Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Opel Vectra B I500


forumadmin

VECTRA i500

 

A Vectra i500, az Opel Vectra B (1995-2002) szériájának limitált szériás kiadása. Az Irmscher GmbH által átdolgozott B Vectrát 1997-ben mutatták be a frankfurti autószalonon. Az i500 jelölésében, az i az Irmscher cégre utal, az 500 pedig az eredetileg tervezett darabszámra. Mivel olyan nagy volt a kereslet az autóra, az eredeti 500-as darabszám helyett végül 1577 darab i500 készült el 1998 és 2000 között. Két féle karosszéria kivitelben lehetett kapni: sedan (4 ajtós) vagy kombi formában.

2.5 V6 24 szelep

143 kw/195 lóerő (6500 1/min fordulatnál)

240 Nm (3500 1/min fordulatnál)

darabszam.JPG


1998 áprilisában kezdődött el a gyártás kezdetben csak a 4 ajtós sedan verzióval, majd 1998 júliusában megjelent az i500 Caravan is. Ebben a formában 1998 novemberéig gyártották őket.

1999-ben következett az egész modellre kiható modellfrissítés (facelift) ami során az i500 is átesett egy ráncfelvarráson. (Ez egy nagy vízválasztó volt a modell történetében, jellemzően a facelift előtti Vectrákat B1-nek az ez utániakat pedig B2-nek hívjuk.)
Formavilágában a versenyautókat idézi fel, amelyekkel többek között a német STW (Super-Tourenwagen-Cup, (a DTM elődje)) és az angol BTCC (British Touring Car Championship) szériákban versenyeztek. A hasonlóság itt nagyjából véget is ér mivel a versenyautókat egy 2 literes szívómotor hajtotta.

Műszaki adatok:

kep4.jpg
Eközben az i500 csak és kizárólag egy átdolgozott 2.5 literes V6-ossal (X25XEI) és 5 sebességes manuális sport váltóval volt kapható. A széria 170 lóerőhöz képest az i500 195 lóerővel rendelkezik, köszönhetően a szívó oldalon a 3 literes motorból származó vezérműtengelyeknek és az Irmscher által módosított motorvezérlőnek. A hasmagasság 20 milliméterrel alacsonyabban van köszönhetően az Irmscher felfüggesztésnek ami rövidebb rugókat és keményebb lengéscsillapítókat jelent. Elől a széria 288 milliméter átmérőjű féktárcsát 308 milliméteresre cserélték és körbe ATE PowerDisc-eket kapott, a 215/45R17-es gumik pedig 17 colos BBS RX241-es alufelnikre szerelték fel.

Kinézet:

kep1.jpg
A leginkább feltűnő elem a túraautókat idéző lökhárító, Irmscher ráccsal, a lökhárítóhoz passzoló hűtőmaszk Opel logóval. A B1 esetében Irmscher küszöb toldat (a B2-es i500-nak nincs külön küszöbtoldata, az alap faceliftes küszöbbel volt ellátva) és i500 felirat a két oldalsó díszlécen. B2 esetében szürke oldal index. Sedan esetében a csomagtérajtón egy solidspoiler ami szintén a túraautókat idézi, a Caravan esetében pedig tetőspoiler volt a széria, Irsmcher dupla végű kipufogóval (dupla D).

kep2.jpg
A választható színek is limitálva voltak az i500 esetében ugyanis csak 6 darab szín közül lehetett választani: volt 5 darab alapszín:Casablancaweiß, Polarmeerblau, Schwarz, Dschungelgrün és Starsilber. Illetve volt két speciális szín, ami semmilyen más Vectrához nem volt választható és csak az i500 kapta meg. Csak a sedan esetében a Brokatgelb, és csak a Caravánnál pedig az Ardenblau (a későbbi OPC kék).
A B2 esetében ugyan az az 5 alapszín volt választható viszont a két speciális szín a Brokatgelb és az Ardenblau már nem. Helyettük egy új szín jelent meg a palettán a ’Kupfer’, amit csak a B2 i500 sedanhoz lehetett választani. Az ’Ardenblau’-t már nem követte másik szín ami csak a B2 i500 Caravánhoz lett volna választható.

Belsőtér:
B1: Leginkább szembetűnő változás az ezüstszínű 4 ágú Irmscher sportkormány és a szintén ezüstszínű kiegészítők a rádió körül, a váltókar körül, a váltógombon és a kézifék alatti takaró elem. Elől comb és gerinctámaszos ülések, amit a B1 esetében csak fekete belsővel lehetett választani az egyedüli választási lehetőség az volt, hogy a ’Metropolis’ fantázia nevű plüss (kárpitkód: XXDN) vagy bőr üléseket (XXDQ) szeretnénk. Az egész belteret az i500 feliratú szőnyegek tették teljessé.

B2: esetében titán színű 3 ágú Irmscher sportkormány titánszürke műszerfal kerettel és sárga mutatókkal, pohártartóval, váltógombbal és titánszürke kiegészítőkkel a rádió, a váltó körül és a kézifék alatti tárolón.
A B2 esetében is szintén az alap felszereltséghez a fekete ’Dakar’ fantázia nevű plüss járt illetve opcióként választható volt a fekete bőr belső (XXDQ), illetve megjelent a bézs belső sport ülésekkel (XXFS) is, szintén opcióként.

kep6.jpg

kep7.jpg

Felszereltség:
Az i500 alapfelszereltsége tartalmazta a 4 elektromos ablakot, az elektromosan állítható és fűthető tükröket, digitális klímát, könyöklőt, fedélzeti számítógépet (MID), ködlámpákat, Philips CAR 400 vagy Delco Electronics CDR 500 rádiót multifunkciós kormánnyal, hővédős, zöld színezett üvegeket és a 16 colos alufelni pótkereket. B2 esetében a xenon fényszóró is az alapfelszereltség részét képezte.
Természetesen ez csak az alapfelszereltség, a tulajdonos ezen felül rendelhetett hozzá több extrát is (mint pl.: navigáció, napfénytető stb.).
 

Eredeti i500-am van? (i500 checklist)

pdfs-150.png

 

>>>A teljes lista PDF elérhető ITT, vagy katt a képre. <<<

 

Képek:

kep3.jpg

kep5.jpg

kep8.jpg

kep9.jpg

kep10.jpg

kep11.jpg

kep12.jpg

kep13.jpg

kep14.jpg

Szerkesztő: Kovács Károly
Források: opel-infos.de és vectra16.com

Módosítva : forumadmin


Visszajelzések

Recommended Comments



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 345 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.