A Dél-Afrikában fejlesztett Opel Astra 200ts -t együtt fejlesztették az Adam Opel AG-val, néhány mérnökük segítségével, hogy felügyeljék (irányítsák) a fejlesztés fázisait. A hajtómű-mechanizmust (C20LET) a Calibra turbóból vették, és beleszorították (szó szerint: belecipőkanalazták) a Astra orrába.
Habár a Calibra egy négy kerék meghajtású autó, a sajátos (helyi) modell első kerék meghajtású volt. A meghajtás rendszerét helyi fejlesztéssel végezték. Az Astra 200 ts (turbo 6 sebesség) modellek eleinte 1994 során lettek kibocsátva, de hamarosan visszavonták õket. Az autó nyilvánvalóan melegedési problémákat szenvedett.
Egy érdekes megjegyzés a fogyasztó szemszögéből tekintve az a tény volt, hogy a tesztvezetés (próbaút) szinte szóba sem került, mivel a kereskedők biztos üzletet akartak elsõként. Az eladók többnyire a 160kw hatalmas erejét hozták fel mentségül, mivel azok szenvedhetnek a gyakorlatlan vezetők kezeiben. A vétel egy ingyenes vezetői oktatási kurzust is tartalmazott.
Majd újra visszatért 1995-ben. Úgy gondolom, mind a 200is és 200ts modellek megkapták a nagyobb alumínium hűtőt . A turbo Astra volt az az autó, melyre abban az időben a legtöbb Opel tulajdonos vágyott, de meglehetősen drágának bizonyult. A listaára abban az időben nagyon közel volt a Golf VR6-oséhoz, melyet sokan a kategória legjobbjának tartottak. A 200ts bebizonyította, hogy tévedtek. A VR6-os egyetlen előnye a hosszabb modell élettartam. A 200ts törékeny autónak bizonyult, mivel a sebességváltó hajlamos a 6-ik sebesség törésre abban az esetben, mikor folyamatosan keményen vezetik. Tény, hogy ezek a sebességváltók meglehetősen ritkák és drágák.
Minden sebességfokozatban ezek az autók különösen gyorsnak bizonyulnak. Kisebb módosítással a 250km/óra gyorsulás elérése is lehetséges. Mellékesen megjegyezve, a standard autó könnyedén kikíséri az BMW M3-at a negyedmérföldes távon
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások