1993-ban jelent meg az Opel palettán a „B" Corsa, melyből a magyar utakon jelenleg is rengeteg közlekedik. A spanyol Zaragoza városában és a német Eisenachban gyártották. Az egyik legsikeresebb kisautóvá vált Európában, hatalmas sikereket aratva a városi autók piacán. Később más földrészen is népszerű lett, mivel a Dél-amerikai földrészen is nagy számban gyártották és gyártják ma is különböző változatait.
Gömbölyded és lekerekített formák jellemezték a "kis" újdonságot az elődhöz képest. 3 és 5 ajtós változatban jelent meg Európa szerte, de lépcsőshátú, kombi és kisáruszállító változatban is létezett. Klímával, automataváltóval, ABS-el is rendelhető volt. Ezek a felszereltségek más gyártóknál csak magasabb kategóriákban voltak elérhetőek. A felszereltségi szintek következő képen alakultak: Eco, Swing, Joy, Sport, Gsi16V. Ezen kívül két új motor jelent meg: 1.2l (45Le) és 1.6l (Gsi16V 106Le). Alapfelszereltség lett a dönthető hátsó üléssor, a hátsó ablakmosó rendszer, az új pollenszűrős levegőkeringetés, Megjelent a forradalmian új Dual Info Display, mely az autó középkonzolján hasznos információkkal látta el utasait. Az új biztonsági követelményeknek is könnyedén megfelelt: oldalmerevítés az ajtókban, övfeszítők mindkét első ülésen, melyek magasságát állítani lehetett és teljes méretű légzsákok elől,persze felár ellenében. A 1995-ös modellévtől (1994 ősz) már alapfelszereltség lett a dupla légzsák. Sajnos a Magyarországon eladott „B” Corsák többsége fapados verzió volt.
A "B" Corsa alapjaira épült a Tigra sport coupe, mely már 1994 őszétől megvásárolható volt egészen 2001-ig. A Tigra két motorral készült: 1.4l 16V (90 LE) és az 1.6l 16V (106 LE). Az agilis sport coupe-t a köznyelv az Opel Calibra "mini" utódjaként is emlegette.
Motorok:
Az újabb, gazdaságosabb, erősebb motorok és gazdagabb felszereltség tette még vonzóbbá az új típust. Gyártották 1.7 literes dízelmotorral is, a benzines erőforrások közül pedig a műszaki újdonságnak számító 1 literes, 3 hengeres, hengerenként négyszelepes motor keltett feltűnést.
Kezdetben a „B” Corsa 1,2 literes és 1,4 literes benzinmotorokkal került a szalonokba 45 vagy 60 lóerővel. Ezek a motorok megtalálhatóak voltak az előd, „A” Corsaban is. Ausztriában az 1,4l 8V (C14NZ) (40kw/55 LE) motor csökkentett teljesítménnyel volt elérhető, az adózási szokások és olcsóbb üzemeltetés érdekében.
A GSi (Grand Sport Injection) sport változat, először a 1,6-os 80 kW / 109 LE (C16XE) motorral készült. Később felváltotta a modernebb Ecotec 1,6-os 78 kW / 106 LE (X16XE) motor.
A másik „Sportos” változat a Corsa "Sport" volt. Ez 1994-ben, 1.4l 8V (C14SE) hengerenkénti befecskendezéses motorral rendelkezett, amit később felváltott az 1,4l 16V 66 kW / 90 LE (X14XE) Ecotec motor.
1997 nyarán a motorpaletta kiegészült egy új fejlesztésű, 1,0 literes, háromhengeres benzin motorral. Az 54 lóerő leadására képes, hengerenkénti befecskendezéses motor gazdaságosan és olcsón fenntartható városi autót faragott a típusból, ezzel is növelve az eladások számát. Az 1,4 literes 8V (C14NZ) motort 1998 elején váltotta fel a 1,2 literes 16V motor 48 kW / 65 LE (X12XE).
Dízelmotorok kezdetektől elérhetőek voltak a típushoz. Az 1,5 literes Isuzu dízel, 37 kW / 50 LE (15D ) és az 1,5literes turbódízel változat 49 kW / 68LE (X15DT) közül lehet választani. 1996 tavaszán, elérhetővé vált az 1,7 literes Isuzu dízelmotor is 44 kW / 60 LE (X17D) mely ugyan kiváló erőforrásnak bizonyult, de a turbófeltöltő hiánya miatt a teljesítménye nem nevezhető kiemelkedőnek. A német fejlesztésű dízel motorok csak a kisárúszállító Combo változatban jelentek meg, szintén csak feltöltő nélküli változatban.
Facelift / Ráncfelvarrás:
1997 júliusában ráncfelvarráson esett át a típus. Módosított első és hátsó lökhárítók, szélesebb oldalsó díszlécek és standard oldalsó markerek. A design a dísztárcsákat és alumínium kereket is érintette. A belső tér is megújult: új belső anyagok alkalmazása, háromküllős, légzsákos kormánykerék és új forma-tervel gyártott fejtámlák jelezték a belső tér változását. A modernizálás nem csak a forma és színvilágot érintette. Ekkor mutatkozott be az Opel sajűt fejlesztésű, új, 1.0 literes Ecotec X10XE(55 Le) motorja, mely a gyár szerint 5.8 liter üzemanyaggal is beérte 100Km-en. Továbbá megismerhettük még az EPS-t (Electric Power Steering), a sebességfüggő szervokormányt, mely 5% csökkentette a fogyasztást.
Az Opel Corsa "B" túlszárnyalta elődjét, évi közel 1 millió eladott példányt jelentett az Opelnek.
A Corsa "B" sikertörténete 2000-ig tartott, ekkor a "C" Corsa váltotta fel.
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások