Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

OPEL OMEGA B (1994-2003) - modelltörténet


forumadmin

Biztonságosabbá vált a karosszéria, az ajtókba oldalütközés-elleni merevítést szereltek, és légzsákkal szerelték mindegyik modellt, ami az A Omegából kimaradt. (Érdekességképpen megemlítjük, hogy a B Omega oldallégzsákok nélkül is több konkurensét leiskolázta az NCAP törésteszten, és csak ezen opció hiányában kapott 3 csillagot 4 helyett...)

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4809-/

A B Omega vonalainak megrajzolásakor is az alapvető követelmények között szerepelt a kiemelkedően jó légellenállási tényező (ami azonban a limuzin/caravan esetében a 0,32/0,33 értékkel meg sem közelítette az előd A Omega kiemelkedõen jó 0,28-as értékét...), ugyanakkor az újszerű, az előd A Omegától némileg eltérő, a "luxusérzetet" jobban sugalló dizájn is, melyért Martin Smith, egykori Audi formatervező volt a felelős. A B Omega egyszerre hatott modernnek és visszafogottan konzervatívnak is.

A beltér is megváltozott - formáját tekintve. Karakteresebb, hosszabb ívek kerültek az utastérbe, és maradt az elődtől már megszokott minőségi burkolás, akár a műanyagokra, akár a kárpitokra gondolunk. Hangsúlyosabb lett a középkonzol és áttervezték az A Omega hatalmas billenõ-kapcsolóit, illetve a fûtés-szabályzó kerek szabályzógombokat kapott.

Nem teljesen egyértelmű ugyanakkor a kérdés, hogy mennyire volt szükséges ilyen újszerű, a termékpalettába megjelenésekor nem egészen passzoló kinézetű formába önteni az új Omegát (kb. olyan váltással, mint ahogyan az E Kadettból egyszer csak F Astra lett...), hiszen a német vásárlók inkább a funkcionalitásra, minőségre érzékenyek, mint az extravaganciára, márpedig az autóeladási "fronton", Németországban igen kelendőnek bizonyult a típus, elődjéhez hasonlóan.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4808-/

A B Omegával tehát új fejezet kezdődött az Opel történelmében. Az új zászlóshajó - melyet úgy terveztek, hogy elődjét mindenben túlszárnyalja, bár bizonyos vonatkozásokban (pl. méretek vagy megbízhatóság, mely utóbbi az ADAC (Német Autóklub) szerint inkább megbízhatatlanság volt, jelzi ezt a statisztika utolsó előtti helyezése a Ford Scorpio előtt) erre képtelen volt - a belvilágát, belső részegységeit tekintve is megújult, gondolunk itt elsõsorban az elektronikára és a motorokra.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4807-/

A B Omegát az új ECOTEC motorpaletta nagyobb blokkjaival mutatták be, 2.0i (115LE), 2.0i 16V (136LE), 2.5 V6 24V (170LE) és 3.0 V6 24V (211LE) (MV6 modellnéven) motorokkal, illetve egy, a BMW-tõl "átvett" (az 525TDS modellben szolgáló) 2.5-ös turbódízellel, mely az Omegába csökkentett teljesítménnyel, 130 LE-vel került beépítésre. Később a 16 szelepes 2.0DTI (100LE) ECOTEC dízel erőforrás is bekerült a típusba.

A B Omega elektronikai téren is ugrás volt az elődjéhez képest. Integrálódott a rádió kijelzője a fedélzeti számítógép kijelzőjébe, több elektromos extrával szerelték az autót alapkivitelben és megjelentek a kétzónás automata klímák is - és egyben megnövekedett a hibajelenségek előfordulási valószínűsége is.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4806-/

A B Omega - elődjéhez hasonlóan - 7 gyártási év után érett meg arra, hogy elérkezzen a modellváltás, ám ez - valami miatt - mégsem következett be; helyette 2000-ben erőteljesebben átalakították a modellt, belső és külső dizájn és bizonyos műszaki megoldások, illetve erőforrások tekintetében, de összesítve egyáltalán nem annyira, hogy egy teljesen új modellként lehessen kezelni, ezért sem helytálló a sokak által favorizált "C Omega" elnevezés, hanem közelebb áll az igazsághoz a "B 2000 facelift" (facelift = ráncfelvarrás angolul) titulus.

A megújult Omegában debütáltak az új generációs ECOTEC motorok; 2.2 16V (144LE), 2.6 V6 24V (180LE), 3.2 V6 24V (218LE), a 4 hengeres 16 szelepes 2.2DTI (120LE) és a soros 6 hengeres 24 szelepes 2.5DTI (150LE).

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4805-/

További 3 év után, idén 2003-ban leállítják/leállították a "faceliftes" B Omega gyártását. Ezen lépés nem teljesen érthetõ ha az Omega modellek hatalmas gyártási mennyiségére és az eladási adatokra gondolunk, ráadásul tovább rontja a komor képet, hogy az Opel ezt a lépését úgy tette meg, hogy - átmenetileg remélhetően - (méltó) utód nélkül állították le az Omega sorozatot. (Terjengtek hírek, hogy a C Vectra GTS változata, illetve a C Vectra alapon álló Signum váltja majd le az Omegát, de a legutolsó értesülés szerint már dolgoznak egy nagy kategóriás utód modellen...)

írta: Flowachild (Molnár Bertalan)


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 217 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.