Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Megújult Opel kishaszonjárművek: Combo, Vivaro és Movano új generációja


forumadmin

Az Opel új generációt vezet be a Combo kompakt,  a Vivaro középkategóriás és a Movano nagyméretű könnyű haszongépjárműveiből (LCV). Mindegyik modell új külső formavilággal és áttervezett pilótafülkével rendelkezik majd, míg az akkumulátoros-elektromos változatok továbbra is kategória vezető hatótávolságot kínálnak. A német márka emellett bejelentette, hogy az új Movano a közeljövőben hidrogén üzemanyagcellás járműként is elérhető lesz.

A Blitz márkajellel érkező könnyű haszongépjármű modelljek azonnal felismerhetőek lesznek az Opel Vizor arculat új, LCV-specifikus értelmezésének köszönhetően, amely az Opel legújabb személyautóiból már jól ismert. A Vizor integrálja a márkaemblémát a jellegzetes első világítási rendszerekkel, egyetlen vizuális egységet alkotva, amely teljes egészében  végighúzódik a jármű orrészén.

A külső dizájn mellett az új Opel Combo, Vivaro és Movano belső tere is továbbfejlődött. A felfrissített pilótafülkék újdosnágai közé tartoznak az új, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis infotainment rendszerek, amelyek akár 10 hüvelykes színes érintőképernyőkkel rendelkeznek.

Az új Opel Combo, Opel Vivaro és Opel Movano akkumulátoros-elektromos változatai továbbra is a belsőégésű motoros változatokhoz hasonló, kompromisszumok nélküli használhatóságot kínálnak. A legmodernebb akkumulátor-technológiáknak és az olyan fejlesztéseknek köszönhetően, mint a tovább javított hajtáslánc-hatékonyság, mindhárom modell tehát továbbra is osztályelső elektromos hatótávolságot kínál majd.

Az Opel könnyű haszongépjárművek új választéka tovább viszi az elődök minden erősségét. Ezek közé tartozik a fejlett vezetőtámogató rendszerek széles választéka, amelyek kényelmesebbé és mindenekelőtt biztonságosabbá teszik az utazásokat és a manőverezést. A trió továbbá különböző hosszúságokban, magasságokban és karosszériatípusokban lesz elérhető, hogy minden szakmai igényt kielégítsen, és megőrizze nagyméretű rakodási térfogatát, hasznos terhelhetőségét és vontatási kapacitását.

Az új Opel Combó:
Az orr vonalainak változásán és a műszerfal megújulásán kívül, a kompakt könnyű áruszállító új generációja - elődje értékeit és előnyeit megőrizve - kategóriájának első képviselőjeként lép színre csúcstechnológiájú Intelli-Lux LED mátrix fényszórókkal, a lokálisan emissziómentes üzemű Combo Electric hatótávolsága pedig még hosszabb, mint eddig volt.

combo.jpg

  •     Összetéveszthetetlen: az Opel Vizor a márka könnyű haszonjárműveinek sorában az új Combo orrán jelenik meg először
  •     Kategóriaelső: az Intelli-Lux LED mátrix világítás a Combón jelenik meg elsőként az Opel könnyű haszonjármű kínálatában
  •     Kompromisszum nélkül: lokálisan emissziómentes Combo Electric, kiváló és sokoldalú használhatósággal
  •     Digitális és intuitív: kategóriaelső konnektivitás és 10 colos színes érintőképernyő a Snapdragon® Cockpit Platforms alapjain, a Qualcomm Technologies1-tól
  •     Dynamic Surround Vision: a hátsó és az oldalsó holttér képei a nagyfelbontású digitális visszapillantón jelennek meg

 

A tisztán elektromos hajtású modellváltozat mellett az új Combo benzin- és dízelmotoros hajtásláncokkal is elérhető, utóbbihoz automata sebességváltót is lehet rendelni. Az új Combo valamennyi hajtáslánc konfigurációjában kétféle hosszal kapható, két-, vagy akár háromüléses első sorral, és ötüléses Crew Cab kivitelben is készül.

Florian Huettl az Opel vezérigazgatója: “Az új Opel Combo kategóriájának éllovasa! Ismert és bevált teherhordó képességein túl mostantól olyan fejlett technológiákat is kínál, amelyek egyszerre biztonságosabbá és kényelmesebbé is teszik a munkát. A lokálisan teljesen emissziómentes üzemű Combo Electric hatótávolsága hosszabb, mint eddig volt, így a profik tökéletes mindennapi társa lehet.”

Az Opel aktuális személyautó-palettájáról ismerős Vizor márkaarc azonnal felismerhetővé teszi az új Combót: az autó teljes orr részén keresztülhúzódó Vizor keretbe foglalja középen a jelvényt (Blitz) és a teljes első világítást.

Premier: Intelli-Lux LED mátrix világítás, a Combo kategóriájában először

Az új Combo nem csak a márka első könnyű haszonjárműve az adaptív működésű és vakításmentes Intelli-Lux LED mátrix fényszórókkal, hanem a teljes kategóriában is a Combo jelent meg elsőként ilyen világítással. Amint az autó elhagyja a lakott területet, az összesen 14 LED-ből felépített első fényszórók automatikusan távfényre váltanak, miközben folyamatosan változtatják a világítási képet, azaz a fénycsóva szélségét, hosszát és fényelosztását. Ha a rendszer a Combo előtt haladó, vagy szemből érkező jármű fényeit észleli, az egyes LED elemek független szabályozásával “kitakarja” azt, így elkerüli a vakítást. Amint a rendszer nem érzékel más autót, automatikusan újra teljes fényerőre vált.

combo_2.jpg

A Combo Electric hatótávolsága mostantól hosszabb a korábbinál: az Eco, Normal és Power vezetési móddal használható, tisztán elektromos hajtású modellváltozat akár 330 km-t is lefuthat az 50 kWh-s akku egyetlen töltésével (WLTP vegyes ciklus2). Ez 50 km-rel több, mint az elődmodellnél volt. A többletet a hajtáslánc tökéletesítése révén érték el az Opel mérnökei: a Combóban most először megjelent a hőszivattyú, amely különösen alacsony hőmérsékleti körülmények között segít megnövelni a lefutható távot. Modern technikájú, 100 kW/136 LE teljesítményű (270 Nm) villanymotorjával az új Combo Electric végsebessége 130 km/h. Az alapfelszerelés részét képezi a 7.4 kW-os fedélzeti töltő (11 kW-os is elérhető), és 100 kW-os nagyteljesítményű gyorstöltéssel pedig a Combo Electric akkuja mindössze 30 perc alatt 80%-ig tölthető.

Az új Opel Combo Electric: kompromisszumok nélküli, lokálisan emissziómentes áruszállítás

Az új Opel Combo Electric elődjéhez hasonlóan nagy teherbírású. Raktere változatlanul 4.4 köbméteres (ugyanakkora, mint a belső égésű hajtással szerelt változatoké), teherbírása 780, a vontatható tömeg maximuma pedig 750 kg – mindkettő kategóriaelső érték.

A tökéletes vezetési élmény érdekében a Combo műszerfalát is felfrissítették az Opel fejlesztői. A még inkább felhasználóbarát kialakítású új infotainment 10 colos színes érintőképernyőjén futó rendszer - az Opel könnyű haszonjárműveiben itt először - a Qualcomm Technologies1 Snapdragon Cockpit Platformjára épül, fejlett grafikai megjelenítéssel és multimédiás képességekkel. A rendszer a vezeték nélküli Apple CarPlay-jel és az Android Auto-val is kompatibilis.

Az új Combót kifejezetten erre tervezett “okostelefon kapcsolati rendszerrel” is felszerelték. A megfelelő applikáción keresztül a telefon és az autó oly módon kapcsolódik, hogy maga a készülék az autó infotainment rendszerének kezelőfelületévé alakul, még a kormánykerék gombjaival is együttműködve. Az új Combo Electric-ben a kormány kapcsolófüleivel a vezető három fokozatban szabályozhatja a motorféküzemi energia visszatermelés mértékét.

Biztonságosabb manőverezés: hátsó és oldalsó kamerák küldenek képet a digitális visszapillantóra

Az új Combo kategóriaelső utasai, és a többi közlekedő védelmében is. Biztonsági technológiáinak csúcsa az új Dynamic Surround Vision rendszer. Ez két kamerából áll, egyet a hátsó raktérajtó fölé, egyet pedig az utasoldali külső visszapillantó alá szereltek. Az így előállított kép tolatáskor az autó mögötti területről - vagy menet közben, ha a vezető indexel, a holttérről - a digitális visszapillantó nagyfelbontású képernyőjén jelenik meg, így a manőverezés és a sávváltás még biztonságosabb.

További biztonságfokozó tényező az aktív vezetői asszisztensrendszerek (ADAS) hosszú, összesen 18 tételből álló listája, amelyek többsége az alapfelszerelés részét képezi: ilyen az intelligens, a sebességkorlátozásokhoz igazodó sebességtartó, az aktív sávtartó, az automatikus vészfék, és a fáradtságjelző is. Az adaptív tempomat feláras, rendelhető kiegészítő.

Fejlett technológiájú, tágas és teherbíró. Az új Opel Combo meggyőző ajánlat a kompakt áruszállítók piacán. Funkcionalitásban nem ismer kompromisszumot, és a tisztán elektromos hajtású változat is a belső égésű kivitelek erősségeit kínálja, lokálisan emissziómentes működéssel kiegészítve.

Az új Opel Vivaro:

A stílusos mindenes - ez a most bemutatkozó új Opel Vivaro. A vállalkozások, a leendő tulajdonosok illetve használók a sokoldalú haszongépjármű bevált erényeire támaszkodhatnak, és emellett számos új funkciót is élvezhetnek. A Vivaro - az Opel személygépkocsi-modellekhez hasonlóan - most először viseli a jellegzetes Opel Vizor orrkialakítást, amelynek vonalai zökkenőmentesen folytatódnak az opcionális LED-es fényszórókban. Az új Vivaro tovább könnyíti a munkavégzést; összesen 18 korszerű asszisztensrendszerrel, köztük hamarosan a Dynamic Surround Visionnel, minden utazás biztonságosabbá és kellemesebbé válik. A belső térben a Vivaro utasai új környezettel, új műszerfallal találkoznak: a Qualcomm Technologies2 Snapdragon® Cockpit platformjára épülő új infotainment rendszer két 10 hüvelykes képernyővel és vezeték nélküli okostelefon-kapcsolattal számos testreszabási lehetőséget kínál.

vivaro.jpg

  •     Különleges: a népszerű kishaszonjármű először Opel Vizor márkafelülettel
  •     Helyileg károsanyag-kibocsátásmentes: Vivaro Electric akár 350 km-es hatótávolsággal (WLTP), az új e-Power Take-off egységgel is.
  •     A hajtásláncok széles választéka: lehet akkumulátoros-elektromos vagy Vivaro HYDROGEN üzemanyagcellás jármű, vagy hatékony dízelmotoros változat
  •     Első a biztonság: 18 vezetőtámogató rendszer, köztük a Dynamic Surround Vision (dinamikus térlátás)
  •     A legjobb kapcsolódási lehetőségek: kategória vezető csatlakoztathatóság, két 10 hüvelykes színes monitor és a Qualcomm Technologies, Inc. Snapdragon® Cockpit Platformra épülő pilótafülke.

 

Az új Vivaróval az Opel folytatja villamosítási offenzíváját - modernebb, fenntarthatóbb és mindenekelőtt nagyobb hatótávolságú az új változat. Az új Vivaro Electric akár 350 kilométeres (WLTP1 szerint), helyileg károsanyag-kibocsátás nélküli hatótávolságot kínál. Szintén egyedülálló ebben a szegmensben az "e-Power Take-off Unit", amellyel az meghajtáshoz használt akkumulátor más elektromos eszközök áramellátására is használható. Az új Vivaro bizonyos piacokon továbbfejlesztett hidrogén üzemanyagcellás szállítójárműként is elérhető lesz. Így minden vállalkozás kiválaszthatja az általa preferált hajtásláncot.

vivaro3.jpg

Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója szerint "a legkelendőbb Opel Vivaro most még modernebb, praktikusabb és fenntarthatóbb. Az újonnan kialakított, digitális pilótafülkével, a tovább bővített elektromos hatótávolsággal és az innovatív HYDROGEN opcióval az Opel kishaszonjármű offenzívájának meghatározó modellje. Ez azt jelenti, hogy minden vállalkozás megtalálhatja az igényeinek leginkább megfelelő Vivarót."

Stílusos, villamosított és praktikus: az új Vivaro egyesíti a személyautó és a könnyű haszongépjármű tulajdonságait

Az új Vivaro sokoldalú és praktikus a mindennapi használatban, ráadásul jól is néz ki. Az Opel kishaszonjármű bestsellere - kisebb testvéréhez, az Opel Combóhoz hasonlóan - most először hozza el a jellegzetes Opel Vizor márkafelületet ebbe a szegmensbe. A Vizor tökéletesen illeszkedik a jármű elejéhez, integrálva a fényszórókat és középen az Opel Blitz emblémát.

Az új Opel Vivaro Electric 50 kWh-s vagy 75 kWh-s akkumulátorral kapható. A továbbfejlesztett 75 kWh-s akkumulátorral akár 350 kilométeres hatótávolság (WLTP1) is elérhető egy töltéssel – ez bő 20 kilométerrel több, mint korábban. A különösen energiatakarékos vezetés érdekében a Vivaro Electric regeneratív fékrendszerrel rendelkezik, amely a kormánykerék mögötti váltó lapkák segítségével három rekuperációs fokozatban állítható. Az elektromos jármű feltölthető a széria 11 kW-os fedélzeti töltővel de igazán hatékony megoldás a 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő, amelynél 50 kWh-s akkumulátor esetében mintegy 38 perces, a 75 kWh-s akkumulátor esetében pedig 45 perces rövid megállás szükséges ahhoz, hogy az akkumulátor 5 százalékos állapotból 80 százalékra töltődjék.

Az új Vivaro Electric villanymotorja 100 kW/136 LE teljesítményű. A 260 newtonméteres maximális nyomaték már a gázpedál első lenyomásától rendelkezésre áll, így a helyileg károsanyag-kibocsátásmentes furgon 130 km/órás végsebességig élénken gyorsul. A járművezetők preferenciáiktól függően háromféle vezetési mód közül választhatnak: Normal, Eco és Power.

Azok számára, akik nulla helyi károsanyag-kibocsátással szeretnének közlekedni és még gyorsabban "tankolni", az Opel a jövőben a továbbfejlesztett Vivaro HYDROGEN-t kínálja. Az üzemanyagcellás jármű hatótávolsága több mint 400 km (WLTP1), és mindössze néhány perc alatt feltölthető hidrogénnel. A hajtáslánc kínálatot 88 kW/120 LE és 130 kW/177 LE közötti teljesítményű, nagy hatékonyságú dízelmotorok teszik teljessé.

A karosszériaváltozatok kínálata ugyanolyan széles, mint a hajtásláncé: az új Vivaro kétféle hosszúságban (4,98 m és 5,33 m), kisteherautóként, vezetőfülkeként és platós alvázként is kapható. Az új Vivaro változattól függően akár 6,6 köbméteres raktérfogatot kínál és 1,4 tonna hasznos terhet tud vinni.

Személyautó-szerű: Új digitális Vivaro pilótafülke

Az új Vivaro pilótafülkéje személyautóhoz hasonló ergonómiával, kényelemmel és formavilággal fogadja a vezetőt és az utasokat. Az új infotainment- és navigációs rendszerek a digitális 10 colos színes vezetői információs központtal és a középkonzol feletti 10 colos színes érintőképernyővel - az Opel könnyű haszongépjárművekben először - a Qualcomm Technologies2 integrált Snapdragon Cockpit platformját használják, és többek között a legmodernebb grafikai, multimédiás és számítógépes megjelenítéseket teszik lehetővé. A kompatibilis okostelefonok indukciósan tölthetők, és vezeték nélkül csatlakoztathatók a multimédiás infotainment rendszerekhez az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével.

vivaro2.jpg

Tizennyolc fejlett vezetőtámogató rendszer teszi könnyebbé és biztonságosabbá a vezetést és a manőverezést. Az új Dynamic Surround Vision különösen hasznos egy kisteherautóban. A rendszer két kamerából áll, az egyik a hátsó ajtók felett, a másik pedig az utasoldali külső tükör alatt található. A képek - menet közben a hátulról, illetve (ha aktiváljuk) az oldalsó holtterekről - az új, nagy felbontású digitális visszapillantó tükörben jelennek meg. A hagyományos tükrökhöz képest a rendszer nagyobb látótávolságot biztosít, így a vezető biztonságosabban manőverezhet.

Az elektronikus segítők sorát olyan rendszerek egészítik ki, mint a vészfékezni is tudó ütközést megelőző aszisztens, az intelligens sebességtartó automatika, a sávtartó, a fáradtságra figyelmeztetés, a vontatmány stabilitásszabályozás illetve a Vivaróhoz új opcióként elérhető a stop and go funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika is.

Praktikus kiegészítő, hogy a műszerfal és a középkonzol körüli tárolóhelyek is megnőttek, így könnyebben elférnek a mindennapi tárgyak. Az új Vivaro így sokoldalú "munkagéppé" és rakományszállítóvá válik, amely egyúttal a személygépkocsikéhoz hasonló kényelmet és kezelhetőséget is kínál, így a volán mögött töltött idő kellemesebbé és pihentetőbbé válik.


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 35 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.