál elkezdett rángatni. Alatta, felette semmi gond, s gyakran még ezen a tempón sem volt gond. Hogy akkor mégis mitől??!

Július 20-án egy városi emelkedőn lassú tempóban egyszerűen leállt a gép. Se reccsenés, se bármi egyéb hang nélkül egyszerűen lefulladt. S nem indult utána. Csak az elektromos motor pörgött.

Volt a közelben egy szerelő, elhúztuk oda az autót, majd másnap indítózás után a szerelő rögtön közölte is, hogy elszakadt a vezérműszíjam! És tényleg.

Autó ott maradt, pár nap múlva szerelő telefonált, hogy leszedte a hengerfejet és 10-12 szelep sérült, de az 1. henger is nagyon rossz állapotú, de felújítani csak egyben mind a négyet lehet, ezért jobban járok, ha veszek egy másik motort. Örültem :-(

Kerestem és találtam is egyet 80 ezerért, s miközben elmentem érte, a szerelő ismét telefonon közölte, hogy mégsem vállalja a motorcsere elvégzését, keressek másik szerelőt és vigyem el a gépet!!

Azért biztos ami biztos, a szétszedésért legombolt rólam 15 ezret. :-(

Megbeszéltem egy másik szerelővel, ő átvontatta magához, én vittem a másik motort, ő meg kiszedte a régit majd elkezdték berakni a másikat.

De jelentkezett valami aszinkronitás a tengely és a "citrom" között, így egy külsőst kellett keresni esztergálás végett.

Megtörtént (pár nap alatt!!), motort berakták.

Aztán megkérdezte, hogy miért is cseréltem motort, mert szerinte az 1. henger csak egy kicsit rosszabb a többinél, szerinte elég lett volna a dugattyút meggyűrűzni.

És közölte, hogy akár 1 hengert is lehet felújítani, nem kell az összeset, mint ahogy az első szerelő mondta!! Ráadásul az első szerelő még a hengerfejet is meg akarta volna sikoltatni, ami a 2. szerelő szerint szintén marhaság, hiszen nem forrt fel a vizem és nem volt megvetemedve.

Ezek után eljutottam arra a pontra, hogy szívesen legyilkolnám az első "szakit"!

Aztán motort feltöltötték mindennel. Pöccre indult, szép hangja van.

De!

Sebességbe rakva meg se mozdul.

Először sebességváltó hibát jelzett, de kiderült, hogy egy vezeték nem lett összedugva.

Aztán megtörtént a kiolvasás, majd indítás, újabb hibakód nem lett, de az autó továbbra sem mozdult.

Most itt tartunk.

Mivel át lett vizsgálva a kiszerelt motor, és a feszítő görgők pörögtek, a vízpumpa jó volt, a vezérmű tengelyek hibátlanok voltak, és a szíj nem volt sem elkopva, sem hibás nem volt, sem öregedés nem volt látható rajta, így felmerült, hogy akkor mitől szakadt el.

Mert csak annyi látható a szíjon, mintha nagy erővel elszakították volna!

Tehát a vezérműszíj szakadás nem ok, hanem okozat volt, valami más hiba folytán szakadt el.

Szerelő véleménye szerint a váltó lehet csak a ludas.

Már találtam komplett automata váltót, de ...

Órák óta olvasgatom a témát:

- az automata váltónak van külön vezérlő elektronikája? Esetleg az is okozhat ilyen hibát?

- megnéztük a váltót, tele volt olajjal. De olvastam, hogy szennyezett olaj is okozhat ilyen hibát. Okozhat?

- hidraulika hibát is olvastam. Az mit tesz?

- van ebben olyan, hogy: automata váltó kuplung? Azt külön is lehet kapni.

- Az Omegák automatája nem jó ehhez? Mondjuk egy 2,5TD-s vagy kizárólag az ugyanilyen X20XEV-s jöhet csak szóba?

- Egyáltalán találkozott már valaki hasonló hibajelenséggel?

Tehát hibakód nincs, motor szépen jár, számítógép szépen kommunikál a vassal, jó minden adat, látja, hogy váltó melyik állásban van, de nem indul.

Mi a fene mehetett tönkre benne?

Egyáltalán mihez nyúljunk? Leszereljük a váltót és szét?

Minden ötletnek örülnénk!!!

Bár főleg az olcsóbb megoldások érdekelnek, mert már így is jó mélyen kell a pénztárcámban turkálnom!

Előre is köszönöm mindenkinek!!!!!

Huhh, most nem megsértődni, de úgy látom nagyon nem vagy képben dolgokkal.

Pl az omega hátsókerekes, a vectra meg első, tehát tök más váltójuk van.

Amelyik szerelő azt mondja neked, hogy egy alu hengerfejet nem kell síkolni, attól nagyon gyorsan menekülj. Ha csak simán leveszed, mert bele akarsz nézni a motorba, akkor is le kell síkolni. Az egy hengert újítunk fel megoldás meg megintcsak olyan kenjük be sárral érzést kelt bennem.

Igen, az automata váltónak saját külön vezérlőelektronikája van, de nem hiszem hogy az adta volna meg magát, ezeket még nem annyira a fogyasztói társadalomnak készítették, a mechanikus hiba valószínűbb.

Az automata váltók nagyon kényesek az olajra, kell is bennük rendszeresen cserélni, úgy, mint a motorban is, meg szúrővel együtt. Ha ez nem történik meg, akkor rövid úton tönkre lehet vágni.

Az automatában nincs kuplung, ehelyett van a "citrom".

Azt mondjuk nem teljesen értem, hogy mit kellett esztergálni a váltónál, mert mindennek egyeznie kellene. Pontosan mit csinált az esztergályos?

Link to comment
Megosztás:

Huhh, most nem megsértődni, de úgy látom nagyon nem vagy képben dolgokkal.

Pl az omega hátsókerekes, a vectra meg első, tehát tök más váltójuk van.

Amelyik szerelő azt mondja neked, hogy egy alu hengerfejet nem kell síkolni, attól nagyon gyorsan menekülj. Ha csak simán leveszed, mert bele akarsz nézni a motorba, akkor is le kell síkolni. Az egy hengert újítunk fel megoldás meg megintcsak olyan kenjük be sárral érzést kelt bennem.

Igen, az automata váltónak saját külön vezérlőelektronikája van, de nem hiszem hogy az adta volna meg magát, ezeket még nem annyira a fogyasztói társadalomnak készítették, a mechanikus hiba valószínűbb.

Az automata váltók nagyon kényesek az olajra, kell is bennük rendszeresen cserélni, úgy, mint a motorban is, meg szúrővel együtt. Ha ez nem történik meg, akkor rövid úton tönkre lehet vágni.

Az automatában nincs kuplung, ehelyett van a "citrom".

Azt mondjuk nem teljesen értem, hogy mit kellett esztergálni a váltónál, mert mindennek egyeznie kellene. Pontosan mit csinált az esztergályos?

Hát Köszönöm mindenkinek a segítséget,de a Motorvezérlő egységben szartbe valami!ugy hogy nemtom hova merre!!

Üdv:Zé

Link to comment
Megosztás:

Bocs!de nem használt volt hanem Gyári motorvezérlő kábelköteggel!!!

Mit ordibálsz, mint egy idióta.

Tessék, itt egy hirdetés.

http://racing-bazar.hu/alkatresz/gyujtas-gyertya-motorelektronika/opel_omega_b_vectra_b_x20xev_motorvezerlo_immoszettel_elado

A többit guglizt ki te. Amúgy megérdemelnéd, hogy 600e-ért adjanak el neked egy újat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok....Vettem egy 91-es Calit és tegnap óta olyat csinál hogy 2500-as fordulat felett ilyen halk kopogó és ahogy nyomom a gázt egyre hangosabb kopogó hangot hallani a motortérből....egyesek azt mondják hogy főtengelycsapágy egyesek meg hogy szelepszár szimering....Kérlek segìtsetek mert nagyon elvagyok keseredve hogy mi a baja aa kicssikémnek...Köszönöm...

Link to comment
Megosztás:

Mit ordibálsz, mint egy idióta.

Tessék, itt egy hirdetés.

http://racing-bazar.hu/alkatresz/gyujtas-gyertya-motorelektronika/opel_omega_b_vectra_b_x20xev_motorvezerlo_immoszettel_elado

A többit guglizt ki te. Amúgy megérdemelnéd, hogy 600e-ért adjanak el neked egy újat.

Kösz!nem ordítok,de ha te annyira okos vagy és küldesz egy linket elárulom neked nem mindegy az hogy manuális vagy automata!!egyszoval ugyanolyan kell bele mint ami benne voltszámít a felszereltség is!!de okos vagy hisz tudod!!

Link to comment
Megosztás:

Nem számít a felszereltség, se az hogy automata vagy kézi váltós az autód. A felszereltség irreleváns (ugyan mit érdekelné a motorvezérlőt például az elektromos ablak vagy a fűthető ülés?), az automata váltónak meg saját váltóvezérlője van. Egy dolog fontos igazán, mégpedig az évjárat, ugyanis ez határozza meg hogy gyárilag immos-e az autód vagy sem. X20XEV Calibrához 7 féle Simtec motorvezérlő létezik, és ezeket a rájuk írt kétbetűs kódokkal lehet megkülönböztetni egymástól. Ez a kódok pedig: SB, TH, JG, JK, SF, SD, TJ. Ezek közül a TH és a TJ biztosan immos autóhoz való, az SB pedig biztosan nem. Ezek után nagyon egyszerű: megnézed hogy a te motorvezérlődre milyen kód van írva, és olyat veszel.

De amúgy meg nem írt hülyeséget reddish, ugyanis össze lehet rakni az eredetitől eltérő betűjelű motorvezérlővel is, csak akkor kell hozzá az immokarika és a kulcsszett is, mert össze kell hogy legyenek programozva, ellenkező esetben nem fog elindulni vele az autó.

Link to comment
Megosztás:

Huhh, most nem megsértődni, de úgy látom nagyon nem vagy képben dolgokkal.

Pl az omega hátsókerekes, a vectra meg első, tehát tök más váltójuk van.

Amelyik szerelő azt mondja neked, hogy egy alu hengerfejet nem kell síkolni, attól nagyon gyorsan menekülj. Ha csak simán leveszed, mert bele akarsz nézni a motorba, akkor is le kell síkolni. Az egy hengert újítunk fel megoldás meg megintcsak olyan kenjük be sárral érzést kelt bennem.

Igen, az automata váltónak saját külön vezérlőelektronikája van, de nem hiszem hogy az adta volna meg magát, ezeket még nem annyira a fogyasztói társadalomnak készítették, a mechanikus hiba valószínűbb.

Az automata váltók nagyon kényesek az olajra, kell is bennük rendszeresen cserélni, úgy, mint a motorban is, meg szúrővel együtt. Ha ez nem történik meg, akkor rövid úton tönkre lehet vágni.

Az automatában nincs kuplung, ehelyett van a "citrom".

Azt mondjuk nem teljesen értem, hogy mit kellett esztergálni a váltónál, mert mindennek egyeznie kellene. Pontosan mit csinált az esztergályos?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Hát valóban nem vagyok autószerelő, de ha így haladok... :-)

Attól kezdek bekattanni, hogy nekem kell megmondani a szerelőnek, hogy mit csináljon!

Tehát vettem egy másik motort. (de minek?)

Új szerelő kivette a régit, be az újat. Állítólag a főtengelycsonk (van ilyen?) nem passzolt bele a citromba, ezért kellett megesztergálni. Bár nem teljesen világos, hogy ha adott két tök egyforma X20XEV motor, akkor mi nem passzol? A szerelő azzal érvelt, hogy amit hoztam, lehet, hogy 1.8-as motor nem 2.0. Ami persze marhaság, mert akkor nem lehet X20!, hanem X18 lenne.

Szóval már ezt nem értem.

Arról nem is beszélve, hogy kivette a váltót (citrom bent maradt?!) és azt mondta, az ujjával érzi, hogy kopás van benne.... (?!). Meg hogy kéne egy másik váltó.

Ez az egész egy agyrém....

Találtam egyet Kazincbarcikán, de F Astrában volt (X20XEV-s), de ki tudja, B Vectrába jó e? Szerintem nem. Tök más van rá írva, mint az enyémre. Az AF20-n kívül. Az enyém 50-40LN és a jobb felsőben: YE, a másik: 50-40LE és BJ.

Nyomozgattam, az Astra F X20XEV Achsantrieb 2,4 míg a Vectra B-é: 2,81 (fogalmam sincs mit jelent, de szerintem az eltérés gond lehet.

Ma beszéltem egy váltó specialistával és szörnyű dolgokat mondott:

- lehet, hogy vontatáskor ment gallyra a váltóm,

- lehet, hogy nem is kellett volna leszedni,

- lehet, hogy a szerelőm nem is ért hozzá, többet árt, mint használ,

- lehet, hogy nincs nagy gáz a váltóval, de....

Azt ajánlotta, vigyem el neki, 5 ezerért szétszedi és megmondja, mi a baja és ad rá árajánlatot.

Szerinte lehet, hogy a váltóban lévő pozíció kapcsoló a hibás, vagy a 858-as Cover (?), vagy a lamellasor, vagy a szelepvezérlés. ..

Közben találtam végre egy B Vectrából valót, az évjárat is stimmel, az ára sem vészes (40 ezer), csak el kell érte menni Pestre.

A váltó doki szerint, ha veszek egy használtat, azt is érdemes átnézetni, akkor viszont ugyanott tartok.

Mondhatnám, fogalmam sincs, mit tegyek?

Menjek el a váltóért, vigyem el a szakinak, aztán majd lesz valahogy, vagy vegyem meg a pesti váltót, oszt tetessem bele csak simán a szerelővel?

Azért marha jó, az első szerelő szétszedte 15 ezerért, a második motort cserélt benne, most vigyem még jobban szétszedve egy harmadikhoz?

Ilyen a mesében nincs!!

Link to comment
Megosztás:

Hát tényleg balek vagyok, ...elfelejtettem bekapcsolni a "téma követését", így csak most olvastam a választ. :-(

De nem is az a baj, hogy én az vagyok, hanem, hogy a szerelőim....!

Még mindig ott tartok, hogy nem tudom, miért szakadt el a vezérműszíjam!

Mert semmi nem szorult a körben. Sem a két vezérműtengely, sem a feszítő görgők, sem a vízpumpa, se a főtengely.

A szíj sem volt elkopva, sem elöregedve.

Józan paraszti ésszel (szerintem) a váltó jöhet még szóba (vagy a citrom). A váltó szaki szerint viszont annak az esélye, hogy a váltó miatt szakadjon el, igen kicsi!

Igen ám, de nem megy az autó!

OP-COM-mal vizsgálva minden oké: hibakód nincs, érzi, hogy milyen állásban van a váltó, meg a fordulatszám, meg minden egyéb.

Arra gondoltam, el lett esztergálva és most elforog. A motortérben lévő reléházban az egyik relé elég meleg. Van egy német nyelvű Vectra könyvem, abban az áll, hogy a 39-es foglalatban van egy 10A-s bizti, ami az automata váltóé. És ha az krepált be?

Egyáltalán biztos, hogy a váltó a rossz? Mi van ha veszek egy másikat, belerakják és azzal sem megy?

Nem kéne egy autószerelőnek legalább annyira értenie hozzá, hogy felismerje a hibát?

Link to comment
Megosztás:

Hát tényleg balek vagyok, ...elfelejtettem bekapcsolni a "téma követését", így csak most olvastam a választ. :-(

De nem is az a baj, hogy én az vagyok, hanem, hogy a szerelőim....!

Még mindig ott tartok, hogy nem tudom, miért szakadt el a vezérműszíjam!

Mert semmi nem szorult a körben. Sem a két vezérműtengely, sem a feszítő görgők, sem a vízpumpa, se a főtengely.

A szíj sem volt elkopva, sem elöregedve.

Józan paraszti ésszel (szerintem) a váltó jöhet még szóba (vagy a citrom). A váltó szaki szerint viszont annak az esélye, hogy a váltó miatt szakadjon el, igen kicsi!

Igen ám, de nem megy az autó!

OP-COM-mal vizsgálva minden oké: hibakód nincs, érzi, hogy milyen állásban van a váltó, meg a fordulatszám, meg minden egyéb.

Arra gondoltam, el lett esztergálva és most elforog. A motortérben lévő reléházban az egyik relé elég meleg. Van egy német nyelvű Vectra könyvem, abban az áll, hogy a 39-es foglalatban van egy 10A-s bizti, ami az automata váltóé. És ha az krepált be?

Egyáltalán biztos, hogy a váltó a rossz? Mi van ha veszek egy másikat, belerakják és azzal sem megy?

Nem kéne egy autószerelőnek legalább annyira értenie hozzá, hogy felismerje a hibát?

Az a baj, hogy az átlag magyar szerelő szerelni szeret, diagnosztizálni nem. Meg nagy részük nen is tud. Még nem nőtt ki az a generáció otthon aki értene a modern technikához. Mondjzk ilyen oktatás mellett nem is csoda.

Ha pesti vagy szerintem hagyd a kóklereket a fenébe, és vidd el a totalcaros Novoth Tibihez. Ő tényleg ért hozzá, és addig megy míg ki nem derül a hiba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem számít a felszereltség, se az hogy automata vagy kézi váltós az autód. A felszereltség irreleváns (ugyan mit érdekelné a motorvezérlőt például az elektromos ablak vagy a fűthető ülés?), az automata váltónak meg saját váltóvezérlője van. Egy dolog fontos igazán, mégpedig az évjárat, ugyanis ez határozza meg hogy gyárilag immos-e az autód vagy sem. X20XEV Calibrához 7 féle Simtec motorvezérlő létezik, és ezeket a rájuk írt kétbetűs kódokkal lehet megkülönböztetni egymástól. Ez a kódok pedig: SB, TH, JG, JK, SF, SD, TJ. Ezek közül a TH és a TJ biztosan immos autóhoz való, az SB pedig biztosan nem. Ezek után nagyon egyszerű: megnézed hogy a te motorvezérlődre milyen kód van írva, és olyat veszel.

De amúgy meg nem írt hülyeséget reddish, ugyanis össze lehet rakni az eredetitől eltérő betűjelű motorvezérlővel is, csak akkor kell hozzá az immokarika és a kulcsszett is, mert össze kell hogy legyenek programozva, ellenkező esetben nem fog elindulni vele az autó.

Ennek a monkey-nak nem szabad segíteni sem. Nem érdemli meg.

Vegye meg a 600e-s motorvezérlőt, és tűnjön innen el.

Link to comment
Megosztás:

Hát tényleg balek vagyok, ...elfelejtettem bekapcsolni a "téma követését", így csak most olvastam a választ. :-(

De nem is az a baj, hogy én az vagyok, hanem, hogy a szerelőim....!

Még mindig ott tartok, hogy nem tudom, miért szakadt el a vezérműszíjam!

Mert semmi nem szorult a körben. Sem a két vezérműtengely, sem a feszítő görgők, sem a vízpumpa, se a főtengely.

A szíj sem volt elkopva, sem elöregedve.

Józan paraszti ésszel (szerintem) a váltó jöhet még szóba (vagy a citrom). A váltó szaki szerint viszont annak az esélye, hogy a váltó miatt szakadjon el, igen kicsi!

Igen ám, de nem megy az autó!

OP-COM-mal vizsgálva minden oké: hibakód nincs, érzi, hogy milyen állásban van a váltó, meg a fordulatszám, meg minden egyéb.

Arra gondoltam, el lett esztergálva és most elforog. A motortérben lévő reléházban az egyik relé elég meleg. Van egy német nyelvű Vectra könyvem, abban az áll, hogy a 39-es foglalatban van egy 10A-s bizti, ami az automata váltóé. És ha az krepált be?

Egyáltalán biztos, hogy a váltó a rossz? Mi van ha veszek egy másikat, belerakják és azzal sem megy?

Nem kéne egy autószerelőnek legalább annyira értenie hozzá, hogy felismerje a hibát?

Visszaolvasva az első és a második szerelőt is hanyagolnám. Egyrészt, csak egy hengert nem újítunk fel, és minden hengerfej leszedés után sikoltatni kell (még ha csak századmillimétereket kell leszedni a síkba hozáshoz).

Az automata váltós autókat nem szabad vontatni, max.csak nagyon rövid távon, mert nincs kenése a váltónak. Lehet valami tönkrement benne vontatáskor, ezért nem működik. Nekem nincs au. váltós kocsim, így a többi kérdésedre nem tudok választ adni.

Módosítva : reddish
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.