Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Készült: 2013. február 28. csütörtök, 09:18
 
Miért pont Opel?
Szeretem is, szerintem jó autók, mindhárom Opellel elégedett voltam/vagyok, illetve munkahelyem miatt is adott
Mióta dolgozol az autóalkatrész üzletágban? Mesélsz jelenlegi munkahelyedről?
1996. óta foglalkozom alkatrészekkel, 2001 óta a Csergő Kft-nél. Opel alkatrész nagyker, mely 1995 óta létezik, remélem, hogy jól gondolom, hogy ebben a szegmensben piacvezetők vagyunk. Nem rég bővítettünk Chevrolet és Ford alkatrészekre is. 4 évig üzletkötő voltam, majd értékesítési vezető, jelenleg beszerzéssel és részben értékesítéssel foglalkozom. Szeretem csinálni, jó munkahely.
 
Hogyan lettél klubtag, mióta vagy oszlopos tagja az Egyesületnek?
2002-2003 körül találkoztam a klubbal, azóta próbálok aktívan tevékenykedni
 
Mit szeretsz és mit utálsz a klubvezetésben?
Mármint a többiekben? .D ?
Az olyan kritikusokat nem szeretem, akik sosem tettek semmit, ill. fogalmuk sincs, hogy hogyan megy pl. egy Blitz-Weekend megszervezése

Milyen autókat birtokoltál eddig?
Vw Polo Gt volt az első, aztán egy Renault 5-ös, majd egy Clio Baccara, ami nem volt igazán jó kocsi, de én szerettem. Ezután jött a Calibra, majd a B Vectra Kombi, és most a C Vectra.

Jelenlegi Opeled, mesélsz róla?
Vectra C Caravan Elegance, 2005ből. Z19DTH, kézi váltós. Az átlag extrákon kívül van benne napfénytető, IDS+ rendszer, elöl-hátul parkradar, motoros csomagtér ajtó, esőszenzor.
Ami nem az eredeti rajta: GTS lökhárító, most már sötét fényszórók, fényezett Signum hűtőrács, 17-es Zafira B felni. 2009-ben vettük, szeretjük. A szokásos lendkerék csere megvolt, szerencsére részecskeszűrő nélküli gyárilag, extrém hiba nem fordult elő, talán az ac pumpa a tankban ami kirívó, mert még nem találkoztam vele előtte soha. 6-7 l között fogyaszt és nagyon jól megy az én elvárásaimhoz mérten. Még kell cserélni a szívósort valamikor, de azon kívül, hogy látom, hogy széthullott a mechanika, hibát nem okoz, így egyelőre nem bántom. Van egy Corsa B-énk is amelyet a felségem használ.
 
Család, barátnő?
Házas vagyok, egy 3 éves kisfiam van.
 
Milyen programok várhatóak 2013-ban a MOTE szervezésében?
V. Opel Kupa Kiskunlacházán 2013.03.23., ezután április 27-én lesz egy egy napos tali a mogyoródi Ring Mozi területén, a Blitz-Weekend még szervezés alatt van.

forumadmin
Készült: 2012. június 08. péntek, 12:03
Családi hagyomány az Opelezés...én meg hagyományőrző vagyok - interjú Biró "Gelko" Gellért-el a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületének elnökével.
Anno készítettem már több hasonló "interjút" a MOTE-ban ismertebb arcról, arra gondoltam, ez nem egy rossz kezdeményezés volt, így neki futok újra.
 
Miért pont Opel?
Az opelezés családi hagyomány nálunk. Miután letettem a jogosítványt és megörököltem a család 5 ajtós C Asconáját akkor ott eldőlt már minden. Tulajdonképpen így találtam rá a MOTE-ra is mert ahhoz az autóhoz kerestem alkatrészeket az opelforumon és a társaság miatt ott ragadtam. Ez még 2004 környékén volt talán.

Milyen autót birtokolnál szívesen?
Olyat ami nagy, hátsókerék, vagy összkerékhajtású és benzines.Komolyra fordítva a szót nagyon sokféle autó van amit szívesen elfogadnék. Egy régi Admiraltól kezdve egy új Insigniáig. Volt már több fajta Opelem, a különlegességnek számító Ascona Cabriótól a teljesen széria E Kadettig , de még mindig találok olyan típust amit szívesen elfogadnék. Opelen kívül az évek alatt becsúszott két Lada Niva is. Most egy Fronterám és egy Corsám van, de egy GSi Astra nagy hatással volt rám nemrég. Mindenképpen lenne veteránom, egy „játszósom” meg valami újabb csoda. Ha nem Opelben gondolkozunk akkor együtt tudnék élni egy régebbi amerikaival autóval is
 
Hogyan lettél klubtag, mióta vagy oszlopos tagja az Egyesületnek?
Elkezdtem olvasgatni az opelfórumot, később írogattam is majd a netes társaság részeként kezdtem megismerkedni személyesen is az ott fórumozó klubtagokkal. Egy nagyon jó csapat volt akkoriban (is) a klubban és a részese akartam lenni a klubéletnek. Fel sem merült bennem hogy ne lépjek be az egyesületbe, úgy éreztem hogy én is tettem valamit ezzel az Opeles életért. Nagyon sok embert megismertem az egyesületen keresztül és sok barátot is szereztem. Aztán 2005-ben indult a Blitz Weekend ahol a kapuban segítettem a beléptetésnél, vagy éppen szedtem a bóját a szlalom után. Szépen lassan folytam bele a dolgokba, ha jól emlékszem 2007-ben lettem az egyesület titkára majd 2009-ben az elnöke. Soha sem volt bennem, hogy én bármilyen vezető pozíciót akartam volna csak ahol tudtam segítettem, az akkori vezetés meg úgy látszik látott bennem fantáziát ( vagy nem ? )

Mit szeretsz és mit utálsz a klubvezetésben?
Szeretem csinálni az egészet. Jó érzés egy találkozón körbenézni, hogy megérte a sok szervezés, jó látni hogy sikerült összehozni a dolgokat és az emberek is jól érzik magukat, vagy éppen a klub jövőjét tervezgetni. Ha ne adj isten az ember elismerést is kap akkor az meg végképp jól esik. Az árnyoldala is a szervezésben jelenik meg leginkább. Az ember sokszor falakba ütközik akár saját hibájából akár a körülményekből adódóan, vagy más emberek miatt. Vannak akik nem értik hogy mit is akarunk és sokszor nem értik mit miért teszünk. Voltak alkalmak hogy támadások miatt elgondolkoztam hogy érdemes-e csinálni az egészet,de még nem adom fel Nem azt mondom, hogy amit teszünk az mindig a legjobb és nem lehetne jobban csinálni a dolgokat, de sokan hisznek bennünk és elhiszik, hogy mi csak jót akarunk.
 
Család, barátnő?
Barátnőmmel élek együtt aki szerencsére nagyon jól viseli a hobbimat. Mindig jön velem találkozókra, aktívan részt is vesz a szervezésben és még szereti is csinálni. A nővére alapító tagja volt a MOTE debreceni régiójának. Tulajdonképpen a MOTE-nak köszönhetően ismertük meg egymást.

Immáron 10 éves a MOTE, idén miképpen ünnepelitek meg? Mesélnél róla egy kicsit?
Nagy dolognak tartom, hogy az egyesület már a tizedik évét tapossa, főleg, hogy még fejlődni is képes. Több kisebb találkozónk lesz idén de a fő ünneplést a VIII. Hungarian Blitz Weekendre tartogatjuk ahová várunk minden opel rajongót. A többi pedig legyen meglepetés…
 
Milyen további terveid vannak a MOTE- val kapcsolatban?
Elcsépeltnek hangzik, hogy a mai nehéz helyzetben senkinek sem könnyű,de ilyenkor a hobbijukkal még annyit sem foglalkoznak az emberek mint máskor. Ennek ellenére nincs jelentős visszaesés a MOTE tagságban és ezt a szintet mindenképpen megtartani. Nem elsődleges cél, hogy több százan, vagy több ezren legyünk, inkább a meglévő létszámot kell kiszolgálni megfelelő szinten és a rendezvényeink, szolgáltatásaink színvonalát növelni. Az opelforum.hu a leglátogatottabb magyar Opeles fórum ami idén új arculatot kapott, olyan technikai háttérrel amit ma kevés fórum tud felmutatni, A Hungarian Blitz Weekend sorozat meg már évek óta a legszínvonalasabbnak mondható Opel találkozó itthon. Vannak tervek a jövőre nézve, hogy mit hogyan kellene csinálni, remélem minél többet meg is tudunk valósítani. Sajnos vannak határaink, de bízom abban, hogy ezeket egyre kijjebb tudjuk majd tologatni.

 
Szereted a Corsádat:-)?
Igen
 
 

uhuhu
Kedves Fórumozók!
A MOTE 2012.01.20 án fórumfrissitést hajtott végre.
Ennek köszönhetően a fórumunk biztonságosabb, feltörhetetlenebb és gyorsabb lett.
Mivel a MOTE egy hivatalos Opel Klub, és a klub pénzeit a klubtagok biztosítják,
és a fórum frissités anyagi vonzatát is a klubtagok adták össze,
így az alábbi módosítást hajtottunk végre az Új felületen:
 
A mai naptól a nem klubtag státuszú felhasználók 5db / 24óra hozzászólást tehetnek a fórumon.
 
Amennyiben kihasználtad a 24órás limitet, akkor aznap már nem készíthetsz több hozzászólást a fórumon.
Tehát legközelebb akkor tudsz hozzászólni, ha letelik a 24 óra az ötödiktől számítva
A MOTE klubtagok, illetve a MOTE testvérklubjainak a klubtagjai továbbra is
korlátlanul használhatják a fórumot!
A döntés azért jött létre, mert megpróbáljuk az értelmes, az Opel autókat szerető embereket bevonzani a klubba, illetve a fórum életébe,
Az ingyenszervizre idejáró felhasználóktól meg megpróbálunk elköszönni...
Fontos:! Ne regisztrálj 10 felhasználót, azért hogy többet tudj fórumozni. A fórum a klubé, ha kevésnek tartod a 5db / 24óra hozzászólást, lépj be a klubba,
és korlátlanul tudod használni a fórumot...
 
Megértéseteket köszöni:
A MOTE vezetősége

Gepard
Készült: 2011-06-04
Sziasztok!
Szeretném megkérni az összes új, és régi klubtagot, hogy nézze át a regisztrációnál megadott adatait, mert hatalmas hiányosságokat tapasztalok.
Ha valaki lakóhelyet váltott akkor neki még fontosabb a pontosítás, mert a régi címére fog menni a kártya.
A minap derült ki, 12 tagsági kártya postázása során, hogy csak 8 ember adott meg pontos adatokat. Olyan is van aki már 5 éve klubtag, és még mindig nem teljesek az adatai.
Aki nem ad meg pontos adatokat az utána ne csodálkozzon, hogy nem kapja meg a kártyáját időben!
Ha nem megy a javítás, vagy a pótlás akkor tessék szólni valamelyik adminnak, vagy moderátornak, ők tudnak módosítani!
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Gepard

forumadmin
Tisztelt Ügyfeleink!
 
Szeretnénk értesíteni minden kedves ügyfelünket, hogy 2011. május 19.-én (csütörtökön) 20:00-tól szerverünkön szoftveres és hardveres frissítést és fejlesztést végzünk, mely érinti az összes szolgáltatásunkat.
 
A karbantartás ideje alatt weboldaluk nem lesz elérhető, sem FTP-n, sem interneten keresztül. Ezenkívül a levelezés sem lesz elérhető.
 
A karbantartás várható időtartama 4 óra.
 
Fontos megjegyeznünk, hogy adataikra fokozottan figyelünk, tehát nem fog az oldaluk elveszni.
A karbantartás befejezésével újra elérhető lesz minden szolgáltatásunk az Önök számára.
 
Kérjük, hogy legyenek türelemmel a karbantartás alatt, igyekszünk minél hamarabb befejezni a karbantartást.
Megértésüket előre is köszönjük!
 
Üdvözlettel: Support csapat
 

Atommanó
Na a várva várt árak:
 
 
Nyuszi - 4 db (4 ágyasok) csak ágy, semmi flanc... ára klubtagoknak: 3.000/éj nem klubtagoknak: 3.500/éj

 
Őzike - 10 db (2 ágyasok) tusolóval a szobában (ami a kép bal sarkában lenne (nem külön helység, egy zuhanytálca+egy mosdó)... ára klubtagoknak: 4.500/éj nem klubtagoknak: 5.000/éj

 
Mókus - 10 db (3 ágyasok) szimpla faház mosdóval ( wc, tusoló kint a közösben)... ára klubtagoknak 4.000/éj, nem klubtagoknak 4.500/éj

 
Fecske - 5 db (2 ágyas) és 2 db (3 ágyas) egy nagy faházban, (van egy kis leülős rész is az előtérben) ára klubtagoknak 3.500/éj, nem klubtagoknak 4.000/éj

 
Adott még egy üdülőház:
Róka: 1 db (2 személyes kanapé kint, és egy 3 ágyas szoba a hálórészben, kőház, tusoló, wc ára klubtagoknak 5.000/éj, nem klubtagnak 6.000/éj
 
 
Sátrazási lehetőség klubtagoknak 2.000/éj, nem klubtagnak 2.500/éj
 
Napi jegy, ez a sima strandbelépő!, aki ez után is szeretne maradni annak minimum a sátras 1 éjszakás jegyet kell vennie...ha nem alszik ott akkor is...
 
Gyerekkedvezmény az a 410 HUF/éj/gyerek (18 év alatt) IFA mentességet élvez.
 
Valamennyi ár magában foglalja a strandbelépő árát is, az idegenforgalmi adót, és a gépjárművel való behajtást a kemping területére!
A korábbiakhoz képest a programon annyi változtatás van, hogy péntek este éjfélig van buli, szombaton a megszokottak szerint hajnalig, tekintettel arra, hogy a faházak igen közel helyezkednek el a buli helyszínéhez! Ezt vegyétek figyelembe légy szíves!!!
 
Foglalni hétfőtől tudtok a megadott email címen, és bankszámlaszámra történő utalással. A pénz beérkezése után lesz fix a foglalás!
Június 10-ig csak két éjszakás foglalásokat tudunk visszaigazolni, az 1 éjszakásokat csak utána!!!!
Csak komplett faházak foglalhatók egyben!!!

mackosajt
A Magyar Vöröskereszt felhívása a Japánban pusztító földrengés áldozatainak megsegítésére!
 
A Magyar Vöröskereszt segélyakciót hirdet a Japánban pusztított földrengés áldozatainak megsegítéséért.
A gyűjtésből befolyó pénzt, az alapellátás és az alapvető szolgáltatások biztosítására fordítja a szervezet,
idetartozik az élelmiszer- és vízellátás, a szennyvízkezelés, tisztálkodási eszközök,
valamint az egészségügyi ellátás biztosítása a japán földrengés bajbajutottjai számára.
 
A Magyar Vöröskereszt a pénzadományokat az alábbi számlaszámára várja:
 
Belföldi átutalás esetén:
 
K&H Bank 10405004-00026548-00000009
 
(A közlemény rovatban mindenképpen kérjük feltüntetni:JAPÁN)
 
Nemzetközi átutalás (Magyarországon kívülről érkező adomány) esetén:
 
IBAN: HU32 1040 5004 0002 6548 0000 0009
 
SWIFT kód: OKHBHUHB
 
(A közlemény rovatban mindenképpen kérjük feltüntetni: JAPÁN)
 
 
Kérünk minden kedves klubtagunkat, fórumozónkat és látogatónkat, hogy lehetőségeihez mérten segítsen a bajbajutottakon!
Köszönjük!
 

mackosajt
Segít a guruló társadalom!
Az Alfa Amore kezdeményezésében jótékonysági autós találkozóra kerül sor, a vörösiszap-károsultak megsegítése céljából.
Hivatalos sajtóközlemény:
Segítsünk együtt a vörösiszap-károsultakon! Gyertek el október utolsó vasárnapján a Kincsem Parkba és mutassuk meg együtt, hogy a bajban is össze tudunk fogni!
Október 31-én a Kincsem Parkban ott lesz mindenki, aki számít az utakon!
Devecsert, Kolontárt elmosta a vörösiszap, emberek ezrei lettek hajléktalanok és kerültek a reménytelenség küszöbére. Soha nem akarnak visszaköltözni... Te sem akarnál... Ők egyelőre kilátástalannak látják a holnapot. Egyvalamit tudnak csak biztosan, hogy ahol eddig éltek, az nem létezik többé.

