2001 -ben jelent meg a HydroGen1 utódja a GM HydroGen3. Ez egy öt férőhelyes elsőkerék-hajtású prototípus melyek alapja az Opel Zafira "A" kompakt egyterű. 2006 másdik felében a General Motors bemutatta a HydroGen4-et az utódját.
Az minimálisan megemelt hátsó ülések alatt található egy 68 literes tartály melyben folyékony hidrogén van. Ez a 4,8 kg hidrogén, amely elegendő körülbelül 400 km-re. A végsebessége 160 km / h gyorsulás 0-ról 100 km / h-ra 16 másodperc.
Mindkét HydroGen3 modellből több példányban kelt el világszerte, teszt célokra. Több nagyvárosban is tesztelték, Berlin, Tokió és Washington 2001-2007 között. A terv az volt, hogy 2010 körül egy szériában gyártott hidrogénhajtású OPEL kerüljön a piacra.
2004-ben volt egy utazási rekord, közel 10.000 kilométeres távon:
Idéz
Maratoni úton a GM HydroGen3
forrás: totalcar.hu
2004.05.03. 13:56 -
Tízezer kilométeres útra indult a GM üzemanyagcellás prototípusa. Az Opel Zafira alapú jármű, amelyről megjelenésekor azt állították a gyáriak, hogy már-már megérett a sorozatgyártásra, ma indult Európát átszelő, mintegy hat hetes útjára a norvégiai Hammerfestből. A célállomás kontinensünk legnyugatabbi települése, a portugáliai Cabo da Roca. A tervek szerint az autóval naponta átlag 500 kilométert tesznek meg, egyrészt egyfajta tesztként, amely az üzemanyagcellás jármű hétköznapi használhatóságát hivatott felmérni, másrészt azért, hogy megmutassák Nyugat-Európának az üzemanyagcellás járművekben rejlő lehetőségeket. A maratoni túra épp ezért számos nagyvárost érint, köztük Oslót, Göteborgot, Koppenhágát, Hamburgot, Amsterdamot, Brüsszelt, Londont, Párizst, Zürichet, Salzburgot, Torinót, Madridot és Lisszabont.
A ma már több mint két éves HydroGen3 napjaink egyik legkiforrottabb üzemanyagcellás járműve. Egy 82 lóerős villanymotor hajtja, és menetteljesítményei ha nem is érik el, de megközelítik napjaink belsőégésű motorral felszerelt típusainak képességeit. Mintegy 15 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, és akár 160-as tempóval is haladhat. A típus legnagyobb problémája, hogy a hajtásrendszer és a hidrogén tárolására alkalmas tartály még mindig elég nagy, nehéz és drága, az üzemanyag-utántöltés pedig nem megoldott. A GM szakemberei abban reménykednek, hogy a problémák zömét az évtized végére sikerül megoldani, és megindulhat az első üzemanyagcellás autók sorozatgyártása, ám a megoldás széleskörű elterjedéséhez ennyi nem volna elég. Az új hajtásmódot el is kell fogadtatni azt a leendő vásárlóközönséggel. Egyebek közt ez az egyik fontos célja a ma indított maratoni Európa-körútnak.
Érdekességek:
- Heinz-Harald Frentzen nyert vele 2005-ben a Monte Carlo Rally-n az alternatív üzemanyaggal működő járművek kategóriájában.
- 2005-ben Berlinben egy a bemutató projekt keretében az IKEA cég használta. a Clean Energy Partnership (CEP) társulás segítségével.
- Több járművek tesztelte a FedEX Tokióban és USPS - (U.S. Postal Service) Kaliforniában. Bemutatkozott Kínában és Dél-Koreában is.
Módosítva : forumadmin
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások