Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Örömmel jelentjük, hogy kaptunk egy lehetőséget az Uniqa biztosítótól flotta-kedvezményes biztosításra. Ahhoz, hogy kialakítsanak egy kedvezményrendszert a klub számára, szükségük lenne a klubtagoktól pár adatra (kérdőív)
 
Hogy is működik ez a dolog?
A tagok, érvényes tagságival a klub székhelyén on-line megköthetik az újonnan vásárolt autóikra a kötelező felelőségbiztosítást, valamint a biztosítási év fordulónapjával felmondják a régit, és megkösthetik az újat.
A klub kap egy alapkedvezményt (előreláthatólag olyan mértékű, hogy a többségnek minimum az éves klubtagsági díja megtérüljön). Első biztosítási év elteltével a biztosító egy egységként megvizsgálja a klubtagoktól befolyt összeg valamint a tagok által okozott károkra kifizetett összeg közötti egyenleget. Ha ez nyereséget hozott a biztosító számára, akkor ennek egy részét visszaadják a klubnak támogatás formájában, és növelik a kedvezmény mértékét. Ha viszont veszteséget termelt, akkor sajnos csökkentik a kedvezményt. A kedvezményes biztosítás megkötését a biztosító (Uniqa) minden esetben felülbírálja (pár percet vesz igénybe). Ez kifejezetten szükséges 15 LE/100 kg feletti autók esetében, de nem jelenti azt, hogy ilyen autót nem biztosítanak kedvezményesen.
Kérem a tagjainkat, hogy az űrlapot töltsék ki, ezzel segítve a mi és a biztosító munkáját.
Jelentkezés lezárult
Klubunk az Ön adatait, a 2003. évi LX. tv. (Törvény a biztosítóintézetekről és a biztosítási tevékenységről) alapján, biztosítási titokként kezeli és azokat az Ön beleegyezése nélkül harmadik személyeknek, nem adja ki.

forumadmin
Örömmel jelentjük, hogy sikerült megállapodást kötnünk az Uniqa biztosítóval.
Az összes 25 évnél idosebb autóra lehetséges az úgynevezett "veterán" kötelező felelőségbiztosítás kötése.
A kedvezményes veterán biztosítás, a normál biztosításnak kb. a 10%-át jelenti!
 
Veterán korú autók kötelező felelőségbiztosítási ügymenete:
érvényes MVOK vagy MOTE klubtagsági letölteni az állapotlapot, és kitölteni felmondani az előző biztosítónál a biztosítást ( nyomtatvány), erről mellékleni egy másolatot készíteni két fotót az autóról (jobb eleje/bal hátulja) készíteni egy fénymásolatot a forgalmi engedélyről  
Akiknek az autóját ismerjük, azok ezeket az iratokat személyesen (munkanapokon 9-17 óra között) vagy postán beküldik a klubhoz (Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete, 1102 Budapest, Szent László tér 20), aztán minden megy a maga útján.
Akiknek nem ismerjük az autóját, azokét meg kell néznünk. Ez nem veterán szemle, vagy hasonló, mindössze arról van szó, hogy az autó üzemképes, nem romhalmaz, amit esetleg biztosítási csaláshoz akarnak használni.

forumadmin
BMW, DaimlerChrysler és General Motors együttműködés
 
2005. szeptember 7.
 
München/Stuttgart/Detroit – Közös hibridhajtómű-fejlesztés céljával a mai napon, egyenjogú partnerként, szándéknyilatkozatot írt alá a BMW Csoport, a DaimlerChrysler AG és a General Motors Corporation. A három globális autógyártó ezáltal következetesen összefogja tudáskincsét, megteremtve az előfeltételeket a holnap hibridhajtásának gyors és hatékony kifejlesztésére.
 
Fejlesztési cél: „Kettős üzemmódú“ hibridhajtás
Az a cél, hogy közösen hozzanak létre egy kettős üzemmódú hibrid hajtóműrendszert, amely csökkenti az üzemanyag fogyasztást, miközben nem befolyásolja hátrányosan az autók menettulajdonságait. Míg a hibrid fejlesztés közös, a három vállalat márkái a hajtásrendszert a sajátos márkaigényeknek megfelelően integrálják majd a jármű fejlesztési és gyártási foyamatokba.
 
„A BMW Csoport részvételével újabb kompetens partnert nyerünk a világviszonylatban vezető hibridrendszer kifejlesztéséhez”, mondta Tom Stephens, a GM Powertrain alelnöke. „Ez az együttműködés megnyitja az utat az autógyártók átfogó együttműködése előtt. A Szövetség előirányozza az együttműködést más partnerekkel is.“
 
„A három autógyártó – BMW Csoport, DaimlerChrysler és General Motors – fejlesztési tudásának közös mederbe terelése mindegyik érintettnek megadja a lehetőséget, hogy minél előbb hozhasson forgalomba a teljesítmény, a komfort és a környezetvédelem szempontjából is meggyőző járműveket az ügyfelek előnyére “, hangsúlyozta Dr. Thomas Weber, a DaimlerChrysler AG kutatási-fejlesztési igazgatója, egyben a Mercedes Car Group fejlesztési vezetője.
 
„A közös hibridtechnikai platform révén gyorsan jelenhetünk meg a piacon a legjobb megoldással, és egyben erősítjük mindhárom vállalat innovációs erejét. Ugyanakkor, a későbbi specifikáció révén, megőrizzük az egyes márkák sajátos karakterét “, nyilatkozta Prof. Burkhard Göschel, a BMW AG fejlesztési és beszerzési igazgatója.
 
 
Közös fejlesztőközpont
Troy-ban, Michigan államban egy új közös központ, a „GM, DaimlerChrysler and BMW Hybrid Development Center“ fejleszti a modulrendszerű berendezést és annak egyes komponenseit: a villanymotorokat, nagyteljesítményű elektronikát, a kábelezést, a biztonsági berendezéseket, az akkumulátort és annak vezérlését, valamint a rendszerfelügyeletet. Ugyanitt foglalkoznak a rendszerintegrációval és a projektigazgatással is.
 
Az optimális fejlesztés kulcsa egy széles felhasználhatóságú modulrendszer arhitektúra, amely hozzáilleszthető a különféle járműkoncepciókhoz és márkaspecifikus igényekhez. A közös komponensek, gyártóberendezések és beszállítók révén jelentős költségelőnyt ér el a Szövetség, amelynek hatása a potenciális ügyfelek számára kedvező ár-érték arányú járművek forgalomba hozása lehet.
 
„Kettős üzemmódú“ hibridhajtás
A „Kettős üzemmódú” hibridhajtás javítja az eddigi hibridjárművek teljesítőképességét, fogyasztását és hatótávját. Városi és araszoló forgalomban hajthat a két villanymotor, vagy a belsőégésű motor, vagy mindegyik egyszerre. Ezáltal teljes mértékben érvényre jut a hibridhajtás üzemanyag-takarékossági potenciálja.
 
Nagyobb sebességnél, tehát országúton vagy autópályán, más vezetési üzemmódra kapcsol át a rendszer. A „Kettős üzemmódú” hajtás egyenletes sebességű haladáskor is jelentős előnyökkel jár. Előzéskor, erős emelkedőn vagy utánfutó vontatásakor rendelkezésre áll a hibridrendszer maximális teljesítménye, úgyhogy ilyenkor is jól megy, de keveset fogyaszt a jármű.
 
A GM és a DaimlerChrysler már 2005. augusztus 22.-én aláírt kötelező megállapodásokat, ma pedig a BMW Csoport Group aláírt egy szándéknyilatkozatot, miszerint az év vége felé végleges megállapodásra jut a GM-mel és a DaimlerChrysler-rel.
 
A három cég Frankfurtban az Autószalonon fotózási lehetőség biztosít a sajtónak Dr. Helmut Panke, BMW AG igazgató, Dr. Dieter Zetsche, Mercedes Car Group igazgató és G. Richard Wagoner, General Motors Corporation elnök-vezérigazgató részvételével. Az időpont és a helyszin: szeptember 12., hétfő, 17 óra, az IAA Mercedes-Benz standján.
 
Kontakt:
 
Richard Gaul – Richard Gaul, Senior Vice President Corporate Affairs, BMW AG,
+49-(0)89-382-24556
Cole Quinnell - Manager Engineering, Technology and Design Communications, DaimlerChrysler, +1 248 512 0315
Kyle Johnson – Director of Communications, General Motors Powertrain,
+1 248 857 0239
 
„A három autógyártó – BMW Csoport, DaimlerChrysler és General Motors – fejlesztési tudásának közös mederbe terelése mindegyik érintettnek megadja a lehetőséget, hogy minél előbb hozhasson forgalomba a teljesítmény, a komfort és a környezetvédelem szempontjából is meggyőző járműveket az ügyfelek előnyére “, hangsúlyozta Dr. Thomas Weber, a DaimlerChrysler AG kutatási-fejlesztési igazgatója, egyben a Mercedes Car Group fejlesztési vezetője.
 
„A közös hibridtechnikai platform révén gyorsan jelenhetünk meg a piacon a legjobb megoldással, és egyben erősítjük mindhárom vállalat innovációs erejét. Ugyanakkor, a későbbi specifikáció révén, megőrizzük az egyes márkák sajátos karakterét “, nyilatkozta Prof. Burkhard Göschel, a BMW AG fejlesztési és beszerzési igazgatója.
 
 
Közös fejlesztőközpont
Troy-ban, Michigan államban egy új közös központ, a „GM, DaimlerChrysler and BMW Hybrid Development Center“ fejleszti a modulrendszerű berendezést és annak egyes komponenseit: a villanymotorokat, nagyteljesítményű elektronikát, a kábelezést, a biz-tonsági berendezéseket, az akkumulátort és annak vezérlését, valamint a rendszerfelügye-letet. Ugyanitt foglalkoznak a rendszerintegrációval és a projektigazgatással is.
 
Az optimális fejlesztés kulcsa egy széles felhasználhatóságú modulrendszer arhitektúra, amely hozzáilleszthető a különféle járműkoncepciókhoz és márkaspecifikus igényekhez. A közös komponensek, gyártóberendezések és beszállítók révén jelentős költségelőnyt ér el a Szövetség, amelynek hatása a potenciális ügyfelek számára kedvező ár-érték arányú járművek forgalomba hozása lehet.
 
„Kettős üzemmódú“ hibridhajtás
A „Kettős üzemmódú” hibridhajtás javítja az eddigi hibridjárművek teljesítőképességét, fogyasztását és hatótávját. Városi és araszoló forgalomban hajthat a két villanymotor, vagy a belsőégésű motor, vagy mindegyik egyszerre. Ezáltal teljes mértékben érvényre jut a hibridhajtás üzemanyag-takarékossági potenciálja.
 
Nagyobb sebességnél, tehát országúton vagy autópályán, más vezetési üzemmódra kap-csol át a rendszer. A „Kettős üzemmódú” hajtás egyenletes sebességű haladáskor is jelen-tős előnyökkel jár. Előzéskor, erős emelkedőn vagy utánfutó vontatásakor rendelkezésre áll a hibridrendszer maximális teljesítménye, úgyhogy ilyenkor is jól megy, de keveset fogyaszt a jármű.
 
A GM és a DaimlerChrysler már 2005. augusztus 22.-én aláírt kötelező megállapodáso-kat, ma pedig a BMW Csoport Group aláírt egy szándéknyilatkozatot, miszerint az év vége felé végleges megállapodásra jut a GM-mel és a DaimlerChrysler-rel.
 
A három cég Frankfurtban az Autószalonon fotózási lehetőség biztosít a sajtónak Dr. Helmut Panke, BMW AG igazgató, Dr. Dieter Zetsche, Mercedes Car Group igazgató és G. Richard Wagoner, General Motors Corporation elnök-vezérigazgató részvételével. Az időpont és a helyszin: szeptember 12., hétfő, 17 óra, az IAA Mercedes-Benz standján.
 
Kontakt:
 
Richard Gaul – Richard Gaul, Senior Vice President Corporate Affairs, BMW AG,
+49-(0)89-382-24556
Cole Quinnell - Manager Engineering, Technology and Design Communications, DaimlerChrys-ler, +1 248 512 0315
Kyle Johnson – Director of Communications, General Motors Powertrain,
+1 248 857 0239

forumadmin
177 kW/240 LE teljesítményű kétliteres turbómotor, 320 Nm nyomatékkal, IDSPlus futómű, elektronikus CDC csillapítás-szabályozással, gyorsulás 0 - 100 km/órára 6,4 másodperc alatt, csúcssebesség 244 km/óra
 
2005. július
 
Rüsselsheim. „Astra High Performance Concept“ volt a neve annak a nagy figyelmet kel-tett tanulmánytervnek, amellyel a 2004-es Párizsi Autószalonon mutatta meg az Opel, milyen lehetne a háromajtós Astra GTC alapján épített OPC-változat – és fél év múlva, a 2005-ös Genfi Szalon alkalmával, már debütált is a sportos csúcsmodell szériaváltozata.
A dinamikus, háromajtós kocsi 177 kW/240 LE teljesítményű kétliteres turbómotorját hat-fokozatú sebességváltóval kombinálták. 320 Nm maximális nyomatéka alacsony fordu-latszámon is nagy vonóerőt garantál. Nulláról százra 6,4 másodperc alatt gyorsul az au-tó, hogy aztán 244 km/óra csúcssebességet érjen el, igazolva, hogy telivér sportkocsiról van szó. Az MVEG szabvány szerint mért 9,2 l/100 km fogyasztás ugyanakkor a hajtómű kiváló hatásfokáról tanúskodik.
A legkorszerűbb technikát képviseli az Astra OPC futóműve is, az Astra GTC-hez képest 15 milliméterrel leültetve, feszesebb rugókkal és csillapítással. Az elektrohidraulikus szer-vokormányt az OPC-re jellemző optimális útkapcsolatra és precíz visszajelzésekre hangol-ták. Elismerésre méltó lassulásról, nagyfokú állóképességről és jó adagolhatóságról nagy-teljesítményű, 17 colos fékberendezés gondoskodik. Mindehhez járul az opcióként rendel-hető adaptív IDSPlus futómű-szabályozás, elektronikus CDC (Continuous Damping Control) lengéscsillapító-állítással és a menetdinamikai rendszerek hálózatba kapcsolásával.
Rendelkezésre áll a „SportSwitch“ funkció is, amely nem csupán a csillapítást változtatja meg, hanem direktebbé teszi az autó reakcióit is a kormányzásra és a gázadásra.
Szemre is sportos a határozott formanyelvet beszélő Astra OPC, amelyet a mélyre lenyúló első kötény nagy légbeömlője, a középen kivezetett kipufogó, a kidomborodó küszöb és a nagyformátumú, ötküllős, exkluzív OPC-kerekeken (gumiméret 225/40 R18 Y) átsejlő kék féknyergek különböztetnek meg az alapmodelltől. Belül bőr-szövet huzatú Recaro-sportülések, különleges grafikájú műszerek, háromküllős sportkormány, OPC-emblémás küszöblécek és alumíniumpedálok gyönyörködtetik a szemet.
Gazdag a biztonsági felszerelés is, az Astra OPC-hez alapárért jár a frontlégzsák, öv-előfeszítő és erőhatároló, aktív első fejtámla, PRS (Pedal Release System) biztonsági pe-dálrendszer és ISOFIX gyermekülés-csat a hátsó ülésen.
Az OPC-modellcsalád legújabb tagja, amelyhez hamarosan továbbiak csatlakoznak majd, 2005. szeptemberétől rendelhető.

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 36 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.