Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
Gelko
Gabi bácsi érdekes egy srác. Itt dolgozik, nem messze tőlünk, egész nap a monitorba mered, telefonál és intéz, de valójában még most sem tudom pontosan, mit is csinál. Valamit a reklámokkal és a pénzzel, tudja fene. Néhanapján összefutunk az udvari dohányzóban (amit nemes egyszerűséggel csak buszmegállóként emlegetünk, mert úgy néz ki), ilyenkor néha odasomfordál és elképesztő sztorikat mesél dobozos sörökre cserélt futóművekről, padláson talált gyári alkatrészekről és fillérekért dolgozó fényezőkről-lakatosokról.

Szinte hihetetlen, de még igaza is van, mert valahogy mindig van egy-egy Opel akármi nála, amit vett, cserélt, felújított és napi szinten használja. Neki ilyen fejlövése van, de az autói mindig egyben vannak, olyannyira, hogy már meg is írtuk az egyiket. Az Asconát aztán jól-rosszul eladva (inkább rosszul) hozzájutott élete álmához: egy B Mantához, amit megint valami elképesztő olcsón rakatott rendbe vidéken és egész jó minőségben.
Nem szereti, ha Opeles Gabinak hívjuk, ő ragaszkodik a Mantás Gabesz névhez, hát legyen. Mondjuk az azért ellene szól, hogy a klubos megmozdulásokra azért elmegy. Na nem mintha ez baj lenne, sőt, jó látni, hogy klubszinten pezseg az élet az országban. Nem halt még ki végkép az autózás. Ezt írja Gabi:

Panem et circenses - X. Hungarian Blitz Weekend Verőce
Szép dolog, hogy idén már tizedszer (!) szervezte meg a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete (MOTE) ezt a találkozót. A verőcei Csattogóvölgy kitűnő helyszínt biztosított a közel 300 autót felvonultató találkozónak. A kiváló szervezés, a jó helyszínválasztás és a társklubok együttesen biztosították a remek hangulatot. Jó volt beállni a sorba és mindennemű feszkó- és arcoskodás mentes hepeningen beszélgetni egyet a régi cimborákkal.
Röpültek a hengerfejek, füstöltek a gumik (óvatosba'!) és még egy IFA alvázra épített összkerekes Omega bigfoot is törte a bontásra ítélt vasakat.
A 40. évükhöz közeledő veterán autók jól megfértek a fiatalabb generációjú Opelek társaságában. Jó volt látni, hogy ez a közösség típustól függetlenül összetart és képes kulturáltan jól érezni magát. Ritka az ilyen.
Gabi
 
Forrás : Totalcar

forumadmin
Verőcén gyűltek össze az Opel-rajongók a hétvégén, és a kedvükért még az időjárás is naposra fordult.
Májusban, az Opel Családi Napon mutatkozott be a nagyközönségnek az IFA alvázra/hajtáslánccal felépített Omega karosszériás/motoros BigFoot, amely a tizedik Blitz Weekenden már aprította az autókat. Egy Citroën és egy Toyota roncsot taposott össze a nagykerekű jármű, a találkozó résztvevőinek sorfala előtt.
 
A verőcei Csattogó völgyben megrendezett találkozón volt minden, ami ilyenkor lenni szokott: játékos feladatok a legkisebbek szórakoztatására, műbika a nagyobbaknak, no és az elengedhetetlen autószerelés. Egy Kadett kabriót ért utol a GSi-betegség, az olajcső-szakadás. Az olajhűtőhöz vezető olajcsöveket a jobb első kerékjáratban vezették el a tervezők, és bizony alászedett kormánynál ezt kidörzsöli a kerék. Először az olajhűtő kikötése volt a terv, amit sikerült is kivitelezni, de ez csak mintegy negyed óráig volt működőképes megoldás - az eredeti szakadástól két centire megint megadta magát az olajcső.
 
Egyébként minden a megszokott kerékvágásban folyt, azaz sok szép Opelt lehetett látni, nagy ívben repültek a hengerfejek, esténként sokáig tartott a buli, filctollal lehetett összefirkálni az áldozati Senator-t, és a nagy melegre való tekintettel azon se lehetett csodálkozni, hogy a kemping medencéje is végig tömve volt. Különösebb veszteségek nélkül – azért az úton lévő vízátfolyó megtépázott egy-két alacsonyan lévő koptatót – ért véget a jubileumi, X. Blitz Weekend, a találkozón készült képeket tartalmazó Galériát megtalálják az Autó-Motor Facebook oldalán.
 
Forrás: Autó-Motor
Eredeti cikk

forumadmin
Még több gazdaságos alternatíva közül választhatnak a Zafira Tourer vásárlói: a hétüléses Opelhez már elérhető a 1.6 CDTI ecoFLEX 88 kW/120 LE teljesítményű kivitele, annak a 100 kW/136 lóerős turbódízelnek a kiegészítéseként, amellyel 2013-ban debütált az autó. Az új dízel-nemzedék e két tagja kivételesen kis fogyasztású és sima, zajtalan járású – nem véletlenül nevezik őket „suttogó dízelnek”. Ez a gép az Opel nagy modell- és hajtómű-offenzívájának részeként jött ki, 2018-ig összesen 27 új autótípus és 17 új motor jelenik meg.
Az új dízel fejlesztésének középpontjában a zaj és a rezgés minimumra csökkentése állt. Tervezői modern számítógépes szimulációval (Computer Aided Engineering) és többlépcsős optimalizálással értékelték minden egyes szerkezeti elem és alkatrészcsoport akusztikai jellemzőit, még a prototípus elkészülte előtt. Eredményképp halkan, bársonyosan jár a motor, zaj- és rezgési viselkedése a kategória legjobbja.

 
Már rendelhető a Zafira Tourer az új 1.6 CDTI ecoFLEX-szel Fogyasztása csak 4,5 l/100 km, CO2-kibocsátása 119 g/km 88 kW/120 lóerős változat egészíti ki az Opel Zafira Tourer dízelválasztékát  
Ám nemcsak e tekintetben első osztályú az új motornemzedék, hiszen élvonalbeli a fogyasztás és a CO2-emisszió is. A 88 kW/120 LE teljesítményű 1.6 CDTI-vel ellátott Zafira Tourer alapfelszerelése a Start/Stop rendszer, a kis súrlódású, hatfokozatú sebességváltó és a fékenergia-visszanyerő berendezés. Ez utóbbi a jármű mozgási energiáját hasznosítja: gázelvételkor, tehát tolóüzemben (motorfék) és fékezéskor a generátor tölti az akkumulátort, ezáltal kevesebb áramot kell fejleszteni a motor teljesítményével. Egy szokásos akkut idővel nagyon megviselne a ciklikus igénybevétel, ezért kapott a Zafira Tourer nagy teherbírású AGM típust, amelyben üvegszálas szövet itatja fel az elektrolitot. Ez biztosítja az elektromos berendezés maximális megbízhatóságát és a flexibilis energiagazdálkodást. Ráadásul az akkumulátornak nagy az energiasűrűsége, csekély a belső ellenállása, jobb a hidegindító képessége és hosszabb az élettartama.
Az élvonalbeli technikájú dízel változat a kombinált ciklus szerint mindössze 4,5 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, CO2-kibocsátása pedig 119 gramm per kilométer. E kiváló adatokkal Németországban „A” energiahatékonysági besorolással fut a hétüléses Zafira Tourer.
 
Az Opel új dízelnemzedéke: erős, takarékos, környezetbarát

A Zafira Tourer 1.6 CDTI mindkét teljesítménylépcsőjű (120 és 136 LE) változata már most teljesíti a jövőbeli Euro-6-os szabványt. Ezt BlueInjection SCR (szelektív katalitikus redukció) kipufogógáz-kezeléssel érték el, aminek hatására olyan tisztává lesznek a dízelek, mint egy benzinmotor: karbamidból és vízből álló, környezetbarát AdBlue® folyadékot fecskendeznek a kipufogóba, ahol ammóniák keletkezik és reagál a nitrogénoxidokkal (NOx). A végtermék nitrogén és víz, ezáltal 60 - 80 százalékkal kevesebb nitrogénoxid kerül a légkörbe.
A motorblokk, a főtengelycsapágyakat megtámasztó csapágylétra és a hengerfej anyaga alumínium. Egyedül ez több mint húsz kilogrammos súlynyereséget hoz a régebbi dízelmotorokhoz képest. A befecskendezési csúcsnyomás 2.000 bar, 25 százalékkal múlja felül a típuselődét. Munkaütemenként akár tíz részre is osztható a dózis. A finom porlasztás és az optimális keveredés a levegővel hozzájárul a nagy teljesítményhez.
A két új generációs 1.6 CDTI teljessé teszi a Zafira Tourer dízelpalettáját, amikor felsorakozik a 2,0 literes 81 kW/110 LE, 96 kW/130 LE és 121 kW/165 LE teljesítményű változatok, illetve a 2.0 BiTurbo CDTI dízel mellé, amelynek adatai 143 kW/195 LE és 400 Newtonméter nyomatékmaximum. A benzines portfóliót a 85 kW/115 lóerős 1,8-as, az 1.4 Turbo változatai (88 kW/120 LE és 103 kW/140 LE) valamint a 125 kW/170 LE leadására képes 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo képezik. A benzinmotoros kínálat csúcsa az 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo, 147 kW/200 lóerővel – a két közvetlen benzinbefecskendezéses turbó is az Opel teljesen új motorgenerációjának tagja.
Aki különösen kis költséggel és a környezetet kímélve járna Zafira Tourerrel, választhat a 103 kW/140 LE teljesítményű 1.4 LPG ecoFLEX (Liquefied Petroleum Gas = autógáz) és az 1.6 CNG ecoFLEX (Compressed Natural Gas = földgáz) között is, amely 10 kW/150 lóerőt fejt ki.

 
 
 
 

forumadmin
A tervezett menetrendnek megfelelően a szentgotthárdi új motorgyárban megkezdődött a kisméretű benzines motorok sorozatgyártása. Az egyedülállóan rugalmas technológiát felvonultató Flex motorgyárban mostantól három teljesen különböző motorcsalád típusai készülnek ugyanazokon a gépeken, egyre szélesebb palettát kínálva az Opel új modelljeinek.
A kis benzines motorcsalád első tagja háromhengeres, egyliteres 115 lóerővel és 180 newtonméter nyomatékkal, amely várhatóan az új Opel Corsa egyik sikermotorja lesz. Ugyancsak a Corsa számára a háromhengeresből készül 90 lóerős is, és ezeket az ezer és 1.400 köbcentis űrtartalmon belül még számtalan motorvariáns követi. A kisméretű benzines motorok lesznek a szentgotthárdi kínálat legnépszerűbb és legnagyobb számban gyártandó termékei és hogy ez a Flex üzemben megoldható legyen, még tavaly egy 130 millió euros pótlólagos beruházással kibővítették az új gyártó csarnokot.
“A magyarországi Flex üzem - mint a világ egyik legfejlettebb motorgyára - kulcspozíciót tölt be az Opel európai gyártórendszerében” – mondta az ünnepségen Joachim Koschnicke, az Opel alelnöke. Az idei esztendő és 2018 között 27 új Opel modell és 17 új motor kerül a piacra és a motorújdonságok többsége itt készül majd.”
Koschnicke beszélt arról is, hogy ez a termékoffenzíva fontos eleme az Opel azon stratégiájának, amely a német márkát ismét az autóipar élvonalába kívánja emelni. „Pénzügyi vonalon az elmúlt év már milliárdos javulást hozott a cég eredményeiben és ez a pozitív trend az idén is folytatódik. A célunk az, hogy az évtized közepére az Opel ne legyen többé veszteséges. Az Opel hosszabb távú terveiben az szerepel, hogy az európai személyautó piacon a jelenlegi harmadik helyről a márka előre lépjen a másodikra. Ehhez 2022-ig 8 százalékos európai piaci részesedést szeretne elérni, Németországban pedig tízet.”
Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd igazgatója felidézte, hogy az új Flex motorgyár létrehozására eddig hétszázmillió eurót költött az Opel. „A kis benzinesek gyártása ugyanazokon a sorokon történik, amelyeken a többi motortípust - az 1.6-os benzineseket és 1.6 dízeleket - is előállítjuk. A rugalmasság, amelyet ez a modern technológia nyújt azt jelenti, hogy a lehető leggyorsabban tudunk az aktuális piaci igényekhez alkalmazkodni.”
A gyárigazgató fontos termelési adatokat is mondott: „Szentgotthárdon a tavalyi évben két gyáregységünkben összesen 354 ezer motort állítottunk elő. Az idén – a Flex motorgyár fokozatos felfutásának eredményeként – több mint 400 ezer motor fogja elhagyni gyártó- és szerelősorainkat. Jövőre már az 500 ezret is meghaladja a tervezett darabszámunk, 2016-ban pedig már közel 1 millió motor gyártását tervezzük. Eddig több, mint ötszáz új munkatársat vettünk fel abból a közel ezerből, akikre a gyártás teljes felfutásakor lesz szükség.”
A szentgotthárdi Opel gyár 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat. Az Opel volt az első autóipari cég, amely – egy évvel az első demokratikus választások után – befektetőként megjelent Magyarországon és legutóbbi beruházásaival, az új motorgyár felépítésével tovább erősítette stratégiai pozícióit a magyar gazdaságban.
Az Opel magyarországi meghatározó szerepét az értékesítési eredmények is igazolják. Az elmúlt 23 évben az Opel eladásaival mindig ott volt a képzeletbeli dobogón, ennek is köszönhető, hogy ma Magyarországon Opelből fut a legtöbb az utakon (több mint 450 ezer). A márka nemcsak első volt a személyautó piacon az elmúlt három évben, de az idei első félévben kiugróan jót teljesített. 68%-al növekedtek az Opel magyarországi eladásai, ami több, mint kétszerese a piaci átlagnak. Ez 13% fölötti piaci részesedést és biztos piaci elsőséget jelent az Opelnek Magyarországon.

forumadmin
Néhány napja még „álruhát” viselt, ma viszont teljes pompájában mutatkozik az új Opel Corsa. Az Opel bestsellerének ötödik nemzedéke magasabbra emeli a kiskategória mércéjét, és az autózás teljesen új érzését adja. Erről gondoskodik a megannyi változás kívül-belül, mint a különösen hatékony 1,0 literes benzines turbómotor, a legújabb kivitelű, csekély súrlódású sebességváltó vagy a vadonatúj futómű. Mindehhez új enteriőr járul, a legjobb kapcsolódást biztosító IntelliLink infotainment-rendszerrel és modern vezetést segítő asszisztencia rendszerkkel.
A Corsa dinamikus sziluettjét sima, szoborszerű formákkal és precízen kidolgozott részletekkel illesztették az Opel designfilozófiájához. Az így felértékelt Corsa feladata nem más, mint az éles konkurenciaharcban még tovább építeni a hosszú évek sikereit. Az új Opel Corsa világpremierje az október 4.-től 19.ig tartó Párizsi Autószalonon lesz, és még az év vége előtt elkezdődik a sorozatgyártás Zaragozában és Eisenachban.

Erős technika: új motorok, sebességváltók és futómű Új mérce: letisztult enteriőr, IntelliLink és sokféle asszisztencia-rendszer Első fellépés: a Párizsi Autószalonon lesz az Opel bestseller világpremierje „A múltban sokat magasztalták a Corsát – különösen a rokonszenves fellépéséért és a kompakt méreteken belül remek helykihasználásáért“, mondta az Opel igazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. „Mindezek olyan döntő sikertényezőknek bizonyultak, amelyeket persze meg akarunk őrizni az új generációval is, de az autózás olyan élményét nyújtva, amely eddig ismeretlen volt ebben a kategóriában. Ezért raktuk tele új technikával. A Corsa ötödik nemzedéke minden tekintetben meglepetést szerez! “
 
Sikerrecept: fiatalos design és bőséges hely, kompakt méretekkel
Harminckét év és négy generáció során csaknem 12 millió Corsa talált gazdára Európában, közülük 2,8 millió a jelenlegi negyedik nemzedékből. Ez évente átlagosan 370 ezer darabot jelent, amivel kategóriájának tartósan legkedveltebb modelljei közé tartozik az Opel Corsa. A siker egyik titka, hogy jól áttekinthető négyméteres hosszúságon belül kínál bőséges férőhelyet öt személynek – legyen szó a családbarát ötajtós- vagy a sportosabb szabású háromajtós karosszériáról. Külleme ugyanakkor nemcsak praktikus, hanem fiatalos, dinamikus, rendkívül vonzó. Ehhez a recepthez igazodik az új Corsa is – miközben radikálisan más. A külső design frissebb, kidolgozottabb, karakteresebb. A frontrészt alapvetően meghatározzák a szárny formájú lámpák az Opelre annyira jellemző szárny alakú LED nappali menetfénnyel, a grillráccsal, valamint oldalt a már ismerős pengevonalat is megkapta a Corsa. Hátul a széles lámpák optikailag szélesebbnek mutatják az autót. Mégis akkor a legszembetűnőbb a változás, amikor vezetjük az autót. Teljesen új belső berendezés, még komfortosabb futómű, direktebb kormány, teljesen új motorok és jelentősen csökkentett zajszint adnak friss élményt.

 
Abszolút precizitás: stabil új futómű és új kormány
A tervezők legfőbb célja olyan komfortos és precíz vezetési élmény elérése volt, amely eddig csak a magasabb kategóriákban volt ismert. Alapja a futó- és a kormánymű. Az előbbihez egyetlen alkatrészt sem vettek át a régiből! A jármű súlypontja öt milliméterrel lejjebb került, de fokozza a stabilitást a merevebb bölcső és a módosított geometria új irányzókarja is. Javult a gördülési viselkedés, a kormányreakció és az alulkormányzottság. Mindehhez újak a csillapítók is. Eredményképpen az ötödik generációs Corsa kanyarban és egyenesben egyaránt biztosan fekszik, jobban elnyeli a kátyúkat és úthibákat, összességében stabilabb és kellemesebben vezethető lett.
A teljesen új elektromos architektúra lehetőséget adott a különböző rendszerek jobb összekapcsolására, ami például az új, sebességfüggő elektromos szervokormány szempontjából előnyös. A szoftver kalibrálása pontosabb visszajelzést és stabilabb iránytartást, illetve kanyarodást eredményez. Kis sebességnél játszi könnyedséggel lehet kormányozni, ha gombnyomással aktiváljuk a City-módot.
 
Új generációs motor: 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo
Egy igazi különlegesség rejtőzik a Corsa E gépteteje alatt, az Opel új kis benzines motorcsaládjából: a teljesen új fejlesztésű háromhengeres 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. A korszerű, kompakt, teljesen alumíniumépítésű erőforrás természetesen Euro 6-os, és az 1.0 literes háromhengeresek közül egyedüliként kiegyensúlyozó tengelyes, miáltal nagyon halkan és rezgésmentesen jár, új mércét állítva fel a maga kategóriájában. Kétféle teljesítménnyel készül – 66 kW/90 LE és 85 kW/115 LE –, az erőteljes nyomaték mindkét esetben 170 newtonméter már 1800-as fordulatszámon. Ezekhez a motorokhoz széria a Start/Stop rendszer.
A motorkínálat benzines oldalát az új, 74 kW/100 LE teljesítményű, 200 newtonméter csúcsnyomatékú 1,4 literes Turbo mellett két továbbfejlesztett szívómotor bővíti, 1,2 és 1,4 liter lökettérfogattal. Alaposan átdolgozott, immár Euro 6-os 1.3 CDTI teszi teljessé a választékot. A legtakarékosabb Corsa változat - 70 kW/95 LE, 5 sebességes manuális váltóval és Start/Stoppal – kibocsátása csak 89 g/km CO2. További alacsony emissziójú változatok tavasszal érkeznek.

Hozzájárulnak az új Corsa vezetésének élményéhez a komfortra és hatékonyságra hangolt sebességváltók is. Az egyliteres, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotor mindkét változatához teljesen új, kompakt, hatfokozatú váltómű járul, amely minimális súrlódással csökkenti a fogyasztást, és egzaktul, simán, gyorsan kapcsolható. Ezenkívül kínál az Opel egy legújabb generációs hatfokozatú automatát, valamint egy szintén komplett új, javított reakcióidejű Easytronic 3.0 robotváltót is – amely optimálisan ötvözi a manuális sebességváltó hatékonyságát az automata komfortjával.
 
Kapcsolódás és biztonság: IntelliLink és asszisztenciarendszerek
Kívülről az ötödik Corsa-generáció szoborszerű sziluettje ragadja meg a tekintetet. Az áttervezett front prominens hűtőmaszkja és éles vonalú LED-es fényszórója éppúgy beleillik az Opel designfilozófiájába, mint az autó oldalának határozott szárnygrafikája. Ám nemcsak szemgyönyörködtető a Corsa, hanem praktikus is, hiszen a karakteres hátsó részbe kívánságra ezentúl is beépítik a FlexFix kerékpártartót, amelyet egyedüli gyártóként kínál az Opel.
Az új karosszéria-design következetesen folytatódik az utastérben. Blikkfangja és vezérlőközpontja az áttekinthető műszerfal, amelynek vízszintes vonalai tovább erősítik az amúgy is kiváló tágasság hatását. A centrumban, a vezető és az utas között uralkodó pozíciót foglal el az IntelliLink rendszer hétcolos, színes érintőképernyője. A modern szórakoztató-tájékoztató berendezés a Corsa ötödik nemzedékével vonul be első ízben egy Opel volumenmodellbe, hogy a lehető legjobb kapcsolódást biztosítsa, például a navigációs BringGo alkalmazással, a Stitcherrel, a nemzetközi rádiókat elérhetővé tevő Tune-Innel, valamint internetes podcastokkal. Az IntelliLink kompatibilis az Apple és az Android operációs rendszerekkel, és hangutasításokkal is vezérelhető. Lehetőség van a Bluetooth és a Siri Eyes Free használatára is. A telefont praktikus FlexDock tartó várja.

Az új Corsában számos vezetőtámogató funkció vonul be, amelyek közül nem egy párját ritkítja e kategóriában. A biztonságot olyan rendszerek fokozzák, mint a holttér-figyelő, a frontális ütközés veszélyére figyelmeztető Opel frontkamera, a követési távolság érzékelő, a jelzőtábla-felismerő, a sávtartó- és távfény-asszisztens, valamint a Corsához mostantól kapható xenonfényszóró. A gumiabroncs nyomásvesztésére is jelzés hívja fel a figyelmet.
A közlekedést ezen túl parkolóasszisztens, tolatókamera és emelkedőn elindulási asszisztens könnyíti meg. Hideg téli napokon aranyat ér a fűthető első ülés, kormánykerék és szélvédő. Aki helyet foglal a testhez igazodó, nagyszerű kidolgozású ülésen, kitekint a nagy panorámatetőn, és átadja magát a kellemes belső világítás hangulatának, igazi klasszis autóban érezheti magát!

 
 

forumadmin
Az Opel kirobbanó formában zárta az első félévet: 5.007 autó eladásával közel félezer darabbal jár a második helyezett vetélytárs előtt. Az előző év hasonló időszakához képest az összesített személyautó és kishaszon gépjármű piacon az Opel 68 százalékos növekedést produkált lényegesen felülteljesítve az egyébként szépen növekedő (25,9%) magyarországi összeladásokat.
Személyautó fronton az Opel immár negyedik éve megszakítás nélkül piacvezető, ez most a számok nyelvén 4.533 eladott autót (tavaly ilyenkor 2.736) és 13,74 százalékos piacrészesedést jelent. A kishaszon gépjárművek piacán az Opel 474 autó eladásával majdnem megduplázta az előző év hasonló időszakának eladásait Természetesen – a korábbi évekhez hasonlóan - őrzi vezető helyét az Opel a magáneladásokban is. A márka eladásaiban a magánvásárlók aránya 31 % - ez jóval a piaci átlag fölött van.
„Most hozza meg igazi gyümölcsét az az Opel stratégia, amely a piaci recesszió idején is kiemelt figyelmet fordított a magán ügyfelekre” – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. „ Nagyon széles modell palettát kínálunk mind a céges, mind a magánvásárlók részére ennek megfelelően minden igényt ki tudunk elégíteni, legyen szó hagyományos alsó-közép kategóriás autóról, mint az Astra vagy kompakt szabadidő autóról, mint a Mokka.”
 
Több, mint ötezer eladott autó Kétszer gyorsabban nő az Opel, mint a piac A márka piaci részesedése három százalékkal nőtt  
Visszatérve a foci nyelvére: az Opelnél nem egyetlen sztár „rúgta a gólokat”. A legtöbb eladást az Astra (1.259) és a Corsa (809) hozta, de kiemelkedő eredményt ért el a Zafira (542) illetve a két szabadidő autó, a Mokka (528) és az Antara is (485). Az első félévben megduplázódtak a Meriva eladások (315) és a tavalyinál több Insignia (356) kelt el .
„Természetesen szeretnénk így folytatni az év második felében is” – mondta Koncz Gábor. „A célunk a növekvő piacon továbbra is az átlagosnál gyorsabban növekedni és megőrizni az Opel vezető pozícióját. A siker letéteményese, a modellpaletta tovább frissül: ősszel érkezik az új Vivaro, az Opel ADAM kínálata a Rocks mini szabadidő autóval bővül és az év vége felé várjuk az új Opel Corsa hazai bemutatkozását.”
Szentgotthárdon, az Opel magyarországi motorgyárában az eddigi 1.6-os benzin és dízel motorok mellett két hét múlva elindul a legújabb kis benzinmotorcsalád sorozatgyártása. E motorcsalád első tagja, a 115 lóerős egyliteres háromhengeres az ADAM Rocks-ban debütál és bekerül az új Opel Corsa motorházteteje alá is. A rövidesen tehát már három különböző motorcsaládot egyszerre gyártani képes szentgotthárdi üzemben a termelés jelentős felfutása a jövő évtől várható és ennek megfelelően Európa szerte egyre több Opelben fog majd magyar „szív dobogni”.

forumadmin
Az Opel Magyarország most szombaton, május 17-én ismét Családi Napot rendez a Hungaroringen. Ez már a negyedik ilyen esemény: az elsőnek az apropója 2011-ben az Opel Magyarország huszadik születésnapja volt, 2012-ben „megérkezett a jövő” azaz bemutatkozott a megnövelt hatótávolságú elektromos Opel, az Ampera, tavaly az Opel visszatérése az autósportba volt a fő téma, az idén pedig a hagyomány és a márka jövője, illetve az ezt megtestesítő új Opel Monza tanulmányautó lesz a középpontban.
Az Opel Monza tanulmányautót most láthatja először a magyar közönség. Az Opel jövőbeni formanyelvét előre vetítő sportosan elegáns tanulmány a tavalyi Frankfurti Nemzetközi Autószalonra készült és azóta számos design díjat kapott. Az új Monza mellett természetesen ott lesz a legendás régi autó is, utalva arra a folyamatosságra, ami az Opelnél a hagyománytól a jövőbe vezet.
 
Magyarországon először az új Monza tanulmányautó – Opel hagyomány és jövő A pályán OPC autók, gyorsulási verseny, Opel Dakar csapat, a nagyszínpadon a 25 éves Tankcsapda Segítő vásár a fogyatékkal élő emberek támogatására Már több, mint húszezren regisztráltak  
„Már március óta kapjuk az e-mail-eket és telefonhívásokat, hogy mikor lesz az idei Opel Családi Nap” – mondta Koncz Gábor ügyvezető igazgató – „ami pontosan jelzi, mennyire népszerű lett ez a program. Tavaly 37 ezer látogatónk volt, most már húszezer fölött van a regisztráció, ami – tudva, hogy mindig az utolsó héten regisztrálnak a legtöbben – rekord részvételt sejtet.”
Az Opel Családi Napon sok, az elmúlt évekből már ismerős program lesz, de természetesen lesznek újdonságok is. Ilyen újdonság a Segítő Vásár, amelyet először rendeznek meg az Opel Napon. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma 2010-ben indította el a Segítő Vásárlás programot, hogy felhívja a közvélemény figyelmét a fogyatékkal élő emberek közreműködésével készített kiváló magyar termékekre és szolgáltatásokra. Eddig már több mint 50 cég, illetve szervezet nyerte el és használja a Segítő Vásárlás védjegyet országszerte. Az 50 cég közül sokan bemutatkoznak a rendezvényen, akik Opel logóval ellátott egyedi termékekkel is készülnek erre az alkalomra!
„Az Opel filozófiájában kiemelt helyet foglal el a társadalmi felelősségvállalás” – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. Csak az elmúlt években sokszáz számítógépet adományoztunk többek között iskoláknak, kórházaknak, árvaházaknak, mentőautót alakítottunk ki egy Movano-ból a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat számára és jónéhány műszaki iskola kapott tanulmányi célokra Szentgotthárdon gyártott Opel motorokat. A Segítő Vásár felkarolása, az, hogy ott lesznek velünk a Családi Napon, újabb példája az Opel társadalmi felelősség vállalásának.”
A hagyományos programok között kicsiknek és nagyoknak, hölgyeknek és uraknak bőséges lesz a választék. Akit a részletek érdekelnek, megtalálja www.legendak.com oldalon, ahol továbbra is lehet regisztrálni az ingyenes Opel Családi Napra. Az Opel Magyarország természetesen ezúttal is kiállítja a márka teljes modellpalettáját. A Gold tribün mögött ismét megnyílik a közszolgálati park, ahol rendőrautó, tűzoltó, mentő és más különleges járművek tartanak bemutatókat. Ezek általában nemre és korra való tekintet nélkül mindenkit érdekelnek. Ugyanez igaz a látványos műrepülő bemutatóra is, míg például a fürdőruha bemutató tekintetében megoszlanak a vélemények: egyesek szerint a nőknek, mások szerint inkább a férfiaknak szól.
A pályaprogramok is mozgalmasnak ígérkeznek: a Hungaroring aszfaltján a nyitóköröket csöndben suhanva megint a kerékpárosok teszik meg, de ez a csend az egész napra nem lesz a jellemző. Az Opel sportos modelljei, az Insignia OPC és az Astra OPC róják majd a köröket, a Magyar Opel Tulajdonosok Klubja szervezésében gyorsulási verseny lesz a célegyenesben. Ennek finisébe beszáll a Dakar Mokka volánja mögött Szalay Balázs is. A Szalay-Bunkoczi páros egyébként az idén ünnepli tizedik évfordulóját annak, hogy először vágtak neki Opel autóval a sivatagnak.
Lesz egy másik évfordulós is az Opel Napon: az esti programban a 25 éves Tankcsapda ad jubileumi koncertet a 13-as kanyarban – hasonlóan az elmúlt évekhez. A negyedszázados Tankcsapda ezzel kezdi meg hazai koncertturnéját.
Az Opel Családi Napra a regisztráció ettől a héttől egyszerűsített formában fut tovább: a www.legendak.com oldalon regisztrálók a sikeres bejelentkezés után azonnal kinyomtathatják belépőjüket, amelyet azután május 17-én a Hungaroringen válthatnak be karszalagra.
 
KÉPEK a találkozóról:


forumadmin
Az új Opel Vivaro a könnyű haszonjárművek funkcionalitását kombinálja a személyautók komfortjával és designjával. Az Opel bestsellerének idén nyáron forgalomba kerülő második nemzedéke behozza a márka díjnyertes tervezési filozófiáját az áruszállítók közé. Ehhez innovatív megoldások járulnak a géptető alatt – korszerű BiTurbo dízelmotorok – és a vezetőfülkében, versenyképessé téve a Vivarót. Évente körülbelül 50.000 járművet adnak el ebben a kategóriában, és a Vivaro részesedése ebből tíz százalék feletti.
“Praktikumával és minőségével tűnik ki az Opel Vivaro második nemzedéke. 13 évig sikeresen szerepelt a piacon, most pedig még attraktívabbá tettük, megemelve alapvető képességeinek szintjét,” mondta Mark Adams, az Opel design-alelnöke. “A szép és műszakilag is kiváló új Vivaro lendületes formája, jó arányai és határozott karaktere tulajdonosa előnyére válnak.”
 

Az áruszállítóknál is megjelent a díjnyertes Opel formanyelv Friss design, funkcionális és minőségi hatással Praktikus rakodási megoldások a Vivaro második nemzedékében is Nagy teljesítményű és kis fogyasztású BiTurbo dízelmotorok  
Összetéveszthetetlen a robusztus és elegáns új Opel Vivaro
Az új Opel Vivaro külleme elegánsabb és modernebb lett. Nagy, jellegzetes hűtőmaszkja, sajátos fényszórója és oldalsó pengemotívuma tükrözi a márka díjnyertes designját, egyértelműen mutatva rokonságát személyautóival. A fényszóró fényes fekete betétjének elemei krómozottak, a LED-es nappali világítás kialakítása szárnyszerű. Eleganciájával, széles frontjával és letisztult, praktikus hátuljával olyan határozottságot sugároz a Vivaro, amilyet tulajdonosai a mindennapi használatban elvárnak egy áruszállítótól. Az Opelre jellemzően formált oldalfal „pengéje” a tükör alól húzódik a hátsó kerékívig, hasonlóan az Insignia családhoz és a GTC astra modellekhez.
Az új Vivaro, mint strapabíró furgon, reprezentatív üzleti jármű vagy komfortos, tágas családi autó áll rendelkezésre. 11-féle standard fényezéséből öt pasztell- és hat kétrétegű metálszín választható, de különleges felhasználású járművekhez rögtön a piaci bevezetéstől kaphatók lesznek további színek is. Az ügyfél tehát a saját vállalkozásának megfelelően öltöztetheti fel járművét.
 
Még tágasabb lett a kétféle hosszúságú és magasságú Vivaro
A sokoldalú Vivaro szinte minden ügyféligénynek megfelel. Az új kiadás az eddigi változatgazdagságot folytatja: kétféle hosszúsággal és magassággal gyártják, mint a kombit, a duplakabinos furgont, a padlólemezes alvázast és a buszt. Ám az új Vivaro még az elődjénél is jobban használható, mert mindkét hosszúságban – az első változat majd’ 5 méter, a második 40 centiméterrel hosszabb – hosszabb lett 22 centiméterrel, ami érezhetően nagyobbá teszi belső terét és szállítókapacitását.

 
Két új dízel: a Vivaro új turbótechnikája
Az új Vivarót mindenes igáslóvá teszi modern hajtóműve is, a turbódízel 1.6 CDTI, vagy a fejlett, soros turbójú és kettős töltőlevegő-hűtőjű 1.6 BiTurbo CDTI. A turbómotorok kimagasló teljesítményt kombinálnak szerény, egy liternyivel leszorított fogyasztással, a BiTurbo például 6.0 liter per 100 km alatt marad (ideiglenes adatok), ami csúcsérték a kategóriában.
Az új Opel Vivaro valamennyi változata az egyesült királyságbeli Luton üzemében készül. A Renault-val közösen fejlesztett Opel/Vauxhall könnyű haszonjárművek 2001 óta gördülnek le a futószalagról, máig csaknem 600.000 darab készült. 2009-ben ugyanott megnyílt egy felépítményező üzem, ahol például platós járműveket állítanak elő. Ennek tevékenysége még jobban kibővül az új generációs Vivaróval, amelyhez gyárilag lesz kapható sokféle speciális felépítmény – természetesen mindegyik az Opel szigorú minőségi követelményei szerint.
Rövidesen megjelennek további információk az új Opel Vivaro korszerű technikájáról és flexibilis belső elrendezéseiről.

forrás: opel.hu
 
 

forumadmin
Az Opel Ampera bemutatásakor nagy népszerűségnek örvendett, hiszen teljesen elektromos hajtásláncával és hatótávnövelő benzinmotorjával élhető megoldást nyújtott az elektromos autókra vágyóknak – habár valójában egy konnektorról tölthető hibridről beszélünk. Most azonban úgy tűnik, hiába volt világelső az autó, nem éli meg a második generációt.

Az ok, amiért el kell búcsúznunk hamarosan az Amperától nem más, mint az eladások alacsony száma. Hiába „akciózták le” tavaly több mint 2,35 millió forinttal a négykerekűt, 2013-ban így is összesen csak 3 184 darabot sikerült elpasszolni az egyébként látványos járműből. Idén pedig úgy látszik, tovább csökken ez a szám, hiszen májusig 332 példány talált gazdára, amit látva nem csoda, hogy nem, terveznek utódot.

 

A cikk ITT folytatódik
 
 
 

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 73 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.