Az új Zaragoza-i gyárban (Spanyolország) elkezdik az Opel Corsa gyártását. Ez az elsőkerék meghajtású autó először 3 ajtós lépcsőshátú (hossza: 3622mm), majd 2 ajtós szedán kivitelben (hossza: 3955mm) készült. Az Opel ezzel (majdnem 50 év után) a kompakt kisautók iránti keresleti igényeket elégíti ki.
A Corsa hivatalosan, az 1983 szeptember 30-adika és október 10-edike között megrendezett Párizsi show-n mutatkozott be.
Eleinte csak Spanyolországban és Franciaországban árusították, három, korábbi Opel típusoknál már jól bevált karburátoros motorokkal: a 10S motorkódú 33KW-os OHV, a 12ST motorkódos 40KW-os és a 13SB 51KW-os OHC motorokkal, valamint 4 fokozatú sebességváltókkal. Az 1.3-as modellekhez opcionálisan rendelhető volt az 5 fokozatú váltó is.
A felfüggesztés, a Kadetthez (UK-ban Astra néven) és az Asconához (UK-ban Cavalier néven) hasonlóan független McPherson felfüggesztésű, elöl cserélhető gátlókkal, hátul torziós híddal, dupla kúpos rugókkal.
Minden modell tárcsafékes elöl és dobfékes hátul.
Három féle felszereltség: Corsa, Corsa L (Luxus) és a Corsa Berlina.
A Corsa modellel párhuzamosan a Vauxhall Motors 1983 szeptemberétől Vauxhall Nova néven forgalmazza.
Novemberben elnyeri az "Arany kormánykerék" díjat ebben a gépjármű osztályban.
A nyolcvanas évek elején számos fantasztikus megoldást rejt magában a típus:
- Erősített kompakt karosszéria,
- Fejlettebb légellenállás,
- Biztonsági ütköző zónák, elöl - hátul.
- Belül:
- Nagyobb helykínálat,
- Magasabb kényelemi szint,
- Pénztárcához igazodó árak,
- Három felszereltség fokozatban:
- Standard,
- Luxus,
- Berlina.
További jellemzői: Dinamikus, kis fogyasztású, jó útfekvésű, szép, praktikus, értéktartó!
Kronológia:1982-1993
1982
1982 Augusztus 30: Az új Zaragoza-i gyárban (Spanyolország) elkezdik az Opel Corsa gyártását. Ez az elsőkerék meghajtású autó először 3 ajtós lépcsőshátú (hossza: 3622mm), majd 2 ajtós szedán kivitelben (hossza: 3955mm) készült.
1983
1983 Február 25: Hivatalos Opel Corsa bemutató Németországban
1983 Március: Németországban is elkezdik forgalmazni a Corsát. A kínálatban megjelenik a sport verzió SR néven a 13SB motorral.
1983 Augusztus: A 13SB motort digitális alapjárati vezérléssel látják el.
1983 Szeptember: Minden modell hátsó fékét önbeállító dobfékekkel szerelik. 220.000 darabbal a Corsa A lett a legtöbbet exportált autó Spanyolországban.
1984
1984 Szeptember: Bemutatják az 1,3S modellt a 13S motorral, ami 55KW teljesítményre és 130Nm nyomatékra képes.
1984 December: Speciális sorozat "Corsa Swing" néven olcsóbb felszereltséggel. Spanyolországban a Corsa eléri a 24%-os részesedést ebben a kategóriában, az Európai piac túl lépi a 10%-ot.
1984 November: Az 500.000-ik Corsa is legördül a futószalagról.
1985
1985 Április: Kibővítik a kinálatot a 4 ajtós szedánnal és az 5 ajtós ferdehátúval. A felszereltségből az LS, GL, GLS és a sportos GT az 1,3 literes motorral kaphatóak. Utólagosan az új modelleket az E12GV motorkúdú 1,2N OHV motorral is felszerelik, ami 33kW és 80Nm (2200-as fordulaton) képes.
1985 Szeptember: Az új 1,3i modell szabályozott katalizátorral. A C13N motor Multec központi injektoros, digitális motorvezérlővel, beépített leszabályozással a károsan magas fordulatszám ellen 44kW teljesítményű. Eközben az Irmscher-rel együttműködve két sportos változat is megjelenik: a Sprint C és a Sprint DR. Szintén ekkor jelenik meg a 4 üléses, nyitott Corsa Spider is. Az ONS Opel Junior Kupa ekkor emelkedik ki majd lesz híres az új generációs versenysorozatokban.
1986
1986 Február: Alacsonyabb károsanyag kibocsájtású új modell, az 1,3N. A karburátoros 13NB motor 44kW teljesítményű és a maximális nyomatéka 96Nm 3200-as fordulatszámon.
1986 Augusztus: A főbb alkatrészekre, mint például a motor, váltó, önindító, generátor az Opel 1 év garanciát vállal.
1986 Szeptember: Az 1 milliomodik Corsa is kigurul a gyárból.
1986 Novemmber: Új, sportos modell a Corsa GT, amit a C13N motorral szerelnek.
1987
1987-es modellévtől 6 év feltétel nélküli átrozsdásodás elleni garancia. A Mexikói futball világbajnokság tiszteletére a "Cup" sorozat kiadása, fiatalos dizájnnal és sportos tulajdonságokkal.
1987 Február: A Corsa Cup-ot belépő modellként forgalmazzák, 3 ajtós ferdehátú kivitelben 1.0l-es vagy opcionálisan 1.2l-es motorral.
1987 Október: Új Swing modell variánsok GL, GT, GLS felszereltséggel. Az 5 ajtós Swing modellekben magasságállítós első ülések. A GL-ekben velúr üléspárnák és asszimetrikusan dönthető hátsó ülések. Minden modell nyomógombos csomagtér ajtó nyitóval. A szedán kivitelek árusítását beszüntetik Németországban.
1988
1988 Február: Új modell jelenik meg GSi (1.6i) néven 75kW-os befecskendezéses motorral, ami a Bosch LE Jetronic és az elektronikus motor MAP vezérléssel megoldva megfelel az alacsony károsanyag kibocsájtási követelményeknek az euro-standard alapján. Exkluzív felszereltség sport ülésekkel és több órás műszeregységgel, sport felnikkel és szélesebb gumikkal.
1988 Június: Steffi Graf sikerei után kiadják a "Steffi Special" sorozatot.
1989
1989 Március: Az 1,2 N modell gyártásának befejezése. Új, 1.6l-es 53kW-os motor. Ezek a C16NZ motorok Multec központi befecskendező rendszerűek és szabályozott katalizátorral felszereltek.
1989 Október: Az 1.3S, amit a 13S és 13SB motorokkal szerltek, illetve az 1.3i (C13N) típusok gyártásának befejezése. Helyette 3 új modell jelenik meg: 1,4S, amit a 14NV motorkódú, karburátoros, 53kW-os motorral szereltek. Az 1.4i, amit a 44kW-os C14NZ motorral szereltek, amit Multec típusú központi benzinbefecskendező rendszer működtet és katalizátoros szabályzású. Valamint az új C16SEi motort is bemutatják, ami elektronikus szabályozású, hengerenkénti benzinbefecskendező Motronic motorvezérlős és diagnosztikai rendszerrel felszerelt, illetve katalizátorral szabályozott. A GSi-kben ezek a motorok 72kW-os maximális teljesítmény leadására voltak képesek.
1989 December: A 2 milliomodik Corsa is elhagyja a Zaragozai gyárat. Tom és Jerry reklámkampány. Az autó kultusz státuszú lesz.
1990
1990 Február: 1.2S modellek gyártásának befejezése.
1990 Július: Az első Corsa modellek megérkeznek Kelet-Németországba is.
1990 Szeptember: A C16NZ motorkóddal szerelt típusok gyártásának befejezése. A környezettudatosság fényében megjelenik az 1.2l osztály. Az új modell az 1.2i. Ez a C12NZ motorkódú OHC motor 33kW-os és a Multec központi benzinbefecskendező rendszer újabb generációjával van szerelve. Ez karakterisztikus motor MAP vezérlésű gyújtásvezérlést, beépített diagnosztikai rendszert és lambdás katalizátoros szabályozást foglal magában. Ezeket City, Swing és Joy elnevezésű felszereltségekkel kínálják, az utóbbi a GL-t hivatott kiváltani. A külső is frissítésen esik át. Az alap karosszériához nem nyúlnak, de új hűtőrácsot, fényszórókat, nagyobb irányjelzőt és új lökhárítókat kapnak. További karosszéria kiegészítőként rendelhető csomagtér ajtó szpojlerrel, ami a hátsó ablak szennyeződést hivatott megakadályozni.
A belső is megújul: újfajta óracsoport, új műszerfal kerek kapcsolókkal a levegő keringtetés szabályozásánál a középkonzolon, stb.
1990 Október: A 1.3N modellek gyártásának befejezése.
1991
1991: Az első Corsa ECO generációk elérik a 100 kilométerenkénti 6.1 literes átlagfogyasztást, ami Európa leggazdaságosabb modelleivé teszi.
1992
1992 Október 1: Legyártják a 3 milliomodik Corsát Zaragozában. A Corsa egyre inkább kedvelt lesz a hölgy autóvásárlók körében: a Német Corsa vásárlók majdnem 63%-a nő, ezeknek körülbelül a fele 18 és 29 év közötti.
És mennyire volt sikeres?
1984-re 286ezer ember választotta társául.
1986-ra 1 milliónál is többet adtak el belőle.
1989-ben az eladási statisztikák abszolút rekordere, 2 milliónál is több eladott jármű.
1993-ban búcsúzott, gyártósorait átadta következő generációjának, és megkapta az A széria nevet!
Forrás: http://opel-corsa-a.com/
Módosítva : forumadmin
- 4
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások