Fékút (Gumigurítás):
Miközben minden KRESZ szabályt betartva vezeted Opel-kocsidat, egy óvatlan pillanatban a bokrok közül egy rendőr ugrik ki eléd az útra. Feladatod, hogy ne üsd el a biztosurat, vagyis még azelőtt lefékezz, hogy nekimennél.
A versenyzőnek egy vonal mögül kell elgurítania egy gumiabroncsot a kijelölt vonalig. Minden versenyzőnek 2 próbálkozása, tehát összesen 2x2=4 gurítása van. Cél, hogy az abroncs minél közelebb kerüljön a vonalhoz, de azt ne lépje át. Az nyer, akinek a legkisebb távolság van a gumi és a vonal között anélkül, hogy bármekkora terjedelmében áthaladt volna rajta. Minden versenyzőnek csak a legjobb eredménye kerül értékelésre.
Vizespohár (Szlalom):
Miközben minden KRESZ szabályt betartva vezeted Opel gyártmányú gépkocsidat, sajnos észleled, hogy az üzemanyag elfogyott, mivel kilyukadt a tank. Már csak pár deciliter maradt, amivel még pont elérhetsz a következő szervizig. Utadat azonban akadályok nehezítik, így többször is élesen irányt kell váltanod, és ha ezt nem teszed elég óvatosan, a még megmaradt üzemanyag kilötykölődik a tankból.
A versenyzőnek egy a kezében tartott tálcán egy vízzel teli műanyagpoharat egyensúlyozva kell végighaladnia a kijelölt szlalompályán. A víz kifolyásáért 50 hibapont, a bóják érintéséért 10 hibapont jár. Minden hibapont 1 másodpercet ad hozzá a pálya-időhöz. Az nyer, aki a legrövidebb idő alatt teljesíti a pályát.
Húzópróba (Autóvontatás):
Miközben minden KRESZ szabályt betartva vezeted gépkocsidat, sajnos egy vasúti kereszteződésben az autó elromlik és megáll. (Opel gyártmányú gépkocsiknál ez szinte kizárt, ezért ebben az esetben sajnos nem Opel-t vezetsz). Feladatod, hogy minél gyorsabban elhúzd az autót a veszélyes kereszteződésből. A versenyzőnek vonattókötéllel kell saját erejéből elhúznia a járművet egy adott (kb. 8 méter) távolságra. Az nyer, aki a legrövidebb idő alatt teljesíti a feladatot.
Vaklárma (Vakvezetés):
Talán mindenki ismeri a Vaklárma című filmet, ahol egy vak és egy süket elköt egy rendőrautót. Mivel a vak ül a kormányhoz, ezért a süket irányítja, merre menjen... Egy kijelölt egyszerű (kb. kör) alakú pályán kell végigvezetni a gépjárművet úgy, hogy a vezető egy speciális átláthatatlan úszószemüveget viselve "vakon" vezet, mindössze a mellette ülő navigátora utasításait követve. Minden egyes pályáról letérést 5 hibaponttal büntetjük, amiket másodpercekre váltunk át és hozzáadjuk a pálya-időhöz. Az nyer, aki a legrövidebb idő alatt szabályosan teljesíti a kijelölt pályát.
Bal hat! (Kormány-dobás)
Miközben zárt versenypályán nagy sebességgel haladsz Opel gépjárműveddel, elérkezel a legnehezebb kanyarhoz, amit még az 1982-es Rallye Világbajnokságot Opel Ascona versenyautóval megnyerő Walter Röhrl is nehezen vesz be. Ehhez a kanyarhoz nagyon precíz kormánymozdulatra van szükség, mert egyetlen apró hiba is végzetes lehet! Egy kormánykereket kell rádobni az adott távolságra lévő rúdra úgy, hogy a kormánykerék földre érkezésekor a rúd a kerék belső ívén belül helyezkedjen el. Minden versenyzőnek 2x2 próbálkozása van.
Az nyer, aki a legtöbbször tudja a kormánykereket a szabályok szerint célba dobni.
- Bővebben...
- 0 hozzászólás
- 1.771 megtekintés