Jön az Opel Vivaro harmadik nemzedéke! Az Opel könnyű haszonjárműve már 2001 óta számít a flexibilis szállítás és a négykerekű iroda etalonjának. Máig csaknem egymillió darab hagyta el a futószalagot. Az új Vivaro bármilyen feladatkörben felülmúlja elődjét, hiszen ügyesen meghatározott méreteivel és számos műszaki innovációjával teszi komfortosabbá az autózást, és könnyebbé a dolgos mindennapokat. A legjobb előfeltételeket teremti meg, hogy tovább erősödhessen az Opel ebben a folyamatosan erősödő európai szegmensben.
- Tipikus Vivaro, extra flexibilis, gazdaságos – és már februártól megrendelhető
- Méretei 4,60 - 5,30 méter hosszúság, és alapban 1,90 méter magasság
- Teherbírása akár 1400 kilogramm, utánfutója 2,5 tonnás lehet, raktér 6,6 köbméter
- Modern asszisztensrendszerek széles választéka, elektromos tolóajtók
- Durva körülményekre megemelt has magasság és és adaptív IntelliGrip kipörgésgátló
- Mobil iroda, a lehető legjobb multimédia-csatlakoztatással és valós idejű navigálással
- Erős kínálattal folytatja modelloffenzíváját az Opel a könnyű haszonjárműveknél
- Villamosít az Opel: már 2020-ban jön az új Opel Vivaro elektromos változata
- Tökéletes munkatárs az új Vivaro
A tavasztól megrendelhető és a márkakereskedőkhöz késő nyáron érkező új Opel Vivaro új generációs platformon kínál testre szabott ajánlatokat: készül zárt Cargo furgon, duplafülke hat személyig, fülkés alváz és kombi, ezenkívül először kapható kettő helyett háromféle hosszúság (4,60, 4,95 és 5,30 méter). Maximum 6,6 köbméteres raktérben akár 1400 kilogramm hasznos terhet vihet el – 200-zal többet az eddiginél. Vontatóként is erősödött az új Vivaro: az utánfutó 2500 kilós lehet, fél tonnával nehezebb, mint korábban. Csak magasságával szerénykedik, legtöbb variánsa 1,90 méteres, így behajthat mélygarázsokba, bevásárlóközpontokba, hogy az üzlethez közel rakodhasson. A kompakt új Vivaro a perfekt városi áruterítő!
Biztos előrejutásról – sárban, homokon, havon egyaránt – az adaptív IntelliGrip kipörgésgátló gondoskodik, durvább terepakadályokon pedig a szabad magasságot megemelő és a jármű alját védelmező speciális csomag segíti át a Vivaro pilótáját. Ráadásul mindjárt a Vivaro piaci bevezetésekor lesz 4x4-es változat, a terepezésre szakosodott Dangel közreműködésével.
Akadálytalanul hozzáférni a raktérhez a széles hátfalajtón és az oldalsó tolóajtókon át lehet – az utóbbiak most először nyílnak elektromosan és önműködően, érzékelős vezérléssel: elegendő egy lábmozdulat a jármű irányába. A praktikus FlexCargo átrakó nyílás jóvoltából az utasülés alá be lehet tolni hosszú rakományt, például az 5,30 méteres járműbe 4,02 métereset.
Az új Vivaró vezetője és utasa személyautóban érezheti magát, hiszen olyan rendszerek segítik az utazást, mint a vetített kijelzés, a 180 fokos tolatókamera, a figyelmeztetés a frontális ütközésveszélyre, a vészfék-asszisztens és az intelligens sebességszabályozó. Mindehhez ergonomikus üléspozíció járul. A lehető legjobb csatlakoztatás a modern infotainment-rendszerek érdeme.
Az új Vivaróval következetesen folytatja az Opel a PACE!-tervet, amely szerint növekvő, nagy értékesítési volumenű szegmensekbe invesztál. Gazdaságos áruszállítójának portfólióját már 2020-ban kiegészíti egy következő generációs, tisztán elektromos hajtású, akkumulátoros változat, tehát a könnyű haszonjárműveit is villamosítja a villámos márka. A Vivaro ezáltal felvillanyozza a dolgos mindennapokat, és nemcsak átlagos feladatokat láthat el falvakban éppúgy, mint nagyvárosokban, hanem szerepet kap a belvárosok áruszállításának sokat vitatott „utolsó kilométerén” is.
Háromféle hosszúság, FlexCargo, flexibilitás és átgondolt részletek
A PSA csoport piacvezető az európai könnyű haszonjármű szegmensben. Ebből profitál az Opel is, hiszen a közös platformnak köszönhetően először készül az új Vivaro háromféle hosszúságban. A különösen kompakt, 4,60 méteres rövid változat kitölti a hézagot a Combo és a Vivaro kategóriája között, és mindössze 11,3 méternyi fordulókörének köszönhetően szűk helyeken is ügyesen mozog. Már ennek a kivitelnek a raktérfogata is 4,6 köbméter, amely a praktikus FlexCargo átrakónyílással 5,1-re növelhető, miközben hosszú tárgyakból 2,16 helyett 3,32 métereset lehet berakni. Az opcionális FlexCargo valamennyi egyéb Vivaro-variánsban is 0,5 köbméteres, illetve 1,16 méteres javulást hoz. A 4,95 méteres járműbe maximum 5,8 köbméter pakolható, az 5,30-asba akár 6,6 is. Létra, lécek, csövek 3,67 illetve 4,02 méteres hosszúságig tolhatók be az új Vivaróba. A vezető és kísérője a fülke sokféle rakodóhelyére teheti úti holmiját.
A Vivaro legújabb generációja azonban több, mint akár 2500 kilogrammos utánfutó vontatására képes teherszállító; egyetlen kézmozdulatra alakul át mobil irodává – ezt is a FlexCargo teszi lehetővé. Az első-középső ülés támlájából tároló hajtható ki, és szolgálhat asztalkaként. Például a csomagfutár kitöltheti a szállítólevelet, vagy dolgozhat a laptopján.
A praktikus komfort már a beszállás előtt is érezhető. Ha csomagot vagy munkaeszközöket rakna be a sofőr az oldalsó tolóajtón, semmit sem kell letennie a földre, hiszen elegendő egy láblendítés a jármű farának megfelelő oldalánál, és már nyílik is az automatikus ajtó – ilyet most először kínál a Vivaro.
Csúcstechnikák és asszisztensek segítik a vezetőt
A mintaszerű, sokféleképpen - részben elektromosan – állítható üléseknek, a derék- és kartámasznak, a vezető felé forduló cockpit egyszerű kezelhetőségének köszönhetően olyan az érzés, mint egy személyautóban. Ugyanez áll a biztonságra is, amit a sokféle, és a járműkategóriában rendkívüli asszisztensrendszer fokoz, például a szegmensben páratlan vetített kijelzés. Ennek köszönhetően mindig a forgalmon tarthatja szemét a pilóta. Ehhez frontkamera- és radaralapú rendszerek járulnak:
- sávasszisztens;
- jelzőtábla-felismerés;
- elfáradásra figyelmeztetés riaszt láthatóan és hallhatóan, kétórányi, megszakítás nélküli vezetés után, illetve pihenőt javasol, ha a vezetési stílust figyelő kamera figyelmetlenségre utaló jeleket vesz észre;
- intelligens sebesség-asszisztens illeszti a tempót ez előrébb haladóhoz, és szükség esetén visszavesz a lendületből;
- figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, látható kijelzéssel és jelzőhanggal, két fokozatban a fenyegető baleset előtt;
- vészfék-asszisztens csökkenti a sebességet, teljesen elhárítva a balesetet, vagy mérsékelve következményeit.
Az optimális körfelügyeletet a Vivaro első és hátsó kötényének ultrahangos érzékelői segítik, figyelmeztetve az egyébként holttérbe eső terület akadályaira. A tolatókamera képe, változattól függően, a belső tükörben vagy hétcolos monitoron jelenik meg.
A nagy érintőképernyő jár a „Multimedia“ és a „Multimedia Navi Pro“ infotainment-rendszerekhez. Mindkettő Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis. A Multimedia Navi Pro három dimenziós Európa térképen, áttekinthetően mutatja a legjobb útvonalat.
Az új Opel Vivaro hatékonyságához és komfortjához hozzájárul a modern hajtómű-portfólió kis súrlódású sebességváltója, illetve a simán kapcsoló nyolcfokozatú automatája – ami különösen járműflották esetében jelentős gazdaságossági tényező. Számít az üzemköltséget még jobban leszorítóan hosszú, 50.000 kilométert elérő szervizperiódus is. Költséges „bagatellkárokat” akadályoz meg a fényszórók magasra helyezése, és mélygarázsokban a Vivaro legtöbb változatának maximum 1,90 méteres magassága. Mindent egybevetve a Vivaro új generációja különösen gazdaságos versenyzőnek számít a könnyű haszonjárművek piacán.
Az OPEL kifejezetten nem említette, hogy mi lesz az új Vivaro motorja, de a francia egyenértékűek alapján 1,6 literes és 2,0 literes turbódízelekre számíthatunk. A minimális teljesítmény kb. 95 LE lesz, talán max 180 LE-el is választható lesz (modelltől is függ) - a legtöbb vásárló valószínűleg 120 vagy 150 lóerős verziót választ majd.
Módosítva : forumadmin
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés