177 kW/240 LE teljesítményű kétliteres turbómotor, 320 Nm nyomatékkal, IDSPlus futómű, elektronikus CDC csillapítás-szabályozással, gyorsulás 0 - 100 km/órára 6,4 másodperc alatt, csúcssebesség 244 km/óra
2005. július
Rüsselsheim. „Astra High Performance Concept“ volt a neve annak a nagy figyelmet kel-tett tanulmánytervnek, amellyel a 2004-es Párizsi Autószalonon mutatta meg az Opel, milyen lehetne a háromajtós Astra GTC alapján épített OPC-változat – és fél év múlva, a 2005-ös Genfi Szalon alkalmával, már debütált is a sportos csúcsmodell szériaváltozata.
A dinamikus, háromajtós kocsi 177 kW/240 LE teljesítményű kétliteres turbómotorját hat-fokozatú sebességváltóval kombinálták. 320 Nm maximális nyomatéka alacsony fordu-latszámon is nagy vonóerőt garantál. Nulláról százra 6,4 másodperc alatt gyorsul az au-tó, hogy aztán 244 km/óra csúcssebességet érjen el, igazolva, hogy telivér sportkocsiról van szó. Az MVEG szabvány szerint mért 9,2 l/100 km fogyasztás ugyanakkor a hajtómű kiváló hatásfokáról tanúskodik.
A legkorszerűbb technikát képviseli az Astra OPC futóműve is, az Astra GTC-hez képest 15 milliméterrel leültetve, feszesebb rugókkal és csillapítással. Az elektrohidraulikus szer-vokormányt az OPC-re jellemző optimális útkapcsolatra és precíz visszajelzésekre hangol-ták. Elismerésre méltó lassulásról, nagyfokú állóképességről és jó adagolhatóságról nagy-teljesítményű, 17 colos fékberendezés gondoskodik. Mindehhez járul az opcióként rendel-hető adaptív IDSPlus futómű-szabályozás, elektronikus CDC (Continuous Damping Control) lengéscsillapító-állítással és a menetdinamikai rendszerek hálózatba kapcsolásával.
Rendelkezésre áll a „SportSwitch“ funkció is, amely nem csupán a csillapítást változtatja meg, hanem direktebbé teszi az autó reakcióit is a kormányzásra és a gázadásra.
Szemre is sportos a határozott formanyelvet beszélő Astra OPC, amelyet a mélyre lenyúló első kötény nagy légbeömlője, a középen kivezetett kipufogó, a kidomborodó küszöb és a nagyformátumú, ötküllős, exkluzív OPC-kerekeken (gumiméret 225/40 R18 Y) átsejlő kék féknyergek különböztetnek meg az alapmodelltől. Belül bőr-szövet huzatú Recaro-sportülések, különleges grafikájú műszerek, háromküllős sportkormány, OPC-emblémás küszöblécek és alumíniumpedálok gyönyörködtetik a szemet.
Gazdag a biztonsági felszerelés is, az Astra OPC-hez alapárért jár a frontlégzsák, öv-előfeszítő és erőhatároló, aktív első fejtámla, PRS (Pedal Release System) biztonsági pe-dálrendszer és ISOFIX gyermekülés-csat a hátsó ülésen.
Az OPC-modellcsalád legújabb tagja, amelyhez hamarosan továbbiak csatlakoznak majd, 2005. szeptemberétől rendelhető.
Módosítva : forumadmin
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés