Monza A1 (1978 – 1982) - Monzát azért tervezték, hogy legyen jogutódja a Commodore Coupe nak. Nagy autónak számított. Konkurense lett a Mercedes 126 Coupe nak, BMW 6 Coupe nak. Motorválaszték a Monza A1 Ben 2.0E, 2.5S (és később az üzemanyag-befecskendezéses E), az 2.8S és az új fejlesztésű 3.0E (a 3.0 volt, 180 lóerős és 248 Nm-es üzemanyag-befecskendezés), A 3-fokozatú Borg Warner automata sebességváltó a Commodore ból módosítani kellett, hogy megbirkózzanak az új és Nagyobb teljesítménnyel.
Az Opel saját 4 sebességes manuális sebességváltóval nem sikeres ezért egy modernebb 5 sebességes manuális váltót raktak bele., Getragot. Getrag 240 (a 2,5 és 2,8 motorok) és a Getrag 265. (a 3,0 E), mind az 5 - fokozatú manuális sebességváltóval, váltotta fel a régi 4 sebességes váltó
A1 es Monza fém lökhárítóval, nagy kockalámpákkal adták ki. 14 es RONAL alu felnivel. A 3,0 literes motor, a Monza volt abban az időben a leggyorsabb autó Opel, amit valaha építettek. Képes a sebesség eléri a 215 km / h, és a 0-100 km / h, mindössze 9.5 másodperc alatt.
Osztott hátsó ülési miatt jól lehetett hosszabb csomagokat is bepakolni. Ülések dönthetőek . Fotelos / kanapés ülések nem tartották úgy a sofőrt mint a kagyló ülések. Itt csak a kényelmi szempontok miatt szerették a nagy ülésfelületű fotelokat. Fiatalabbak inkább a kagyló üléseket szerették. Sok színben tündököltek a kárpitok. Plüss belső kis luxust adott a belsőtérnek. Fabetét utánzatok kiemelték a műszerfalat és az ajtók vonalait. Igaz, hogy a Rekord A1 műszerfala volt beletéve, kis ráncfelvarrással.
Eljött az a idő, hogy frissíteni kellett az autó karosszériáját.
Monza A2 (1982 – 1986)
Karosszéria műanyag lökhárítókat kapott. Elől kapott ködlámát. Ívelt , nyújtott első lámpák a Rekord A2 es ből köszön vissza. Volt olyan lámpatest, amiben külön beépítették a ködlámpát. Ez nagyon keresett mai napon is..
Műszerfala kis ívet kapott újabb kapcsolók lettek elhelyezve.
Mivel a kereset lanyhulóban volt, kapott 2,2 es 2,0 es motorokkal is értékesítették,hogy kisebb fogyasztású legyen és talán jobban eladhatóbb, ha kis motorral kínálják.
Az autók már luxus belsőt, elektromosan vezérelt külső tükrök, fűthető ülések, és még egy fedélzeti számítógép, a felvétel az üzemanyag-fogyasztás, a sebességet és hatótávolságot, Órát, Stopper volt benne.
Monza GSE
Az utolsó nekifutás a Monza GSE kiadása 1983-ban. alapvetően A2-autó, Recaro sportülések, digitális LCD eszközöket, valamint egy továbbfejlesztett teljesen fekete belső. Ez is szerepelt egy nagy hátsó spoiler a csomagtartón. Szintén GS / E modell fel van szerelve egy 40%-kal önzáró differenciálmű, külön kellett megrendelni a 3,0 E autók vásárlásakor.
Írta: Horváth Attila
Magyar Veterán Opel Klub
www.veteranopel,hu
Módosítva : forumadmin
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés