Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Beütöttem a keresőbe: "hűtő", többnyire "mennyi az üzemi hőfok" témákat találtam.

Most hogy reparálom a hűtőmet, csinosíthatnám is, ha már ki van véve.

Valamikor régen, nagyon régen matt fekete volt, most koszos-foltos szürke.

Az oldalait egész könnyű megtisztítani, de középen ott vannak a lamellák a pici kis lemezkéivel, hogyan lehet ezeket megtisztítani eseleg újrafesteni?

Gondolom az egyszerű mosás, majd újrafestés nem biztos, hogy jót tesz a hőleadóképességnek. Ha vékony rétegben fújom akkor is már két réteg festék lesz lesz rajta.

?

Elküldve
Az oldalait egész könnyű megtisztítani, de középen ott vannak a lamellák a pici kis lemezkéivel, hogyan lehet ezeket megtisztítani eseleg újrafesteni?

Tisztításra a "Hideg zsíroldó" nevezetű háztartási anyagot javaslom.

(azért vigyázz vele ha csak tisztítani akarsz - nagyon agresszív anyag,a rossz minőségű festéket is lemarja)

Festék lemaratásához a Kromofág-ot javaslom.

Mi Wartburg felújjításnál a makacs festékrétegeket a két anyag keverékével kezeltük-sikeresen.

Elküldve
Az oldalait egész könnyű megtisztítani, de középen ott vannak a lamellák a pici kis lemezkéivel, hogyan lehet ezeket megtisztítani eseleg újrafesteni?

Szerintem a lamellás részt ne piszkáld, mert nem lesz annak jó vége. Az méh hagyján, hogy a két festékréteg miatt romlik a hőleadóképessége, de itt-ott a befújt festék lecsorog egyik lamelláról a másikra, így megszárad, és itt már nem áramlik át a levegő. Véleményem szerint még egy nagyon körültekintő festéssel is azt éred el, mintha a hűtő felét-harmadát letakarnád. Mondjuk télire OK, de mi lesz a nyáron?

Elküldve

Köszi a válaszokat!

"Vegytiszta" Kromofágot használtam :( de még ez se szedett le minden festéket, vagy 10xer bekentem, majd rézkefével sikáltam, de azért már tisztább. A következő autómnál majd már a "keveréket" :D használom!

Meggyőztél: nem piszkálom a lamellás részt, egyenlőre jól megvagyunk így szürkekoszosan, biztos jó lesz még ebben a színben is egy darabig. :D

Elküldve

kimosni szegényt brigeciol,a legjobb,aztán vizet neki,ha meg szeretnéd,hogy szép legyen,akkor a , trisót javasolnámabba kellene beáztatni de odafigyelés mellett,mert a hideg zsiroldó is,meg minden amiben trinatrium foszfát,van,megeszi,ha sokáig hagyod benne.de ha ovatosan átmosod ezután nagynyomású mosóval......akkor szépen fog kinézni.

  • 1 month later...
Elküldve

most értem haza...érdekes volt h a hőfokom a felén túl állt...nem volt pirosközelben de a felén túl....azé lepődtem meg mert még nyáron sem volt ilyen....

ötletek ?

(vagy csak xarni rája ? )

Elküldve
most értem haza...érdekes volt h a hőfokom a felén túl állt...nem volt pirosközelben de a felén túl....azé lepődtem meg mert még nyáron sem volt ilyen....

ötletek ?

(vagy csak xarni rája ? )

Semmi ok az aggodalomra, nekem tegnap is volt 100fokos a vizem, pedig elég hideg volt.

Elküldve
Tu valalki olyan helyet ahol javítanak hűtőt? Szivárog a víz belőle.

csepelen a Rákóczi úton (Halásztelek felé haladva) a Baumax-szal és a shell kúttal szemben van egy hűtőjavító. Nagyon igénytelen műhely, de anno jól dolgozott. A gond az, hogy nem mindenféle hűtőt lehet javítani, illetve nem biztos, hogy megéri.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Előbb megpróbálom a tejcsit azt meglátjuk mi lesz. Minden reggel tenyérnyi viz van a kocsi alatt. Hála istennek,már azt hittem hengerfejes és azért tünik el a viz.

Elküldve
A hűtőtömítőről kinek mi a véleménye? Olcsóbb megoldás, mint újat venni, de megbízható?

Ha csak picit szivárog akkor esetleg érdemes, de akkor is csak nagyon minimális mennyiséget.

Nekem már évek óta likas. Néha öntök bele egy keveset, akkor eláll egy jó ideig (félév-év).

Elküldve

Mennyi az a kevés? Egyáltalán hogy kell használni?

Dobozára rá van írva, pontosan már nem tudom, de én újabban csak pár cseppnyit raktam bele, hogy ne tömítsen el semmit sem (csak a lukat :lol:). Régen ugyan belement sokkal több is és nem lett baja szerencsére.

Önts bele egy picit jár vele 1 napot, ha még mindig folyik, akkor így tovább. Inkább többször keveset mint egyszer sokat. Szerintem. :wink:

Elküldve
Gondolom ebből is többféle van. Te milyet használsz/ajánlasz (gyártó, név)?

Fogalmam sincs. Szerintem akármelyik megfelel a célra, de esetleg autósboltban kérdezz rá hogy melyik a jobb minőségű. :wink:

Elküldve

Nekem nem csak szivárog sajna. Minden reggel van alatta egy tenyérnyi tócsa :evil:

A kérdésemre még nem kaptam választ. Jó lehet hozzá? Mert 5k-ért kínálják.

  • 4 weeks later...
Elküldve

Kissé zilált lettem, amikor egy kis tócsát fedeztem fel a Vectránk hűtője alatt . :) Pár napig nem foglalkoztam vele, csak ellenőrizgettem a szintet. 4 nap alatt nem ürült ki a kiegyenlítőtartály, tehát annyira nem vészes. Mindenesetre rászántam magam, kiszereltem a hűtőt, közelebbről megvizsgáltam. A műanyag és a fém rész találkozásánál szivárgott. Próbaképpen a rögzítéshez alkalmazott kis ráhajlított fém füleket egyenként szorosabban ráhajtottam fogóval, és úgy néz ki, most nem ereszt. :blink: Még tesztüzemmód alatt van, de elvileg nem kizárt, hogy jó. :)

  • 4 months later...
Elküldve

Sziasztok

X20XEV Omegám van. Ha a kinti hőmérséklet 20 fok fölött van, akkor klímával autózva 100 C közelébe megy a víz. Nem forr fel, de elég zavaró, és szerintem nem is tesz jót a motrnak, olajnak. Ha lekapcsolom a klímát kb 3 perc alatt visszamegy 90-95 C-ra.

Szerintetek mi lehet a hiba? A hütő lehet rossz? Mindjuk vízköves, annak ellenére, hogy klíma nélkül 35 fokban sem melegszik lényegesen a víz.

Vagy ennyire leterhelné a klímakompresszor, esetleg az a rossz? Vagy a klíma hűtő? Nem értem :)

Van ötlet?

Köszi,

Dénes

Elküldve
Sziasztok

X20XEV Omegám van. Ha a kinti hőmérséklet 20 fok fölött van, akkor klímával autózva 100 C közelébe megy a víz. Nem forr fel, de elég zavaró, és szerintem nem is tesz jót a motrnak, olajnak. Ha lekapcsolom a klímát kb 3 perc alatt visszamegy 90-95 C-ra.

Szerintetek mi lehet a hiba? A hütő lehet rossz? Mindjuk vízköves, annak ellenére, hogy klíma nélkül 35 fokban sem melegszik lényegesen a víz.

Vagy ennyire leterhelné a klímakompresszor, esetleg az a rossz? Vagy a klíma hűtő? Nem értem :)

Van ötlet?

Köszi,

Dénes

Ne izgulj, nyomás alatt nem forr fel 100 C-on a víz.

A klíma hőcserélője nem a hűtő előtt van? Mert akkor menet közben már "előmelegíti" a levegőt, és az már nem tud olyan hatásfokkal hűteni... :) szerintem... bár ez egy kicsit erőltetett, mert más autóknál is így van és én pl. nem tapasztaltam ilyesmit... de ki tudja?

Elküldve

A termosztát 92 foknál kezd el kinyitni, és 107 foknál nyit ki teljesen.

Amúgy nekem egyik nyáron tényleg forralta a vizet,akkor a pirosba is belement a mutató.A hűtőm volt tele vízkővel.

  • 7 months later...
Elküldve

kérdésem lenne : eddig úgy gondoltam h rossz a termosztátom de kicsit elbizonytalanodtam most...menet közben nem melegszik be a motor rendesen ez termosztát hiba... de alapjáraton rendesen bemelegszik,ventillátor bekapcsol, majd menet közben megint visszahül szinte 0 ra :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.