Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Informatikai nyelven szólva „copy – paste” év volt a tavalyi 2014-hez képest az Opel Magyarország számára. Szinte darabra ugyanannyi Opel kelt el (10.200), mint egy évvel korábban és a márka megőrizte elsőségét – immár sorozatban ötödik éve – a személyautó értékesítésben.
Itthon az Opel modellek toplistáját az Astra vezeti (2.944 eladás), második a Corsa (1.541) és a az előző év  eladásait megismételni tudó Mokka (1.237) lett a harmadik. Az Insigniából 682 darab talált gazdára. 
„Örülünk annak, hogy sikerült megőrizni elsőségünket a növekvő magyar autópiacon, ami számunkra ezúttal nagy kihívást jelentett. Az előző évhez képest eltűnt több olyan volumen modellünk – például a régi Zafira vagy a kifutott Antara – amelyek nélkül nehezebb volt pozíciónk megőrzése. Ez sajnos meglátszik a piaci részesedésünk csökkenésén, de a 11,45% a személyautóknál illetve a teljes piacon elért 10,77% még mindig a legmagasabb, amit az Opel bárhol Európában elért az elmúlt esztendőben.” – így foglalta össze a 2015-ös esztendőt kereskedelmi szempontból Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az Opel 2015-ben sorozatban ötödször tudott nyerni a személyautó piacon Ismét tízezer fölötti összeladás, összesítésben a második hely A haszonjárművek piacán az Opel az ötödik helyre jött fel Az Opel Magyarország idén ünnepli 25. születésnapját  
„Az idei év több szempontból különleges: az Opel Magyarország most 25 éves és azzal szeretnénk ünnepelni, hogy megőrizzük elsőségünket a személyautó piacon, mégpedig úgy, hogy növekedjünk. Ebben kulcsszerepe lesz az új Astrának, amelyből a Sport Tourer változat áprilisban érkezik. Az Astra mindig is az Opel húzómodellje volt, kedvelt választás cégek és magánvásárlók körében egyaránt. 2016 második felében további újdonságok érkeznek és folytatódik a motorpaletta megújulása is, amelyben Szentgotthárdnak kiemelkedő szerepe van.”- mondta Koncz Gábor.
Az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója hozzátette: „Az Opel számára 2016 sorsdöntő év lesz, a vállalat tervei szerint - hosszú évek után - az idén pozitív mérleggel zár a cég. Ez a célkitűzés nagy felelősséget ró minden egyes nemzeti vállalatra: az Opel Magyarországnak is úgy kell tudni növekedni, hogy közben teljesíti pénzügyi terveit.”
 

forumadmin
Készült: 2015. december 31.
Utolsó frissítés: 2015. december 31.
Miért pont Opel? 
A jogosítvány megszerzése után általában az első autó amit hajtasz, nem más, mint a család autója. Nálam sem történt másképp, egy Opel Astra G volt az áldozat, hatalmas, 1.4 16V-es motorral. Számomra fontos a precizitás, megbízhatóság, minőség, így esett a választásom a német márkára.
Hogy kezdődött ez a szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története?
Az egész a család autójának „tuningolásával” kezdődött, egy kis alufelni, egy kis angel eyes lámpa, ledezést, stb. stb. Tudtam, hogy ha egyszer lesz egy saját autóm, az csak is G Astra OPC lehet és szerencsére így is lett. 2013. áprilisában vásároltam meg ezt a szürke kis autót, mondani sem kell, szerelem volt első látásra. 
 

 
Most jöjjenek a nyers adatok, fontosabb tuningok, módosítások felsorolása. 
Mivel az előző tulaj igen csak elhanyagolta az autót, így az szinte már minden ki lett cserélve rajta. Első körben, mivel lemezfelnin téli gumival vásároltam, így egy nyári felni szettet vettem, természetesen gyárit. Ezt követte sorra a motor, futómű apróbb felújítása ( tömítések, kopó alkatrészek cseréje). Fényes fóliát kapott a tető, majd egy AP -40/40 mm-es ültetést, lengéscsillapítókkal és rugókkal. Apróbb módosítások, műszerfal fehér ledezése, xenon fényszórók beépítése, összes hűtő cseréje. 

 

Mivel a motorban már 225 000 km volt így célszerű volt a felújítása, új turbó (LEH), teljes saválló csövezés,fordított légszűrőház, powerflex szilent a motortartóbakhoz, váltóút rövidítés, kuplung teljes felújítása, kevlározása, előkatalizátor helyettesítő, MTB ph2 programozás. Idén vtn technológiával fóliázva lettek a felnik, természetesen új nyári gumikkal, valamint a motor felújtása megtörtént, gyűrűzés, hengerfej felújítás, szelepszár szimmering csere, stb. 65 mm-es egyedi kipufogó rendszer, egyedi közép – és vég dobbal. Ezek a főbb módosítások, de minden cserét felsorolva 10 oldalt is lehetne írni

 
Mi lenne a 3 kívánságod az autódat kapcsolatban?
Bárcsak 0 m-ként kaptam volna meg.. 
Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Opeled örömmel?
Egyértelműen, J Astra OPC. 
 

forumadmin
Készült: 2015. december 11.
Utolsó frissítés: 2015. december 11.
Miért pont Opel?
Nagyon sok autó fordult meg nálunk a családban, de az utolsó amit átvettem fatertól egy 1.4-es Astra volt. Onnan indult az Opel szerelem. Egy kis sötétítés, karbon fólia, légterelők, új felni stb. meg egy kis motor piszka, de ugye az 1.4 nem arról volt híres sosem, hogy felszántja az aszfaltot. 3 évet volt nálam az az autó, nagyon szerettem, de már többre vágytam.

Hogy kezdődött ez a szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története?
2013. Április lehetett ha jól emlékszem, amikor egyik haver megjelent egy Astra G OPC-vel a ház előtt és mentünk egy kört a géppel, bár én nem vártam sokat tőle, hiszen csak egy Opel - gondoltam én naív. Na de amikor kikanyarodtunk egy egyenes részhez és elsült az első padlógáz, azt hittem valami dúrva versenygépben ülök és csak pupilláztam, hogy ilyen nincs is a világon....(és akkor még gyári 200 ló volt az autó :D) Akkor tudtam, hogy nekem is ilyen kell és még ezen a nyáron be is hozattam Tóbiást (ez lett a neve a volt német gazdája után). Kalandos és idegrázós 3 hetem volt, mire ideért és minden papírja rendbe került, de megérte!

Mondanom sem kell, ezzel előbb megnéznek bárhol, mint egy akármilyen 20 milliós tucatgéppel. Volt mit csinálni rajta, még ha így elsőre nem is látszik.

 


 

 
Most jöjjenek a nyers adatok, fontosabb tuningok, módosítások felsorolása:
Az autó gyári 200 lóval érkezett volna, de halott volt a turbó és mivel sokat állt, így szinte az összes tömítést ki kellett a motornál cserélni. Ehhez még jöttek a hidrótőkék, szelepszárszimmeringek, gyertyák szóval egy kisebb motorgenerál. Majd egy évvel később úgy döntöttem, hogy megpiszkáljuk kicsit a vasat.

Tuning: 18-as corsa opc felnin gurul 225/35 r18-as Hankook gumikkal, H astra opc turbó van már rajta, turboworks cooler full saválló csövezéssel, 1.9-es astra fordított légszűrőház, eibach sportline ültető rugók (40-40), átmenő kipuff hátsó dob 100-as véggel, egyedi szelepszárszimmeringek lettek be rakva,hogy ne tudjon fel csúszni és ne "egye" az olajat és természetesen kapott egy programot. Megközelítőleg tudja a 240+ és 360-70 nm-t.

 
Mi lenne a 3 kívánságod az autódat kapcsolatban?
Nem kívángatok, ha valamit akarok azt megcsinálom vagy megcsináltatom rajta. Teljesen megfelel már így, ahogy van.
Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Opeled örömmel?
Ha megfogok tőle válni azt nem szívesen teszem, de vannak manapság nagyon csábító "dögök", többek között a j astra OPC, ami most a nagy kedvencem. Valószínű ha csere lesz, akkor arra.

 
 

forumadmin
Tisztelt MOTE tagok, Opel tulajdonosok, autórajongók!
Több telefon beszélgetés, e-mail váltás  és egy hosszú, baráti beszélgetés után, úgy határoztunk, hogy mostantól az árva állatok mentésével, gyógykezelésével, ivartalanításával és örökbeadásával foglalkozó civil szerveztünk, a Macskaárvaház Alapítvány és a társadalmi felelősségvállalásban eddig is élenjáró Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete mostantól együtt fog dolgozni néhány nagyszerű cél érdekében.
A Macskaárvaház Alapítvány nem csupán azt a célt tűzte ki maga elé, hogy kidobott, megkínzott állatokat ment, de azt is, hogy az árva állatokat a lehető legnagyobb számban hozza össze magányos, idős emberekkel, hogy közösen, boldogabb teljesebb életet élhessenek, mint külön-külön.
Egy árva állat megmentésével és örökbe adásával - jó esetben - egyúttal boldogságot ajándékozunk  az embereknek is. 
Állatmentő önkéntes munkánkat mostantól a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületének támogatásával, segítségével végezzük, ami számomra azért is különös öröm, mert autóversenyzői pályafutásom és civil autós életem is az Opel-hez kötődik: annak idején az Opel Astra Kupában kaptam elsőként lehetőséget pályaautó versenyzésre és nyertem el az "Év felfedezettje" díjat. De életem első civil autója is egy Szentgotthárdon gyártott Opel Astra volt.

A Macskaárvaház Alapítvány december 12-én szombaton és 13-án vasárnap a budapesti Campona Bevásárlóközpontban a Felis Hungarica nemzetközi macskakiállításán idén ismét lehetőséget kap arra, hogy bemutassa és lehetőség szerint örökbe adja mentett állatait.

Alapítványunk kuratóriumi tagjai, önkéntesei ezúton szeretettel meghívnak minden MOTE klub tagot, akik szívesen megismerkednének munkánkkal, védenceinkkel és persze megcsodálják a világ számos pontjáról érkezett díjnyertes fajmacskákat is.
Amennyiben lehetőségetek van, kérlek, hozzatok magatokkal valami kis macskaeledel-finomságot azoknak az árva állatainknak, akiknek legtöbbje rengeteget szenvedett mielőtt hozzánk került és némelyikük évek óta várja türelemmel, de reménykedve az álomgazdit.
Köszönöm megtisztelő figyelmüket, figyelmeteket - és alapítványunk nevében köszönöm az együttműködést, támogatást a MOTE-nak.
Boldog Karácsonyt minden Opel-esnek, macskásnak és minden jóérzésű embernek.
Kiss Norbert
hatszoros magyar bajnok, kétszeres Európa bajnok autóversenyző
kuratóriumi tag, Macskaárvaház Alapítvány
OpelFórum Eseménynaptár - Opeles Összefogás 2015
Facebook Eseménynaptár - Opeles Összefogás 2015
 
 
KÉPEK az átadásról:

 

forumadmin
Kapcsolódás és szórakoztatás a legmodernebb IntelliLink-rendszerekkel – amit a márka zászlóshajója, az Insignia, és a vadonatúj Astra kínál, azt most a kiskategóriában is bevezeti az Opel. Az újabb, friss színekben kapható Corsa a legutóbbi IntelliLink infotainment-nemzedékkel jelenik meg, amely alig pár hete mutatkozott be az új Astrában. Az R4.0 IntelliLink rádió hozza be az Android Auto és az Apple CarPlay alkalmazásokon keresztül az okostelefonok világát. Ehhez csupán legalább Android 5.0 Lollipop vagy Apple iOS 7.1 (iPhone 5-től) verziójú készülék szükséges. Stabil és erős internet-kapcsolatról az Opel OnStar gondoskodik. E személyes online- és szolgáltatási asszisztens, illetve speciális antennája 4G/LTE-WLAN-hotspottá teszi a Corsát. Annak pedig, aki pedig további navigációs opciókat szeretne az Apple Maps és a Google Maps mellett, rövidesen rendelkezésére bocsátja az Opel a hordozható, és a Corsába integrálható TomTom GO 40-et.
R4.0 IntelliLink, okostelefon integrációval IntelliLink-érintőképernyő, iPhone- vagy Android-jellegű menüvel Navigáció tetszés szerint: Apple Maps, Google Maps vagy TomTom vezet célba Opel OnStar erős WLAN-hotspottá teszi a Corsát  „Nálunk nemcsak a közép- vagy kompakt kategóriájú modellek vásárlói örvendhetnek modern kapcsolódásnak és szórakoztatásnak, ezeket egész portfóliónkban elérhetővé tesszük – mégpedig rendkívül megfizethető árért“, mondta az Opel értékesítési vezetője, Peter Christian Küspert. „A legjobb példa a Corsa új R4.0 IntelliLink-rendszere és okostelefon-integrációja! Ez és az Opel OnStar gyorsan, stabilan hozza be az autóba az internet sokféle funkcióját.“
 
Individuális, gyors és egyszerű: R4.0 IntelliLink rádió, okostelefon integrálással
Az R4.0 IntelliLink rádió nem csupán a megszokott, áttekinthető, hétcolos, színes érintőképernyőt, valamint a zenelejátszásra, képek, videók és filmek nézésére, illetve kihangosított telefonálásra alkalmas USB- és Bluetooth®-csatlakozást kínálja – a Corsa legújabb generációs infotainment-rendszere már kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerrel is. A Corsa valamennyi utasának személyes okostelefon-szolgáltatásait elérhetővé teszi az autóban, ráadásul nagyon gyorsan. Ha az iPhone vagy az Android okostelefon USB-vel csatlakozik az R4.0 IntelliLinkhez, akkor ezeket azonnal felismeri. Amint létrejött a kapcsolat, a telefon képernyője jelenik meg a hétcolos IntelliLink-monitoron, és közben fel is töltődik a telefon akkuja.
Lehet például az érintőképernyőről vagy a Siri hangvezérléssel hívást kezdeményezni, üzeneteket küldeni és fogadni, vagy zeneszámokat meghallgatni. Az Apple CarPlay által támogatott appok teljes listája megtekinthető az apple.com/ios/carplay címen. Az Android Auto esetén a Google Maps, a Google Now és a párbeszéd lehetősége a Google-lal éppúgy rendelkezésre áll, mint az audio- és üzenő alkalmazások növekvő választéka.  Az android.com/auto mutatja meg, hogy milyen appok használhatók.
 
A Google Maps illetve az Apple Maps navigációs alkalmazások használatának nagy előnye a mindig aktuális térkép, a frissítések ugyanis automatikusan töltődnek le a telefonra. Ráadásul valósidőben látható a pillanatnyi forgalmi helyzet, illetve például a POI-k, azok nyitva tartási ideje, távolsága és megközelítésének módja. A térképrészletet ugyanúgy lehet kinagyítani, mint az okostelefonon. Ha olyan szolgáltatótól vesz üzenetet az Android-okostelefon, mint például a WhatsApp vagy a Skype, akkor nem jelenik meg a szöveg az IntelliLink képernyőjén, hanem felolvassa a készülék.
 
További navigációs lehetőségként kínálják az Opel kereskedők a hordozható TomTom GO 40-et. A 4,3 colos, színes érintőképernyőt a FlexDock®-tartó rögzíti a műszerfalon. A TomTom 45 európai ország autótérképét tartalmazza, háromdimenziós ábrázolásra képes, megmutat különleges célokat, és – okostelefon csatlakoztatásával – valós idejű útinformációt ad. Ezáltal különösen cég- és flottaautókban számít praktikus alternatívának.
Stabil, ingyenes internetkapcsolat Opel OnStarral
Különösen stabil mobil internetkapcsolatot biztosít az autóban és közvetlen közelében az Opel OnStar (magyarországi bevezetés 2016-ban). Az integrált 4G/LTE nagy teljesítményű WLAN-hotspottá teszi a Corsát. Különleges külső antennája akár egyszerre hét mobilkészüléket képes a lehető legjobban csatlakoztatni – külföldön is, így nincsenek járulékos roaming költségek. A WLAN-hotspot használata az autó első forgalomba állításától 12 hónapig ingyenes – mindössze az Opel OnStar hardverért kell egy egyszeri összeget fizetni.
 
Mindezeken túlmenően sokféle szolgáltatási funkciót tesz gombnyomásra elérhetővé a személyes online- és szolgáltatási asszisztens, az éjjel-nappali automatikus baleseti segélyhívástól az autómentésen és az autólopási segítségen át a járműdiagnosztikáig. Aztán ott van a myOpel okostelefon-alkalmazás: az Opel OnStar használója az autón kívülről is kérhet segítséget, a kocsit távvezérléssel zárhatja be vagy nyithatja ki, illetve lekérdezheti annak legfontosabb adatait. 

forumadmin
Készült: 2015. november 26.
Utolsó frissítés: 2015. november 26.
Hogy miért pont Opel?
Ez egy nagyon jó kérdés! Igazából csak olyan dolgokat tudok felhozni erre, amik nem teljesen fednék a valóságot.
Nézzük sorba őket:
Édesapám elő autója egy B Kadett volt. Ez lehetne érv, de erre már csak a megvásárlás után emlékeztünk vissza, mosolyogva. Akár lehetne az is, hogy a rendszerváltás (1989) után, mikor megindult a nyugati kocsik behozatala, édesapám egy Kadett GSI-ért indult el a nagyvilágba, de egy Audi Coupe-vel tért haza, így ez is megbukott. A valós az az a story, hogy eredetileg Golf 2 GTI 16v-t szerettem volna! Ki is néztem magamnak egyet, de mire elmentünk a kereskedésbe, már hűlt helyét találtuk – nem nekem szánták az égiek- Így csalódottan nézelődtünk tovább a kereskedésbe, hogy (hátha) találunk valami, ami megtetszik. Ahogy nézelődtem közép tájt ott állt egy piros Kadett GSI 1.8-as motorral! Kérték üljek bele, nézzem meg. Túlságosan nem rajongtam érte, mivel nem ez volt az az autó, ami miatt napok óta nem tudtam aludni. Beültem a kocsiba, elkerekedtek a szemeim! Nem találva a kilométeróra fordulatszámmérő óra mutatóit kérdeztem, hogy mi az a két tévé az óra helyén?! Elmosolyodott az értékesítő, majd kaján mosolya alatt annyit dünnyögött: Tedd rá a gyújtást… Azt hiszem tudja mindenki, hogy ekkor mi történt, és milyen érzés fogott el. Knight Rider… Ezek után (néhány küzdelmes hetek után), jobban és jobban megszerettem kis piros táltosomat, ami jelen pillanatban fekete színben pompázik.

 
Szerencsés vagyok, mert 4évvel ezelőtt egy olyan céghez kerültem, ahol céges autó biztosított, így a kis hétköznapi kocsiból rendezvényre járós, hobbi versenyautó lett.
Francia autókról: Az előző munkahelyemen 4évig Renault Trafic (Opel Vivaro), majd 3,5évi Renault Clio II-t hajtottam, most jelen pillanatban Clio IV, amik bármennyire is francia autók, nagyon meg vagyok/voltam elégedve.
Nézzük miből áll össze jelen pillanatban a verda:
Motor
Nah volt itt már minden. Kezdetnek vételkor 18E vagyis GSI 1,8, majd C20XE, amit szerettem, csak nagyon sok volt vele a gondom, így nem eléggé szerettem meg . 3,5éven át C25XE, 2,5 V6 24V, nagyon szerettem, sose volt vele semmi gond, és ment is mint a meszes, de tovább kell fejlődni ---> X30XE 3.0 V6 24v. A létező összes simmering, tömítés, csapágy és csavar Victor Reinz ill. gyári cuccokkal összerakva, versenyeken használva.
 
Hajtás
F18+ C345 Elektronika
Powered by Laller
Légszűrő
Simota direct
Kipufogó
63,5-as, középen 63,5-as átmenő középdobbal THX Laller1800 és Dabasi kipu, végén szolid sportdob, irmscher végekkel
Hengerenkénti elömlő, Forma88
Teljesítmény
222,9
Tömeg
1125 Kg
Nyomaték
303Nm
0-100 Km/h
6,7 mp (C25XE) 5,2 mp (X30XE) 1/8 mérföld
14,7mp (C25XE) 14,4mp (X30XE) Tököl 2013.06.08. 13,9mp (X30XE) Békéscsaba 2013.07.27. 13,8mp (X30XE) Kiskunlacháza 2014.03.29. 13,7mp (X30XE) Rábaring 2014.07.19. 13,5mp (X30XE) Kiskunlacháza 2015.03.28. Max. sebesség
Ezzel a váltóval 240km/h, de még nem próbáltuk

 
Gumi
Yokohama Advan Neova AD08 205/45 Felni
Nyári: Mak XLR Ice Black 7x16 ET 30 + hátul 2cm pogi Téli: H Astra 6,5x15 ET35 Rugók
Elöl Apex -60mm Hátul FK -40mm Gátlók
Elöl KYB Ultra SR, hátul mercedes gázos Fékek
Elöl: B Vectra 288 Steinhof Furt Hátul: Kadett GSI 16v tárcsás Bembo Karosszéria
elöl eredeti Zender toldat eredeti Zenden küszöb toldat Átalakított MS Design hátsó lökös Kiegészítők
Irmscher első fényszóró, BMW E30 mosolygós projektoros lámpával
Ülések
GTE Recaro from Laller1800-Gyilkos
Kormány
Corsa sport
Kiegészítők
F Astra Műszerfal, G Astra Coupe bőr ajtókárpit

 
Jövőre nézve tervbe van véve, hogy 4x4-es hajtás és turbo-s V6 motor, de elég nagy a valószínűsége, hogy marad így, mivel ezt sem tudom igazán kihasználni, és amikor tehetem (versenyeken, rendezvényeken, sajna ritkán), és megyek vele, akkor mindig mosolyt csal az arcomra, és csak annyi jut az eszembe, hogy jó ez így is!  
A belseje még hagy némi kívánalmakat, inkább ezt kellene már befejezni. Ha időm és a sportorvosim engedi, hamarosan talán ennek is a végére érek.
Mondták már sokan, hogy soha nem fogom tudni eladni egyben, ill. soha nem jön vissza az az összeg, ami bele lett locsolva a kocsiba. Engem ez nem érdekel. Nem is akarom, hogy visszajöjjön. Ez nem erről szól. A hobbi az sohasem kifizetődő, és ez egy hobbi versenyautó.. Az csak viszi a pénzt, nem utcai gép arra ott van a céges autóm. Tehát ez van, én ezt szeretem! Élvezzük az őskövület motorok hangját, és azt hogy kirázza a futómű a tömést a fogunkból! Mindig jót tudok nevetni, mikor a közel 10millás, vagy akár többe is kerülő autót körbeautózom és fogalma sincs, hogy ez mitől, és hogyan, és különben is, ez egy régi szar… :P :D
Családi autóba csak egy dolog jut eszembe, ha Opelről van szó, az pedig egy jó kis Signum, vagy Insignia.
A Kadett-től  meg nem válnék egyikért sem!

 

forumadmin
Készült: 2015. november 17.
Utolsó frissítés: 2015. november 17.
Számomra nincs előítélet a kocsikkal szemben. Imádom az autókat! Nem igazán tartom magam márka függőnek és sosem az emblémát nézem. Ár-érték arányában a legjobb autó legyen. Ugyanakkor mindenki a saját személyiségéhez választ. Felém ez annyit jelent, hogy legyen eszméletlen egyedi, különleges és ritka (mint én). 

Utálok elsőbbséget adni négy másik ugyan olyan kocsinak.  Mivel mindenki a saját személyiségéhez legközelebb álló autót választja és a különböző márkák ügyelnek is erre, hogy különböző „tipikus” lélekhez közel álló jegyeket tartalmazzák az autóik, ezért tényleg mindenki megtalálja magát egy bizonyos márkában, ahová jobban tud a szív húzni, és amivel inkább azonosulni tud a gazdi. Nálam ez.. Nem! Nem az Opel volt. Olasz autók! Különlegesen (formabontó) egyedi, luxus vagy luxus érzetet adó (alsó-közép kategóriában) anyagösszetétel.  Gondoljunk egy Fiat Bravo-ra, amelyet ha összehasonlítunk (pl) egy Vw-nel, kategóriaugrás érzetünk támad. Vagy egy Maserati-ra, amelynek  egy ma igazán divatos konkurenst tudok hozni példának, a BMW-t. De kedves olvasó joggal felháborodhat e szavak olvasatán, mondván „hogy lenne egy Maserati-nak kategóriája a BMW. A Maserati méregdrága sportkocsi ”.És csak kevesen gondolnak bele, hogy egy  M550D ára. Tehát.. Már pedig az! Az más kérdés, hogy az egyiket videózzuk az utcán, ha meglátjuk, a másikat pedig örülünk, ha észrevesszük a sok autó között (Jelzem: Ettől még szuper autó a BMW).


Na de, hogy lett OPC? Munkából jövök Pesten a Szentendrein és elsüvít mellettem egy, akkor még fogalmam nem volt micsoda... Egy éjszakámba került mire megtaláltam neten, hogy mit láttam.  Úgy gondoltam megér egy próbát, hogy rámegyek egy internetes autós portálra ahol rákeresek. Hoppá! „Meg is van” mondom. Életemben nem láttam ilyen dögös autót! És ebben két kulcsszó is volt, ami elgondolkodtatott: „dögös” és „életemben nem láttam”., Fölhívtam a hirdetésben látható számot és kértem a „dílertől” időpontot tesztvezetésre. Persze, akkor még nem gondoltam vételre. Hiszen szuper jó autóm volt (Fiat Grande Sport 1.9 Dízel 130 ló tele extra). 
 
Találkozó egy nagy épületnél, ahol az „összes márka egy helyen”. Szóval megyünk a lifttel le a mélygarázsba. Nyílik a lift ajtaja és temérdek autók között egyszerűen sugárzik a OPC média autó. Meglátni és megszeretni! Készítettem is róla egy béna videót azon melegében, hogy tudjak majd powerkodni a haveroknak : „ilyenben is ültem”  
Persze a vezetés után össze is írtuk a megrendelést és nagyjából fél év múlva büszke OPC tulaj vált belőlem 
Amikor megjött az autó és bejáratás (3 ezer rpm fölé nem hajtott, 5ezer km után olajcsere) után kezdhettem birtokba venni az erejét, jött az áll leesése: „nem is igaz, amiket írtak róla” (lassú a súlya miatt). „Ez csak üzlet”.  Csak reklám, amivel a piacot saját malmukra hajtják a különböző márkák képviselői. Nincs ezzel baj, csak ha beveszed és agyat eldobva mész „divat autót” venni 4x-es áron, mert attól „jobban tisztelnek”.
Szóval sosem gondoltam, hogy egyszer Opelem lesz, de tény-tény: hogy a kategória legszebb és legerősebb királya az OPC. 
280 ló és 400 Nm gyárilag. Amit megmérve padon volt 291 is és 470 Nm. Nos, ez tisztes adat. Persze nem elsősorban a lóerőt kell nézni, hanem hogy hogyan használja ki a motor. Egy biztos! Következő autómnak magasra van rakva a mérce. Szebbnek, jobbnak és takarékosabbnak kell lennie. De nem sietek. Egyelőre nem látok jobbat ennél az autónál. És tényleg! Takarékosság! Fogyasztás teszt szerint:„szemrebbenés nélkül mondtam ki, hogy elvan 9 literből. Hát igen, higgadt hajtással, országúton.” És hallok/olvasok olyant is hogy a reális 13-15 l. Fogyasztás valójában: 6 és 7 liter között megy vegyesben. A dugót nem szereti: 8l, versenyben valóban meg van a 11-12 liter. Én 6.5 literrel járok vegyesben. Pálya 6 liter
És az ár.. Egy vételnél nem az utolsó szempont. Egy kategória társ 14 millió körül van, amit én nem adnék ki soha egy ilyen kategóriáért. Szóval az ár pozíció is el lett találva az autón. Persze ezen felül is érdemes jól körülnézni, mert márkakereskedés és márkakereskedés között is nagy árkülönbségek vannak. Ezért külön megemlíteném és egyben köszönet a „díleremnek” az Opel Interat Kft-nek ahol ez az autó 7.4 milliótól elérhető és extrázva már 8.5-8.7 körül gazdára talál és ezzel számomra elérhetővé tette, hogy ilyen autóm legyen.
Összességében tehát azt tudom mondani az Opelről, hogy nem fanatikusságból, nem előre eltervezett OPC fan mivoltomból vettem meg, hanem, mert messze kimagaslóan az Opel nyerte a többi konkurensével szemben a versenyt. Ez talán a legnagyobb érdem a márkának, hogy nem megszokásból, hanem teljesítmény és minőség elismeréséből vásárolt terméket állít a piacra.  Büszke vagyok erre a gépre és bátran ajánlom mindenkinek! 

 
Üdv: Ákos, Opel tulaj 
 
 

forumadmin
Amikor autós márkaklub kerül szóba, azt hiszik legtöbben, hogy valami hím-soviniszta gyülekezet legalizált egyesületi formájáról van szó, ahol a csajok kizárólag félmeztelenül, test-festett állapotukban lehetnek jelen - lehetőleg egy ingyen karton dobozos sört szorongatva a hónuk alatt.
 
 
A Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete azonban biztosan nem ilyen.

 
Több, mint 12 éve vagyok a MOTE nőtagja, az alakulásukat követő évben csatlakoztam, amikor igazán dübörögni kezdett a klubélet. Az elmúlt évtizedben az emberek jöttek-mentek, de a legnagyobb részük állandóként pulzál ma is oszlopos tagként.
A közösség befogadó, és az évek során találkozóik résztvevőinek száma folyamatosan nő; nem elhanyagolható módon a közben világra jött felnövekvő opelos nemzedékkel is, a gyerekekkel, akiknek mára már külön programokkal is készülnek a találkozók szervezői.
Ezeken az alkalmakon nem a nők főznek, hanem általában inkább a férfiak. A gyerekek szabadon élvezhetik a programokat, és este a szülőknek is jut szórakozási lehetőség. De nem csak családosok járnak ide, hanem fiatalok és idősek egyaránt. Ez egy olyan közeg, ahol az arcoskodás nem jellemző, viszont a baráti légkör igen.
Sokan ezeken a rendezvényeken találkoznak személyesen is azokkal a barátaikkal,akikkel a távolság miatt a hétköznapokban csak egyéb csatornákon tudják tartani a kapcsolatot.
Ebben a klubban a nők megbecsült és elismert helyen vannak, ami nem csak abban nyilvánul meg, hogy az összes versenykategóriában külön helyet kapnak, hanem abban is, hogy aktív részvételükkel hozzájárulnak a szervezés eredményességéhez.
Itt senki nem kérdőjelezi meg a nők autószeretetét és hozzáértését, sőt, a MOTE külön büszke rájuk.
Ebben a klubban valóban jó nőnek lenni, és nem megtapasztalni a hétköznapi szexizmust az autózásban, ahol a nők általában csak bikiniben pózolhatnak az autók mellett.
Itt rajongótábora van a hengerfejet dobáló, alkatrész felismerő, gumifüstölő nőknek,akik a versenyszámok után isznak egy drinket, vagy elmennek gyerekükkel fogócskázni egyet.
Valahogy ebben a klubban sikerült egyensúlyt kialakítani a nemek közt, és azt hiszem, engem is ez tart itt több, mint egy évtizede.

 
 

 
Írta: manta hajnal

forumadmin
Készült: 2015. október 29.
Utolsó frissítés: 2015. október 30.
10 év története a gyári állapotról a „tuning” világába….
Az autót 2005. májusában vásároltam egy tatabányai használt autókereskedésben. A 2005.-2006. években még teljesen gyári állapotban használtam és nem is nagyon foglalkoztatott a tuning mint olyan. Teljesen normális családi autónak használtam. Nyaraltunk, kirándultunk, világot láttunk…..
2005-2006

2007
2007-ben engem is elért az autóépítés szele. Néhány barátom a környékről megfertőzött a szokásos péntek esti Bástya-parkoló találkozók által. Ebben az évben regisztráltam a Carstyling.hu weboldalra is az autóval….  Akkor ott valami megmozdult bennem is ami azóta sem tud nyugton hagyni :-D Azóta építem és szépítem az autómat a saját kedvtelésemből, a kezdetekben az alábbi módosítások voltak az autón:
17” MAK alufelni 225/45 R17 gumikkal 60/40 ültető rugó Angel Eyes lámpák szemöldökkel Xenon (mert mindenkinek volt) 5%-os Lummar fólia és az elmaradhatatlan matrica tuning :-D
2008.
Ez volt az év mikor elkezdtem járni autós találkozókra a környező rendezvényekre….
Blitz Weekend 2008 Balatonszemes

2009
Következett a 2009-es év, mikor komolyabban is belevágtunk az építésbe (tuningba) ….A végeredmény 2009-ben a debreceni Opel találkozón debütált az autó elsőként már az első átépítés után.

A 2009-es változások a teljesség igénye nélkül:
225/40 ZR18 gumik 8Jx18 Felni Az összes embléma és felirat, minden a típusra utaló jelzés eltávolítva  FK hűtőrács  GSI logó  Vectra B i500 első lökhárító (sajnos csak üvegszál) FK rács az első lökhárítóban  GM fényszóró mosó  Egyedi motorháztető morcosítás (4-5cm-rel hosszabb)  Egyedi morcosítás az első sárvédőkön (motorháztetőhöz igazítva)  Díszlécek körben eltüntetve  Oldal indexek lefalazva  Hátsó ajtókon kilincsek lefalazva  Vectra B2 hátsó lökhárító+i500 toldat Egyedileg szélesített & peremezett hátsó sárvédők Egyedileg szélesített & peremezett első sárvédők Vectra B i500 hátsó szárny  FK hátsó szélvédő spoiler Audi A5 optikás fényszóró  BiXenon 4500K /6000K  Vectra B2 i500 ködlámpák FK kristály lámpák hátul egyedi belső kárpitozású gyári sportülések, fűthető combtámasz és deréktámasz mérföldes óra gyöngy fehér metál fényezés A 2009-es évben az augusztusi országos Opel találkozó volt az első találkozó ahol megjelent az autó. Abban az évben még két helyen, szeptember elején, Dombóváron majd a hó végén Tököl repülőterén is megmutattuk magunkat.
 

2010
2010-ben találkozókra jártam az autóval leginkább. Nagy változás nem történt az autóval.
2011
2011-ben érkezett a gewinde valamint az airbrush festés. Valamint természetesen a találkozók.
2012
2012-ben érkezett az üvegszálas hifi beépítés, airbrush festéssel, a fejtámla monitorok, a DVD fejegység és ebben az évben-életemben elsőként részt vehettem a szezonnyitó AMTS kiállításon a pavilonban, mint kiállító. 2012. év végén kezdtük meg az újabb építést ami a most is látható megjelenést kölcsönözte az autómnak.
2013
2013-ban az autó nem szerepelt egy kiállításon sem. Az egész év az építkezés jegyében zajlott.

 
2014
2014-ben tértünk vissza a köztudatba már a megújult külsővel. Azonban a szezonnyitó AMTS kiállításon még csak félkész volt az autó. A jelenleg is látható állapot augusztus végére készült el. Ezért az autó kizárólag utána jelent meg találkozókon. Azóta az új kinézettel járunk találkozóra… Nagy volt a kérdőjel mit fognak szólni a merész szélesítéshez, ami az autó alá került. De őszintén szólva megelégedettséggel nyugtázom az autóm kinézetét, amely az én elképzelésem tükrözi vissza saját kinézete által. Nincs még egy ilyen Vectra idehaza és ez sokat jelent nekem. Büszkeséggel tekintek rá minden alkalommal, amikor kicsalom a garázsból, egy-egy találkozó alkalmával.

 
A frissítés utáni főbb változások az autón:
Teljesen egyedi szélesítés 55mm nyomtávszélesítés hátul 35mm szélesítés elöl Egyedi sárvédő szélesítések elöl és hátul Gewinde még lejjebb tekerése…. És nem csak a gewinde :-D Bekerült 2db HD Racing sportülés természetesen ez is az autó bel teréhez igazodva új kárpitozást kapott a 2db 7” monitor megmaradt csak letisztultabb formát kapott 4 csatornás video megosztó a kesztyűtartóban fóliázott karosszéria egyedi hímzett beltéri szőnyegek tankbeömlő elfalazása nyitható hátsó lámpa
2015
2015-ben az AMTS jubileumi találkozóval vette kezdetét a szezon részünkre. Az idei évben is megjelentünk néhány találkozón idehaza. Ez az év a kiállításokról szólt és persze az új tervekben szereplő kellékek beszerzésével…. De ez már a jövő ugyebár!

 
Köszönöm, hogy elolvastad! Találkozunk 2016-ban!

 

 
Berki Ádám
 
 

forumadmin
Készült: 2015. október 26.
Utolsó frissítés: 2015. október 26.
Miért pont Opel, vagyis Astra GSi?
Az Opel 2009-ben jött, amikor is megvásároltam életem első autóját egy 5 ajtós 1.6 ideges F-et.  Nem tudom megmagyarázni miért, pedig úgy mentem oda, hogy bármi csak „rendőr Astra” ne, de ott állt az éles sarki kereskedés közepén, még be se álltak vele a sorba annyira friss volt. Kb üvöltött, hogy „Hé én vagyok az, engem vigyél” és hát megvettem, aztán megszerettem. 2-3 év után már úgy éreztem, jöhetne valami erősebb, ekkor kezdtem el szemezgetni a GSi-kel, de költözés meg hasonlók miatt  csak ábránd maradt.
Hogy kezdődött ez a szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története?
2014-ben kezdtem érezni, hogy sajnos jelenlegi paripámmal lassan kapcsolatunk végéhez érünk, ekkor elkezdtem keresgélni kombikat, mert a 3 kutyának kellett a hely. Mindenképp fiatalabb autót szerettem volna, így G Astrákat, Volvokat, 3-as Bömbiket nézegettem, de a sorozatos kudarcba fulladt megtekintések után (ugye a hirdetésben mindig szebb meg jobb) már-már rutinszerűen böngésztem nap, mint nap a HaHu-t és egyszer csak megláttam A NAGY Ő-t. Se nem kombi, se nem fiatal, de azonnal hívtam is a számot, találka oké, de csak 1,5 hét múlva lesz otthon, mert pont ma indul nyaralni, de menjek, nézzem meg, a kollégái megmutatják. Kimentem, megnéztem: kicsit rozsdás itt, kicsit ott, de törve még sose volt(!) és elfogott valami megmagyarázhatatlan érzés. Alig volt csak megrontva a gyári küllem, egy jel nélküli szemöldök ráccsal, meg az elengedhetetlen angyalszemekkel. Nem kell mondjam, az a 1,5 nekem fél évnek tűnt, főleg, hogy beleesett a X. Blitz is… Aztán egyszer csak jött a telefon, vége a nyaralásnak, másnap már ott is voltam és szó nélkül elhoztam 2 szett alufelnivel, meg annyi pót alkatrésszel aminek egy részét abba a kocsiba kellett pakolni amivel jöttünk, mert a GSi-be nem fért el. Már hazaúton éreztem, hogy jó barátok leszünk…Akinek még nem volt, az nem tudja, hogy ez nem egy tuningolt F Astra… Ez egy GSi.
Gondolom ez az autó hobbi autó, milyen autót használsz a hétköznapokban?
Hát mit nevezünk hobbi autónak? Ha azt, amibe az ember minden spórolt pénzét beleöli, és csak akkor ül bele, ha nem esik az eső, nincs hó és sózás, vagy tudja, hogy kátyúmentesen is el lehet jutni A-ból B-be és csak akkor használja és sokszor megkapja „a szaros kocsid fontosabb mint én” mondatot akkor igen az.
Amúgy a szürke hétköznapokban egy C14SE F Caravannal járok, hogy elférjenek a kutyák és a családi béke megmaradjon.

 
Mit jelent számodra a Gyorsulás mint sport?
Még csak ismerkedünk
Mi lenne a 3 kívánságod az autóddal kapcsolatban?
Csak egy van: egyszer legyen kész.
Milyen autót birtokolnál szívesen?
Ha Opel akkor Manta i400, ha bármi akkor.....
Miért adnád oda a GSi-t örömmel?
Max egy új GSi-ért

Most jöjjenek a nyers adatok, fontosabb tuningok, módosítások felsorolása.
C20XE Lexmaul RAM Nagy tengely F28 váltó Bilsteingátlók Koni rugók Elöl 288-as hűtött, hátul 260-as fékek Elektromos ablak Elektromos napfénytető Elektromos fűthető tükrök Ülésfűtés ABS  

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 457 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.