Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Készült: 2016. április 12.
Utolsó frissítés: 2016. április 16.
Szerkesztő: Sokat gondolkodtam azon, hogy Veterán vagy az Álom autó részbe rakjam a leírást. Hiszen ez az autó egy veteránkorú álomautó!
Sziasztok! A nevem Hajdú Róbert, de sokan csak Manta Rob-ként ismernek.
A kis mesém 2004-ben kezdődött, amikor öcsém Ádám vett egy Opel Manta B gt/e 2.0 gépjárművet, amit közösen használtuk, rengeteg örömet okozva. Bele szerettem a  Mantába és Én is szerettem volna birtokomban tudni egy példányt. 2007-ben menyasszonyommal, Nikivel Balatonlellén nyaraltunk és pont akkor volt Zamárdiban a Manta találkozó és egy kirándulásként elmentünk. Bementünk a kemping területére, láttunk rengeteg szép Opelt és persze Mantát és egy német rendszámos Manta A-t. Életemben először láttam az A szériát… szerelem volt első látásra! Nézegettem csodáltam percekig és mondtam a páromnak nekem kell egy ilyen! Napok múlva véget ért a nyaralás és hazaértünk és minden nap a netet bújtam, míg egyszer csak találtam egyet! Felhívtam a tulajdonost lebeszéltünk egy időpontot és másnap reggel elindultunk Miskolcról. Másnap reggel 5 órakor elindultunk Pécs mellé Himesházára. Megérkeztünk megláttam a Mantát nem érdekelt az állapa csak az, hogy az enyém legyen!

Átnéztük, kipróbáltuk és alkudoztam, fizettem és örültem, hogy az álmom valóra váltottam! Így 2008. április 5.-től van a tulajdonunkban. A hazaút kacifántos volt! Igaz érvényes forgalmival rendelkezett, de voltak gondok . A fék csak lassításra volt alkalmas a kipufogó rendszer mire hazaértünk szétéget. Másnap eredetiség vizsga és átíratás és délután elkezdtem szétszedni. Egy hét múlva már lakatosnál volt, egy hétig faragta aztán vittük a fényezőhöz. Itt akadtak gondok nem az autóval volt gond, hanem a hozzá állásukkal, így 3 hónapig rajta ültek. Augusztus közepén kész lett a fényezés és mindent a nulláról kezdeni. A gyári arany metál szín nekem nem tetszett, így lett grafit szürke. Két hétig reggel 6-tól éjfélig a autót raktam össze sokszor örömmel néha pedig bosszúsággal aki már csinált ilyet az tudja. 2008. szeptember elején már kész volt és mentünk műszakira és csont nélkül átment.

2010-ben jött az első autós találkozó, amire elvittem és ez nem más, mint a Zamárdiban tartott XIV. Nemzetközi OPEL találkozó. 6. Hungarian Blitz Weekend. Itt aztán szembesültem azzal a ténnyel, hogy megérte ennyi pénzt és időt beleölni az autóba… Rengetegen megdicsérték az autót, ami nagyon jólesett. Aztán este a díjátadón két serleget kaptunk, ami leírhatatlan érzés volt. Sajnos tovább nem tudtunk maradni, mert másnap mentem dolgozni így hát elindultunk Miskolcra. Ezután több úgynevezett tuning találkozóra eljártunk, 2013-ig 27db díjat nyert az autó a grafit színnel. 2013 augusztusában több kicsi fényezési hiba elkezdet zavarni karcok és néhány rozsdafolt, nekiálltam csiszolni és jöttek a gondok. A rozsdafolt körbe gittelve és társai, elszomorodtam és felkerestem egy lakatost és egy fényezőt. Az autót újra szétszedtem 2 nap alatt és irány a lakatos. Három hónapig csiszolás és hegesztés aztán fényezés. Ekkor kapta meg az új színt ami Aston Martin Bridgewater Bronz full gyöngyház és két réteg lakkot.

2015 március végén elkezdtem összerakni, hogy a Opel családi napon ott lehessünk. Ez olyan jól sikerült, hogy 2011 után újra megnyertük a szakmai zsűri által rendezett autó szépségversenyt.  2015-ben 12 db díjat nyertünk.


OPEL MANTA A GT/E 1974
Karosszéria: 1974-es Manta SR második szériás, ami azt jelenti, hogy B oszloppal rendelkezik, a motorháztetőbe van beépítve az ablakmosó spricni és a C oszlopon található kopoltyúk áramvonalasabbak. A GT/E kivitelhez minden tartozék be van szerelve pl. a gt/e toldat az elején.
Motor: gyári 1.9 karbis motort lecseréltem egy 2.4i Cih-re itt fontos szempont volt, hogy korhű maradjon. A 4-es váltó helyett 5-ös getrag 240-est kapott ennek a kulisszáját átfaragtam, hogy elférjen az alagútban és gardán tengely gépműhelyben méretre szabása. Teljesen egyedi 50-es kipufogórendszer saválló csőből.
Fékek: elől 258-as Omegából Ate féknyereg, hátsó dobfék Manta B-ből az összes réz, gumicső cserélve új főfék munkahenger, természetesen minden új.
Futómű: az összes  szilent  poliuretánra cserélve , talpasok, összekötök újak kormánymű felújítva. Sárga állítható Konik és ültető rugók. Egyedileg beépített 70% sperrdifi Manta B-ből, 3,67 áttétellel.
Továbbiak: Üzemagyag rendszer és tank átalakítva az injektor miatt. Az elektromos rendszer nagy része gyári, de vannak átalakítások + egy főáramtalanító kapcsoló. A lökhárítók újra krómoztatva az alu kiegészítők políroztatva. Rengeteg alkatrész és kiegészítő az autó itthoni ritkasága miatt németből rendeltem. Első lámpák új gyári Hella, fehér index bura és a rács mögötti lámpák Bosch szúrófény. A lámpák előtti rácsozás teljesen egyedi műanyag tálcából faragtam ki őket. Hátsó lámpák gyári Hella teljesen módosítva. A külsőkben van beépítve az index és a tolató lámpa. A belsőkben pedig a helyzetjelző és a féklámpa, így mind a 4db lámpa prizmás. 
Felnik? Mikor melyik, hogy van kedvem.  Ats Classic 8x13 et01 Continenta SportContact 195/45r13
Schmidt Th-line 3 részes Radinox peremmel 8x15 et25 185/45r15 elől, 9x15 et-1 195/45r15
 
További képek:
 

forumadmin
A fórumunk 2016.03.19.-21. között hibásan működött. Emiatt többször előfordult, hogy hozzászólás küldéskor duplikáció / többszörözés keletkezett. Elnézést kérünk minden felhasználónktól. A hibát javítottuk. 
Köszönöm @zotya975 -nek és @klacka987 -nek a hibafeltárását. 
 
 

forumadmin
Tavasszal ismét vár mindenkit Magyarország legnagyobb autós-motoros kiállítása és show-ja, az Autó, Motor és Tuning Show a Hungexpón immáron 11. alkalommal !
Hasonlóan az elmúlt évekhez, a rendezvény gerincét ezúttal is a színes és színvonalas nemzetközi járműfelhozatal alkotja, a minőségi tuning világától kezdve a ritka koncepciókon és importőri bemutatókon át a legújabb sport-, luxus-, vagy versenymodellekig.
2016. március 18-20,között irány a HUNGEXPO!
Az Autó, Motor és Tuning Show nyitvatartása: március 18-19: 9:00-19:00 óráig, március 20: 9:00-18:00 óráig.
Belépőjegyek a helyszínen, vagy előzetesen online formában kaphatók – érdemes időben beszerezni őket!
További információk: www.amts.hu
Facebook: www.facebook.com/carstyling

 

forumadmin
@GÉPHÁZ: Email küldés hibánk van FREEMAIL felé...., opelklub.hu, opelforum.hu, és GMAIL.com-ról is.
A hálózatunkból kimenő leveleket a freemail szervere "550 5.7.1 Command rejected" üzenettel eldobálja. Elképzelhető, hogy új SPAM szűrési módszerük van. Nem sikerült kapcsolatba lépnem az üzemeltetőkkel.  Reméljük megoldják a hibát, mi nem tudjuk. 
Akik freemail.hu címet használnak, azoktól elnézést kérünk. Azonban javasoljuk, cseréljenek email szolgáltatót.
Nem vagyunk egyedi eset, lásd GMAIL bannolás.

forumadmin
Készült: 2016. március 1.
Utolsó frissítés: 2016. március 1.
Keret nélkül oldalablakok és B-oszlop sincs! Nagyon tetszetős gép! - szerk. 
Miért pont Opel? Hogy kezdődött ez a szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története?
Nevetve kérdezném, hogy miért mi más? Viccet félre téve, mindenkinek van egy általa kedvelt autómárkája.  Az élet, avagy az asszony úgy hozta, hogy kell egy autó pluszban, amivel ő is tud ide-oda mászkálni és nincs hozzám kötve. Rá bíztam a keresgélést és meghatároztam egy lélektani összeghatárt, amit kértem, hogy vegyen figyelembe. Ő ezt megtette  Maximálisan ügyelt arra, hogy a kereten belül maradjon. Talált magának egy enyhén szólva sem ép és egészséges Vectra C-t . Természetesen nagyon meglepődtem, amikor előállt az ötletével, hogy ezt vegyük meg és csináljuk meg, mert az nekem is jó lesz . Nők !


 Természetesen, beadtam a derekam és megvettük. Lassan de biztosan haladtunk vele, éjszakába nyúlóan szereltük, még ő is segített, hogy ne legyek úgy elveszve
A szenvedély fizikai formában innen indult, bár már akkor javában Opeleket javítottam. Lassan de biztosan szőtte át az életem az Opel  és minden, ami ezzel kapcsolatos . Eddig valójában Vectra C-im voltak ebből ugyan 4 db is . Név szerint : Ribi, Lehetőség, Főnix és Dönci . A név választás mindig az autó használata után történt. Természetesen a névadásban nem én voltam a főközreműködő . A női lélek és az autók .. Ki érti ezt ?
Gondolom ez autó hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban? 
Jelenleg egy Opel Astra H twin top és egy Zafira B tulajdonosai vagyunk. Két igen különböző típus és funkcionalitását tekintve is óriási a különbség. Természetesen az Astra az akivel igenis úgymond villogni szoktunk, ne, senki ne ítéljen el . Ezt a villogást bárki megtenné, mert megköveteli a lenyitott tető és az ezáltal generálódott életérzés. 


A Zafira egy igazi kis fürge egyterűnek épül egy kis tuning belül majd kívül és kész is. Ezt az autóvásárlást, nem mondhatnám, hogy terveztük. De az autó kiválasztott magának és megvárt minket. Mi meg eleget tettünk a sors kérésének. 
A Zafira a vásárláskor Z18XER motorral szerelt, a hosszú utakon a beépített navigáció van segítségünkre és  az unalom elűzése végett menet közben is nézegethetjük a felhőket,  amiben nagy segítségünkre van a tetőpanoráma. Továbbá a tempomat segít még élvezetesebbé tenni az utazást.  Az éjszakai vezetést támogatja a kanyarkövetős xenon lámpa. A parkradar meg vigyáz az egészségünkre, hogy figyelmetlenségből adódóan ne kapjunk szívrohamot.  Ezt az autót mi egy kicsit egyedivé tesszük még egy turbósítással ami csak elsőre tűnik egyszerű feladatnak. De lassan azt hiszem, hogy a végére érünk, és akkor bemutatjuk a nagyközönségnek is.  Szívvel lélekkel dolgozom ezen az autón és minden szabad percem kitölti. Amíg én a motorral vagyok elfoglalva , addig a párom a külső csinosításon töri a fejét . Így áll össze Bubu a 1.8 T családi egyterű . Körülbelül 200 lóerőt saccolunk , de amint teljesen elkészül, megméretjük , hogy hivatalos adatokkal is tudjunk szolgálni . 

Mi lenne a 3 kívánságod az autódat kapcsolatban? 
Az autómmal kapcsolatban az lenne az elsődleges kívánságom, hogy valamilyen formában kommunikáció képes legyen és itt nem a check engine lámpára gondolok, hanem arra, hogy elmondja azt, hogy örül annak, amit vele teszünk és vigyáz ránk. Ezek után a többi kívánság már nem is kell. Nem kell, hogy a fogyasztása megfeleljen egy dízelmotor fogyasztásának. Nem kell, hogy hiba mentes legyen éveken keresztül, hiszen ami működik, az el is romolhat. Nem a tökéletes autót keresem és építem, hanem a sajátomat.  
Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Opeled örömmel?
Ezt az autót egyelőre semmiért nem adnám oda szívesen, de hiszek abban, hogy soha nem mond, hogy soha. Jelenleg úgy gondolom, hogy amennyiben lesz következő autónk akkor is körbe zárt villám lesz a választásunk
  
 

forumadmin
A kérdező Ambrus Zsolt (hemi), a riport 2016.02.15.-én készült. 
Kezdjük is az elejénél. Miért pont Opel? Mióta vallod magad Opelesnek? Hogy indult ez a szerelem, vagy inkább már házasság?
 Az Opel szerelem egy véletlennek köszönhető (és mint, tudjuk véletlenek már pedig nincsenek ) , először talán nem is szerelem volt hanem munka . A kapcsolatom ezzel a márkával úgy indult, hogy megszületett a gyermekünk és emiatt egy időre vidékre költöztünk azaz Mátészalkára.  Munkát kaptam az ottani Opel márka kereskedésben , bár nem szerelő pozícióban. De gyakran mászkáltam a műhelyben mert az ott terjengő illat ami engem megnyugtat .  Itt volt a pillanat amikor az Opel belépett az életembe először, ekkor nekem még egy Fordom volt . Két év múlva  vissza költöztünk a „ kiindulási”  pontra és akkor egy „hirtelen”  ötlettől vezérelve Opelek javításába kezdtem. Ez jelenleg számomra olyan munka ami egyben a hobbim is .
2012-ben a párom megemlítette ,hogy szükségünk lenne még egy autóra , ez volt az a pont, ahol már kézzel foghatóan is egy Opel érkezett az életünkbe, bár nem abban a formában ahogyan az mások életébe is érkezik. Nem volt egy kicsit sem működőképes az autó , de már az első lépést megtettük . Valójában magam is meglepődtem, hogy azért vettük meg az autót mert a párom a  „ te úgyis életre tudod kelteni” felkiáltással jelezte, hogy komolyak a szándékai és nem tágít . Pár hónap múlva már volt egy számunkra csodálatos C Vectránk .  Ekkor jött a gondolat ,hogy vigyük el egy találkozóra. Éppen ezen idő tájt volt a Blitz weekend és rögtön éltünk is a lehetőséggel. Büszkék voltunk arra amit alkottunk, és ez olyan hatással volt ránk, hogy bár azóta eltelt 4 év és folytatjuk amit elkezdtünk. Összesen 6 autót keltettünk életre és mind a családunk tagjaként volt számon tartva.  Igen mondhatom erre a kapcsolatra, hogy ez házasság már , mert minden napom ekörül forog . Szabadidőnk jelentős részét az Opel találkozók és maga az Opel életérzés köti le. Még a házassági évfordulónkat is az egyik Blitz Weekenden töltöttük. Bár ez már a párom ötlete volt, amit ugyan kissé furcsálltam, de elfogadtam. Jobb a béke
 
Az Opel típusait elég jól ismered, hiszen jó pár éve szereled az Opeleket. Milyen kérdésekkel fordulnak a leggyakrabban hozzád a tulajok?
Az ügyfelektől érkező kedvenc kérdésem a „mi lehet a baja? „ az az igazság, hogy én főként az újabb típusok javításával foglalkozom, ahol már  sokkal több a hiba lehetőség. Komoly diagnosztikát és szaktudást kíván a „mi lehet a baja” kérdéskör kifejtése. Kiváltképpen az elkeseredett tulajok jönnek hozzám, azzal  hogy sok sok szervizt végig járt és még mindig rossz az autó . Végső elkeseredésében fordul hozzám, sok ügyfelem. Lehet engem szeretni és nem szeretni.  De az biztos ,hogy számomra az elsődleges a hiba feltárása.  Be kell valljam időnkét ( elég gyakran) nehezemre esik az, hogy az ügyfél lelkét ápoljam és megnyugtassam, hogy minden rendben lesz. Nekem nem ez az elsődleges feladatom és emiatt megoszlanak rólam a vélemények. A  stílusom tudom, hogy nyers de a végeredmény azért általában kárpótolja az ügyfeleket, illetve a feleségem az aki nagyrészt foglalkozik az ügyfelekkel. 
 
