Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Teszt:Opel Kadett Combo 1,7D


forumadmin

Készült: 2005. március 24. csütörtök, 11:23

Utolsó frissítés: 2014. január 16. csütörtök, 08:06

A tesztelt példány egy Opel által gyártott 1,7 dízel (nem ISUZU, sokszor méltatlanul szidott) motorral szerelt, 2 személyes alapfelszereltségű 1993-as Kadett Combo. Egyszerű szóval élve a mindenes kisteherautó. Hasznosságával és olcsó árával sokakat vonzhat a személyautóból kifejlesztett ízig-vérig kisteherautó.

Jellemzés:

Festetlen lökhárítókkal és lemezfelnikkel a forma hangulatos, de már idejét múlt, régi formavilág. Tágas utastér, jól kihasználhatóak az ülések mögött található tároló részek. Igaz a 190cm magasságot meghaladó emberek azért nem terpeszkedhetnek. A mûszerfal a Kadetté, az elülső ajtók burkolata textilbetétes. Nagy a térképzseb, az ablak kurblis, a tükör kézzel állítható A rakodóhely jól kihasználható, de kisebb, mint a következõ szériák rakodótere. Mondhatjuk picit rövidebb és alacsonyabb a raktér mint a Corsa Comboké. A pótkerék a padló alá került. A hátfal teherautós, a kétfelé nyíló ajtók sajnos elég érzékenyek a korrózióra, illetve idõs korban már nehezen zárhatóak. A korrózióra hajlamosság a többi karosszéria elemre is elmondható. Viszont az autó vezetési élménye nagyban hasonlít a személyautókéhoz.

gallery_457_504_17406.jpg

Előnyei:

  • a formája még mai is szép
  • olcsó fenntartási költségek
  • nagy rakodó terület
  • kényelmesnek mondható utastér
  • könnyen átlátható mûszerfal, és kezelõelemek
  • kis fogyasztású 1,7 dízel motor
  • alacsony vételár

 

Hátrányai:

  • gyenge minőségű műanyagok, zörgő utastér
  • karosszéria csavarodik,
  • karosszéria korrózióra hajlamos
  • télen nehezen indul, többszöri izzítás és gázpedál-nyomogatás szükséges
  • motorhang hosszú távon fárasztó
  • váltó nehezen kapcsolható

gallery_457_504_12953.jpg

 

Teszt:

Fogyasztás az elmúlt 5 000 km-re (az autóban van kb 200.000) 6,2 liter. Országúti autózással 4,5, 110-as sebességet tartva 5,5 liter. Ez télen 0,5 literrel emelkedik. Lassabban haladva sem fogyaszt kevesebbet az autó.

Az autó tapadása sokban függ a lengéscsillapítók és gumik állapotától. A típus rugózása keménynek mondható jó lengéscsillapító használata estén könnyen meg tud állni rossz út estén is. Az autó kanyarvételi stabilitása a hátsó merev-tengely miatt elég gyenge. Ezért érdemes lassítani, vagy lehet egy jót öröm autózni, aminek a lengéscsillapítók és a féltengelyek látják kárát, a csomagtérben szállított áruról nem is beszélve.

A fék gyenge alapból, nagy erőszükséglettel lehet működtetni, a fékút így még hidegen is elég nagy, ráadásul gyorsan melegednek. A tesztelt autónak módosított (nem gyári) fékjei vannak. Az Astra F –hez kapható féknyereg és tárcsa. Az autó fékei így megfelelő hatást érnek el, még rossz, vagy vizes úton is. Hátul maradtak a Kadett dobfékei és a fékerőszabályzás sem lett módosítva.

gallery_457_504_52823.jpg

A kezelőszervek könnyen működnek, a váltó tipikus Opel, akadozva, de pontosan, jól működik. A kormány szervótlan, ezért nehéz lehet tekergetni. Különösen előjön ez parkolóhely kiállásnál. Erőszükséglete gumifüggő, a mostani téliekkel mondhatjuk egy kézzel is könnyen forgatható. A gumik mérete elől 165/70 R13 –as, hátul 175/70 R13.

A Kadettek állapota ritkán tökéletes, hol az ékszíj csúszkál, hol a belső világítás nem működik, néha többször kell a kesztyűtartót csapkodni, mire bezáródik rendesen, de a lényeg, hogy mindig hazaérünk, és másnap újra tudunk menni. A ’90-es évjáratú Opelek általában nem ellenállóak a korrózióval szemben. Egy ügyes karosszérialakatos gyorsan és olcsón megoldja a problémákat, a tesztelt példány is 2 szer már volt lakatolva. Az első rendbe tétel alkalmával találtunk egy „CICA MAGAZIN” újságot. Az autó tornyait kellett másodszor is megerősíteni a budapesti utak miatt.

 

Amik cserélve lettek:

  • sok karosszéria elem (olcsón, bontott),
  • Bajuszkapcsolók (Astra F) és index foglalatok,
  • jobb elsõ lámpa (karambol miatt),
  • hűtőrendszer,
  • kipufogórendszer,
  • 4db nyári és 4db téli gumi garnitúra,
  • ajtó pántok,
  • első féknyergek és féktárcsák, betéttel,
  • 4db lengéscsillapító,
  • hátsó dobfékek,
  • hengerfejtömítés és egyéb tömítések,
  • akkumulátor,
  • légszűrő,
  • olaj + olajszűrő,
  • ékszíjak,
  • gyertyák,

Cserére szorulna:

  • generátoron található tárcsa,
  • antenna,
  • kezelőelem világítás (ledek),
  • kiült kopott ülések.

Egyszerű, tartós konstrukció. Rendszeresen karbantartás mellet, hosszú ideig használhatjuk idős korban is. Nem biztos, hogy megéri Corsa Combot vásárolnunk, hiszen jóval drágábbak és csak pár évvel fiatalabbak.

gallery_457_504_60738.jpg

 

Adatok:

Motor: 1,7 D

Teljesítmény: 42 kw / 57LE / 4600 ford

Nyomaték: 105Nm / 2400 ford

Max fordulatszám: 5000

Gyorsulás 0-100km/h : 18s

Végsebesség: 138 km/h

Az autó ára: 400.000 Ft

 

Írta: Hemi

Módosítva : forumadmin


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 80 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.