Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Opel Astra OPC: a kompakt sportautó új kiadása


forumadmin

177 kW/240 LE teljesítményű kétliteres turbómotor, 320 Nm nyomatékkal, IDSPlus futómű, elektronikus CDC csillapítás-szabályozással, gyorsulás 0 - 100 km/órára 6,4 másodperc alatt, csúcssebesség 244 km/óra

 

2005. július

 

Rüsselsheim. „Astra High Performance Concept“ volt a neve annak a nagy figyelmet kel-tett tanulmánytervnek, amellyel a 2004-es Párizsi Autószalonon mutatta meg az Opel, milyen lehetne a háromajtós Astra GTC alapján épített OPC-változat – és fél év múlva, a 2005-ös Genfi Szalon alkalmával, már debütált is a sportos csúcsmodell szériaváltozata.

A dinamikus, háromajtós kocsi 177 kW/240 LE teljesítményű kétliteres turbómotorját hat-fokozatú sebességváltóval kombinálták. 320 Nm maximális nyomatéka alacsony fordu-latszámon is nagy vonóerőt garantál. Nulláról százra 6,4 másodperc alatt gyorsul az au-tó, hogy aztán 244 km/óra csúcssebességet érjen el, igazolva, hogy telivér sportkocsiról van szó. Az MVEG szabvány szerint mért 9,2 l/100 km fogyasztás ugyanakkor a hajtómű kiváló hatásfokáról tanúskodik.

A legkorszerűbb technikát képviseli az Astra OPC futóműve is, az Astra GTC-hez képest 15 milliméterrel leültetve, feszesebb rugókkal és csillapítással. Az elektrohidraulikus szer-vokormányt az OPC-re jellemző optimális útkapcsolatra és precíz visszajelzésekre hangol-ták. Elismerésre méltó lassulásról, nagyfokú állóképességről és jó adagolhatóságról nagy-teljesítményű, 17 colos fékberendezés gondoskodik. Mindehhez járul az opcióként rendel-hető adaptív IDSPlus futómű-szabályozás, elektronikus CDC (Continuous Damping Control) lengéscsillapító-állítással és a menetdinamikai rendszerek hálózatba kapcsolásával.

Rendelkezésre áll a „SportSwitch“ funkció is, amely nem csupán a csillapítást változtatja meg, hanem direktebbé teszi az autó reakcióit is a kormányzásra és a gázadásra.

Szemre is sportos a határozott formanyelvet beszélő Astra OPC, amelyet a mélyre lenyúló első kötény nagy légbeömlője, a középen kivezetett kipufogó, a kidomborodó küszöb és a nagyformátumú, ötküllős, exkluzív OPC-kerekeken (gumiméret 225/40 R18 Y) átsejlő kék féknyergek különböztetnek meg az alapmodelltől. Belül bőr-szövet huzatú Recaro-sportülések, különleges grafikájú műszerek, háromküllős sportkormány, OPC-emblémás küszöblécek és alumíniumpedálok gyönyörködtetik a szemet.

Gazdag a biztonsági felszerelés is, az Astra OPC-hez alapárért jár a frontlégzsák, öv-előfeszítő és erőhatároló, aktív első fejtámla, PRS (Pedal Release System) biztonsági pe-dálrendszer és ISOFIX gyermekülés-csat a hátsó ülésen.

Az OPC-modellcsalád legújabb tagja, amelyhez hamarosan továbbiak csatlakoznak majd, 2005. szeptemberétől rendelhető.

Módosítva : forumadmin


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 212 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.