Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Premier Genfben: csak 3,7 litert fogyaszt az Opel Astra 1.6 CDTI


forumadmin

Az 1.6 CDTI (100 kW/136 LE) máris kapható a négy- és ötajtós Astrához, valamint a Sports Tourerhez. A Genfi Autószalonon mutatkozik be a 81 kW/110 LE teljesítményű változat, mindössze 97 g/km CO2-vel. Tökéletesített, kis súrlódású, hatfokozatú sebességváltó fokozza a kényelmet és a hatékonyságot

A Zafira Tourerben debütált, most pedig az Opel modellpalettájának szívében gondoskodik erőteljes, de mindenekelőtt tiszta hajtásról az új 1.6 CDTI „suttogó dízel”, amelynek 100 kW/136 LE teljesítményű és 320 newtonméter nyomatékú kivitele máris kapható az Astra nagy volumenű négy- és ötajtós, valamint Sports Tourer modelljeihez. Erőssége, a példás teljesítményadatok és a minimális zajkeltés mellett, a 100 kilométerenként csupán 3,9 literes fogyasztás. Még takarékosabb és tisztább a turbódízel 81 kW/110 LE-s változata, amely a 84. Genfi Autószalonon (2014. március 6-16.) ünnepli premierjét. Az új dízelmotor megelégszik százon 3,7 liter gázolajjal, a CO2-kibocsátást pedig lenyomja a bűvös határ alá, 97 gramm per kilométerre.

„Összeillik volumenmodellünk, az Astra, az új 1.6 CDTI suttogó dízellel! Ideális ez a kombináció mindenkinek, aki sima járással és csekély fogyasztással kombinálná a nagy teljesítményt“, mondta az Opel műszaki igazgatója, Michael Ableson. „Motoroffenzívánk magját az új 1.6 ECOTEC Direct Injection benzines turbó és az 1.6 CDTI képezi. Megmutatják, hogy az Opeleknek nemcsak a karosszériájuk csillog, hanem élvonalbeli a technikájuk is.“

 

Finom suttogó dízel: új 1.6 CDTI, 3,9 l/100 km és 320 Nm

gallery_457_197_182887.jpg

A német auto motor und sport szaklap (2013/12-es szám) által a legmegbízhatóbb német kompakt autóként kitüntetett Opel Astra IntelliLink rendszere a legkiválóbb fedélzeti online szórakoztatást és tájékoztatást kínálja – de semmiben sem marad el tőle az új motortechnika. A négy- és ötajtós Astra, illetve a Sports Tourer dízel-kínálatának csúcsa a teljesen új fejlesztésű 1.6 CDTI (100 kW/136 LE). A legújabb nemzedéket képviselő, teljesen alumíniumépítésű erőforrás különböző teljesítménylépcsői fokozatosan váltják fel az eddigi 1.7 litereseket, új korszakot vezetve be az Opel gázolajos portfóliójában.

A rendkívül hatékony suttogó dízel elsőként teljesíti a márka kínálatából a jövőbeli Euro-6 kipufogási szabványt, és ezzel a legtisztább dízelmotor, amelyet valaha épített az Opel. Működésének zaj- és rezgésmentessége is osztályelső – erről az alkatrészek optimalizálása, a többszörös befecskendezéssel elért különösen hatékony égésfolyamat és egy sor akusztikai intézkedés gondoskodott. Az eredmény abszolút meggyőző: az új 1.6 CDTI kategóriájának legcsendesebb dízelmotorja, így joggal viseli a suttogó dízel nevet. Mindehhez változó geometriájú turbóval elért élénk, erőteljes reakciók járulnak.

A 320 newtonméteres nyomatékmaximum hét százalékkal múlja felül a130 lóerős, 1,7 literes elődét, miközben csökkent a fogyasztás és a CO2-emisszió. Már ez a kivitel is megelégszik a kombinált ciklus szerint 3,9 liter gázolajjal száz kilométeren, miközben a csupán 104 gramm per kilométeres CO2-kibocsátás nyolc százaléknyi javulást jelent az 1,7-eshez képest. Így mi sem természetesebb, mint hogy Németországban a legjobb, A+ energiahatékonysági besorolást kapta az Astra 1.6 CDTI. Meg lehet nézni a dinamikát is: nulláról 100-ra 10,3 másodperc alatt gyorsul az autó (négyajtós: 10,1 s); ötödikben 9,2 másodperc kell 80 és 120 km/óra között (limuzin: 9,1 s, Sports Tourer: 9,9 s), a csúcssebesség pedig 200, sőt a négyajtósé 205 km/óra.

A 100 kW/136 LE teljesítményű négy-, illetve ötajtós Astra 1.6 CDTI ára, Start/Stoppal és hatfokozatú sebességváltóval, Enjoy felszereltségi szinttől 5.980.000 Ft-tól kezdődik, a Sports Tourer pedig 6.180.000 Ft-tól érhető el, szintén Enjoy felszereltségtől.

Csak 97 g/km CO2: Genfben debütál 81 kW/110 LE-vel az Astra 1.6 CDTI

gallery_457_197_383378.jpg

Ám még ennél is lehet tisztább az új 1.6 CDTI: Genfben mutatkozik be az új generációs turbódízel 81 kW/110 LE teljesítményű változata, még lejjebb szorítva a négy- és ötajtós Astra, illetve a Sports Tourer fogyasztását. A 300 newtonméterével (plusz hét százalék az azonos teljesítményű 1.7‑es elődhöz képest) szintén példamutatóan húzós gép fogyasztása a kombinált ciklus szerint mindössze 3,7 liter gázolaj 100 kilométeren, CO2-kibocsátása pedig áttöri a mágikus 100 grammos határt: csupán 97 gramm per kilométer.

A modern suttogó dízelnek a piacon ezután megjelenő 110 lóerős változata tehát minden, csak nem erőtlen takarékmotor. A környezet kíméletéhez, a sima járáshoz és a csendes működéshez elismerésre méltó teljesítmény járul. A négy- és ötajtós Astra, illetve a Sports Tourer 12,0 másodperc alatt ugrik fel vele százra, és 186 km/órás csúcsot ér el.

 

Hozzáillő: tökéletesített hatfokozatú váltó fokozza a komfortot és a hatékonyságot

Az új 1.6 CDTI motorhoz tökéletesített hatfokozatú sebességváltó kapcsolódik az Astrában. Garantált a komfortos kapcsolás, hiszen több mint ötven millió eurót invesztált az Opel az öt- és a hatfokozatú váltóba. Az érezhető javulást az alkatrészek és a kapcsolómechanizmus, illetve a beépítés átdolgozásával érték el. A súrlódás csökkentése minimumra mérsékelte a kézzel kifejtett erőt, úgyhogy teljesült a hármas cél: gyorsabb, precízebb, és legfőképpen vajpuha lett a sebességváltás az Astra 1.6 CDTI-ben.

 

 


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 482 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.