Utolsó frissítés: 2014. január 16.
A Világ egyetlen Astra F coupé-ak megszületése teljesen véletlenszerű volt, nem volt hosszas tervezés, gondolkozás, csak vásárlás és flexelés....
2010 Nyarán, tesómmal munkából hazafelé jövet nézegettünk egy sedán F Astrát, hogy milyen meredek lenne 2ajtósba, lépcsős segg, két nagy ajtó,voltaképp kupénak is nevezhetjük. De egyből tovább göngyölítve az elméletet,gyorsan kialakult, hogy hát a 3ajtós oldala,küszöb,ajtó,B oszlop,hátsó oldalablak kerete meg is felelne erre a célra.
Engem nagyon foglakoztatott a dolog,hiszen 2-3óra internetes keresés után sem találtam infót,hogy valaki valahol véghez vitte volna ezt a történetet,meg igazából épített sedánból nincs is sok.(itt nem a fönixes üvegszálhalmazra gondolok,abból sajnos van bőven)
Így hát mindenfajta tervezést megelőzően elindult a donorok keresése. Először is kell egy sedán,aminek legyen papírja,nembaj ha törött,de lehetőleg 94-től fiatalabb legyen,és kell egy üres bódé,üvegekkel,ajtóval,és ha lehet GSi legyen,sérülés és lakatolás mentesen..... Na most pont ilyen kritériumokkal ilyen autókat találni nem lesz egyszerű,gondoltam,de hátha.
Hosszas keresgélés után sedán donor egy darab sem,gsi,pedig még annyi sem volt,mikor kedves barátnőm szólt,hogy friss hirdetéskén talált egy üres gsi bódét,nem messze tőlem,hívjam fel,nézzem meg. Hát mondom,legyen,ez az első épkézláb hirdetés,megnézem. Nem hittem a szememnek,mikor megláttam. Üres !sérülés,és javításmentes!GSi bódé,ablakokkal,ajtókkal,sárvédőkkel,küszöbspoilerrel... Ez rám várt. Habozás nélkül jött velem haza,elhoztam hozzá a tárcsás hátsóhidat,és a bölcsőt a gólyalábakkal,hogy ha esetleg sikerül egy törött sedánt venni,legyen hozzá javítókészlet...
Na,egyik donor pipa,de mi lesz a sedánnal? hát innen nincs visszaút,úgyhogy KELL egy sedán, mostmár nincs mese.Szintén Barátnőm talált egy hirdetést,ami nemvolt normálisan kitöltve,ráadásul kép sem volt,és törött....Mindegy,hát fel kell hívni,lesz ami lesz. A telefon másik végén egy idősebb férfi hang közölte,hogy szemből találkozott egy volánbusszal.. NA mondom jól indul,jöttek a keresztkérdések,hogy ajtók nyílnak,csukódnak-e,vontatható-e,szélvédő,keret sérült-e... Végül a válaszok alapján úgy gondoltam egy próbát megér,120ezerért volt hirdetve,akkor a sedánok 300-400ról indultak ami úgy még vállalható.
Édesapámmal felkerekedve elindultunk Gárdonynak,ugyanis ott tartózkodott a sedán.Odaérve kicsit ijesztő volt a látvány,de jobban megnézve minden adott a GSI kaszniból,baj nem lehet,lássuk a papírokat. 96-os,140ezer km,C14SE,utastér szép tiszta,csomi makulátlan,rendszáma EPP....hát ő velem jön...
Így került hozzám a két donor,innentől indulhat a faragás,ami úgy nézett ki,hogy ha már a sedán oldalát bontani kell,akkor ugye a sérülést is egyben ki kéne küszöbölni,így az egész oldala,a toronnyal,a zárhíddal,az alsó kereszttartóval,és a tűzfal felével ki lett cserélve a gsi-ére.A másik oldal egyszerűbb volt,ott csak a B oszlop,és az oldalablak keret lett kicserélve.Megszületett az első 2 ajtós F coupé,TR,zweitür stufenheck,kinek hogy tetszik.
De ez csak az első lépés volt a sok közül. Közben kitisztult a motortér,minden felesleges luk,konzol,pöcök,akksi,tartály,kábel el lett távolítva.Majd kívül egy GSI első lököst, mocitetőt, és hátsó lököst szereztem Kóti Sp Zoltántól,innen is hála neki! :D
Apropó hátsó lökös.Hát az sem a megveszem és felcsavarozom kategória. Szélességéből 2cm oldalanként keskenyítve,hosszába 19,5cm beletoldva. Az első lökös a G astra maszk miatt módosítva,hogy a lehető leggyáriasabb jelleggel foglalja el minden a helyét.
Mikor kialakult a külső,ideje volt bemászni,és belül is tevékenykedni,merthát a C oszlop eltűnt,így másik helyet kellett keríteni a hátsó övnek.De ez csak egy kisebb váratlan meglepetés volt.
Szerencsére sikerült egy G astra műszerfalat és ajtókárpitokat,illetve egy törött G OPC hátsó üléssort szereznem Szirbek KicsiOgre Lacitól,így hát indult a betér project.
Mindez egyszerre,egy embernek sok. Nagyonsok. :D És úgy terveztem,hogy a 2011-es tuningshow hungexpón a QP-nak ott kell lennie,de mire a motorteret kifújtam,összetettem a műszerfalat,és előkészítettem a bódét,már március eleje volt. Nincs mese,kell egy félkész design,nem lehet egyhangú szürke filler,rozsdás-virágos lesz a jobb első sedán sárvédő,a gsi-é úgyis hibátlan.
A tuningshown kisebb műszaki hibával,de megjelentem,viszont korántsem volt kész.
2011 év elején Vörös Peti felhív,hogy olyat talált a bontóban,hogy magam alá piszkítok. Egy gyári 200TS hátsószárny. Kell? Hát igazából ha 200Ts ha nem,nem voltam oda érte.aztán mikor már itt volt a kezembe és felpróbáltam, megtetszett..
2011 nyarán megkapta a végleges fényezését,ami Tóth Totya Péter közreműködésével jött létre,és bekerültek az első ajtókárpitok.
2011 év vége felé kezdett összeállni a kép a belső térre,bekerültek a hátsó oldalkárpitok,így hát már tovább gondolva a sztorit,a motortérben is kéne még egy kicsit garázdálkodni,vettem egy 94-es V6 vectrát.
2012 elején sikerült megkaparintanom Gábor Rastalos Danis G OPC első üléseit,így már megvan a garnitúra,irány a helyükre.
Közben a motor is összeállt,ugyanis tömítőpasztával volt összerakva a hengerfej,meg úgy kb mindent a paszta tartott....szóval szét kellett szedni,és újra összerakni,jól,és itt megköszönném Vörös Péternek a gyors helpet,illetve Sályi Zsoltinak,hogy megoldotta az évszázad hibáját....De ha már legózunk,akkor pucolunk is,minden ki tisztítva,szelepek becsiszolva,új tömítések, szimeringek,tehát nem csak bele lett csavarva.(és akkor ne is beszéljünk a clean motortér miatti átkábelezésről,az ecu kötegbe 170cm van beletoldva) Ekkor belekerült az ABS,a TC, szervokormány,továbbá elöl 284mm-es,hátul 260mm-es fékek.
2012 februárjára már szinte majdnem kész az általam kitervelt koncepció,illetve ez a mostani formája,így jelentem meg a 2012-es tuningshow-n is,és így járkálok vele. Igen,mellesleg az autó napi használatban van,télen is.
Tervben van még egy-két apróság,de hát egy jó autó sosem készül el,mert mindig van mit alakítani rajta.
írta: Gyumma
- Bővebben...
- 0 hozzászólás
- 6.113 megtekintés