 
Mi - a Novitá Forrásvíz gyártója, az AlfaAmore.hu és a Kincsem Park - úgy gondoltuk, hogy segítünk abban, hogy azok az emberek, akik pár perc alatt elvesztették otthonukat, ha a holnapba néznek, ne a kilátástalan jövőt lássák. Mutassuk meg, hogy össze tudunk fogni, és - lehetőségeinkhez mérten - segíteni tudunk.
Ezúton meghívunk minden közlekedőt, egyénileg, vagy akár klub, egyesület, közösség formában - legyen akár, autós, motoros, buszos, teherautós, kerékpáros... -, hogy október 31-én vasárnap jöjjön el járművével együtt a Kincsem Parkba!
Reggel 9 órakor nyitjuk a kapukat, 12 órakor pedig kezdődnek a futamok a lóversenypályán. Előtte, közben, utána folyamatosan lehet majd adományozó karszalagokat vásárolni. Minden karszalag 1000 forintba kerül majd, amelynek az árával Te már támogatóvá váltál. A karszalag emlékül szolgál Neked, hogy amikor ránézel, tudd, hogy Te is segítettél, tettél valamit párezer ember jövőjéért. Mindenki annyi karszalagot vásárol, amennyit szeretne!
Azt a három embert, aki a legtöbb karszalagot vásárolta, elvisszük magunkkal, hogy együtt adjuk át az összegyűjtött pénzt az érintett önkormányzatoknak. Ők testközelből fogják megtapasztalni, hogy mit is jelent az a karszalag a kezén.
1000 forint... körülbelül 2,5 liter üzemanyag. Neked csak pár kilométer, viszont másnak most ez is segítség.
Ezúton szeretnénk megkérni minden kedves tagunkat, barátunkat, ismerősünket és olvasónkat, hogy aki teheti, részvételével és karszalagok vásárlásával lehetősége szerint támogassa ezt a kezdeményezést!
Köszönettel,
A MOTE csapata
A rendezvénnyel kapcsolatban bővebb információ itt olvasható.

forumadmin
2,0 literes 8 szelepes SOHC I4 - 115 LE (85 kW) (1990-1997) ( C20NE )
2.0 literes, 16 szelepes DOHC I4 - 150 LE (110 kW) (1990-1995) ( C20XE)
2.0 literes, 16 szelepes DOHC "Ecotec" I4 - 136 LE (100 kW) (1995-1997) ( X20XEV )
2.0 literes, 16 szelepes DOHC turbófeltöltéses I4 - 204 LE (150 kW) (201 LE) (1992-1997) ( C20LET )
2,5 literes, 24 szelepes DOHC "Ecotec" V6 - 170 LE (125 kW) (1993-1997) ( C25XE ) '94-'96-ban, ( X25XE ) '97

 
Táblázat forrás: opel-magazin.hu
C20NE motor
2 literes, 8 szelepes, katalizátoros konstrukció. A Calibrába szerelt motorok közül az egyik legmegbízhatóbb, ez az Opel '80-as években gyártott egyik sikermotorja. A nyomatékgörbéje alapján is látható, hogy az alsó fordulatszám tartományban már le is adja a max. nyomatékát, tehát takarékos üzemben is kellő lendülettel lehet vele közlekedni. A szelepek számából és a vezérlés módjából adódóan nem kifejezetten pörgős motor. A keverékképzéshez levegőmennyiségmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát. Még nem használ kopogásérzékelőt az oktánszámfüggő előgyújtás állításhoz, ezért 98-as benzin esetén át kell állítani az oktánszám választót. A hengerfej kialakításából és szelepek élhelyezkedéséből adódóan vezérműszíj szakadás esetén a dugattyúk nem ütik meg a szelepeket.
 

 
C20XE motor
2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, amely a Kadett E GSi-ben debütált a '80-as évek második felében. Mai szemmel is már nagy teljesítményű, pörgős motornak számít. A C20NE "testvéréhez" képest már 2 vezérműtengely vezérli a hengerenkénti 4 szelepet. Ez a fajta megoldás azt eredményezi, hogy az alsó tartományban veszít a teljes nyomatékából a motor, hiszen a szelepvezérlés inkább a magasabb fordulatszámon leadott nagy teljesítményhez lett optimalizálva. Másrészt a beeresztő-és kipufogó szelepek külön-külön történő vezérlése további lehetőségeket rejt a teljesítménynövelésre, bár a motor gyárilag is "ki van hegyezve". Ehhez képest a szelepek számából adódóan optimálisabban oldja meg a motor töltését és a gázcserét, így a fogyasztása is takarékosabb, mint a 8 szelepes változaté! A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát, mely hengerenkénti leömlőn keresztül távozik. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi, erre utal a motortérben lévö SFI (Sequential Fuel Injection) felirat. 1993 előtt a gyújtás elosztófedél segítségével, később DIS gyújtás vezérléssel lett kialakítva, amihez 2.8-as Motronic motorvezérlő elektronika verzió tartozott.
 

 
X20XEV motor
2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, amely 1994-töl került a Calibra motorpalettájára, mint az Opel 2 literes motorok új (Ecotec), a magasabb környezetvédelmi normáknak is megfelelő változata. A motor káros-anyag kibocsátását egyrészt az AGR szelep beiktatásával csökkentették, mely a kipufogó gáz újrahasznosítását (égetését) szolgálja úgy, hogy visszavezeti a szívósorba. Sajnos emiatt gyakoribb hiba pl. a fojtószelepház beszennyeződése. Másrészt a motor lehetőségeihez képest "fojtott" lett, így a teljesítmény egy része is fel lett áldozva a környezetvédelem oltárán. Ehhez képest viszont egy kiegyensúlyozottabb nyomatékot kapunk, már az alsó fordulatszám tartománytól. Felépítésében hasonló a C20XE-hez, de inkább egy EU-konform utcai motort testesít meg, követve az Opel kevésbé teljesítmény orientált motorépítési terveit. Fogyasztása is takarékosabb, bár nem számottevő mértékben. A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi, Simtec 56.1 vezérlőelektronika segítségével.

 
C20LET motor
2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, turbó feltöltéssel. A C20XE alapjaira épült motor a paletta legerősebb motorja, egy igazi sprinter. A féltöltésből adódóan a legkönnyebben tuningolható, a töltőnyomás növelésével és nagyobb levegőhűtő beépítésével. A szervizperiódusok betartásával elérhető, hogy mind a feltöltő, mind a 4x4 hajtás megbízhatóan működjön, de ez költségigényes. Emiatt sok hazánkba került Calibra Turbo problémás pontja lehet az összkerék hajtás vagy a széthajtott turbo. Használata során külön figyelemmel kell lenni arra, hogy a leömlőcsonkhoz illesztett feltöltő óriási hőhatásnak van kitéve, ezért a motort a leállítása előtt (különösen nagy igénybevétel után) előbb járassuk, hogy a turbó visszahűlhessen. A hajtáslánc védelmében 1. sebességi fokozatban ~0.3 bar a maximális turbó nyomás. A többi fokozatban külön chip vezérli a fordulatszámnak megfelelő töltőnyomást. A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát, mely hengerenkénti leömlőn keresztül távozik. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi. Az összkerék hajtáshoz kardántengelyen keresztül egy osztómű biztosítja az átvitelt az első és hátsó tengelyek között.

 
C25XE / X25XE motor
2.5 literes, 24 szelepes, V építésű 6 hengeres konstrukció. 1993-ban került kifejlesztésre és akkor "prémium" motorként az 1994-es modellévben már találkozhatunk is vele. A motor készítését a Calibra DTM-ben (Német Túraautó Bajnokság) történő 1994-es debütálása is indokolta, ahol erősen átépített, kb. 400 lóerős változata állt rajthoz, felváltva az Opel Omega 3000 EVO 500-as elődjét. Bár a DTM-ben az elsö pár év nem hozott átütö sikereket, az utcai változat nagy érdeklődésnek örvendett. A viszonylag alacsony fogyasztású, igazán nyomatékos erőforrás egyenletes, csendes működésével, dögös V6 hangjával hasonlóan robosztus és elnyűhetetlen konstrukciónak bizonyult, mint 2 literes 8 szelepes "kistestvére". A motor nincs kihegyezve, megfelelő karbantartással a világ végére is elvisz. A "teli motortér" effektus miatt nehezebben szerelhető társainál, ezért más motorok esetén karnyújtásra lévő alkatrészeket itt komoly előmunkálatok után lehet csak cserélni. 1995-ben megjelenik az Ecotec változata, X25XE motorkóddal, de változatlan teljesítménnyel. A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi, Motronic 2.8 vezérlőelektronika segítségével.

 
 
Írta anno: Zorro (2005)
Forrás: volt calibrainfo.hu
 

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 215 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.