Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Az Opel Vectra egy középkategóriás autótípus, mely három generációt élt meg, 1988 októberétől 2008 augusztusáig gyártották. Utómodell az Opel Insignia. Az Európában Opelként ismert típus Nagy-Britanniában Vauxhall, Ausztráliában Holden, Dél-Amerikában Chevrolet márkajelzés alatt futott.

A második Vectra generációt 1995 októbere és 2002 között gyártották. Kapható volt 4-5 ajtós szedánként és kombi verzióban, amit az Opelnél tradicionálisan Caravan-nak hívnak.

gallery_457_74_132213.jpg

gallery_457_74_385102.jpg

 

Modellfrissítés: 1999 (második negyedévében) az összes modell kapott egy facelift-et:

  • plexi első- és sötétített hátsó lámpákat,
  • teljes egészében színre fújt, fekete betét nélküli lökhárítókat,
  • krómozott hűtőmaszkot és egy szolid küszöböt a sportosság jegyében- újraformált első és hátsó karosszéria,
  • új fényezések,
  • nagyobb külső tükrök,
  • karosszéria színű kilincs,
  • kisebb átalakítások az utastérben,
  • krómozott kilincs,
  • újratervezett kapcsolók.

gallery_751_3_47004.jpg

Az összes közvetlen befecskendezésű diesel motorok mind fel lettek szerelve karbantartásmentes vezérműlánccal, hogy ne keljen drága vezérműszíj cserét végezni rajtuk. A komplex technológiának köszönhetően sikerült a TDI-Motorok szabványfogyasztást a VW-csoport fogyasztásához mérten alacsonyabbra tenni. Azonban kezdetben nyomaték és teljesítmény szempontjából gyengébb volt, mint VW-csoporté. Kezdetben a turbóval és az olajfogyasztással voltak gondok, később újra és újra a légtömeg érzékelővel és a befecskendező pumpával voltak gondok a Bosh (VP44) jóvoltából. Maguk motorok hosszú életűek és robusztusak. Az 1.7-es TD-nél az importőr a japán Isuzu autógyár volt. A 2.0 és 2.2 motorokhoz gyártott injektorok saját fejlesztés volt és Kaiserslauternben gyártották.

 

Lehetséges extrák/felszerelések/kiegészítők: szövet vagy bőrborítás, fa vagy titánborítás, elektromos ablakemelő, klíma vagy automataklíma,, CD-s rádió, fedélzeti számítógép, 4 fokozatú automata vagy 5 fokozatú kézi váltó, tempomat, Xenon fényszóró (1999-től), Navigációs rendszer, oldallégzsák (1996 végétől), ülésfűtés, elektromosan állítható és behajtható külső tükrök.

 

Egyedi verziók

Az i500-as Vectra egy olyan modell, melyet az Irmscher cég dolgozott át. A módosítások az akkori Túra autó verseny jegyében voltak: első és hátsó lökhárító, küszöb és hátsó spoiler. A módosított 2.5 literes V6-os (X25XEI) motor 143kW-os (195 LE) teljesítményű lett. Belül a fekete műanyag borítás helyett titánszínű konzol és sok szériaeleme Irmscher dizájnra lett lecserélve. A kormányt is lecserélték Irmscher sportkormányra. A gyári futóművet lecserélték egy sport futóműre, így 20mm-rel alacsonyabb lett. 17” BBS Alu-felniket kapott. Mind 4 ajtós szedánként, mind kombiként kapható volt, még a facelift után is egészen 2000 végéig.

>>>Bővebben az Opel Vectra B I500-ről itt olvashatsz.<<<

gallery_457_74_29990.jpg

 

gallery_457_74_26926.jpg

Emellett kapható volt még egy i30-as Vectra is (elvileg hivatalosan 30 db-os limitált széria akart lenni az Irmscher cég 30 éves fennállásnak, jubileumának alkalmából, de csak 23 db-ot gyártottak), egy 3L-es 162kW-os (220 LE) V6-os motorral (X30XEI). A kinézet majdnem ugyan az, mint az i500-asnál, annyi különbséggel, hogy a hűtőrácsban nem volt benne az Opel logo, és a 17” BBS felni helyett, 17” Irmscher Twin Spoke alufelni volt rajta. Az akkori ára felszereléstől függően kb. 90000 DM volt. Az i30-as Caravan mellett kapható volt még két 4-ajtós szedán is: az egyik egy 1996-os modell mely a i500-as modell próbamodellje volt, később a másik az i30-as próbamodellje volt.

Kapható volt még az iS3 csillagezüst színben. Az Esseni Motor Show-n mutatták be. Ebben a modellben is a 220LE-s 3L-es V6-os motor volt. Kívülről szinte olyan volt, mint az i500-as, kivéve a hűtőrácsot és a 18” felniket. Belül kérésre különböző színekből lehetett válogatni, hogy milyen legyen.

 

1995-től 2002-ig kapható volt egy Sport verzió is (igaz, csak akkortól, mikortól az 1.8-as V6-ossal volt szerelve). Jellegzetességei: színezett hátsó lámpák (fekete/piros), 16”-os Irmscher Twin-Spoke alufelni, alu és titán dizájn a belseje. Karbon színű kilincs. 1995-től 2002-ig piros lengés csillapítót, vagyis az Irmscher sport futóművét alkalmazták, mely 30mm-rel tette alacsonyabbra az autót ill., 1998-tól 2002-ig a fekete lengés csillapítót, avagy Eredeti Opel futóművet alkalmazták, mely 20mm-rel eresztette meg az autót. 2001-től módosított első és hátsó lökhárítóval, részben bőr sportülésekkel és 17” alu felnivel árulták.

 

Az amerikai piacra a Vectra B platformjára építették meg a Saturn L sorozatot 4 ajtós szedánkén és kombiként.

Ausztráliában Holden Vectra; Angliában Vauxhall Vectra; Brazíliában Chevrolet néven. Különbség csupán a hűtőrács és az embléma voltak, valamint egyéb kisebb módosítások is, mint pl.: Chevrolet-nél a hátsó lámpák.

 

OPEL VECTRA B - Motortípusok, főbb jellemzők

 

Írta: zozor

  • Like 1

Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Guest
Lezárva

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 101 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.