2005-ös Detroiti Autószalonon az Opel bemutatta az Astra hibrid változatát, az 1,7 literes dízelre épülő hibrid modelljét.
A prototípus alapja az Astra H GTC volt. A hajtást elektro-dízel (vagy újabb keletű nevén bimodális) hibrid egység alkotta. A dízelmotor a 1,7-es közös nyomócsöves Isuzu motor volt. Az elektromos egység pedig két különálló villanymotorból állt, amelyek párhuzamosan működtek folyamatosan változó nyomatékátvitellel. Az dízelmotor 125 lóerőt, a két villanymotor pedig 40, illetve 54 lóerőt adott volna hozzá. Ez a prototípus 8 másodperc alatt gyorsult fel 0-ról 100-ra. Fogyasztása pedig 4-4,9 liter lett volna 100 kilométerenként.
A prototípus kívülről pontosan ugyanúgy nézett ki, mint bármely más Astra GTC. A különbség műszercsoportban volt. A fordulatszámmérő óra plusz grafikákat kapott, melyek az akkumulátor töltöttségi szintjét és az ellátási szintet mutatták volna.
Az autó soha nem került gyártásba. GM (gondolom) nem volt támogató. Azt gondolták, hogy a piac nem indokolja ezt a befektetést. Kár érte.
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés