Elsõ pillantásra egy családi autónak tûnik, de emellett olyan gyors, mint egy Ferrari. A Lotus Omega teljesítménye még a mai napig is hihetetlen. A GM-leányvállalata a Lotus (GB) az Omega 3000 24V-et alapjaiban újjáépítette, és egy teljesen új autót hozott létre. A motor térfogatát 3600cm3 -ra növelte, és felspécizte két Gartett T25 turbófeltöltővel. Az eredmény 377 Le, és egy maximális 577Nm nyomatékot nyújtó személygépkocsi. Mindezt 4200-as fordulatnál szolgáltatja. A szériaváltóba még egy 6 sebességet is beszúrtak (ZF). A futómû és a fék (AP-racing), az aerodinamikán is finomítottak. A futóművet a tesztelések során kiválónak minősítették.
Függetlenül a kemény beállítástól, a rugózást lágynak találták. Az autó úttartását a MÁV vasúti szerelvényeihez hasonlíthatnánk. Az elegáns belső kialakítás, mint a Conolly -bőr belsõ is az extra kialakítás része. A fékek is minden kétséget szerte szétfoszlatnak, olyan működés közben, mintha belecsapódnánk egy láthatatlan falba. A kocsi külsejét extrém spoilerek díszítik, szoknya, és szárny stb. stb. A 17-es alufelni 235/40 ZR 17 elõl 265/40 ZR 17 hátul.
Az autó árát 125000 DM-ban határozták meg, amely reális volt, mégsem nyíltak meg a pénztárcák. Talán még akad egy-két izmos adat,
ami meg tudna minket győzni.
0-100ra 5.3s
0-200ra 18.3s
ez a Porsche Turbo, és A Ferrari Testarossa adataival egyezik. A motor nyomatéka, 570 Nm, ez brutális erőt fejt ki.
A gyorsulása 230 kmh- ról 260 kmh- ra, megfelel egy normál 3000-es Omega gyorsulásának 130 kmh-ról, 170kmh-ra
A végsebessége 283 km óra felett van, de a gép itt leszabályoz, és nem enged minket tovább.
Ezzel az Omegával, már a motorosokat is könnyedén lehet büntetni. Minden tiszteletünk a Lotus-é, hogy egy ilyen földi csodát hozott a világra!
forrás: www.gsi.hu
Hans Pankalla
Az Autopult által készített cikket itt olvashatod el.
UI: Klubunkban jelenleg (2016) 2db Lotus Omega van.
Módosítva : forumadmin
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások