Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Elsõ pillantásra egy családi autónak tûnik, de emellett olyan gyors, mint egy Ferrari. A Lotus Omega teljesítménye még a mai napig is hihetetlen. A GM-leányvállalata a Lotus (GB) az Omega 3000 24V-et alapjaiban újjáépítette, és egy teljesen új autót hozott létre. A motor térfogatát 3600cm3 -ra növelte, és felspécizte két Gartett T25 turbófeltöltővel. Az eredmény 377 Le, és egy maximális 577Nm nyomatékot nyújtó személygépkocsi. Mindezt 4200-as fordulatnál szolgáltatja. A szériaváltóba még egy 6 sebességet is beszúrtak (ZF). A futómû és a fék (AP-racing), az aerodinamikán is finomítottak. A futóművet a tesztelések során kiválónak minősítették.

Függetlenül a kemény beállítástól, a rugózást lágynak találták. Az autó úttartását a MÁV vasúti szerelvényeihez hasonlíthatnánk. Az elegáns belső kialakítás, mint a Conolly -bőr belsõ is az extra kialakítás része. A fékek is minden kétséget szerte szétfoszlatnak, olyan működés közben, mintha belecsapódnánk egy láthatatlan falba. A kocsi külsejét extrém spoilerek díszítik, szoknya, és szárny stb. stb. A 17-es alufelni 235/40 ZR 17 elõl 265/40 ZR 17 hátul.

Az autó árát 125000 DM-ban határozták meg, amely reális volt, mégsem nyíltak meg a pénztárcák. Talán még akad egy-két izmos adat,
ami meg tudna minket győzni.
0-100ra 5.3s
0-200ra 18.3s
ez a Porsche Turbo, és A Ferrari Testarossa adataival egyezik. A motor nyomatéka, 570 Nm, ez brutális erőt fejt ki.
A gyorsulása 230 kmh- ról 260 kmh- ra, megfelel egy normál 3000-es Omega gyorsulásának 130 kmh-ról, 170kmh-ra
A végsebessége 283 km óra felett van, de a gép itt leszabályoz, és nem enged minket tovább.
Ezzel az Omegával, már a motorosokat is könnyedén lehet büntetni. Minden tiszteletünk a Lotus-é, hogy egy ilyen földi csodát hozott a világra!


forrás: www.gsi.hu
Opel EVO Club
Hans Pankalla
Az Autopult által készített cikket itt olvashatod el.
 
UI: Klubunkban jelenleg (2016) 2db Lotus Omega van. 

forumadmin
De nagy sikert nem hozott. Opelék balszerencséjére 1993-ban jött egy szabály a túrakocsi bajnokság részvételét illetően, hogy legalább 500 darab legyen legyártva ebből a típusból, így 1994-tõl már a Calibra versenyzett az EVO helyett! Az Opel nem bírta elfogadni ezt az anyagi bukfencet, így megalkotta az EVO 500-at. Ebből a szériából utcai, és versenyváltozatot hoztak ki. A verseny változat, nem felelt meg a DTM-nek, (Német túrakocsi bajnokság), csak az STT-nek (speciális túraautó bajnokság) 510 Le és 320km/h végsebesség! Olyan jól sikerült, hogy 1996-ban meg is nyerték, és elnyerte a legjobb autó címet!

Az utcai EVO 500 jellemzői: Kiszélesített sárvédők, széles nyomtáv, hátsó kivágott kerékdobok,
a szélesített küszöbök, az állítható első spoilerek, a többletsúly, és a sebességfüggő hidraulika által irányított hátsószárny. Motorja 3 literes (24V), 18-as felnik 235-ös gumival. A magas megbízhatóság érdekében az utcai verzióban a motorteljesítmény, csak mérséklettel lett emelve, ellentétben a verseny verzióval, amely 500 Le felett teljesített. Ez a mérsékelt teljesítmény 230Le volt!

A versenysportból levezetve ezen autó példa nélküli jó aerodinamikával, és stabilitással komoly sebességet ért el. A gázpedálra spontán reagál, szükség esetén villámgyorsan vált a magasabb fordulatszámra. Az autó futóműve is fantasztikus.
A ténylegesen elért sebességet a vezető határozta meg az út, és közlekedési szituációk figyelembevételével. Volt aki 270-280 Kmh-t elért a kritikus fordulatszám elérése nélkül. A kocsi magas sebességeknél is stabilan az úton marad. Ragad az útra, és az ember száraz kézzel fogja a kormányt, egészen nyugodtan.
Az egészen sportos építés ellenére az autók mindennapi használatra is teljesen alkalmasak, és üzembiztosak. Az autó országúti üzemben 9 liter benzinnel elment. A városban 11-13L/100km fogyasztás érhetö el. A motor 220kmh-ig nem hallható, a szélellenállás hangja alacsony. A fékhatás sokkal erősebb a hagyományos utcai autókénál. Az ára, felszereltségtől függött. Kb. 100000 DM-tól indult.
Feltehetőleg ma már nincsen EVO 500 a forgalomban. Egyedül gyűjtőknél található meg, ahol a tulajdonos a gyári állapot fenntartására törekszik.
forrás: www.gsi.hu
Opel EVO Club
Hans Pankalla

forumadmin
A két nagyobb teljesítményű motor, a szintén 1,6 literes, de 80 lóerős S és az 1,9-es, 90 lovas S motorok a kézi váltón felül három fokozatú automatikus váltóval is kaphatók voltak. A leggyengébb változat 17, az erősebbek 14 illetve 13 másodperc alatt gyorsultak 100-ra, végsebességük 154-164-170 km/h volt. Akinek végre sikerült az ízlésének megfelelõ motort és váltót találnia, annak már csak a felszereltség kiválasztása volt hátra. Az alapváltozatot semmilyen betű se jelölte, ennek megfelelően igencsak puritán volt az utastere.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5234-/
A műszeregységből hiányzott az időmérő óra - noha a helye megvolt -, igaz a gyári anyag kiemelte, hogy az autó állítható első ülésekkel, és a hátul utazóknak kapaszkodókkal kedveskedik. Ez után következett az L szint, ami már megjelenésében is eltért az alapváltozatoktól. A kerekeket már dísztárcsák ékesítik, a kerékkivágások körül díszlécek találhatók, a lökhárítót bakok védik, és a kipufogóvég krómozott. Az utastérben az órán felül szivargyújtó és hamutartó is található, az utastér szellőzését pedig nagyban javítják az immár kihajtható hátsó oldalablakok. Sportos vezetők számára kínálták az SR felszereltséget, mely az L szinten felül halogén lámpákkal, dupla kipufogóvéggel, oldalsó díszcsíkokkal és fekete hűtőráccsal rendelkezett.

Felár ellenében a motorháztetőt is a karosszéria színétől függetlenül feketére fényezték. Belül egyedi kormánykerék, fordulatszámmérő, és a középkonzolon három kiegészítő műszer - ampermérő, időmérő óra, olajnyomás - teremtett sportos hangulatot.

Az emelt szintű kényelemről a lábbal működtethető ablakmosóhoz tartozó automatikus törlési funkció. 1972-ben bővült a kínálat, ekkor mutatták be az 1,2 literes S motort, mely 60 lóerős teljesítményével a kínálat alját jelentette. A 8 lóerővel erősebb 1,6-oshoz képest mindössze 300 márkával volt olcsóbb a kis motor, 100-ra mindössze 1 másodperccel tovább tartott a gyorsulás, igaz a kis motor szuperbenzint, és nem normált igényelt. Ennek az lett az eredménye, hogy hosszú távon semmi különbség nem volt a fenntartási költségekben, így az 1,2-es nem lett valami népszerű.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5243-/
1974-ben újabb erőforrással bővült a Manta motorpalettája, melynek neve érdekes módon egy másik Opel típusból származik. A GT/E változat az Opel vezetőségének reményei szerint a GT gyártásának leállítása után hagyott ûrt töltötte be. Az autó körül nem csaptak nagy hírverést, az igazat megvallva inkább titkolták a megjelenését, egyszerűen elkezdték forgalmazni. A helyzet megértéséhez meg kell jegyezni, hogy 1974-ben vagyunk, az olajválság következtében mindenki takarékos autókat követel, Németországban ekkor autómentes vasárnapokat tartanak az üzemanyagok felhasználásának mérséklése miatt. Ha valaki ilyenkor nagy hírveréssel beharangozva dob piacra egy sportos modellt, az elég hamar támadások össztüzébe kerül - jól tudták ezt az Opel felelősei is, hiszen ezért nem állították ki az autót a Frankfurti Szalonon.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5242-/

A GT/E - mint arra a név is utal - befecskendezős motorral rendelkezett, a 105 lóerős négyhengeres csak 4 fokozatú kézi kapcsolású váltóval volt kapható, 100-ra 11,5 másodperc alatt gyorsult, és 188 km/h volt a végsebessége. Hivatalosan mindig is ez a változat volt a Manta sorozat csúcsmodellje, de félhivatalosan létezett egy igazán brutális változat. A General Motors egy belgiumi tuningcég, a Transeurop közreműködésével elkészítette a hathengeres motorral szerelt Mantát, melyet TE 2800 néven hozott forgalomba, igaz nem a hivatalos Opel kereskedéseken keresztül. Az autó egyébként nem volt más, mint egy Manta karosszériába oltott Commodore.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5244-/

A soros hathengeres erőforráshoz nem nyúltak, maradt az 5200-as fordulaton 143 lóerős teljesítmény, illetve a 3600-as fordulaton 220 Nm-es nyomaték, melyet a Commodore négyfokozatú, kézi kapcsolású váltója továbbított a hátsó kerekekhez. Sportváltozatról lévén szó, a TE előre belső hűtésű tárcsafékeket és sperrdifit kapott, belül Recaro kagylóülések és bőrbevonatú kormány gondoskodott a megfelelő hangulatról. Kívülről már messziről meg lehetett ismerni a hathengeres Mantát, hiszen a 7 col széles könnyűfém felnikre szerelt 195/70 HR 13-as abroncsok nem fértek be a széria kerékjáratokba, így nagy méretű sárvédő-szélesítésekkel látták el a karosszériát. De a Manta nem csak Európában volt sikeres, az Egyesült Államokban is komoly érdeklődés övezte a modellt, olyannyira, hogy az Atlanti Óceán túlpartján adták el a legtöbbet.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5245-/

Odaát egyértelműen a forma ragadta meg a vásárlókat, hiszen az egyedüli, választható erőforrás a nálunk is kapható 1,9-es alacsony sűrítésű változata volt. A 90 helyett mindössze 78 lóerős teljesítmény volt az ára annak, hogy a négyhengeres 90 oktános benzinnel is megelégedjen. De az amerikai piac nem csak ezért volt különleges, hanem azért, mert ott a Mantát két karosszériaváltozatban is kínálták. Ha most valaki azzal jön, hogy csak egy karosszériaváltozata volt a Mantának, részben igaza van. Az Egyesült Államokban Manta Sportwagon néven forgalmazott háromajtós kombi ugyanis enyhén módosított Ascona A kombi volt, mely megkapta a 78 lovas 1,9-est, valamint az oldalsó helyzetjelző fényeket. A Manta első generációjából 1975 júliusáig majdnem félmillió darabot sikerült értékesíteni, egészen pontosan 498 553 darab hagyta el a rüsselsheimi gyár kapuját

Forrás: youngtimer.hu (anno)
Írta: Lővei Gergely -Greg-





forumadmin
Elől tárcsafék és hátul dobok, fogasrúddal kapcsolt kis meghajtó fogaskerekekkel való kormányzás, önálló első kerékfelfüggesztés voltak az autó jellemzői.

Az 5 ajtós L kombit ellátták fektethető első ülésekkel és fejtartókkal, szervesen hozzá tartozó első légterelővel, fűtött és ablaktörlővel rendelkező hátsó ablakkal. A háromajtós kis GL-t változatot felszerelték kvarcórával, ajtózsebekkel, első légterelővel, velúr belső kárpittal, zárható tanksapkával és szivargyújtóval.

Az Opel új motorok fejlesztését is választotta a Kadett számára, melyek kihasználták az új dizájn nyújtotta előnyöket. A következő évek alatt ez a program vezetett számos motorhoz, melyeknek a hengerűrtartalma 1.2-től 1.8-ig terjedt. 3998mm méretű hosszával az új modell 128mm-el rövidebb volt mint a Kadett C, de tobb belső teret kínált.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5232-/
Ahogyan az megszokott az Opelnél, három minőségi belső kárpitozás volt elérhető a Kadett D szériánál: normál, luxus, és Berlina. A sportos ízlésűek Kadettjüket meg tudták rendeltetni az SR felszereléscsomaggal, amely első és hátsó spoilereket, alacsony profilú 185/60-as radiálokat aluminium felnivel, szélesített sárhányókat, Recaro sportüléseket és további műszerezést tartalmazott. A legerősebb Kadett D a GTE volt, melyet 1983 márciusában mutattak be 115bhp-vel, 1.8 literes motorral, mely fõ jellegzetessége az elektromos üzemanyag injektálás volt, mely elérhetővé tette a 187 km/h csúcssebességet.



http://www.opelforum.hu/gallery/image/5231-/

forrás: http://www.automarken.info/modelle/opel_kadett.shtml
fordítás: Csörgő Virág



forumadmin
A kérdező Biró Gellért (Gelko), a riport 2014.02.10.-én készült
 
Mikor és hogyan született a rendezvény ötlete?
2004 közepén-végén gondolkodtuk azon, hogy kellene egy évenként megrendezésre kerülő, max 3 napos általunk szervezett Opeles rendezvény. Hatással voltak ránk a Magyar Opel Manta Club által szervezett Nemzetközi Opel találkozó és a Blitz Hits. A Magyar Veterán Opel Klub (Dedeó Gyula) és a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete (Angyal Attila) így közösen rendezte meg a legtöbb találkozót. Kiemelt meghívott partner pedig Magyar Opel Manta Club volt.
Mit vártatok a rendezvénytől?
A terv az volt, hogy a Magyarországi hivatalos Opel klubok együtt szervezzenek több korosztálynak is élvezhető találkozót.
 
Gondoltátok-e akkor, hogy ekkora hagyománya lesz a rendezvénynek?
Az elején igen. A 4.-k után nem.
 
Több évig voltál főszervezője a rendezvénynek, nehéz volt abbahagyni?
Igen is, meg nem is.
 
Milyen érzés visszagondolni a rendezvényekre?
Nosztalgiázni mindig pozitív élmény számomra.
 
Hogyan látod a rendezvényt amióta háttérbe léptél?
Mivel több találkozót is kihagytam (2009,2010,2012,2013) így, igazából nehéz nyilatkoznom.
2011-be mint résztvevő voltam. Más lett.
 
Melyik volt a kedvenc Blitz Weekend-ed?
Nehéz választani. Az első négy. Igen, még a negyedik is.
 
Ugye ott leszel a X.Hungarian Blitz Weekenden?
Igen. Tervezem, de félig OFF autóval, remélem nem baj.

forumadmin
2001 -ben jelent meg a HydroGen1 utódja a GM HydroGen3. Ez egy öt férőhelyes elsőkerék-hajtású prototípus melyek alapja az Opel Zafira "A" kompakt egyterű. 2006 másdik felében a General Motors bemutatta a HydroGen4-et az utódját.

 

Az minimálisan megemelt hátsó ülések alatt található egy 68 literes tartály melyben folyékony hidrogén van. Ez a 4,8 kg hidrogén, amely elegendő körülbelül 400 km-re. A végsebessége 160 km / h gyorsulás 0-ról 100 km / h-ra 16 másodperc.
 
 

 
 

Mindkét HydroGen3 modellből több példányban kelt el világszerte, teszt célokra. Több nagyvárosban is tesztelték, Berlin, Tokió és Washington 2001-2007 között. A terv az volt, hogy 2010 körül egy szériában gyártott hidrogénhajtású OPEL kerüljön a piacra.



2004-ben volt egy utazási rekord, közel 10.000 kilométeres távon:


 
 
 


Érdekességek:
 
Heinz-Harald Frentzen nyert vele 2005-ben a Monte Carlo Rally-n az alternatív üzemanyaggal működő járművek kategóriájában. 2005-ben Berlinben egy a bemutató projekt keretében az IKEA cég használta. a Clean Energy Partnership (CEP) társulás segítségével. Több járművek tesztelte a FedEX Tokióban és USPS - (U.S. Postal Service) Kaliforniában. Bemutatkozott Kínában és Dél-Koreában is.
 
 

forumadmin
Összesen 500 példány készül az Opel Corsa OPC Nürburgring Edition változatából. Ez lesz a valaha sorozatban gyártott legerősebb Corsa. A plusz 18 lóerőt jelentő változtatások nem merülnek ki csupán az elektronika megpiszkálásában.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/4906-/

A versenyre hangolt Corsa OPC négyhengeres, 1.6-os motorjának teljesítménye eléri a 210 lóerőt, a legnagyobb nyomaték 230-266 newtonméter közötti értékről 250-280 Nn-re nőtt. A Nürburgring Editionban a maximális érték pár másodpercig fenntartható Overboost (túlnyomás) révén érhető el.

A módosítások közé tartozik az új kipufogórendszer, ezen kívül 100 oktános benzint kell az autóba tankolni. A menetteljesítmények fényében ez talán érthető is: nulláról százra a Corsa 6,6 másodperc alatt gyorsul, a végsebesség 230 kilométer óránként.

A futóművön szintén módosítottak: az első tengelyen sperrdifferenciál veszi elejét annak, hogy túl sok lóerő menjen veszendőbe az aszfaltra rajzolt gumicsík formájában. Ehhez társul az ültetett Bilstein futómű, teljesen átalakított rugózási és csillapítási karakterisztikával, illetve az átprogramozott ESP. A biztonságos megállásról a Brembo által szállított fékrendszer gondoskodik. Ehhez hozzáigazították az ABS-rendszert is.

Az exkluzív Corsa a különleges színű fényezéséről illetve az agresszívabb orrészről ismerhető fel. Az egyedi kivitelről árulkodnak még a speciális mattszürke alufelnik és az új kipufogórendszer. Fekete-piros felirat emlékeztet a névadó Nürburgringre. A beltérben szintén Nürburgring felirat található az ülések bőrborításán.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/4905-/

A különleges kivitel közel két és félszer kerül többe, mint a fapados alap Corsa. Ráadásul most még az sem jósolható meg, hogy a drága versenybenzinből mennyit fog kérni 100 kilométeren. Már a normál Corsa OPC sem a takarékosságáról ismert. A vezetési élmény viszont garantált.

forrás: www.azauto.hu


forumadmin
Stílusos, sportos, feltűnő: három abszolút izgalmas újdonságot prezentál az Opel az idei Genfi Autószalonon ebből az egyik a karizmatikus ADAM ROCKS. Az ADAM ROCKS és az ADAM S későbbi sorozatgyártmányok előfutáraként gazdagítják és teszik attraktívabbá az ADAM-családot. A ROCKS gépteteje alatt mutatkozik be egy további újdonság: az 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Elsőként az ADAM kapja meg a háromhengerest, amely aztán fokozatosan terjed át más modellekre.
Mini-crossover maxi karizmával: az Opel ADAM ROCKS

Egyszerre vagány és karizmatikus, dögös és elbűvölő: az Opel ADAM ROCKS ügyesen ötvözi a mini-crossover kalandos természetét a nyitott autózás élvezetével. Miután bemutatkozik a 84. Genfi Autószalonon (2014. március 6-16.), besorol az ADAM, ADAM JAM, ADAM GLAM és ADAM SLAM modellcsaládba. Újabbakat fűz a személyre szabás megszámlálhatatlan lehetőségeihez, újra igazolva az ADAM felülmúlhatatlan individualitását. Tanulmányként éppen egy éve volt Genfben látható az ADAM ROCKS, és oly lelkes fogadtatásra talált, hogy az Opel új vezetése tüstént a megvalósítása mellett döntött: már nyáron kapható lesz!
A legújabb, mindössze 3,74 méter hosszú családtag a legtisztább életöröm képviselője – városban éppúgy, mint odakint a zöldben. Elektromosan hátrahúzható, széria Swing Top vászontetejével, markáns, körkörös karosszériaburkolatával és 15 milliméteres futómű-emelésével egy új piaci szegmens megnyitója az ADAM ROCKS: ez az első háromajtós, négy méternél rövidebb, városi mini-crossover. Abszolút egyéni a belseje is, külön tervezett dekorációkkal és üléskárpitokkal, amelyek csak hozzá lesznek kaphatók. Számos innovatív biztonsági- és komfortfelszerelés mellett – mint a parkolóhelyre magától bemanőverező asszisztens – természetesen nem hiányzik az Apple iOS- és Android operációs rendszerű okostelefonokat integráló, többszörösen kitüntetett IntelliLink infotainment-rendszer sem, amelynek köszönhetően az Opel ADAM a legjobban kapcsolódó kiskocsi, méghozzá különösen kedvező árért.
Az arányosan atletikus megjelenésű ROCKS hozza képbe az ADAM-család teljesen új motornemzedékét, hiszen az 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo hajtja. A modern, kompakt motor új standardot állít fel a háromhengereseknél: 115 lóerős, 166 newtonméter nyomatékát már alacsony fordulatszámon leadja, és rendkívül takarékos, csupán 4,3 litert fogyaszt (a VO [EG] Nr. 715/2007 szerint, ideiglenes adat). Szintén új manuális, hatfokozatú sebességváltója nagyon könnyen és gyorsan kapcsolható.

