Egyike lehettem a 4 szerencsésnek, akik a X. Hungarian Blitz Weekenden az Opel Magyarország egyik tesztautójával vehettek részt. Ez a tesztautó a „német Fiat 500-as”, az Opel Adam. Több cikket, tesztet elolvastam az autótól. Minden cikkben úgy éreztem, inkább lehúzták az autót, az ára, hátsó dobfék, motorerő, vagy a "hatalmas" csomagtartója miatt. Az összehasonlító tesztekben is rendre alulmaradt a Fiat 500-al szemben….
Nem baj, nekem tetszett. Sőt, Corsám helyett vennék is egy ilyet, ha tehetném.
Az autó igazán stílusos, vagány, sportos. Rengeteg egyedi megoldással és extrákkal.
Nekem a felni „jött be” a legjobban.
Nagyon látványos a megjelenése, bár mikor egy 110kg-os „pali” kiszáll ebből az autóból, nem kicsit hat viccesnek.
Tehát az ADAM:
Nagyon egységes, jól sikerült minőségi autó hatását kelti. Igazi prémium kisautó. Sajnos a menetdinamika tényleg elmarad a kinézettől, de az autó elsősorban hölgyeknek készül (gondolom) és nem OPC fanoknak. Így a 18”-as kerek esetén jól látható hátsó dobféken is lépjen tovább tekintetünk. A motor 1.4 100LE a csúcs jelenleg. A baj az, hogy ez a csúcs. Más baj nincs, mivel ez a motor egy kiforrott és megbízható partner. Igaz, az előzést meg kell gondolni, de a Corsa C (1.2) esetén is számolgatni kell. A városban kiváló társ, hamar hozzászokik az ember az START/STOP rendszerhez. A motor fogyasztása nem tudom, hogy rossz vagy jó. Nekem közel 8 liter (7,4) volt 100km-en, vegyes használat mellett. Mindenki döntse el maga.
A beltér.
Jó a minőségérzet, kényelmes ülések, könnyen átlátható és értelmezhető műszerfal, jó fogású bőrkormány. Az ajtók nagyok és súlyosak, nekem ez is tetszett. Az biztos, hogy minden kütyümeleg örömmel nyomogatja a középső információs kijelzőt, melyen számtalan beállítás elérhető. Uhh, majdnem elfelejtettem a kapcsolható csillagos eget! Igen, és szinte nincs csomagtartó. Ez van:) Hátul is egy max. 8-10 éves gyerek fér el kényelmesen. Na de ez az autó nem erre van.
Irányíthatóság.
A kormányzás (picit) talán túlérzékeny. Számomra a váltó precíznek tűnik, igaz, én általában 10 éves autókkal járok. Az autó semleges futómű beállítása, és a nagy kerék miatt rosszabb úton billegett az autó, de a kanyarokban kiválóan teljesített. A fékek jól haraptak, sajnos egy alkalommal szükség is volt erre a harapásra… Így szerencsére a légzsákok működésének tesztelése elmaradt.
Összegezve.
Aki megengedheti magának hogy egyedi kisautóval járjon, és nincs Opel fóbiája, annak nagyon is ajánlom az Opel Adam-ot. Nálam előrébb került a Fiat 500-nál.
Írta: Hemi
Módosítva : forumadmin
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés