Történet:
1998-2005 között gyártottak több azonos kialakítású (az Opel Astra G modellek alapján) személyautót. Ilyen volt a Holden Astra TS (Ausztráliában), a Vauxhall Astra MK4 (Egyesült Királyságban). Argentínában , Brazíliában és Uruguayban a General Motors az Astra G-t ferde és szedán változatban árulta Chevrolet Astra néven.
Számos arab országban, valamint a Fülöp-szigetek az Astra G ferdehátú és a szedán (lépcsős-hátú csak a Fülöp-szigeteken), valamint Caravan ( kombi) változatokban volt elérhető.
Több országban a közép -és kelet-európai országokban, az Astra G 2003 októberétől új néven Opel Astra Classic II néven volt elérhető, amely (egy olcsóbb) alternatívája volt az Astra H-nak. A Classic II-ről itt olvashatsz bővebben.
2004 szeptemberétől a részben módosított lépcsőshátú változat jelent meg az orosz piacon. A GM-AvtoVAZ Chevrolet Viva a vállalat a Togliatti-ban , Oroszországban gyártott. 2008 márciusában azonban a termelést le kellett állítani, mivel az értékesítés alacsony volt.
Az Európában készült Opel Astra G (beleértve a Lengyelországban Classic II verziót is) elérte a 2008 júliusában 3.950.000-t. A licenc alapján készült modellek ( az Egyesült Királyságban és Európán kívül gyártott járművek) pontos számát nehéz számszerűsíteni, így ezt mi nem is teszük. A modell utódja az Astra H erről bővebben itt olvashatsz.
Karosszéria
Az Astra G volt az első Opel, ami már teljesen galvanizált karosszériával készült (2001-től). Az autóra így az Opel 12 év garanciát vállalt a korrózió ellen.
- Három-és ötajtós ferdehátú (CC) (1998.03. - 2004.03.)
- Négyajtós szedán (sedan) (1998.07 – 2004.03.)
- Ötajtós kombi (Caravan) (1998.03. – 2004.07.)
- Kétajtós kupé , (2000.03. – 2004.12.)
- Kétajtós kabrió (2001.03. – 2005.12.)
Egyes Astra G modellek változatai a világon régiónként változó volt. Mivel a lépcsőshátú változat Németországban és Nyugat-Európában nem nagyon volt népszerű, ennek megfelelően ott ritkább. Kelet-Európában és számos Európán kívüli országokban is népszerű volt így ezekben a régiókban sokkal gyakoribb.
Felszereltség elnevezések
- Basis
- Club
- Comfort
- NJoy
- Sportive (később „Sport”)
- Eco (1.2-es)
- Eco 4 (1.7 DTI, később 1.7 CDTI)
- Selection
- Elegance
- Fresh
Speciális modellek:
- Fashion
- Edition 100
- Edition 100 Classic
- Edition 2000
- Edition Silver
- OPC 1 (csak 3000 darab készült)
- OPC 2 ( 2002)
- Edition (2002 az 50. évforduló)
- FC Bayern München Edition (legfeljebb 500 db készült, 2000.februártól volt elérhető)
- Sportsline (Sport változat alapjaira Irmscher)
- Classic II Optima (2004-2009)
Speciális modellek kabrió / kupé:
- Edition 90 Bertone
- Linea Blu
- Linea Rossa
- Daytona
- Silverstone
Németországban és Nyugat-Európában szériában volt szervokormány , 4 légzsák (exportra pl . Kelet-Európa csak 2 légzsákkal), ABS , EBD és Indításgátló . Extra felszerelésnek számított a légkondicionáló, elektromos első ablakok, elektromos tükrök, rádió, központi zár távirányítóval, xenon, 4 sebességes automata. Drágább, ritkább extrának számít az automata klímaberendezés , navigációs rendszer vagy a Xenon lámpák.
Kapcsolódó leírások:
- A motorokról bővebb leírást itt találsz.
- Astra G Coupé-ról bővebb leírást itt találsz
- Astra G Cabrio-ról bővebb leírást itt találsz
- Astra G OPC-ről bővebb leírást itt találsz (hamarosan)
-
Astra Classic II –ről bővebben itt olvashatsz (hamarosan)
Írta: Hemi
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások