A Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete felkérést kapott az un. X modell család tesztelésére. Én a 2017-ben megjelent, stílusos crossovert a Crossland X-t próbáltam 1 héten keresztül. Igaz nem a Opel Dakar Team Crossland X-t kaptam meg egy rövid időre, hanem egy közúton is használható Opel Crossland X Ultimate felszereltségű (full) 1.6 CDTI-t. Ennek feleségem örült csak igazán, mert Ő beleszeretett már korábban a Mokkába és a Crossland -be is. Tudni kell, hogy a 2018.04.28.-án megtartott Blitz Ring találkozónkra feleségem hozta el a Crossland X 1.2 turbó nélküli változatát. Ekkor alakult ki közte és az autó közötti mély kapcsolat. Én nem igazán vagyok SUV / Crossover szóval ilyen városi (kis)terepjáró, szabadidő autó fanatikus, pedig nagyon praktikus autók. Maradi (túl öreg?) fajta vagyok A klasszikus formák jönnek be, pl 4 ajtós szedán. Az Opeleim mellett cégautóként, majd saját tulajdonként sokáig használtam SAAB 93 SS-t (2004-es) Jelenleg egy H Astra kombi “családiautóm”, (crosswagon, caravan kinek hogy tetszik) Vectra I500 hobby autóm és D Corsa amint cégautóként nagy örömmel minden hétköznap hajtok. A Corsa sokban hasonlít a különleges Merivát követő, Crossland X-re ami nekem inkább egyterű mint szabadidő autó.
Milyen vezetni?
Röviden: jó és könnyű. Hosszaban: Határozott kormányzás és futómű, kiváló fordulókör. Igaz futómű picit érzékeny, de tetszik feszes. Az úttartása nagyon jó, a modern biztonsági berendezések elhitetik az emberrel milyen kiválóan vezet. Át ülve a B Vectra i500-ba (2,5v6) rájöttem gyorsan nem javult semmit a tudásom Ami nagyon meglepett, hogy milyen halk az 1,6 -os dízel motor. Szimpatikus ahogy mozgatja Crossland-t. Nem egy gyorsuló bajnok, de a 120 Le / 0-100 10 sec alatt nem rossz egy alapvetően városi kisautónak. Bátran lehet vele előzni nem csak autópályán, előzéskor segít a holttérfigyelő. A combtámaszos, állítható deréktámaszos , kényelmes, bár nekem keskeny (nagy darab vagyok) AGR ülések tényleg elősegítik az egészséges testtartást vezetés közben! Nekem nagyon rossz testtartásom van sajnos. Kifejezetten ajánlott extra . A teljesen LED-alapú fényszórók sokkal fényesebbek a szokványos halogén izzóknál, elmondható, hogy kiváló fényviszonyokat biztosítanak. Sokkal jobban világítanak mint a Corsam és Astrám és a Xenon fényszórós Vectrámhoz képest is. Fényszóró mellett még rengeteg extra segíti a vezetést. Például a táblafelismerő rendszer, ráfutásra vagy sávelhagyásra figyelmeztetés és sokat segít a tolatóradar és a nagy kedvencem a Head Up Display ami nélkül lehet élni, de minek Nagyon kényelmes és hasznos kiegészítő, javasolt extra. A 17-es kérek teljesen elég, a fékek modern autóhoz mérten jók. A mostani autók fékei szintén elhitetik az emberrel, hogy a követési távolság felezhető. Egy 20 éves autó fékrendszere több figyelmet igényel. Emiatt az ember hajlamosabb “vonatozni” az autópályán például, amit azért nem tanácsolok. Mivel rendszeresen ingázok a budapesti agglomeráció a Budapest központ között, így egy automata váltót el tudnék képzelni az autóba ezen a felszereltségi szinten. A manuális váltó precíz, a dugóban a start/stop segít a jó 5.8 -as (5,3 is sikerült 100 km-en ) átlagfogyasztáson.
Ez egy igazi Opel. Miért?
A belső teljesen Opeles egy- két kapcsolót nem ismerek csak fel. Az autó németes belteret sugároz számomra. Minden helyén a felhasznált anyagok is jók. Külsőleg teljesen követi a mostani Opel palettát oldalról, elölről visszaköszönnek az Astra, Adam és Insignia stílusjegyei. A feleségem szerint egy cuki kis autó. Merek én mást mondani? Szóval a megjelenése egy cuki kisautó, ami belül egy egész jól megtervezett és megszokott Opel “gombok” mellett a PSA alkatrészek is találhatóak. Összességében maradt a németes beltér.
Kütyük, okos dolgok:
Nekem is “okos” telefonom (Androidos) van. Az autóban elég sokszor használom navigálásra és telefonálásra - szigorúan kihangosítóval. A Crossland -ben 2 USB és egy 12 voltos, míg hátul egy 12 voltos csatlakozó található. Kifejezetten tetszett az indukciós töltés lehetősége. Kihasználtam a lehetőséget és csatlakoztattam okostelefonomat - az OPEL IntelliLink Infotainment rendszerhez – először sima bluetooth-n keresztül használtam mint kihangosítót. A gyári - “kihangosító” - telefon applikáció és a navigáció tökéletesen működött, de többre illetve a megszokottra vágytam. Waze. Igen én szinten minden nap használom a Waze-t a világ legnagyobb közösségalapú közlekedési- és navigációs alkalmazását. A Google Android Auto-t segítségével most módom nyílt, hogy rá varázsoljuk a Crossaland kijelzőjére Pár beállítás után sikerült is. Egy ekkora képernyőn nagyon is élvezhető ez a navigáció.
Uh, tudom nem most került bemutatásra, de nagyon jópofa a parkolóasszisztens félautomata kormányzással és a tolatókamera. A tolatókamera ahogy haladunk hátra, nem csak a mögöttünk látható részt, hanem folyamatosan tölti be a felülnézeti képet a kijelző jobb harmadában.
A klíma és az ülésfűtés egyszerűen kezelhető gombok segítségével. Olyan egyszerű mint a B Vectrában annyi kitétellel, hogy itt menüből is konfigurálható az érintőpaneles kijelző segítségével, ami sokkal barátibb mint a H Astrámban, igaz az egy 12 éves autó.
Praktikum:
A csomagtartó szűkösnek tűnik, de a “padlót” lejjebb rakva nagyobb helyet kapunk. Az ülések előre döntésével további litereket nyerhetünk. Tágas a beltér így elég jól elférünk benne, hátsó lábtér is elégséges. Több tároló rekesz van benne, pohártartókról nem is beszélve. A parkolás egyszerű, a kis fordulókör is nagyon praktikus.
Összegzés, megvenném?
Egyszer talán nálam is eljön a generációváltás és elfelejtem a 4 ajtós sedanokat, amerikai muscle carokat. Mondjuk úgy, hogy 1,2-es turbo benzines motorral, valamikor később, pár évesen a feleségemnek igen. Neki tetszik már a belépő felszereltségű és addigra már nem lesz olyan fontos a H Astra csomagtartó méret nagysága. Így a hobby autóm mellett egy olyan autónk is lenne amit a család is imád :). Aztán ne egy Insignia GSI-re cseréljük le az egész “flottát” .
Írta: Hemi
Képek: Hemi
Módosítva : forumadmin
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés