Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cabrio - József? Cabrijóska!


Kölyök

Cabrijóska? Mesélj erről egy kicsit!

Szia Kölyök, ugye nem baj ha így hívlak most is? (nevet), nem túl bonyolult. A Cabrió és a Józsefből, ez a polgári nevem.

Miért Opel?

A történet igazából 1991-ben kezdődött, amikor édesapán hazaállított Németországból egy 1.3-as karburátoros fehér sedan 87-es kadettal, innentől jött a vonzalom. Ez az autó utána édesanyámé, majd a tesómé és édesanyám mostohatesójáé volt, ekkor már a 2000-es éveket tapostuk jócskán, közben tesóm lecserélte egy 16 szelepes citromsárga Kadettra, (azóta volt neki egy f Astra kombi, B Vectra kombi és most egy C vectra kombit nyüstöl, szerintem sosem lesz más márkájú autója) ekkor már nem együtt laktunk de eljött, elvitt egy köre. A mai napig emlékszem, hogy ott a Széchenyi utcán mikor visszarakta kettőbe tudtam, hogy egyszer nekem is lesz egy kadettom. A barátommal ki is találtuk, hogy nekem a páratlan páros az a negyediken lakó szomszédlány és egy 16v-s kadett :) . Aztán a jogosítvány megszerzése után, 17 évesen egy vectra2000 mellett döntöttem, imádtam azt az autót, de sajnos csúnya vége lett annak a szerelemnek, de az egy másik történet, nem azért vagyunk most itt.

legenden.jpg


Hogyan lett Cabrio végül?

Az egész Opelos dolog, Kelemen Zoli barátommal éledett újra, neki már akkor Astra OPCje volt, mikor jött az ihlet, hogy kéne nekem is újra egy Opel, akkor meg miért ne a gyerekkori álmom legyen, csak tető nélkül. Zoli elhívott a 2015-ös Blitz Weekendre, ott közelebbről is szemügyre vettem Ezüstróka (Váczi Róbert) és Soly (Soltész Péter) cabrióit, és jött a végső elhatározás, vennem kell egyet.

14793862_10210746026307588_735650226_n.png

Nehéz volt fellelni az igényeidnek megfelelő példányt?

Igen, eléggé. Blitz után, egészen október végéig kb. kétnaponta írtam ki opelos csoportokba a facebookon h szeretnék venni egy cabrio kadettot, de normálisat már nem nagyon találni itthon. Biztos sokan már bolondnak néztek, hogy „mit küzdök” már ennyit, de ez kellett ahhoz, hogy ha felkerül egy hirdetés, valaki úgyis linkelni fogja nekem. Így is történt, jött a link, hogy feltettek egyet Tatán, ígéretes a hirdetés. Hívtam is Zolit, és egy másik barátommal hármasban már robogtunk is lefele. megnéztük szépen aknán, a lényeg, az alja tökéletes, első lökhárító és a géptető sérült, de ezt belealkudtam gyorsan, és elhoztuk.


Azóta sok mindent történt az autóval ha jól tudom, elmesélnéd nekünk?

Kerestem bele egy xe motort, de Torettó cimborám (László Zoli), rábeszélt, hogy vegyem meg Solymosi Laci kadettjából a 3.0 v6-ot. Egyeztettem Lacival, megalkudtunk úgy, hogy odaviszem és beszerel, átalakít mindent ami szükséges. Utána nekiálltam féket keresni rá. Találtam is Szlovákiában egy komplett Calibra turbo szettet, 288-as tárcsákkal, elöl hátul. Zolival ismét robogtunk a cuccosért, majd Rattesid Dini barátommal ketten beszereltük, (Ő szerelt, én néztem). :) Minden szép és jó volt de nem voltam 100 százalékig megelégedve, ezért bekerült egy v6-os Vectra főfékhengere a saját vákuumdobjával.  A 288-as tárcsákhoz kellett a 16 colos felni, ezekre Toyo r888-as gumikat tettem fel.


A Legendák Találkozása előtti napon történt valami?

A Legendák találkozása hetén hoztam el az autót a fényezőtől, akkor állt össze külsőleg, majd este jöttem haza a nagymarosi barátomtól, ahol az elektromos ablakokat szereltük be, és a Hungária körúton egy Hilux belém tolt egy corsát, úgy hogy összetörte a hátsó lökhárítóm, a csomagtartó lemezt, a lámpát. Esélyem sem volt másnapra ezeket orvosolni sajnos. Sokat nem szeretnék róla beszélni, a vétkes sofőr, nem „akart” 15 percig kiszállni az autójából… de a hírre odajött Kelemen Zoli majd Lanti barátom egyből, hogy mit tudnak segíteni, ezek az apró dolgok mindennél többet érnek! Majd a szükséges alkatrészeket beszereztem, Melts Miki barátom meg Nagymaroson profin kilakatolta amit kellett.

14741805_10210746024067532_1054241976_n.png

Mostmár minden rendben? Stabil az autó?

Az f20-as váltókat nem bírja, már kettőt sikeresen eltörtem, most egy f18+ került fel, Vili tanácsára mondhatni, akinek szintén v6-os kadettja van. Ezt a váltós dolgot Ő is végigjátszotta, most bírja neki, remélem nekem sem lesz másként.

Erős motor egy könnyű autóban. 402 méter?
Voltam vele 1-2 gyorsuláson, de nem erre épült, igazából amit szeretek, az az a meglepetés amit utcán tudok vele okozni elég sok prémium autónak.

 

További projektek?

Semmi különleges dolog nincs, szeretnék bele még egy negyedik motortartó bakot, mert a 3 kevés úgy érzem, megpróbálnék egy collt lejjebb faragni a kerék átmérőjéből, biztos vagyok benne, hogy nagy előnyére válna, továbbá beszereztem hozzá a tempomatot, intervallumos ablaktörlőt, elektromos tükröket. Ezek a dolgok várják szépen Schubert Bandi kezeit, hogy bekerülhessenek :) 

Ha baj van, Te is nekiállsz, vagy inkább hozzáértőkre bízod?

Ez a baj mértékétől függ. Amivel nem boldogulok azt elviszem a Schubert tesókhoz, ahol mindig szegény Dini „szenved” vele. Már 3x vették le a váltót ha jól emlékszem, de mindig nagyon segítőkészek mindannyian. Bármi kérdésem van, türelmesek, és ha valaki tud ám hülyeséget kérdezni, az én vagyok, ezúton is köszönöm nekik. Rajtuk kívül még van egy gyerekkoromból való cimborám az „Öcsi” a Gyömrői úton, bármi van oda bármikor berohanhatok és mindenben segítenek. Meg kell jegyeznem még a Furka Lalit is, akit akár éjszakákon át faggathatok kérdésekkel, mindenben segít, hatalmas tapasztalat van mögötte is, csak az a fajta ember,  aki a háttérben szeret maradni inkább.

Nem bántad meg, hogy ennyi pénzt talicskáztál ( :) ) bele eddig?

Nem, rengeteg élményt kaptam,  ha fel kéne sorolni akkor csak emlékezz vissza ez első Blitz Ringre amit ti szerveztetek, hát nem olyan voltam egész nap mint egy kisgyerek Karácsonykor? Remélem jövőre is megszervezitek, hatalmas sikere lesz. De még többet jelent számomra azok az emberek akiket megismertem a MOTÉN keresztül, hidd el nekem, a barátságok mindennél többet érnek.

Már a mindennapi rutinomhoz tartozik, hogy csütörtökönként 20:00 órakor találkozunk a Motésokkal a Lurdyban, megvacsorázunk, ugratjuk egymást, mondhatnám, hogy átbeszéljük a hetet, de nem lenne igaz, mert az internetnek hála napi kapcsolatban vagyunk. van egy saját kis privát klubbunk, amit  Englert Sanya keltett életre, az Opel Kadett Cabrio Hungary , mindössze 19 taggal.

14787086_296774257376633_1625700350_o.jpg

Pár hónapja valami fura, magas felépítményű autóban láttalak. 

Igen, van két terepjáróm, elég sok kupát összeszedtem már velük különböző versenyeken, az a világ is vonz, nem zavar például ha Babodon csupa sár vagyok, annak is megvan a maga feelingje, próbálom is a hozzám közelieket belerángatni abba a vonalba is, több kevesebb sikerrel.

Szeretném mindenkinek egytől egyig megköszönni a segítséget, hogy úgy áll az autó most, ahogy!
 

14724170_296774190709973_952979400_o.jpg

 

 

 

Módosítva : Kölyök


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 114 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.