„A ROCKS új területet nyit meg az ADAM előtt“, mondta az Opel igazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. „Utánozhatatlanul egyesíti a crossoverek magabiztos fellépését a nyitott autózás vonzerejével. Akárcsak a többi Opel ADAM, a ROCKS is az személyre szabhatóság jegyében született, alig akad két egyforma példány. Abban is igazi ADAM a ROCKS, hogy a kiskocsik közül a legjobban kapcsolódik okostelefonhoz, rengeteg innovációval. Mindehhez modern motor és kiváló sebességváltó járul. Csapatunk a szinte lehetetlent valósította meg: az ADAM ROCKS éppen tizenkét hónap alatt érett tanulmányból sorozatgyártmánnyá. Ez a 2014-es Genfi Autószalon egyik abszolút csúcspontja!“
 
Egyéni design, kalandos karakterrel
Az ADAM ROCKS inspirálója a városi parkour-sportoló, aki a saját, különös módján használja akadálypályának az életterét. Az innen inspirálódó egyedi karosszéria-design új piaci területet nyit meg az ADAM előtt – a háromajtós városi mini-crossoverét. Hiszen a vele összehasonlítható legkisebb autótípus is kerek 40 centivel rövidebb! A városban és odakint a szabadban egyaránt megnyilvánuló személyes szabadságot a markáns küllem, a magasabb profil és az erőteljes formák jelképezik. Szakít a hagyományokkal a bármikor kinyitható Swing Top vászontető is.
Döntő szerepet játszik az ADAM ROCKS határozott karakterében a 15 milliméterrel megemelt futómű, amely nagyobb szabad magasságot és erőteljes, férfias kiállást eredményez. Sok alkatrészét módosították, például a csillapítókat, a rugókat, a hátsó felfüggesztést és a direktebb kormányt. Jól illik mindehhez az ADAM ROCKS szériában 17‑, opcióként 18 colos könnyűfém kereke. Különlegesség, hogy a felnit „Wild“ („Erdei vad”) designnal és különféle színekkel lehet személyre szabni – ezek kizárólag e modellhez elérhetők.
Az antracit-színű védőburkolatot körben rászabták az ADAM ROCKS karosszériájára, kiemelve robusztus jellegét. Befoglalja a szembeötlő hűtőmaszkot és a márkára jellemző, krómozott keresztlécet is. Kontrasztot matt krómozás képez a ködlámpák bumeráng-motívumán, az irányjelzőkön, a ködzárófénynél és a tolatólámpánál. Ugyanígy széria a LED-es nappali menetfény és hátsó lámpa. Ezüstös első-hátsó alvázvédő-lemez és markáns, krómozott kipufogóvég teszi teljessé a képet.

Személyre szabhatóság dolgában egyáltalán nem marad el testvéreitől az ADAM ROCKS. Teteje „lebeg” a karosszéria fölött, akárcsak az ADAM JAM, az ADAM GLAM és az ADAM SLAM esetében, úgyhogy más színű lehet a tető, mint a többi rész. Újdonság az ADAM ROCKS néhány színárnyalata, mint az élénk sárga „Goldbusters“. A színkombinációs fényezéshez összesen 18 karosszéria- és hat tetőszín közül lehet választani.
 
Nyitott tetővel városban és azon kívül

Az ADAM ROCKS individualitással ötvözi a nyitott autózás élvezetét. Széria vászon-harmonikateteje pillanat alatt varázsolja kabrióvá: a mennyezet első részén található gomb megnyomására öt másodperc alatt hátrasiklik a C-oszlop elé. Már csak az égbolt a határ, anélkül, hogy ez a funkcionalitás vagy a karosszériamerevség rovására menne. A poggyászteret éppúgy nem érinti, mint a csomagtartó térfogatát.
A tető három rétege, amelyek közül a középső neoprénből készül, optimális zajszigetelő, időjárásálló és nagyon hosszú élettartamú. Az ADAM ROCKS vásárlója háromféle szín, a fekete, s sötétbarna (Sweet Coffee) és a világosbarna (Light Oak) közül választhat, amelyek kombinálhatók a fém tetőrész lehetséges színeivel.
 
Modern utastér, verhetetlen online-kapcsolat

Rögtön megragad az ADAM ROCKS belsejének egyénisége. Két külön felszerelést terveztek hozzá, egyedi műszerfallal, illetve az ülések és az ajtóborítások új színével. Egyikük a tavaly bemutatott ADAM ROCKS Concept öröksége: az ülés és az ajtókárpit mogyorószínű Morrocana szövethuzatát ugyanilyen árnyaltú bőr kormánykerék és váltógomb, illetve barátságos „Surf“ dekorációs minta egészíti ki. A „Coffee Bean“ design kék díszvarrásai pedig kontrasztban állnak a sötétkék üléskárpittal és a fekete enteriőrrel. Ezeken túlmenően persze a ROCKS utasteréhez is kapható minden testre szabási tétel az ADAM-család kínálatából.
Persze nem hiányozhat az ADAM ROCKS felszereléséből az Opel díjnyertes IntelliLink rendszere sem, a modern kapcsolódási lehetőségekkel és alkalmazásokkal. Kompatibilis a legújabb Android- és Apple iOS-készülékekkel, a telefonálást és az audiostreaminget USB és Bluetooth szolgálja, elsőrangú kép- és hangminőségről nagyfelbontású, hétcolos, színes érintőképernyő és hét hangszóró gondoskodik. A BringGo navigációs alkalmazás éppúgy elérhető, mint a rádiózáshoz a Stitcher és a Tune-In. Az Apple iOS-készülékekkel használható a Siri Eyes Free hangvezérlés is, amellyel beolvashatunk vagy diktálhatunk szöveges üzeneteket, miközben szemünk az úton, kezünk a volánon marad. Az IntelliLink nemcsak egyszerűen és biztosan kezelhető, de kedvező árú is, és jóvoltából a ROCKS éppúgy a legjobban kapcsolódó kiskocsik közé tartozik, mint a család többi tagja.
 
115 lóerős energiabomba: teljesen új 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo
Az Opel teljesen új motorgenerációjából az 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo az ADAM ROCKS gépteteje alatt veszi fel a munkát. Az egyliteres benzines turbó kiemelkedő a háromhengeresek között: zaja és rezgése mind közül a legcsekélyebb, érezhetően jobb nem egy négyhengeresénél is. 166 newtonméteres nyomatékát már alacsony fordulatszámon, 1800/perctől leadja. A kompakt, teljesen alumíniumépítésű gép optimális hatásfoka olyan korszerű megoldásoknak köszönhető, mint a nagynyomású közvetlen befecskendezés, a változó szelepvezérlés, az igény szerint dolgozó vízpumpa, vagy a szimpla beömlésű turbófeltöltőt tápláló integrált kipufogócsonk. Széria a benzintakarékos Start/Stop. Az új 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo két teljesítménylépcsője a 66 kW/90 LE és a 85 kW/115 LE. Fogyasztása akár 4,3 literre is lesüllyed (a VO [EG] Nr. 715/2007 szerint, ideiglenes adat), ami rekord a benzinesek között. Választható még az ADAM portfóliójából a négyhengeres, 1,2 literes (51 kW/70 LE, 115 Nm), illetve 1,4 literes (64 kW/87 LE vagy 74 kW/100 LE, mindkettő 130 Nm) szívómotor.
Nem csupán az ADAM ROCKS motorja ünnepel premiert, hanem a sebességváltója is. Az egyliteres, közvetlen benzinbefecskendezésű turbó mindkét teljesítményváltozatához teljesen új, kompakt, hatfokozatú váltómű csatlakozik. Tervezői különös figyelmet szenteltek a fogyasztást csökkentő kis súrlódásnak és a kategória legjobb kapcsolási érzésének: komfortos és sima, gyors és precíz a váltás.
Az ADAM ROCKS premiere a Genfi Autószalonon lesz, majd az árak tavaszi nyilvánosságra hozását követően meg lehet rendelni az új kisautót. Sorozatgyártását augusztusban kezdi az eisenachi gyár.
 
Trendi és sportos: az Opel ADAM S

A ROCKS azonban még messze nem zárja le az ADAM sokrétűségét: a hamarosan gyártásba kerülő ADAM S árulja el, milyen lehet a család új, energikus sportautója. Teljesítményről, húzós nyomatékról és élénk reakcióiról olyan elemek gondoskodnak, mint a 110 kW/150 lóerős 1.4 Turbo ECOTEC motor, a sportosan hangolt futómű és az OPC fékberendezés. A turbóerő 200 km/órás csúcssebességig repíti a markáns kis életstílus autót. Kirobbanó energiáját a feltűnő „Red ʼn Roll” stílus sejteti. A vezető és az első utas nagyszerűen támasztó Recaro-Performance ülésben foglal helyet. Az okostelefonos kapcsolódásról természetesen nem kell lemondani az ADAM-család sportolójában sem, hiszen kívánságra ebben is benne van az IntelliLink.
Turbómotorral cikázik a városban

Az 1.4 Turbo ECOTEC motor 110 kW/150 lóerős, fajlagos teljesítménye tehát meghaladja a literenként száz lóerőt. Alapja az ADAM 1,4-literes négyhengerese, de ezt a nagyteljesítményű turbót kimondottan ADAM S részére fejlesztették. Teljesítménye ötven-, sőt a 220 newtonméteres nyomatékmaximuma hetven százalékkal haladja meg a szívó-változatét. Hatfokozatú sebességváltóval kombinálva 220 km/órás csúcssebességet tesz lehetővé.
Az ADAM S 1,4 literes turbómotorja természetesen nem nélkülözi a Start/Stop-technikát, és már ma teljesíti a jövőbeli Euro-6 kipufogószabványt. Variálható vezérlést kettős fázisállítás tesz lehetővé, a turbó egybeépítése a leömlőcsővel pedig csökkenti a súlyt és a beépítési méreteket. További súlynyereséget hoz a szürke öntvény motorblokk üreges erősítő struktúrája, az üregesre öntött két vezértengely és a műanyag szívócső.
A sportos viselkedés a külön az ADAM S modellhez kifejlesztett Performance-futómű és a direkt áttételű kormányzás érdeme. A genfi Opel-standon kiállított modell nem rejtegeti kiváló lassítási képességét sem: az elöl 16-, hátul 15 colos OPC ‚S‘ tárcsákat vörösre festett nyergek fogják satuba. A 18 colos felnikre 225/35 R 18 méretű gumikat szerelnek.
 
Feltűnő ‚Red ’n Roll‘ design

A Genfi Autószalonon bemutatott ADAM S érzékelteti, mit várhatnak az Opel vásárlói a későbbi szériamodelltől: a vörös karosszériával kontrasztot képező fekete tető markáns spoilerbe fut ki, a márkaemblémás hűtőmaszk és a tükörházak karbonhatásúak. Spoilerszegélyű első kötény, karakteres küszöb és hátsó lökhárító, illetve feltűnő kipufogóvég teszi teljessé a képet.
A vezető és az első utas bőr- vagy Morrocana kárpitozású Recaro Performance ülésen foglalhat helyet. Belül is érvényesülnek az ADAM S részére fenntartott ‚Red ʼn Roll‘ designmotívumok – a bőr csomagban vörös kormány, váltógomb és kézifék-fogantyú van, a műszerfalat és az ajtókat piros és fehér fény világítja meg. Ezekhez sok finom részlet járul.
Az ADAM S továbbá színezett üvegeket, LED-es menetfényt és hátsó lámpát, klímaautomatát, és IntelliLink infotainment-rendszert kínál, modern kapcsolódási lehetőségekkel és alkalmazásokkal. Kompatibilis a legújabb Android- és Apple iOS készülékekkel, a telefonálást és az audiostreaminget USB és Bluetooth szolgálja, a kiváló kép- és hangminőséget pedig a hétcolos, színes érintőképernyő, illetve a hét hangszóró. A BringGo navigátor éppúgy hozzá tartozik, mint a Stitcher és Tune-In rádiós alkalmazás. Apple iOS készülékkel használható a Siri Eyes Free hagvezérlés is – e biztonságosan és egyszerűen használható rendszer jóvoltából az ADAM a legjobban kapcsolódó kisautó.

 
 
 

forumadmin
Az 1.6 CDTI (100 kW/136 LE) máris kapható a négy- és ötajtós Astrához, valamint a Sports Tourerhez. A Genfi Autószalonon mutatkozik be a 81 kW/110 LE teljesítményű változat, mindössze 97 g/km CO2-vel. Tökéletesített, kis súrlódású, hatfokozatú sebességváltó fokozza a kényelmet és a hatékonyságot
A Zafira Tourerben debütált, most pedig az Opel modellpalettájának szívében gondoskodik erőteljes, de mindenekelőtt tiszta hajtásról az új 1.6 CDTI „suttogó dízel”, amelynek 100 kW/136 LE teljesítményű és 320 newtonméter nyomatékú kivitele máris kapható az Astra nagy volumenű négy- és ötajtós, valamint Sports Tourer modelljeihez. Erőssége, a példás teljesítményadatok és a minimális zajkeltés mellett, a 100 kilométerenként csupán 3,9 literes fogyasztás. Még takarékosabb és tisztább a turbódízel 81 kW/110 LE-s változata, amely a 84. Genfi Autószalonon (2014. március 6-16.) ünnepli premierjét. Az új dízelmotor megelégszik százon 3,7 liter gázolajjal, a CO2-kibocsátást pedig lenyomja a bűvös határ alá, 97 gramm per kilométerre.
„Összeillik volumenmodellünk, az Astra, az új 1.6 CDTI suttogó dízellel! Ideális ez a kombináció mindenkinek, aki sima járással és csekély fogyasztással kombinálná a nagy teljesítményt“, mondta az Opel műszaki igazgatója, Michael Ableson. „Motoroffenzívánk magját az új 1.6 ECOTEC Direct Injection benzines turbó és az 1.6 CDTI képezi. Megmutatják, hogy az Opeleknek nemcsak a karosszériájuk csillog, hanem élvonalbeli a technikájuk is.“
 
Finom suttogó dízel: új 1.6 CDTI, 3,9 l/100 km és 320 Nm

A német auto motor und sport szaklap (2013/12-es szám) által a legmegbízhatóbb német kompakt autóként kitüntetett Opel Astra IntelliLink rendszere a legkiválóbb fedélzeti online szórakoztatást és tájékoztatást kínálja – de semmiben sem marad el tőle az új motortechnika. A négy- és ötajtós Astra, illetve a Sports Tourer dízel-kínálatának csúcsa a teljesen új fejlesztésű 1.6 CDTI (100 kW/136 LE). A legújabb nemzedéket képviselő, teljesen alumíniumépítésű erőforrás különböző teljesítménylépcsői fokozatosan váltják fel az eddigi 1.7 litereseket, új korszakot vezetve be az Opel gázolajos portfóliójában.
A rendkívül hatékony suttogó dízel elsőként teljesíti a márka kínálatából a jövőbeli Euro-6 kipufogási szabványt, és ezzel a legtisztább dízelmotor, amelyet valaha épített az Opel. Működésének zaj- és rezgésmentessége is osztályelső – erről az alkatrészek optimalizálása, a többszörös befecskendezéssel elért különösen hatékony égésfolyamat és egy sor akusztikai intézkedés gondoskodott. Az eredmény abszolút meggyőző: az új 1.6 CDTI kategóriájának legcsendesebb dízelmotorja, így joggal viseli a suttogó dízel nevet. Mindehhez változó geometriájú turbóval elért élénk, erőteljes reakciók járulnak.
A 320 newtonméteres nyomatékmaximum hét százalékkal múlja felül a130 lóerős, 1,7 literes elődét, miközben csökkent a fogyasztás és a CO2-emisszió. Már ez a kivitel is megelégszik a kombinált ciklus szerint 3,9 liter gázolajjal száz kilométeren, miközben a csupán 104 gramm per kilométeres CO2-kibocsátás nyolc százaléknyi javulást jelent az 1,7-eshez képest. Így mi sem természetesebb, mint hogy Németországban a legjobb, A+ energiahatékonysági besorolást kapta az Astra 1.6 CDTI. Meg lehet nézni a dinamikát is: nulláról 100-ra 10,3 másodperc alatt gyorsul az autó (négyajtós: 10,1 s); ötödikben 9,2 másodperc kell 80 és 120 km/óra között (limuzin: 9,1 s, Sports Tourer: 9,9 s), a csúcssebesség pedig 200, sőt a négyajtósé 205 km/óra.
A 100 kW/136 LE teljesítményű négy-, illetve ötajtós Astra 1.6 CDTI ára, Start/Stoppal és hatfokozatú sebességváltóval, Enjoy felszereltségi szinttől 5.980.000 Ft-tól kezdődik, a Sports Tourer pedig 6.180.000 Ft-tól érhető el, szintén Enjoy felszereltségtől.
Csak 97 g/km CO2: Genfben debütál 81 kW/110 LE-vel az Astra 1.6 CDTI

Ám még ennél is lehet tisztább az új 1.6 CDTI: Genfben mutatkozik be az új generációs turbódízel 81 kW/110 LE teljesítményű változata, még lejjebb szorítva a négy- és ötajtós Astra, illetve a Sports Tourer fogyasztását. A 300 newtonméterével (plusz hét százalék az azonos teljesítményű 1.7‑es elődhöz képest) szintén példamutatóan húzós gép fogyasztása a kombinált ciklus szerint mindössze 3,7 liter gázolaj 100 kilométeren, CO2-kibocsátása pedig áttöri a mágikus 100 grammos határt: csupán 97 gramm per kilométer.
A modern suttogó dízelnek a piacon ezután megjelenő 110 lóerős változata tehát minden, csak nem erőtlen takarékmotor. A környezet kíméletéhez, a sima járáshoz és a csendes működéshez elismerésre méltó teljesítmény járul. A négy- és ötajtós Astra, illetve a Sports Tourer 12,0 másodperc alatt ugrik fel vele százra, és 186 km/órás csúcsot ér el.
 
Hozzáillő: tökéletesített hatfokozatú váltó fokozza a komfortot és a hatékonyságot
Az új 1.6 CDTI motorhoz tökéletesített hatfokozatú sebességváltó kapcsolódik az Astrában. Garantált a komfortos kapcsolás, hiszen több mint ötven millió eurót invesztált az Opel az öt- és a hatfokozatú váltóba. Az érezhető javulást az alkatrészek és a kapcsolómechanizmus, illetve a beépítés átdolgozásával érték el. A súrlódás csökkentése minimumra mérsékelte a kézzel kifejtett erőt, úgyhogy teljesült a hármas cél: gyorsabb, precízebb, és legfőképpen vajpuha lett a sebességváltás az Astra 1.6 CDTI-ben.

 
 

forumadmin
Különleges Astra OPC utcára és versenypályára. Vérbeli sportkocsit mutat be az Opel a 84. Genfi Autószalonon (március 6-16.). A tanulmányterv a 2002-es Astra OPC X-treme Concept hagyományát viszi tovább – akkor és most is valódi versenyautó talált utat a körpályáról a közútra. Míg tizenkét éve egyedi darab maradt a vörös OPC X‑treme, az Opel jellegzetes autósport-színeire fényezett új EXTREME egy kis sorozat alapjául szolgál majd, mint minden idők leggyorsabb rendszámos Astrája – hűen az Opel Performance Center mottójához: „OPC. Pure Passion“ (Tiszta szenvedély).
Az Opel Astra OPC EXTREME közvetlen leszármazottja a német VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) hosszú távú bajnokságban szereplő Astra OPC kupa-versenykocsinak – de levizsgáztatva. Súlyát kiváló minőségű karbon alkatrészek csökkentik a 2012-ben piacra dobott 280 lóerős Astra OPC-hez képest, bukócsöve, kagylóülése és hatpontos biztonsági öve pedig megnyitja előtte a versenypályát.
 
A sportkupé megalkuvás nélkül viszi kit a versenyautók technikáját az utcára, de azért alkalmilag helyt áll a Nürburgring-Nordschleifén is, hiszen onnan eredt az egész ötlet, és ott, a legendás körpályánál honol az Opel Performance Center. Mindegy, hogy a Corsa OPC, az Astra OPC vagy az Insignia OPC van soron – az Opel valamennyi nagyágyúját alávetik padlógázzal végrehajtott finomhangolásnak és mindegyik teljesít egy 10.000 kilométeres tesztprogramot a Zöld Pokol könyörtelen körülményei között.
 
 

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 495 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.