Ha már a szervizügyeknél járunk, te milyen típusokat / motorokat NEM ajánlod a leendő Opelseknek? Illetve, melyik az, amit tiszta szívből ajánlani tudnál?
Én azt javaslom a leendő Opel tulajdonosoknak, hogy autó vásárlás előtt mindenképpen mérlegeljenek, hogy valóban szükségük van e dízel autóra, vagy az életvitelükbe inkább a benzines ami jobban  beleillik.  Arra gondolok itt, hogy a dízel igényli a használatot. Akinek olyan az életvitele, hogy sokat megy és csak úgy falja a kiló métereket,  annak megtérülhet a dízel autó szerviz igénye.  Viszont aki ritkán megy hosszabb útra és általában  rövid távon használja az autót véleményem szerint az inkább válassza a benzinest. Nekem személy szerint semmi problémám a dízelmotorral, de tényleg nagyon fontos a megfelelő felhasználásra választani az autónkat. 

Milyen Opeljeid voltak eddig, mi lett a sorsuk? 
Az első Opelunk egy pezsgő színű Vectra C volt 1.8 –as motor sedan kivitel, a 2. autónk szintén ugyan ezekkel a paraméterekkel rendelkezett még a szín is stimmelt csak az évjárat volt frissebb kicsit. A következő autónk szám szerint a 3. volt a szívünknek legkedvesebb, ezen több volt a feladat és a család is kivette a részét a munkából. Ez egy Vectra C volt szintén 1.8-as motorral, de immáron kombi és őt úgy vettük meg, hogy a motortér ki volt égve. Teljesen átépítettük,  faceliftes arculatot kapott és minden extrát amit csak lehet. A 4.autónk talán már meg sem lepődik senki, hogy ismételten egy Vectra C volt és 1.8 benzin ( nekünk ez a fétisünk ) Ő is kombi volt és őt is felextráztuk, teljesen kipakoltuk a kasztnit és mindent újra és szebbre cseréltünk. Ahhoz, hogy a körforgás megmaradjon az autóinkat 1 év használat után áruba bocsájtottuk és mind olyan gazdához került, aki érzi a kocsi lelkét és szereti azt.


 Hogyan lettél klubtag? 
Még vidéken laktunk, amikor az Opel fórumot elkezdtem olvasni, majd válaszolgatni kezdtem és egyre többször felejtettem magam a gép előtt. Sok mindent meg tudtam én is és sok mindenben tudtam segíteni. Ekkor már, komoly kötődésem alakult ki és a napi tennivalók közzé tartozott a fórum olvasása. Sok barátot szereztem onnan és nyílván „ellenséget” is . De ez természetes,egy olyan csoportban, ahol férfiak vannak és mindenki ért hozzá  többé-kevésbé . 

Karitatív ember vagy. Jótékonyság, önzetlen támogatások? Beszélnél erről nekünk?
Azt írod, karitatív ember vagyok. Én ezt úgy gondolom, hogy azért alakult ez, így mert van egy olyan párom, hogy bizonyos helyzetekben csak egymásra nézünk, és tudjuk, mit kell tennünk. Nem igazán támogatunk alapítványokat, mi inkább a testközeli segítségben hiszünk. Számunkra apró segítség volt, amikor egy apuka az útszélén lerobbanva a sérült kisfiával ücsörgött és próbálta kitalálni mi legyen. A párom éppen arra járt, és félre állt, hogy megkérdezze mi a gond és tud-e segíteni.  Annyi derült ki, hogy megállt az autó , és apuka fejlesztésről hozta a gyermekét és az ideiglenes szállásukra indultak. A felesége és másik gyermeke anyagi okok miatt, vidéken maradt.  A párom azonnal szólt nekem, hogy menjek és húzzuk ide az autót és nézzük meg mi a gond, mert nem tudnak tovább menni. Az apát a gyerekkel haza vittük és az autót elhoztuk. Az autónak nem volt nagy akadálya (számomra). Pár óra múlva már újra minden rendben volt az autóval és vissza is vittük a tulajnak. Mondtuk, használjátok egészséggel és elköszöntünk tőlük, minden jót kívánva. Azt, hiszem ez teljesült is.  Azóta, hála az égnek a család újra együtt van és immáron Németországban élnek, de amikor itthon voltak akkor meglátogattak minket, és ami még érdekesebb Opelre váltott és egy boldog Vectra C tulajdonos ő is. (Korábban már említettem, véletlenek nincsenek)  

Volt olyan, hogy december 24.-én is kétségbe esett idősebb, hölgy hívott, hogy ő lerobbant és most mi lesz vele. Ilyenkor azért az ember vesz egy nagy levegőt és gondolkodás nélkül megy és segít. A karácsonyi időszak az mindig aktív nálunk, december 26.-án dél körül csörgött a telefon, Dani nagy a baj, nem indul az autó. Lerobbant család, a karácsonyi pihenés után szerettek volna haza menni. 400 km volt nekünk az út oda vissza, de elmentünk és hidegben, esőben pár óra leforgása alatt megoldottuk.  

Az első nagyobb megmozdulásunk a vörös iszap okozta tragédia után történt, amikor hallattuk, hogy mekkora tragédia történt.  A párom mondta, hogy sok minden van a pincénkben, amire valójában nincs szükségünk és azt levihetnénk hétvégén. Hétközben egy két ismerőssel beszéltünk és elmondtuk, hogy hová indulunk hétvégén. Akkor derült ki, hogy nem csak a mi pincénk rejt még használható dolgokat. Szerdán már a szomszédunk jött felajánlotta, hogy kapunk egy teherautót sofőrrel, ha már vállaltuk a lebonyolítást. Onnantól beindult az aktív gyűjtés és végül sikerült megpakolnunk az autót. Leszállítottuk a rengeteg adományt és utána beálltunk gipszet lapátolni a többi segítő szándékú ember közzé. Késő este értünk haza. Erre nem büszkék vagyunk, csak jól esik.  
Említhetném még azt a bizonyos márciusi havazást, amikor emberek maradtak az autópályákon. Délelőtt felszerelkeztünk és elindultunk, 12 óra alatt értünk Győrbe és közben ahol kellett adtuk a forró teát és zsíros kenyeret. Másnap a környékünkön (az M1-es autópálya) hordtuk a teát, kávét, szendvicset akkor rengeteg kamionosnak okoztunk pár kellemes percet. Itt már a lányunk is velünk volt, bár még csak 7 éves volt, de szívesen jött segíteni. 
Azóta is több ilyen megmozdulásunk van, csatlakozni is szoktunk és vannak egyéni akcióink is. Gyűjtöttünk cipős dobozokat, karácsonyra több száz darabot sikerült összeállítani barátoktól és ismerősöktől kapott adományokból. Azt a párom csomagolta és osztályozta.
Voltunk egy megégett kisfiúnál, akinek az apukája egy hős, mert a tűzből mentette ki őt és az édesanyját. Nekik a Vectra C Signum Club és egy törökbálinti közért adományát vittük. Itt főként anyagi volt a segítségnyújtás. 
Decemberben csak úgy kocsiba ültünk és a Balaton környékére igyekeztünk egy csomagtartónyi élelmiszerrel. Nem szoktuk ezeket így elrészletezni és nagyon „dicsekedni” vele mert nem ez a célunk . Nem is várunk el érte vállon veregetést . . Nincs ebben semmi emberfeletti, erre bárki képes bármilyen formában.
 
Milyen Opeled van most?  Milyen autót birtokolnál szívesen?

Jelenleg egy Opel Astra H Twin Top van a tulajdonunkban. Munkatársam szerint felhő kék színű, 1.8 –as motor 140 ló, barna bőrüléssel és gyári touch and connect kijelzővel. Nagyon megkedveltük az autó nyújtotta extra élményt, amit a lenyitható tető nyújt . Olyan mértékű szabadság érzetet biztosít, amit nehéz elmagyarázni addig, amíg valaki nem próbálta . 

Milyen autót birtokolnék szívesen? Ez egy nagyon nehéz kérdés, egy biztos, hogy Opelt! De azt hiszem, hogy most leginkább egy Opel Zafira B-nek örülnék a legjobban, ami már itt áll az udvarunkon és Bubu névre hallgat.

Egy a számunkra sokat jelentő változáson megy át jelenleg.  Az előzőekhez hasonlóan maradunk a jól bevált motor típusnál, mint említettem ténylegesen ez a fétisünk. Megvásárlás pillanatában egy 1.8 –as motor volt benne, mi ezt kiegészítettük egy „csodálatos” turbóval, ahogy a párom mondaná. Így generáltunk egy 1.8 turbós családi egyterűt  Az első és komoly teszt utat a Kakucs ringen szeretnénk véghezvinni. 

forumadmin
Az új Opel Astra az “Év Autója” 2016-ban és ezáltal az iparág legtekintélyesebb díjának győztese! 22 európai ország 58-tagú zsűrije 309 szavazatot adott le az Astrára, míg 294-et a Volvo CX90-re, illetve 202 pontot a Mazda MX-5-re.

Az “Év Autója 2016” díjat az Opel elnök-vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann vette át a COTY (Car of the Year) elnökétől, Hakan Matsontól a 86. Genfi Autószalon sajtónapjának előestéjén.
Az Astra a COTY fináléjába került hét modell közül emelkedett ki győztesként. A sportos roadstertől a prémium-limuzinon át a hobbi-terepjáróig több mint negyven új modell szerepelt az eredeti mezőnyben.
“Az új Astra egy új korszak kezdetét jelöli az Opelnél, és győzelme az Év Autója versenyen arra utal, hogy a helyes úton járunk,” mondta Dr. Karl-Thomas Neumann. “Megtisztelő egy ilyen becses díjat átvenni vezető autós újságíróktól.”
Három új Opel típus legutóbbi kiadását is „Év Autójává” választották. Tavaly őszi bemutatása óta az új Astra már olyan nemzetközi díjakat nyert, mint a SAFETYBEST és az Arany Kormánykerék, valamit az Euro NCAP töréstesztjén a maximális, ötcsillagos értékelést kapta.
Az „Év Autója” cím új viselőjének mind az ötajtós, mind a Sports Tourer változata teljesen új, könnyűszerkezetű jármű architekturára épül. Teljesítményét kizárólag a legújabb generációs benzin- és dízelmotorok szolgáltatják. Okostelefon-integráció és az úttörő Opel OnStar személyes csatlakoztatási és szolgáltatási asszisztens tesz lehetővé modern kapcsolódást. Az Astra, folytatva az Opel tradícióját, korábban csak magasabb kategóriákban ismert felszereléseket vezet be a kompakt osztályban, például az IntelliLux LED® mátrixvilágítást.
Az európai Év Autója díjat 1964-ben alapították, az ideivel együtt ötször nyerte el az Opel. Az Opel Kadett E volt az első rüsselsheimi díjazott, 1985-ben. Két évvel később az Omega A ismételte meg sikerét, az utóbbi években pedig kétszer is diadalmaskodott a márka – az Insignia 2009-ben, az Ampera 2012-ben győzött. 

forumadmin
Piaci bevezetése, 2012 óta egyre magasabbra tör az Opel Mokka. Mokány méreteivel (hossza 4,28 méter), sportos fellépésével és kényelmesen magas üléspozíciójával pontosan illik a korszellemhez a szubkompakt SUV. Ezt igazolja a több mint félmillió megrendelés, amely Európa-szerte a kategória egyik kedvencévé teszi. E sikertörténetet hivatott folytatni az Opel Mokka X, amelynek világpremierjéhez a 86. Genfi Autószalon (2016 március 3-13.) ad színpadot. A bestseller új kiadására karakteres megjelenés, kifinomult enteriőr és új infotainment-nemzedék jellemző – ez lesz a piacon az egyik legjobban kapcsolódó SUV. Ám még ez sem minden: nemcsak a röviddel ezelőtt megjelent 1,6 literes suttogó dízellel lesz kapható a Mokka X, hanem az új, 1.4-es, közvetlen befecskendezésű benzinessel is. A modern motorhoz hatfokozatú, nyomatékváltós automata, Start/Stop és adaptív összkerékhajtás társul.
Kívül összkerékhajtású-jelleg, belül elegáns és komfortos 1,4-es, közvetlen benzinbefecskendezéses turbó, automata, 4x4 Led fényszóró és a legújabb generációs Opel frontkamera Okostelefon-integráció és Opel OnStar  
Betyár egy autó!
A Mokkáról minden túlzás nélkül mondható, hogy az Opel közelmúltbeli nagy visszatérésének jelképe. Olyan vevőket szerzett a márkának, akik tudják értékelni a vagány forma és az értékhordozó design kombinációját. Nem titkolja terepes képességeit – ezentúl a típusjelzés X-betűje utal erre az Opel SUV- és crossover-modelljein. Az első a sorban az új Mokka X, amely félreérthetetlenül betyáros egy autó a testvértípusaihoz képest.
Újonnan tervezett külsejével erőteljes figurát mutat a Mokka X. Átdolgozott frontján főképp a szárny alakú hűtőmaszk és a ledes nappali menetfény kettős íve interpretálja az Opel új designfilozófiáját. A teljes orr-részt letisztult nagy értékhatást sugárzó fémfelületek határozzák meg; a Mokka X egy árnyalatnyival szélesebb, szolidabb és férfiasabb lett. Jól illik ehhez a – kívánságra szintén ledes – hátsó lámpa dupla íves motívuma. Az autó atletikus karakterét hangsúlyozza a precízen megformált oldalfelület is, az ajtók alsó felén egy izmos vonallal, amelyet az Opelre jellemző, hátrafelé emelkedő sarló emel ki még jobban. Friss karosszéria-színek, például az Amber Orange (borostyán narancs) vagy az Absolute Red (abszolút vörös) fokozzák a Mokka X birtoklásának vágyát.
Finoman nyúltak hozzá a tervezők a Mokka X belsejéhez is. Meghatározó elem az új Opel Astráéhoz hasonló műszerfal, amelynek vízszintesebb lett a tagolása. Letisztultabb és precízebb hatást kelt, harmonikusan simul bele az új infotainment-generáció hét- és nyolccolos érintőképernyője. Ugyanakkor egyszerűbb lett a kezelés, és még jobb a funkcionalitás: érintőfelületek tesznek fölöslegessé sok kapcsolót és szabályzót.
Új hatfokozatú automata, adaptív összkerékhajtással

 
Az új, 1,6 literes suttogó dízel (81 kW/110 LE és 100 kW/136 LE) bevezetését követően a benzines oldalon is bővült az Opel-SUV hajtóműkínálata. Az 1.4 Direct Injection Turbo, amely röviddel ezelőtt debütált az új Astrában, 112 kW/152 LE teljesítményű variánsként hajtja a Mokka X-et, hatfokozatú automatával, Start/Stoppal és adaptív összkerékhajtással kombinálva (fogyasztás és CO2-emisszió a kombinált ciklus szerint: 6,6 l/100 km, 154 g/km, ideiglenes adatok). Az elektromágneses lamellás tengelykapcsolókkal ellátott összkerékhajtás intelligens és hatékony: száraz úton kizárólag az első kerekek viszik át a teljesítményt, ezáltal csekély a fogyasztás, de ha úgy kívánja a helyzet, finoman és észrevehetetlenül munkát kapnak a hátsók is. A szabályozási tartomány a 100 százalékos fronthajtástól az 50:50 százalékig terjed, például vizes vagy havas úton.
AFL LED fényszóró és legújabb generációs frontkamera
Vannak további példák is arra, hogy ígéretéhez híven széles vevőkörnek teszi elérhetővé az innovatív technikát az Opel. Ilyen a Mokka X AFL LED fényszórója (AFL = Adaptive Forward Lighting). A rendszer automatikusan illeszti a fénykévét a forgalmi helyzethez, és a lehető legjobban világítja meg az utat, mások elvakítása nélkül. Olyan funkciói vannak, mint a városi és országúti világítás, a kanyar- és sarokfény, Angliába belépéskor az átállás a bal oldali közlekedésre, valamint a beparkolási és a megállási mód. Az utóbbi energiatakarékosságra vált a piros lámpánál. A ledes rendszer az eddigi BiXenon-AFL biztonsági világítást váltja fel, több előnnyel: a fénydiódák természetesebb színben mutatják a környezetet, ami kíméli a szemet, nincs szükség állítómechanizmusra a fényszóróban, illetve gyorsabb és precízebb a fénycsóva reagálása a forgalmi és környezeti helyzetre.
Ehhez járul az Opel frontkamera legújabb nemzedéke. Még finomabb felbontásából és optimalizált képfeldolgozásából mindegyik csatlakozó asszisztensrendszer profitál, így az AFL LED világítás távfény-asszisztense is. A továbbfejlesztett kamerának köszönhetően a Mokka X jelzőtábla-asszisztense még többféle jelzést ismer fel. A követési távolság figyelő is a kamerával működik, a frontális ütközési figyelmeztetés pedig már a szélvédőre vetített, vörös színű ledes kijelzéssel és hangjelzéssel riaszt. A sávfigyelő 60 kilométer per óra fölött aktív, és szintén fénnyel, illetve hanggal figyelmeztet a forgalmi sáv nem szándékos elhagyására.
Kiváló kapcsolódás és komfort
Akárcsak az új Opel Astra, a Mokka X is már a piaci bevezetéstől megkapja opcióként az Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztenst. A legújabb generációs IntelliLink infotainment-rendszer kétféle változatban rendelhető meg, hogy az Apple CarPlay vagy az Android Auto révén behozza az autóba az okostelefonok világát.
Az új Mokka X ugyanakkor kategóriájának egyik legkomfortosabbja is. Az Opel modellek többségéhez hasonlóan – és a szegmensben egyedülállóan – választható hozzá az Egészséges Hát Munkacsoport által tesztelt és bizonyítvánnyal ellátott ergonomikus ülés, amely nemcsak a hosszú utazásokat teszi lazábbá, hanem rázós terepen is sokkal kellemesebb. További komfortot a kulcsnélküli ajtónyitás biztosít.
Új küllemével, kibővített hajtóműválasztékával, megbecsült terepes képességeivel, példás kapcsolódásával és kiváló komfortjával minden esélye megvan az új Mokka X-nek, hogy folytassa elődjének sikersorozatát. Nem véletlenül lett a Mokka többek között kétszer az „Év összkerékhajtású autója”, illetve az „Év cégautója”!
Az új Mokka X-ről további képek:

 

forumadmin
Az Opel történetének legnagyobb modelloffenzívájának részeként - 29 új modell 2016 és 2020 között -, már jövőre megjelenik a márka kínálatában egy forradalmian új elektromos autó, jövőbe mutató akkutechnikával és megfizethető árért. Az új ötajtós, ötszemélyes autó neve "Ampera-e". Teljesen feltöltött akkumulátorral nagyobb lesz a hatótávja a legtöbb egyéb villanyautóénál.
Az új Ampera-e a márka tapasztalataira és tudására épít: már a 2011-es Ampera is mérföldkő volt az elektromos mobilitásban. Utóda most innovatív akkumulátortechnikát ötvöz a lehető legjobb digitális kapcsolódással és élvezetes vezethetőséggel.
Az új Opel jövőbe mutató akkumulátortechnikája forradalmasítja az elektromos mobilitást Az ötajtós Ampera-e öt személynek kínál helyet, hatótávban alig van vetélytársa Élvezetesen vezethető, kiváló a digitális kapcsolattartása – megfizethető árért A General Motors elnök-vezérigazgatója, Mary Barra Bochumban, a nemzetközi CAR Szimpóziumon jelentette be az új Opel Ampera-e érkezését: "A GM és az Opel meggyőződése, hogy az elektromos autók jelentős szerepet játszanak majd az egyéni mobilitásban. Az Ampera-e iránymutató technikájával döntő lépést teszünk a víziótól a valóság felé. Új villanyautónk ismét igazolja az Opel elkötelezettségét, hogy széles körben tegyen elérhetővé innovatív fejlesztéseket."

A környezet védelme és az állandóan növekedő agglomerációk igényei megkövetelik a mobilizáció új formáit és a belsőégésű motorok alternatíváit. „A villanyautókban megvan a potenciál, hogy döntően hozzájáruljanak a klímavédelemhez és az emisszió csökkentéséhez", jelentette ki az Opel vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. "Az eddigi hátrányokat, a magas árat és a rövid hatótávot végleg magunk mögött hagytuk - az Opel Ampera-e teljesen új perspektívákat nyit meg az elektromos mobilitás előtt."
Az extra-lapos akkumulátorokat a jármű padlójába építik be, ezáltal szokatlanul helytakarékos arányokat kapott az Ampera-e, és olyan bőséges teret kínál öt személynek, illetve a poggyásznak, mint egy ötajtós kompakt kocsi.
Az Ampera-e fedélzetéről nem hiányzik a díjnyertes Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztens és a legújabb generációs IntelliLink infotainment-rendszer sem, amely jól integrálja az autóba az okostelefonok világát.

forumadmin
Az Opel GT Concept a 86. Genfi Autószalonon (2016. március 3- 13.) ünnepli világpremierjét. Az erős kisugárzású sportautó remekül fejezi ki az Opel örökös újítóerejét – formája lélegzetelállító, a lényegre összpontosítóan purista. Mint front-középmotoros, hátsókerék-hajtású, kigyúrt sportoló közvetlen leszármazottként folytatja az Opel GT és a Monza Concept vérvonalát, magasabb szintre emelve az Opel szobrászi design-filozófiáját. Egyszerre avantgárd és letisztult, nincs rajta semmi, ami zavarná a formáját: sem kilincs, sem külső tükör vagy ablaktörlő.
„Az Opel GT Concepttel újabb lépést teszünk az érzelmek és a vezetési élmény erősítése felé, egyben megmutatjuk, mit képvisel a márkánk: öntudatosak és innovatívak vagyunk, minden egyes autónkkal újabb vevőket lelkesítünk fel“, mondta örömmel az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann, a genfi világpremier alkalmával.
Első fellépés: világpremier a 86. Genfi Autószalonon Emóciókat ébreszt: egyszerre lélegzetelállító és purista Sikeres elődök: az Opel GT és a Monza Concept nyomába lép Telivér sportkocsi: front-középmotor, soros sebességváltó, hátsókerék-hajtás Nemes tradíció: az Opel Experimental GT filozófiáját követi a tanulmány
Az Opel GT Concept a híres-neves Opel Experimental GT nyomába lép. 1965-ben, alig egy évvel azután, hogy első európai autógyártóként Rüsselsheimben megnyitotta Design-központját, a frankfurti IAA-n mutatta be a márka egy karakteres kupé tanulmánytervét, a Kadett B megbízható technikájával. A „made in Germany” prototípusok karcsú, arányos és cicomátlan úttörője műszakilag is újító volt, olyan részletekkel, mint az alvólámpa. Erhard Schnell kompromisszumot nem ismerő alkotása mindenekelőtt egy design-kiáltvány akart lenni, és a közönség óriási érdeklődésének köszönhetően három esztendő múlva már az autókereskedők szalonjába került a sorozatgyártásra érett Opel GT. A többi már történelem – egy ikonszerű kocsi sikerhistóriája.

Az Opel pionírszellemét most a GT Concept testesíti meg, ez a dinamikával teli élményautó, amelyről már a karosszériát arányosan kettéosztó, ugyanakkor lényegesen szélesebbnek és alacsonyabbnak mutató vörös karaktervonal is sokat sejtet. Markáns, vörös első gumija – vagány, soros-görkorcsolyákét idéző keréken – a maga idejében szintén avantgárdnak számító Opel-motorkerékpárra, a Motoclub 500-ra utal, amely már 1928-ban két vörös kerékkel büszkélkedett. Egyébként kevés a múltidézés a GT Concepten: csak a hosszú géptetőről, a csomagtér-fedél elhagyásáról, a centrális dupla kipufogóról, és természetesen a típusjelzésről jut eszünkbe az ős-GT, különben nyoma sincs retro-designnak.
„A GT Concept megmutatja, mennyire izgalmas és érzelmi márka az Opel. Az autó drámai, szoborszerű, és tele van innovációkkal; nagyszerű hagyományaink folytatója. Már 1965-ben szuper-modern, szobrászi autót mutattunk be az Experimental GT-vel, és noha nem könnyű újraalkotni egy ilyen ikont, akkor az Experimental GT számított avantgárdnak, most pedig a GT Concept – abszolút letisztult, minimalista, miközben kompromisszummentes és izgató. Meggyőzően mutatja ’szoborszerű szépség németes precizitással’ filozófiánk folytonos fejlődését“, jellemezte a rüsselsheimi Advanced Design-Studio művét Mark Adams európai design-alelnök.

Az Opel GT Concept különleges innovációja az integrált oldalablak: az üveg simán megy át a fényezett felületbe. A tető vörös karaktervonalának érintőfelületét megnyomva elektromosan tárul szélesre a nagy ajtó, lehet beszállni a váratlanul tágas utastérbe, ahol a termetes pilóta is kényelmes helyet talál. Nyitáskor az ajtók jócskán besüllyednek az első kerékívbe, és ez a helytakarékos, szabadalmazott megoldás teszi lehetővé a nagy nyílásszöget – még szűk parkolóhelyen is. A kompakt sportkocsi így ideálisan megfelel városi környezetbe. A forgalmat a kerékívek mögött két kamera figyeli, képük a vezetőhely jobb- és baloldali monitorán jelenik meg – a külső tükör ideje lejárt! A szélvédő üveg panorámatetőben folytatódik, így szinte olyan az érzés, mintha nyitott autóban ülnénk.
Telivér sportkocsi: front-középmotor, turbóerő és hátsókerék-hajtás
Hosszú géptető árulkodik a GT Concept hajtásrendszeréről: akárcsak az első Opel GT és a GM amerikai ikonja, a Corvette, ez is front-középmotoros. Így alacsonyra és középre kerül a súlypont, ami ideális a sportos viselkedés és a kanyardinamika szempontjából. Maga a nyomatékos benzinmotor egyliteres, háromhengeres és turbótöltésű, alapja az ADAM, a Corsa és az Astra korszerű, hatékony, teljesen alumíniumépítésű erőforrása. Sportra hangolva 107 kW/145  lóerőt és 205 newtonméter nyomatékot képes kifejteni (az Opel GT Concept fogyasztási adatai még nem állnak rendelkezésre). A teljesítményt kormánykerék-billentyűkkel kezelhető soros, hatfokozatú sebességváltó továbbítja a mechanikus differenciálzárral ellátott hátsó híd felé – a vérbeli sportautósok tehát az általuk oly nagyra becsült hátsókerék-hajtásnak örvendhetnek, de nem kevésbé annak, hogy az egy tonna alatti kétüléses kocsi nyolc másodpercen belül gyorsul százra, és 215 km/órás csúcssebességet ér el.

További, szó szerinti fénypont a villogóval egybeépített fényszóró, a legmodernebb, háromdimenziós vetítési technikával. Jól illik hozzá a legújabb generációs, teljesen LED-es (fénydiódás) világítás. Ezzel a következő fejlesztési fokozatra lépett a kompakt kategóriában az új Astrával, 2015-ben debütált, és a SAFETYBEST-díjjal kitüntetett Opel IntelliLux LED®-Matrix rendszer. A fénydesignt teljessé, és az új GT modellt éjszaka is felismerhetővé a szintén háromdimenziós hátsó lámpa teszi.
 
 
 

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 39 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.