Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
2015-ben az „Oldtimerek Hétvégéje” ismét a közkedvelt retro helyszínen, a budapesti Vasúttörténeti Parkban kerül megrendezésre április 10-12-ig, 10 hektáros rendezvényterületen. Idén sok újdonságot vezet be a szervező: 2-es és a 3-as bejáratok most már egyenesen a Víztorony Parkba fognak nyílni, ahogy az a novemberi Disznótoros Kolbászfesztiválon is volt. A Víztorony Parkban új látványosságot csodálhatnak majd meg a látogatók, a Csabai Tájházat (3-as bejárat) ahol Csabai kolbász kóstolót fog osztogatni a Csabai Hagyományőrző Kör. A 2-es bejárattól a középső átjáróig gasztronómia utca várja majd a háztáji ízek kedvelőit.
A Víztorony Park területén rengeteg ingyenesen használható gyerekprogram lesz: légvár, népi játszótér, állatsimogató rengeteg állattal, arcfestés és gyerekfoglalkoztató, kézműves foglalkozások. A nagy parkba erről a területről lehet majd átmenni az új középső kapun, amin szabad az átjárás oda-vissza egész nap. Természetesen a nagy park is tele lesz látványosságokkal, köztük három kiegészítő rendezvénnyel: az aszfaltos főutcában „kolbász utca” lesz az őszi „Disznótoros Kolbászfesztivál” mintájára, a bazaltköves úton pedig „kézműves vásár”-t rendezünk. A belső parkolóban lesz a „Kalandjárók Kiállítás”, ahol hajók és lakókocsik lesznek kiállítva.
 
Természetesen a rendezvény fő látványossága, az oldtimer autók és motorok új kollekciójának bemutatása lesz a 3.000nm-es Orient és az 1.700nm-es West csarnokokban. Az Orient csarnok előtti aszfaltos részen Youngtimer kiállítást rendezünk. Újdonság lesz a „KGST party” a Víztorony Park területén. Ugyanitt az oldtimer autóval vagy motorral érkezők találkozója lesz megrendezve. A részvétel kötetlen: a résztvevő járművekkel a rendezvény nyitvatartási idejében bármikor lehet jönni vagy menni. Nem kötelező a reggeli beállás és nem kell megvárni a rendezvény végét. A részvétel feltétele az „OT” rendszám a járművön és természetesen ennek megfelelően felkészített állapot. Egyéb elbírálási szempontra nincs lehetőség. A viták elkerülése érdekében a biztonsági szolgálat csak az „OT” rendszámmal rendelkező járműveket fogja beengedni a Víztorony Park kiállítási területére.

A találkozón résztvevő járművek tulajdonosa ingyen vehetnek részt a rendezvényen, de az utasaik nem. A beálláskor a járműből az utasoknak ki kell szállni. A Víztorony Park területén kb. 300 autó elhelyezésére tudunk lehetőséget biztosítani.
A parkolásra 5 parkoló fog rendelkezésre állni, ahol díjmentes a parkolás a rendezvény látogatóinak. A P1 parkolóba csak a HOMEticket elővételes jeggyel rendelkezők parkolhatnak, mivel ezekkel a jegyekkel csak az 1-es jegypénztárnál lehet belépni. A rendezvény területén ingyenes a WC használat és az egészségügyi ellátás is. Felhívjuk a figyelmet, hogy a rendezvény teljes területén, beleértve a parkolókat is, bármiféle szórólap terjesztése TILOS!

A 3 napos rendezvény első napjára péntekre NYUGDÍJAS NAP-ot hirdetünk, ahol bemutatkozik a „kolbász vásár és kézműves vásár”. Az új program egész hétvégén tart, rendkívüli kolbászkínálattal: Csabai Csípőstől a medvekolbászig minden! Az ország minden pontjáról eljönnek a legnevesebb kolbászkészítők, sőt még a szomszédos országokból is. A pénteki munkanapon kedvezményesen, 1.500Ft-os egységáras belépőjeggyel lehet a rendezvényre belépni bárkinek. Érdemes tehát már pénteken kilátogatni a rendezvényre és bevásárolni a disznótoros finomságokból, sajtokból, lekvárokból és az egyéb háztáji termékekből, amiket a boltokban nem lehet kapni. A látogatók a Disznótoros Kolbászfesztiválon megszokott módon kóstolgathatnak majd a füstölt kolbászokból és a sajtokból.
A rendezvény belépőjegy árai nem emelkednek, maradnak a 2013-as árak: felnőtt jegy 2.999Ft, gyerek és nyugdíjas jegy 1.999Ft, családi jegy 8.999Ft. Közkívánatra bevezetjük a nyugdíjas jegyet, melynek ára a gyerek jeggyel azonos. (A nyugdíjas jegy vásárlási jogosultsághoz a nyugdíjas igazolvány felmutatása szükséges!) A jegyek a rendezvény helyszínén vásárolhatók meg, nyitvatartási időben az alábbi módokon: készpénz, SZÉP Kártya, bankkártya, Erzsébet Utalvány és Sodexo Utalvány. A jegyeket elővételben az ismert országos jegyirodákban, vagy interneten a www.ticketportal.hu oldalon lehet megvásárolni.

Jó szórakozást kívánunk a rendezvényhez!
Oldtimer Show Kft.
részletes infó: www.oldtimershow.hu
kontakt: info@oldtimershow.hu

forumadmin
Támogassa adójából a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületét!
Adószámunk: 18564046-1-13
 
 
 
Kérjük, aki teheti támogassa adójának 1%-ával a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületét! Ezzel hozzájárul az opelforum.hu technikai felszereltségének javításához, illetve a "Hungarian Blitz Weekend" nevű rendezvényünk magasabb színvonalon való megszervezéséhez.
Közlemény a 2015. rendelkező évre előzetesen regisztrált szja 1%-os kedvezményezettekről.
Regisztrált (felajánlásra jogosult) civil kedvezményezettek 2015
 
www.opelforum.hu

forumadmin

Opel Monza

forumadmin, Veterán ,

Monza A1 (1978 – 1982) - Monzát azért tervezték, hogy legyen jogutódja a Commodore Coupe nak. Nagy autónak számított. Konkurense lett a Mercedes 126 Coupe nak, BMW 6 Coupe nak. Motorválaszték a Monza A1 Ben 2.0E, 2.5S (és később az üzemanyag-befecskendezéses E), az 2.8S és az új fejlesztésű 3.0E (a 3.0 volt, 180 lóerős és 248 Nm-es üzemanyag-befecskendezés), A 3-fokozatú Borg Warner automata sebességváltó a Commodore ból módosítani kellett, hogy megbirkózzanak az új és Nagyobb teljesítménnyel.
Az Opel saját 4 sebességes manuális sebességváltóval nem sikeres ezért egy modernebb 5 sebességes manuális váltót raktak bele., Getragot. Getrag 240 (a 2,5 és 2,8 motorok) és a Getrag 265. (a 3,0 E), mind az 5 - fokozatú manuális sebességváltóval, váltotta fel a régi 4 sebességes váltó
Bővebben ITT olvashatsz erről

A1 es Monza fém lökhárítóval, nagy kockalámpákkal adták ki. 14 es RONAL alu felnivel. A 3,0 literes motor, a Monza volt abban az időben a leggyorsabb autó Opel, amit valaha építettek. Képes a sebesség eléri a 215 km / h, és a 0-100 km / h, mindössze 9.5 másodperc alatt.
Osztott hátsó ülési miatt jól lehetett hosszabb csomagokat is bepakolni. Ülések dönthetőek . Fotelos / kanapés ülések nem tartották úgy a sofőrt mint a kagyló ülések. Itt csak a kényelmi szempontok miatt szerették a nagy ülésfelületű fotelokat. Fiatalabbak inkább a kagyló üléseket szerették. Sok színben tündököltek a kárpitok. Plüss belső kis luxust adott a belsőtérnek. Fabetét utánzatok kiemelték a műszerfalat és az ajtók vonalait. Igaz, hogy a Rekord A1 műszerfala volt beletéve, kis ráncfelvarrással.
Eljött az a idő, hogy frissíteni kellett az autó karosszériáját.
 
 
Monza A2 (1982 – 1986)

Karosszéria műanyag lökhárítókat kapott. Elől kapott ködlámát. Ívelt , nyújtott első lámpák a Rekord A2 es ből köszön vissza. Volt olyan lámpatest, amiben külön beépítették a ködlámpát. Ez nagyon keresett mai napon is..
Műszerfala kis ívet kapott újabb kapcsolók lettek elhelyezve.
Mivel a kereset lanyhulóban volt, kapott 2,2 es 2,0 es motorokkal is értékesítették,hogy kisebb fogyasztású legyen és talán jobban eladhatóbb, ha kis motorral kínálják.
Az autók már luxus belsőt, elektromosan vezérelt külső tükrök, fűthető ülések, és még egy fedélzeti számítógép, a felvétel az üzemanyag-fogyasztás, a sebességet és hatótávolságot, Órát, Stopper volt benne.
 
Monza GSE
Az utolsó nekifutás a Monza GSE kiadása 1983-ban. alapvetően A2-autó, Recaro sportülések, digitális LCD eszközöket, valamint egy továbbfejlesztett teljesen fekete belső. Ez is szerepelt egy nagy hátsó spoiler a csomagtartón. Szintén GS / E modell fel van szerelve egy 40%-kal önzáró differenciálmű, külön kellett megrendelni a 3,0 E autók vásárlásakor.

 
 
Opel Monza képtár
 
Írta: Horváth Attila
Magyar Veterán Opel Klub
www.veteranopel,hu
 

forumadmin
Az Opel közzétette az első kedvcsináló videót a 2015-ös Corsa OPC-ről. A hivatalosan a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó kivitelt a legendás versenyző, Joachim Winkelhock próbálja ki egy tesztpályán (Dudenhofen), majd csatlakozik hozzá a rüsselsheimi cég elnök-vezérigazgatója, Karl-Thomas Neumann, aki megerősíti, hogy az autó erősebb, mint elődje.

Gelko
Csaknem egymillió forint értékű tárgyadományt gyűjtött a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete (MOTE) a Tűzoltó utcai Gyermekklinika beteg gyerekei javára, amelyeket december 23-án adtak át Budapesten.
Két tömött teherautóval érkeztek a MOTE adományozói december 23-án a Tűzoltó utcai Gyermekklinikához. Az egy hónapos gyűjtőakció több száz embert – klubtagot, támogatót és partnercéget – mozgatott meg. A tizenkét országos gyűjtőponthoz kizárólag tárgyadományt várt a szervezet. „Sok baráti társaság és partnercég is segített, a MOTE pedig a decemberi tagsági díjakat teljes egészében a kórháznak ajánlotta fel” – mondta Biró Gellért, a MOTE elnöke. 2013 után tavaly is erre a kórházra esett a választásuk, ugyanis itt kezelik az ország minden második leukémiás, illetve daganatos beteg gyermekét, azaz annyit, amennyit az ország összes többi onkológiai központjában együttvéve. – Adományainkkal szebbé tehetjük az ott kezelt gyermekek karácsonyát és könnyebbé tehetjük számukra és a velük ott tartózkodó szüleik számára az intézményben eltöltött napokat.
A két megpakolt teherautó két mikrosütőt, egy hűtőszekrényt, egy televíziót, vendégágyakat, sok játékot és könyvet, a Medicor orvostechnikai eszközöket gyártó cég jóvoltából pedig, egy közel félmillió forintos betegőrző monitort is el tudott szállítani.
A MOTE felhívásához a Corsa Club Hungary is csatlakozott.
Az adománygyűjtő akciót a 89.5 Music FM is támogatta: az általuk összegyűjtött felajánlásokat Szalay Balázs, az Opel Dakar Team pilótája vitte el autójával a gyerekeknek
 

 

 

 

 

forumadmin
Kicsi, de tágas, jól néz ki, mégis ésszerű – egy ilyen autót várhatnak a vásárlók belépőszinten az Opeltől 2015 nyarán. A cégalapító fia előtt tisztelgő neve egyszerű, mégis energikus: KARL. A 3,68 méteres ötajtós kisautóban öten utazhatnak kényelmesen, mégis kevesebbe kerül tízezer eurónál. Ráadásul olyan biztonsági-, komfort- és infotainment-felszerelésekkel lehet megrendelni, amelyek vetélytárs nélkül állnak e kategóriában. A KARL hajtását legújabb generációs, modern, egyliteres, háromhengeres benzinmotorra bízták. A KARL, az ADAM és a Corsa hármasa 2015-től a legerősebbé teszi az Opel mini- és kisautó portfólióját – egyben a piac legfiatalabbjává is.
”Rövid, poénos, karakteres – a KARL név olyan, mint maga az autó! Az Opel új belépő-modellje egy felnőtt kocsi, amely egyszerre szól a szívhez és az értelemhez,” magyarázza az Opel Csoport elnök-vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. “A KARL jellegzetesen opeles erényei a csendes, egyliteres, háromhengeres motorral kezdődnek, és korántsem érnek véget a díjnyertes IntelliLink infotainment rendszerrel. Remek autó az ártudatos vásárlónak, aki komforttal és modern technikával ötvözné a mindennapi célszerűséget.”
 
Belépőszintű Opel tízezer euró alatt Új generációs háromhengeres, egyliteres, hatékony motor Magasabb kategóriák technikája és felszereltsége Öt ajtó, öt személynek elegendő hely, kompakt méretek Díjnyertes Opel designnyelv a kiskategóriában  
Karakteres vonalak
A KARL arcán a márkaemblémát tartó dinamikus krómléc mosolyog szélesen. Oldalról három precízen megrajzolt, éles vonal teszi karakteressé. Az ajtókon megjelenő pengemotívum az Opel designfilozófiáját tükrözi, az ajtókon végigfutó két fényvonal kiemeli a dinamikus és minőségi jelleget. Nagy fényszórók és hátsó lámpák járulnak hozzá a ragyogó küllemhez, és mutatnak részletekbe menő gondosságot.
 

 
Ellenállhatatlan technika és felszereltség
Ami azonban a legfontosabb: nemcsak jól néz ki az Opel KARL, hanem belső értékeivel is hódít. Gépteteje alatt az Opel legújabb hajtóműtechnikája rejtőzik: az 55 kW/75 LE teljesítményű, modern, egyliteres, háromhengeres, finom járású és kis fogyasztású 1.0 ECOTEC benzinmotor, amelyet külön a KARL részére fejlesztettek ki. Simán kapcsolható ötfokozatú sebességváltó tartozik hozzá. Kategóriájának csúcsát képviseli a kivételesen biztonságos és komfortos futómű és kormányzás is.
Mindezzel összhangban olyan a KARL biztonsági- és komfort-felszerelése, amilyet senki sem várna ebben az árkategóriában – megfizethető árért ad modern technikát az Opel! A kipörgésgátlós ESP, az elektronikus fékerő-elosztással ellátott ABS és az elinduláskor a visszagurulást megakadályozó asszisztens mellett a KARL ellátható például sávelhagyás-figyelmeztetővel, amely frontkamerával figyeli az utat, és hangjelzéssel illetve a műszerfalon villogó ikonnal figyelmezteti az autóst, ha figyelmetlenül váltana forgalmi sávot.
A KARL technikai arzenáljába tartozik még a kormányzás erőszükségletét gombnyomásra csökkentő City mód is, amelyet már megszerettek az ADAM és a Corsa használói. A Parkolási asszisztens hangjelzést ad, ha tolatás közben akadályhoz közeledik az autó, így nem kell félni, hogy nekimegyünk valaminek. A sebességhatárolós sebességszabályozó segít betartani a limitet, ami különösen előnyös 30 km/órás lakóövezetekben, vagy bonyolult városi forgalomban. A ködfényszóró rossz időjárási viszonyok között ér sokat, míg a kanyarodási fény funkció sötét utcakereszteződésekben teszi biztonságossá a vezetést.
 
Hosszasan lehetne még folytatni a KARL lehetséges komfort-, biztonsági és asszisztencia-felszereléseit. Csupán kiragadott példa az első ülések opcionális fűtése, a szintén fűthető bőrbevonatú kormánykerékkel együtt, amelyek telente barátságosan meleg fészekké varázsolják az autót. A nyarat viszont a szintén opcióként kapható napfénytető teszi élvezetesebbé.

 
Praktikus és barátságos
A kis Opel KARL nemcsak egy teljesen felnőtt autó, ami a komfortot és a biztonságot illeti; tágas utastere és a pilótára fókuszáló vezetőhelye a tér, a minőség és a részletekbe menő figyelem olyan érzését adja, amely csak jóval drágább kocsikban fordult elő. A KARL utasait a díjnyertes Opel IntelliLink infotainment rendszer kapcsolja össze a külvilággal – tökéletesen integrálja az Apple iOS és Android okostelefonokat az autóba. A modern kapcsolódáson túlmenően célszerű is a KARL, tágassága meghazudtolja kompakt méreteit. Az Opel jövő nyáron érkező legkisebb modellje tízféle fényezéssel és 14-16 colos kerekek változatos designjával lesz elérhető.
 
További KÉPEK

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.