Ráncfelvarrás / Változások 1995-ben
- Belső kárpit változik -esztétikusabb anyag és minta .A hátsó hangszóró és az első magas hangszóró akusztikai szempontból rácsot kapott
- C20NE: Az újaknál már a motorban nem a vízpumpa, hanem feszítőgörgő feszíti a bordás szíjat. A módosítás miatt a motor halkabb lett
- 150Le-s C20XE helyett 136 Le-s X20XEV Ecotec motor került be,16 V motorhoz is rendelhető automataváltó .
- 2.5-ös V6-os motor rendelhető.
- Vízhőfok-mérő pontosabb
- Régen hátul egy kis konzolon volt az AC, a benzinnyomás-szabályzó és a benzinszűrő (elég szerencsétlen konstrukció). Az újakban csak a benzinszűrő van ott, a többi bekerült a tankba.
- Pirotechnikai övfeszítő és légzsák rendelhető
- Első lámpák felfüggesztése más
- Embléma nem a gépháztetőn, hanem a hűtőrácson van.
Gyártott darabszám: 238 647 db
Időrendben 1989-1998
1989
A Frankfurti Autószalonon az Opel bemutat egy új kupét. Azok, akiknek sikerült közel férkőzniük az új modellhez, átszellemülten számolnak be egy olyan autóról, amihez foghatót még soha senki nem látott. Egy elegáns, ugyanakkor meglepően tágas sportautóról szólnak a hírek, melyet modern műszaki megoldásokkal vérteztek fel - mindez pedig teljesen elérhető áron! Egy új fogalom születik: a Calibra.
1990
Az áramvonalas autók általában szépek. Ugyanakkor a kifejezett sportkocsik majdnem minden esetben túl alacsonyak és kicsik, mindössze 2 személyre tervezik őket, gyakorlatilag használhatatlan méretű raktérrel. A Calibra más. Ebben a modellben elég hely jut 4 felnőttnek és 300 liternyi csomagtérnek úgy, hogy az autó kecses marad. A siker kulcsa az úgynevezett "móka és használhatóság" elv, melynek szellemében az autót fejlesztették. Nem meglepő, hogy gyártásának első évében 29.431 Calibra talál gazdára.
1991
A Calibra magasan felülmúlja a legoptimistább elvárásokat is. Több megrendelés érkezik a típusra, mint amilyen gyártási kapacitással az Opel rendelkezik, ezért soronkívül Finnországban is beindítják a gyártást. (!) 1991 során 67.443 Calibrát gyártanak és adnak el. Az Opel fejlesztőgárdája azonban a székben hátradőlés és a siker kielvezése helyett tovább fejleszti a slágerautót; a Calibrát az Opel erejének jelképeként egy 2 literes turbós motorral (C20LET) is építik, amely 204 lóerejével, 6 sebességes váltójával és négykerék-hajtásával (melyekkel 245 km/h-s végsebességre képes) olyan magasságokba emelik, amely már az addig közemberek számára elérhetetlen egzotikus luxusautók világával kacérkodik, mint a Ferrari és a Lamborghini.
1993
A Calibra klasszikussá váló formája megihleti a különcködni vágyókat is. Az Opel az ilyeneknek kíván kedvezni az úgynevezett "Color Edition"-nel ("színes kiadás"), melyek a modell olyan különleges változatai, amelyeket szokatlan színekben árulnak. A belső teret áttervezik egy friss hatást keltő kinézettel illetve bizonyos változatokban bőr kárpittal. Egy új könnyűfém felni szériát is kínálnak az autóhoz. Bár igen gyakori, megszokott jelenség már az utakon, mégsem untat senkit.
1994
Gyártásának ötödik évében kiszélesedik a Calibra család. Az Opel első saját fejlesztésű V6-os erõforrása, a 2 és fél literes változat debütál a kupéban. A 2.5 V6 motor nyomatéka kiemelkedő teljesítményt biztosít a 170 lovas ménessel, melynek segítségével a Calibra 0-ról 100 km/h-ra mindössze 7,8 mp alatt képes gyorsulni. Az új hathengeres motor nyitja meg az utat az új motorpaletta, az ECOTEC előtt, melynek 2 literes 16 szelepes (136LE) változata váltja le az addig használatos legendás 2 literes 8 szelepes 115 lóerõs (C20NE) hajtóművet.
1995
Míg a konkurensek megpróbálnak a Calibrához hasonlatos kupékkal előrukkolni, a piac kezd telítődni. Az Opel válasza erre egy lenyűgöző kis kupé, a Tigra. A Calibra "kistestvérét" októberben mutatják be, és igen kedvező fogadtatásra talál a márka híveinek körében. Gyártásának első évében több mint 68.000 Tigrát értékesítenek.
1996
A nyugdíjazás közeledtével a Calibra még egyszer bebizonyítja nagyságát azzal, hogy bajnokságot nyer. Az új 500 lóerős négykerék-hajtású V6-os sportváltozat 9 győzelmet ér el a német túraautó bajnokságban, a DTM-ben. Manuel Reuter nyeri a bajnokságot, az Opel pedig megnyeri a konstruktőri díjat. Lehet ennél szebben elbúcsúzni?
1997
Még a legszebb és legsikeresebb autók gyártását is előbb-utóbb beszüntetik. A Calibra életében ez a pillanat ebben az évben következik be. Eddig a pontig 238.647 modellt gyártottak összességében, ez is jól mutatja a típus népszerűségét. Már ez év nyarán, jóval a gyártás leállítása előtt egyértelművé válik, hogy az Erhard Schnell által megalkotott forma klasszikussá vált. A gyártás leállása után átmenetileg a Tigra veszi át az egyedi 2 + 2 üléses kupé szerepét, amíg évekkel később a G Astrából ki nem fejlesztik az utódot, az Astra kupét.
Módosítva : forumadmin
- 1
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások