A kérdező Ambrus Zsolt (hemi), a riport 2016.02.15.-én készült.
Kezdjük is az elejénél. Miért pont Opel? Mióta vallod magad Opelesnek? Hogy indult ez a szerelem, vagy inkább már házasság?
Az Opel szerelem egy véletlennek köszönhető (és mint, tudjuk véletlenek már pedig nincsenek ) , először talán nem is szerelem volt hanem munka . A kapcsolatom ezzel a márkával úgy indult, hogy megszületett a gyermekünk és emiatt egy időre vidékre költöztünk azaz Mátészalkára. Munkát kaptam az ottani Opel márka kereskedésben , bár nem szerelő pozícióban. De gyakran mászkáltam a műhelyben mert az ott terjengő illat ami engem megnyugtat . Itt volt a pillanat amikor az Opel belépett az életembe először, ekkor nekem még egy Fordom volt . Két év múlva vissza költöztünk a „ kiindulási” pontra és akkor egy „hirtelen” ötlettől vezérelve Opelek javításába kezdtem. Ez jelenleg számomra olyan munka ami egyben a hobbim is .
2012-ben a párom megemlítette ,hogy szükségünk lenne még egy autóra , ez volt az a pont, ahol már kézzel foghatóan is egy Opel érkezett az életünkbe, bár nem abban a formában ahogyan az mások életébe is érkezik. Nem volt egy kicsit sem működőképes az autó , de már az első lépést megtettük . Valójában magam is meglepődtem, hogy azért vettük meg az autót mert a párom a „ te úgyis életre tudod kelteni” felkiáltással jelezte, hogy komolyak a szándékai és nem tágít . Pár hónap múlva már volt egy számunkra csodálatos C Vectránk . Ekkor jött a gondolat ,hogy vigyük el egy találkozóra. Éppen ezen idő tájt volt a Blitz weekend és rögtön éltünk is a lehetőséggel. Büszkék voltunk arra amit alkottunk, és ez olyan hatással volt ránk, hogy bár azóta eltelt 4 év és folytatjuk amit elkezdtünk. Összesen 6 autót keltettünk életre és mind a családunk tagjaként volt számon tartva. Igen mondhatom erre a kapcsolatra, hogy ez házasság már , mert minden napom ekörül forog . Szabadidőnk jelentős részét az Opel találkozók és maga az Opel életérzés köti le. Még a házassági évfordulónkat is az egyik Blitz Weekenden töltöttük. Bár ez már a párom ötlete volt, amit ugyan kissé furcsálltam, de elfogadtam. Jobb a béke
Az Opel típusait elég jól ismered, hiszen jó pár éve szereled az Opeleket. Milyen kérdésekkel fordulnak a leggyakrabban hozzád a tulajok?
Az ügyfelektől érkező kedvenc kérdésem a „mi lehet a baja? „ az az igazság, hogy én főként az újabb típusok javításával foglalkozom, ahol már sokkal több a hiba lehetőség. Komoly diagnosztikát és szaktudást kíván a „mi lehet a baja” kérdéskör kifejtése. Kiváltképpen az elkeseredett tulajok jönnek hozzám, azzal hogy sok sok szervizt végig járt és még mindig rossz az autó . Végső elkeseredésében fordul hozzám, sok ügyfelem. Lehet engem szeretni és nem szeretni. De az biztos ,hogy számomra az elsődleges a hiba feltárása. Be kell valljam időnkét ( elég gyakran) nehezemre esik az, hogy az ügyfél lelkét ápoljam és megnyugtassam, hogy minden rendben lesz. Nekem nem ez az elsődleges feladatom és emiatt megoszlanak rólam a vélemények. A stílusom tudom, hogy nyers de a végeredmény azért általában kárpótolja az ügyfeleket, illetve a feleségem az aki nagyrészt foglalkozik az ügyfelekkel.
Ha már a szervizügyeknél járunk, te milyen típusokat / motorokat NEM ajánlod a leendő Opelseknek? Illetve, melyik az, amit tiszta szívből ajánlani tudnál?
Én azt javaslom a leendő Opel tulajdonosoknak, hogy autó vásárlás előtt mindenképpen mérlegeljenek, hogy valóban szükségük van e dízel autóra, vagy az életvitelükbe inkább a benzines ami jobban beleillik. Arra gondolok itt, hogy a dízel igényli a használatot. Akinek olyan az életvitele, hogy sokat megy és csak úgy falja a kiló métereket, annak megtérülhet a dízel autó szerviz igénye. Viszont aki ritkán megy hosszabb útra és általában rövid távon használja az autót véleményem szerint az inkább válassza a benzinest. Nekem személy szerint semmi problémám a dízelmotorral, de tényleg nagyon fontos a megfelelő felhasználásra választani az autónkat.
Milyen Opeljeid voltak eddig, mi lett a sorsuk?
Az első Opelunk egy pezsgő színű Vectra C volt 1.8 –as motor sedan kivitel, a 2. autónk szintén ugyan ezekkel a paraméterekkel rendelkezett még a szín is stimmelt csak az évjárat volt frissebb kicsit. A következő autónk szám szerint a 3. volt a szívünknek legkedvesebb, ezen több volt a feladat és a család is kivette a részét a munkából. Ez egy Vectra C volt szintén 1.8-as motorral, de immáron kombi és őt úgy vettük meg, hogy a motortér ki volt égve. Teljesen átépítettük, faceliftes arculatot kapott és minden extrát amit csak lehet. A 4.autónk talán már meg sem lepődik senki, hogy ismételten egy Vectra C volt és 1.8 benzin ( nekünk ez a fétisünk ) Ő is kombi volt és őt is felextráztuk, teljesen kipakoltuk a kasztnit és mindent újra és szebbre cseréltünk. Ahhoz, hogy a körforgás megmaradjon az autóinkat 1 év használat után áruba bocsájtottuk és mind olyan gazdához került, aki érzi a kocsi lelkét és szereti azt.
Hogyan lettél klubtag?
Még vidéken laktunk, amikor az Opel fórumot elkezdtem olvasni, majd válaszolgatni kezdtem és egyre többször felejtettem magam a gép előtt. Sok mindent meg tudtam én is és sok mindenben tudtam segíteni. Ekkor már, komoly kötődésem alakult ki és a napi tennivalók közzé tartozott a fórum olvasása. Sok barátot szereztem onnan és nyílván „ellenséget” is . De ez természetes,egy olyan csoportban, ahol férfiak vannak és mindenki ért hozzá többé-kevésbé .
Karitatív ember vagy. Jótékonyság, önzetlen támogatások? Beszélnél erről nekünk?
Azt írod, karitatív ember vagyok. Én ezt úgy gondolom, hogy azért alakult ez, így mert van egy olyan párom, hogy bizonyos helyzetekben csak egymásra nézünk, és tudjuk, mit kell tennünk. Nem igazán támogatunk alapítványokat, mi inkább a testközeli segítségben hiszünk. Számunkra apró segítség volt, amikor egy apuka az útszélén lerobbanva a sérült kisfiával ücsörgött és próbálta kitalálni mi legyen. A párom éppen arra járt, és félre állt, hogy megkérdezze mi a gond és tud-e segíteni. Annyi derült ki, hogy megállt az autó , és apuka fejlesztésről hozta a gyermekét és az ideiglenes szállásukra indultak. A felesége és másik gyermeke anyagi okok miatt, vidéken maradt. A párom azonnal szólt nekem, hogy menjek és húzzuk ide az autót és nézzük meg mi a gond, mert nem tudnak tovább menni. Az apát a gyerekkel haza vittük és az autót elhoztuk. Az autónak nem volt nagy akadálya (számomra). Pár óra múlva már újra minden rendben volt az autóval és vissza is vittük a tulajnak. Mondtuk, használjátok egészséggel és elköszöntünk tőlük, minden jót kívánva. Azt, hiszem ez teljesült is. Azóta, hála az égnek a család újra együtt van és immáron Németországban élnek, de amikor itthon voltak akkor meglátogattak minket, és ami még érdekesebb Opelre váltott és egy boldog Vectra C tulajdonos ő is. (Korábban már említettem, véletlenek nincsenek)
Volt olyan, hogy december 24.-én is kétségbe esett idősebb, hölgy hívott, hogy ő lerobbant és most mi lesz vele. Ilyenkor azért az ember vesz egy nagy levegőt és gondolkodás nélkül megy és segít. A karácsonyi időszak az mindig aktív nálunk, december 26.-án dél körül csörgött a telefon, Dani nagy a baj, nem indul az autó. Lerobbant család, a karácsonyi pihenés után szerettek volna haza menni. 400 km volt nekünk az út oda vissza, de elmentünk és hidegben, esőben pár óra leforgása alatt megoldottuk.
Az első nagyobb megmozdulásunk a vörös iszap okozta tragédia után történt, amikor hallattuk, hogy mekkora tragédia történt. A párom mondta, hogy sok minden van a pincénkben, amire valójában nincs szükségünk és azt levihetnénk hétvégén. Hétközben egy két ismerőssel beszéltünk és elmondtuk, hogy hová indulunk hétvégén. Akkor derült ki, hogy nem csak a mi pincénk rejt még használható dolgokat. Szerdán már a szomszédunk jött felajánlotta, hogy kapunk egy teherautót sofőrrel, ha már vállaltuk a lebonyolítást. Onnantól beindult az aktív gyűjtés és végül sikerült megpakolnunk az autót. Leszállítottuk a rengeteg adományt és utána beálltunk gipszet lapátolni a többi segítő szándékú ember közzé. Késő este értünk haza. Erre nem büszkék vagyunk, csak jól esik.
Említhetném még azt a bizonyos márciusi havazást, amikor emberek maradtak az autópályákon. Délelőtt felszerelkeztünk és elindultunk, 12 óra alatt értünk Győrbe és közben ahol kellett adtuk a forró teát és zsíros kenyeret. Másnap a környékünkön (az M1-es autópálya) hordtuk a teát, kávét, szendvicset akkor rengeteg kamionosnak okoztunk pár kellemes percet. Itt már a lányunk is velünk volt, bár még csak 7 éves volt, de szívesen jött segíteni.
Azóta is több ilyen megmozdulásunk van, csatlakozni is szoktunk és vannak egyéni akcióink is. Gyűjtöttünk cipős dobozokat, karácsonyra több száz darabot sikerült összeállítani barátoktól és ismerősöktől kapott adományokból. Azt a párom csomagolta és osztályozta.
Voltunk egy megégett kisfiúnál, akinek az apukája egy hős, mert a tűzből mentette ki őt és az édesanyját. Nekik a Vectra C Signum Club és egy törökbálinti közért adományát vittük. Itt főként anyagi volt a segítségnyújtás.
Decemberben csak úgy kocsiba ültünk és a Balaton környékére igyekeztünk egy csomagtartónyi élelmiszerrel. Nem szoktuk ezeket így elrészletezni és nagyon „dicsekedni” vele mert nem ez a célunk . Nem is várunk el érte vállon veregetést . . Nincs ebben semmi emberfeletti, erre bárki képes bármilyen formában.
Milyen Opeled van most? Milyen autót birtokolnál szívesen?
Jelenleg egy Opel Astra H Twin Top van a tulajdonunkban. Munkatársam szerint felhő kék színű, 1.8 –as motor 140 ló, barna bőrüléssel és gyári touch and connect kijelzővel. Nagyon megkedveltük az autó nyújtotta extra élményt, amit a lenyitható tető nyújt . Olyan mértékű szabadság érzetet biztosít, amit nehéz elmagyarázni addig, amíg valaki nem próbálta .
Milyen autót birtokolnék szívesen? Ez egy nagyon nehéz kérdés, egy biztos, hogy Opelt! De azt hiszem, hogy most leginkább egy Opel Zafira B-nek örülnék a legjobban, ami már itt áll az udvarunkon és Bubu névre hallgat.
Egy a számunkra sokat jelentő változáson megy át jelenleg. Az előzőekhez hasonlóan maradunk a jól bevált motor típusnál, mint említettem ténylegesen ez a fétisünk. Megvásárlás pillanatában egy 1.8 –as motor volt benne, mi ezt kiegészítettük egy „csodálatos” turbóval, ahogy a párom mondaná. Így generáltunk egy 1.8 turbós családi egyterűt Az első és komoly teszt utat a Kakucs ringen szeretnénk véghezvinni.
Módosítva : forumadmin
- 3
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés